Valmieras Ziņas

Mazsalacas novada skolas – pārmaiņu priekšā

Lasīšanas laiks: 4 min

Ņemot vērā situāciju izglītības nozarē un demogrāfisko situāciju valstī kopumā, Mazsalacas novada pašvaldība 2015. gada 30. novembrī uzsāka novada izglītības iestāžu reorganizācijas procesu. Tika izveidota izglītības iestāžu reorganizācijas komisija, kuras sastāvā bija Mazsalacas vidusskolas vadības pārstāvji un pedagogi, Ramatas sākumskolas vadītāja, Kocēnu izglītības pārvaldes vadītāja, Mazsalacas pirmsskolas izglītības iestādes pārstāvji, Mazsalacas vidusskolas un Ramatas sākumskolas vecāku pārstāvji un pašvaldības pārstāvji.

Komisijas uzdevums bija izvērtēt esošo situāciju, iespējamos reorganizācijas attīstības modeļus. Darba procesā sākotnēji veikta esošās situācijas analīze, pielietojot SVID analīzi un anketējot abu izglītības iestāžu darbiniekus, skolēnu un vecākus. Pēc tās veikšanas noskaidrojās Mazsalacas vidusskolas un Ramatas sākumskolas stiprās puses, vājās puses, iespējas un draudi to pastāvēšanai.

Darba procesā tika apskatīti un vērtēti trīs iespējamie reorganizācijas modeļi: nemainīt esošo situāciju, izveidot vienu izglītības iestādi ar mācīšanās iespēju divās vietās – Mazsalacā un Ramatā, izveidot vienu izglītības iestādi ar mācīšanās iespēju vienā vietā – Mazsalacā. Trešā modeļa īstenošanas iespēja jau sākotnēji tika noraidīta, jo Ramatas sākumskolas darbības pārtraukšana nav saskaņā ar pašvaldības nostāju – saglabāt iespēju Ramatas bērniem mācīties tuvāk dzīvesvietai. Pirmais apskatītais modelis paredz nemainīt esošo situāciju, ka novadā ir divas izglītības iestādes un nerisina nevienlīdzības jautājumus. Paskatoties uz kopējām valsts tendencēm izglītības jomā, redzams, ka bērnu dzimstība paliek mazāka, mazo novadu skolās skolēnu skaits arvien samazinās, valsts līmeņa politiskā situācija ir neskaidra. Pēdējo gadu laikā daudzas skolas Latvijā ir likvidētas. Ramatas sākumskolā 2015./2016. mācību gadā 1. līdz 4. klasē mācās 26 skolēni. Neskaidrās valsts politikas izglītības jomā dēļ, nav zināms, kurā brīdī pašvaldība var tikt nostādīta smaga lēmuma priekšā – likvidēt Ramatas sākumskolu. Jau teritoriālās reformas laikā, izveidojot Mazsalacas novadu, Ramatas pagasta prioritāte bija sākumskolas saglabāšana.

Lai pēc iespējas ilgāk ar pašvaldības spēkiem saglabātu iespēju mācīties Ramatā, gan reorganizācijas komisija, gan pašvaldības deputāti par piemērotāko reorganizācijas attīstības modeli izvirzījuši otro apskatīto modeli, kad tiek izveidota viena izglītības iestāde ar mācīšanās iespēju Mazsalacā un Ramatā.

Reorganizācijas komisija izveidojusi arī finansiālo aprēķinu modeli, kurā parādīts nepieciešamais papildus finanšu līdzekļu apjoms no pašvaldības budžeta, lai īstenotu reorganizāciju pēc šāda modeļa. Galvenie ieguvumi, īstenojot reorganizāciju, būtu vienlīdzīgas attieksmes ieviešana attiecībā uz pedagogu atalgojumu novada ietvaros, vienādas kvalitātes izglītības ieguves pieejamības nodrošināšana skolēniem un vienotas izglītības politikas īstenošana vispārējās izglītības un pirmsskolas izglītības procesa nodrošināšanā, kā arī sadarbības stiprināšana novada ietvaros. Novada budžeta griezumā izglītība skaidri iezīmējas, kā prioritāte numur viens. Tādēļ šīs jomas uzlabošanai tiek veltītas tik lielas pūles un darbs.

Reorganizācijas rezultātā tiks saglabātas visas pedagogu un darbinieku amata vietas. Ramatas sākumskolas pirmsskolas grupas tiks pievienotas Mazsalacas pilsētas pirmsskolas izglītības iestādei, ar iespēju turpināt apmeklēt pirmsskolas izglītības iestādi Ramatā.

Aprīļa mēneša beigās notika reorganizācijas komisijas tikšanās ar pedagogiem, lai informētu viņus par komisijas padarīto un reorganizācijas īstenošanai izvēlēto modeli. Sarunas laikā noskaidrojās, ka pedagogiem ir neskaidri jautājumi par to, kā tiks organizēts izglītības iestādes praktiskais ikdienas darbs pēc reorganizācijas ieviešanas. Lai apkopotu šos jautājumus un varētu sniegt atbildes uz tiem, skolu darbiniekiem tika sniegta iespēja iesūtīt savus jautājumus, uz kuriem atbildēja reorganizācijas komisijas pārstāvji.

