Valmieras Ziņas

Sestdien Valmierā aicina uz izglītojošu pasākumu par darba aizsardzību

Lasīšanas laiks: 3 min

No visiem pērn valstīs reģistrētajiem letālajiem nelaimes gadījumiem darba vietās Vidzemes reģionā notikusi ceturtā daļa jeb 24,1%, kas ir viens no augstākajiem rādītājiem valstī, liecina Valsts darba inspekcijas (VDI) dati.

„Vidzeme ir augošs reģions, kur attīstās jaunas ražotnes, jauni uzņēmumi, kas ir pozitīvi un ļoti būtiski valsts ekonomiskajai attīstībai. Tomēr ir arī negatīva iezīme – Vidzeme izceļas arī ar salīdzinoši augstu nelaimes gadījumu skaitu darba vietās. Šo negatīvo statistikas tendenci apturēt var tikai vienā veidā – veicinot darba devēju un darba ņēmēju izpratni par darba aizsardzības jautājumiem un atbildīgu darba kultūru, padarot to par ikviena uzņēmuma neatņemamu ikdienas praksi,” saka Renārs Lūsis, Valsts darba inspekcijas direktors.

Lai panāktu plašāku iedzīvotāju izpratni par drošu darba vidi, Valsts darba inspekcija (VDI) kampaņas „Esi drošs, ka darbs ir drošs” ietvaros sestdien, 25.maijā Valmierā aicina uz izglītojošu pasākumu par darba aizsardzību.

Pasākums notiks pie būvniecības nama „Kurši” Kocēnu pagastā, “Ķeizari”, Būves dienu ietvaros, kur no plkst. 10:00-14:00 darbosies informatīva telts. Ikviens interesents varēs piedalīties radošās, izzinošās aktivitātēs par darba aizsardzību. Pasākuma vadīs ētera personība un kampaņas vēstnese Sanda Dejus.

Pasākuma laikā apmeklētāji varēs:

  • Piedalīties virtuālās realitātes spēlē un pārbaudīt zināšanas darba aizsardzībā, virtuāli nokļūstot piecu dažādu nozaru uzņēmumos;
  • Noskatīties izglītojošus video par darba aizsardzību un saņemt informatīvus materiālus;
  • Piedalīties viktorīnās, iegūstot praktiskas balvas;
  • Neformālā gaisotnē konsultēties ar VDI speciālistu un apspriest darba aizsardzības jautājumus savā uzņēmumā.

2018.gadā kopumā Latvijā reģistrēti 2189 nelaimes gadījumi, no tiem 208 – ar smagiem veselības traucējumiem, bet 29 – letāli, liecina VDI dati. Salīdzinot ar 2017.gadu, kopējais reģistrēto nelaimes gadījumu skaits valstī palielinājies par 14,2%. Būtiski atzīmēt, ka letālo nelaimes gadījumu skaits, salīdzinot ar 2017.gadu, pieaudzis vairāk nekā par trešdaļu jeb 38%.

Lai samazinātu nelaimes gadījumu skaitu darba vietās un aicinātu mikro, mazos un vidējos uzņēmumus aktīvi pieteikties bezmaksas atbalstam darba vides sakārtošanai, VDI martā uzsāka plašu sabiedrības izglītošanas kampaņu „Esi drošs, ka darbs ir drošs”.

Kampaņas ietvaros ikviens uzņēmums, kurā strādā līdz 249 darbiniekiem un kurš darbojas bīstamajā nozarē, var pieteikties Eiropas Sociālā fonda bezmaksas atbalstam, lai sakārtotu darba vidi atbilstoši normatīvo aktu prasībām. Līdz 2023.gada 31.decembrim atbalstu plānots sniegt 4700 uzņēmumiem.

Atbalsts uzņēmumiem tiek sniegts divos veidos  – konsultējot darba devējus, kā arī apmācot darba aizsardzības speciālistus.

Uzņēmumi, kam piešķirts atbalsts konsultācijām, var pieteikties arī atbalstam laboratorisko mērījumu veikšanai līdz 250 eiro apmērā, ja eksperti atzīs to par vajadzīgu. Tas ļaus izmērīt dažādu kaitīgo faktoru iespējamo klātbūtni darba vidē – troksni, vibrāciju, ķīmisko vielu ietekmi u.c., kas ilgtermiņā var būtiski pasliktināt darbinieku veselību un pat izraisīt invaliditāti.

Uzzināt vairāk par atbalsta piešķiršanas noteikumiem var VDI mājaslapā www.vdi.gov.lv, sadaļā “Projekti”-> “ESF” -> apakšsadaļā “Atbalsts darba devējiem”.

