Valmieras Ziņas

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā izsludina ārkārtas situāciju

Lasīšanas laiks: 3 min

Lai saglabātu spēju sniegt savlaicīgu neatliekamo medicīnisko palīdzību pacientiem dzīvībai kritiskās situācijās, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests (NMPD) no trešdienas, 28. decembra, pāriet uz darbu ārkārtas situācijas režīmā. Šādu lēmumu pieņēmusi NMPD Ārkārtas vadības grupa, jo, pieaugot sabiedrībā gripas, Covid-19 un citu augšējo elpceļu saslimšanām, turpina pieaugt uz ārkārtas tālruni saņemto zvanu un brigāžu izsaukumu skaits situācijās, kas nav neatliekamas, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta Komunikācijas nodaļas vadītāja Ilze Bukša.

Šobrīd ik dienu NMPD ārkārtas tālruņa dispečeri saņem jau vairāk nekā 2000 zvanu, no kuriem 300-400 ir saistīti ar saaukstēšanās situācijām, paaugstinātu temperatūru, iesnām, galvassāpēm un citiem akūtu elpceļu vīrusu saslimšanas simptomiem. Tas rada augstus riskus iedzīvotājiem patiešām kritiskās situācijās nespēt operatīvi izsaukt un saņemt neatliekamo palīdzību.

NMPD direktore Liene Cipule uzsver: ”Dienesta pienākums ir darīt visu, lai pacienti, kuru dzīvības ir jāglābj nekavējoši, mediķu palīdzību saņemtu pēc iespējās ātrāk. Šajās situācijās pacientiem nav nevienas citas alternatīvas kā tikai dienesta mediķu brigāde. Tās patiešām ir sekundes, kuru laikā mums jāpieņem zvans, un minūtes, kuru laikā mums jāspēj ierasties, citādi cilvēks ies bojā – smagas traumas, spēcīga asiņošana, bezsamaņa, elpošanas apstāšanās, infarkts un citas dzīvību apdraudošas situācijas. Šādi izsaukumi ir mūsu prioritāte, jo pacientam nav iespēju sev palīdzēt, viņš nevar doties uz aptieku pēc zālēm, pie dežūrārsta vai uz tuvāko traumpunktu. Mums jādara viss iespējamais, lai līdz ar ziemas vīrusu saslimstības pieaugumu mēs atslogotu gan ārkārtas tālruni no tam neatbilstošiem zvaniem, gan koncentrētu brigādes uz kritiskiem izsaukumiem.  Un šajā mums būs ļoti nepieciešama arī iedzīvotāju izpratne par ārkārtas dienesta misiju”.

Ārkārtas režīma noteikšana dienestā paredz to, ka ārkārtas tālruņa dispečeri, saņemot zvanus uz zemākas prioritātes situācijām, aicinās iedzīvotājus sazināties ar sava ģimenes ārsta praksi, pašiem vērsties pēc palīdzības tuvākajā ārstniecības iestādē vai informēs par brigādes gaidīšanas laiku līdz pat 4 stundām, prioritāri brigādes nosūtot uz dzīvību glābjošiem izsaukumiem. Zemākas prioritātes situācijas bieži vien ir saistītas ar tādām situācijām, ka, piemēram, saaukstēšanās un elpceļu vīrusu saslimšana, hroniski paaugstināts asinsspiediens, roku un kāju traumas, kuru gadījumos cilvēks var pārvietoties un ar citu palīdzību nokļūt līdz tuvākajai medicīnas iestādei, u.c. Ja izsaukumā brigāde konstatēs, ka situācija nav neatliekama un padomu, palīdzību bija jāsaņem ambulatori, var tikt izrakstīts arī rēķins par maksas pakalpojumu (saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem maksa par brigādes veikto izsaukumu situācijās, kas nav neatliekamas, ir 74,35 eiro). Tāpat dienests ārkārtas situācijā turpinās jau iepriekš no rudens gatavības režīmā iekšēji veiktos darba organizācijas pasākumus operativitātes nodrošināšanai, tostarp, brigāžu pārdislokācijas no zemākas intensitātes punktiem, iespēju mediķiem strādāt papildus dežūras uz virsstundu darba rēķina u.c.

“Mēs aicinām neignorēt savu saslimšanu vai pēkšņi radušos veselības problēmu, bet tieši otrādi – vienmēr pēc iespējas ātri sazināties ar sava ārsta praksi pa telefonu, bet vieglāku traumu gadījumos ar tuvinieku vai kaimiņu palīdzību doties uz tuvāko ārstniecības iestādi. Pirmajam zvanam daudz retāk vajadzētu būt uz ārkārtas dienestu. Tā parūpēsieties par savu veselību un dosiet iespēju dienesta mediķiem laikus paspēt pie cilvēkiem, kuru dzīvībai draud briesmas”, aicinot uz aktīvu rīcību un rūpēm par savu un līdzcilvēku veselību, uzsver NMPD direktore Liene Cipule.