"Valmieras ziņas" jautā

Kā jūs ietekmējis energoresursu cenu kāpums?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA „Padtex Insulation” aicina savā komandā OVERLOKA IEKĀRTAS OPERATORU Tava darba apraksts: izgatavot izstrādājumus atbilstoši noteiktajām prasībām un izmēriem, izmantojot stikla šķiedras materiālus; vadīt un uzraudzīt overloka iekārtu; veikt izstrādājumu vizuālo kvalitātes pārbaudi procesa laikā. Mūsu prasības kandidātiem: darba pieredze ar overloka iekārtām; precizitāte, prasme organizēt savu darbu, augsta atbildības sajūta un apņemšanās mācīties. Mēs piedāvājam: stabilu darba vietu Valmierā - pilnas slodzes maiņu darbs, darba dienās no 06:00 līdz 15:00 un 15:00 līdz 00:00 (vienu nedēļu rīta, otru – vakara maiņa); akorda darba samaksas sistēma, no 500 EUR līdz 750 EUR pirms nodokļu nomaksas; sociālās garantijas, piemaksas par virsstundu darbu; labus darba apstākļus un apmācību darba vietā; atsaucīgus kolēģus un darbu lieliskā komandā. CV ar norādi “Overloka iekārtas operators” gaidīsim līdz 11. februārim uz e-pastu alise@padtex.lv. Mēs novērtējam katru pieteikumu, tomēr informējam, ka sazināsimies ar tiem kandidātiem, kuri tiks izvirzīti atlases nākamajai kārtai. Piesakoties vakancei, Jūs piekrītat iesniegto personas datu apstrādei konkrētajā atlasē. Jums ir iespēja atsaukt piekrišanu, sūtot pieprasījumu uz e-pastu alise@padtex.lv. Profesija: ŠŪTO IZSTRĀDĀJUMU IZGATAVOTĀJS Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cempu iela 27, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2022-02-11 Darba sākšanas datums: 2022-02-14 Kontaktpersona: CV ar norādi “Šuvējs” sūtīt uz alise@padtex.lv Izglītības līmenis: Profesionālā vidējā izglītība

Pievienojies! Valmieras novada pašvaldība aicina darbā Personāla nodaļas vadītāju uz nenoteiktu laiku Ja Tev ir vēlme: nodrošināt Valmieras novada pašvaldības administrācijas (turpmāk – Pašvaldība) struktūrvienības “Personāla nodaļa” darbību; nodrošināt Pašvaldības personāla stratēģijas un politikas izstrādi, vadīt tās ieviešanu; izstrādāt darbinieku motivācijas un lojalitātes sistēmas, nodrošināt to ieviešanu; pilnveidot Pašvaldības darbinieku attīstības un novērtēšanas procedūru; organizēt Pašvaldības darba aizsardzības un darba vides iekšējo uzraudzību; piedalīties ar struktūrvienības darbību saistīto normatīvo aktu izstrādē un to pilnveidošanā, kā arī nodrošināt citu struktūrvienībai noteikto funkciju un uzdevumu izpildi; organizēt/nodrošināt pašapkalpošanās sistēmas HoP un Resursu vadības sistēmas Horizon sekmīgu ieviešanu Pašvaldībā, pastāvīgi to pilnveidojot un ja Tev ir: augstākā izglītība tiesību vai sociālajās zinātnēs (personāla vadībā, psiholoģijā vai vadībzinībās); vismaz 2 gadu darba pieredze (vēlams publiskajā sektorā) personāla vadības jomā (personāla atlase, novērtēšana u.tml.) lielā iestādē/uzņēmumā (vismaz 200 darbinieki); pamata zināšanas par pašvaldību, tās darbību; teicamas zināšanas darba tiesību jomā un prasme pielietot praktiskajā darbā; valsts valodas prasmes augstākajā līmenī atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; kompetences: stratēģiskās plānošanas prasme, spēja noteikt mērķus un plānot struktūrvienības darbu, pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību, teicamas komunikācijas prasmes, precizitāte, spēja risināt konfliktsituācijas/iesaistīties to risināšanā, labas organizatora dotības; teicamas prasmes darbam ar biroja tehniku, MS Office programmatūru un darbā ar personāla uzskaites un darbinieku pašapkalpošanās sistēmām (vēlama pieredze darbā ar Resursu vadības sistēmas Horizon Personāla moduli); sadarbspējīgs COVID-19 vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts mēs piedāvājam: darba un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā pašvaldībā; stabilu atalgojumu (atbilstoši 13.mēnešalgu grupai no 1565 līdz 1805 EUR, atbilstoši darbinieka individuālajam novērtējumam); profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas; sociālās garantijas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam. Motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”), ietverot arī informāciju par līdzšinējo pieredzi personālvadības jomā (norādot konkrētus piemērus par būtiskākajiem izstrādātajiem dokumentiem, ieviestajiem pasākumiem/sistēmām; noorganizētiem darbinieku izaugsmes/saliedēšanās pasākumiem u.tml.); CV un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz indra.cakure@valmierasnovads.lv (Personāla nodaļas vadītāja p.i.), vai personīgi Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads ar norādi “Personāla vadītāja amatam” līdz 2022.gada 11.febuārim plkst.16.00. Tālrunis papildus informācijai: 29448574 vai 64807156. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Valmieras novads ir otrs lielākais Latvijā ar vairāk kā 3000 darbiniekiem pašvaldības dibinātajās iestādēs. Profesija: PERSONĀLA VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2022-02-11

Mūsu partneri