Lai pacienti un cietušie saņemtu savlaicīgu palīdzību dzīvībai kritiskās situācijās, NMPD atkārtoti aicina iedzīvotājus nenoslogot ārkārtas tālruņa līniju saaukstēšanās un paaugstinātas temperatūras gadījumos, bet primāri sazināties ar sava ģimenes ārstu (https://www.nmpd.gov.lv/lv/jaunums/aicina-nenoslogot-arkartas-talruna-liniju).

Informāciju par visām medicīniskās palīdzības saņemšanas iespējām var lasīt Nacionālā veselības dienesta mājaslapā sadaļā “Kur saņemt medicīnisko palīdzību” (https://www.vmnvd.gov.lv/lv/kur-sanemt-medicinisko-palidzibu) vai darba dienās zvanīt uz Nacionālā veselības dienesta informatīvo tālruni 80001234.

Ja esi enerģisks un esi gatavs jauniem izaicinājumiem, kā arī vēlies sevi pilnveidot un izmantot savas profesionālās zināšanas un pieredzi kopējo mērķu sasniegšanā, tad tieši Tu, kā kolēģis, esi nepieciešams Valsts sociālās aprūpes centra "Zemgale" komandai!* VALSTS SOCIĀLĀS APRŪPES CENTRS "ZEMGALE" kā  lielākais valsts ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniedzējs Latvijā AICINA DARBĀ Sociālo darbinieku filiālē "Rūja" (uz nenoteiktu laiku, pilnu slodzi) Būtiskākie amata pienākumi:- Vadīt klienta sociālo problēmu risināšanu sadarbībā ar klientu.- Prognozēt sociālo problēmu veidošanos un attīstību filiālē.- Izmantot darbā dažādas, katram gadījumam atbilstošākās sociālā darba teorijas un metodes.- Noteikt sniegto pakalpojumu kvalitāti un atbilstību katra klienta vajadzībām.- Nepieciešamības gadījumā veikt starpnieka funkcijas, kontaktējoties ar oficiālām iestādēm un atbildīgām amatpersonām klienta interesēs (dzīves vietas deklarēšana, pabalstu, pensiju jautājumu kārtošana, aizgādnības jautājumu risināšana).- Konsultēt klientus jautājumos, kas saistīti ar viņu tiesībām un pienākumiem.- Izstrādāt individuālus sociālā darba plānus atbilstoši identificētajām sociālajām problēmām un vajadzībām.- Vadīt starpprofesionāļu komandu, sastādot klientu sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas plānus.- Veikt sociālo rehabilitāciju, palīdzēt klientiem pārvarēt psiholoģiskus, fiziskus un citus šķēršļus, kas traucē integrēties sabiedrībā.Prasības pretendentam:- Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība sociālajā darbā;- Vēlama praktiskā darba pieredze amatā.Mēs piedāvājam:- sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam.- algu (bruto) EUR 1000 – EUR 1356, pārbaudes laikā līdz EUR 1025;- 25% piemaksu no noteiktās mēnešalgas par īpašo risku;- darba pieredzi valsts pārvaldē;- normālo saīsināto darba laiku 35h nedēļā;- draudzīgus, atsaucīgus un profesionālus kolēģus;- veselības apdrošināšanu pēc 6 nostrādātiem mēnešiem. Darba vieta: VSAC "Zemgale" filiāle "Rūja", Jeri, Jeru pagasts, Valmieras novads. Profesionālās darbības aprakstu (CV) un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas ar atzīmi "Sociālais darbinieks" sūtīt uz e-pastu: Janis.Flaksis@vsaczemgale.gov.lv.  Piesakot savu kandidatūru uz izsludināto amata vietu, Jūs uzticat savus personas datus Valsts sociālās aprūpes centram “Zemgale”. Detalizēta informācija par personas datu apstrādes aspektiem šī nolūka sasniegšanai ir norādīta iestādes mājas lapā, adrese: https://www.vsaczemgale.gov.lv/lv/media/2279/download Informējam, ka sazināsimies tikai ar tiem kandidātiem, kuri tiks aicināti uz interviju. Par atteikumu ziņosim tikai tiem kandidātiem, kas tiks uzaicināti uz interviju. Gadījumā, ja divu nedēļu laikā pēc CV nosūtīšanas neesat saņēmis uzaicinājumu uz darba interviju, varat uzskatīt, ka Jūsu kandidatūra netika virzīta pārrunu kārtai. Valsts sociālās aprūpes centrs "ZEMGALE" (reģ.nr.40900035103) ir Labklājības ministra pakļautībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde, kas sniedz valsts apmaksātu ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu abu dzimumu pilngadīgām personām institūcijā ar smaga garīga rakstura traucējumiem (I un II invaliditātes grupa).  Profesija: SOCIĀLAIS DARBINIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūja, Jeri, Jeru pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2023-10-01 Darba sākšanas datums: 2023-10-05 Kontaktpersona: Jānis Flaksis Izglītības līmenis: 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Mūsu partneri