Maija sākumā komisija tikās arī ar novada iedzīvotājiem. Tikšanās noritēja mierīgā gaisotnē, ja ņem vērā, ka tās sarunas tēma saistīta ar skolu apvienošanu. Atnākušie iedzīvotāji, noklausoties informāciju par komisijas paveikto, par izvēlēto reorganizācijas modeli varēja uzdot sevi interesējošos jautājumus. Šķiet, ka pēc atbilžu saņemšanas uz uzdotajiem iedzīvotāju jautājumiem, viņiem kļuva skaidrāks tas, kāpēc nepieciešama šī reorganizācija un kādi no tās būs ieguvumi.

Lai uzsāktu reorganizācijas procesa praktisko īstenošanu, pēdējais priekšnosacījums ir pašvaldības domes lēmuma pieņemšana. Pozitīva lēmuma gadījumā plānots, ka ar reorganizāciju saistīto juridisko saistību pārņemšana tiks īstenota līdz šī gada 1. augustam, lai 1. septembrī jaunā izglītības iestāde veiksmīgi varētu uzsākt mācību gadu.

Protams, ar izglītības procesa ikdienas darba organizēšanu saistītas lietas noskaidrosies, tikai uzsākot darbu. Tas tad arī būs jaunās izglītības iestādes vadības, darbinieku un pašvaldības kopīgs uzdevums – rast risinājumu labākai darbības nodrošināšanai.

Neskaidrību un jautājumu gadījumā ikviens aicināts vērsties ar jautājumiem pašvaldībā vai pie izglītības iestāžu vadības.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

“Rūjienas saldējums” komanda aicina pievienoties papildspēkus – mehāniķi Galvenie pienākumi: Pārzināt iekārtu lietošanas, ekspluatācijas un drošības instrukcijas; Plānot un organizēt ikmēneša un ikgadējo ražošanas iekārtu apkopes un remonta darbus; Uzturēt atbilstošā darba kārtībā infrastruktūras objektus un komunālo saimniecību; Informēt tiešo vadītāju par pamanītiem bojājumiem, avārijām infrastruktūrā un komunālajā saimniecībā: Uzturēt un regulāri aizpildīt tehnisko dokumentāciju pēc tiešā vadītāja rīkojuma; Veikt citus līdzīga rakstura uzdevumus uzņēmumā pēc tiešā vadītāja vai uzņēmuma vadītāja rakstiska vai mutiska rīkojuma. Galvenās prasības: Vēlama iegūta tehniskā izglītība vai praktiskā darba pieredze iekārtu apkalpošanā; Iepriekšēja darba pieredze ražošanas uzņēmumā tiks uzskatīta par priekšrocību; Pārzināt gan tehniskas, gan elektroniskas nianses ražošanas iekārtām; Labas komunikācijas un sadarbības prasmes; Spēja būt lojālam pret uzņēmumu, kurā strādā. Piedāvājam: Atalgojumu sākot no 1500 EUR pārbaudes laikā pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika atkarīgs no Tavām prasmēm un spējām; Sociālās garantijas; Veselības apdrošināšanu pēc 3 nostrādātajiem mēnešiem; Apmācības darbu uzsākot, kas nepieciešamas darba pienākumu veikšanai; Dinamisku darba vidi; Darba apģērbu; Bezmaksas kafiju un saldējumu; Un citus bonusus. Darba vieta: Rūjienā, Upes ielā 5 Gaidīsim Tavu pieteikumu (CV) līdz 1.jūlijam uz e-pastu: personals@rujienassaldejums.lv Tālrunis informācijai: 29468727 (personāla vadītāja). Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz pārrunām. Nosūtot savu CV, pretendents piekrīt, ka SIA “Rūjienas saldējums” reģ. nr. 44103057131, kā datu pārzinis, veiks personas datu apstrādi CV atlases procesā. Profesija: MEHĀNIĶIS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Upes iela 5, Rūjiena, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-07-01 Kontaktpersona: Nora Kārkliņa

Ja esi enerģisks un esi gatavs jauniem izaicinājumiem, kā arī vēlies sevi pilnveidot un izmantot savas profesionālās zināšanas un pieredzi kopējo mērķu sasniegšanā, tad tieši Tu, kā kolēģis, esi nepieciešams Valsts sociālās aprūpes centra "Zemgale" komandai!* Valsts sociālās aprūpes centrs "Zemgale" ir lielākais valsts ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniedzējs Latvijā! aicinām darbā filiāles "Rūja" vadītāju! Prasības pretendentam: otrā līmeņa profesionālā augstākā vai akadēmiskā augstākā izglītība; darba pieredze sociālajā sistēmā vai ar sociālajiem pakalpojumiem saistītā jomā vismaz 1 gads tiks uzskatīta par priekšrocību; pieredze vadītāja amatā vismaz 3 gadi; zināšanas par valsts politiku sociālās rehabilitācijas, sociālās un veselības aprūpes jomā un šo jomu reglamentējošiem normatīvajiem aktiem; prasme strādāt psiholoģiski sarežģītās situācijās; prasme vērtēt faktus, analizēt datus, paredzēt un novērtēt riskus; spēja atzīt un identificēt problēmas, izprast to rašanās cēloņus un piedāvāt risinājumus; datorprasmes lietotāja līmenī (MS Word, Excel, PowerPoint u.c.); pieredze darbā pašvaldības iestādē vai valsts pārvaldē tiks vērtēta kā priekšrocība; prasme strādāt paaugstinātas intensitātes un nenoteiktības apstākļos; valsts pārvaldes vērtību un ētikas principu izpratne; derīgs elektroniskais paraksts. Galvenie pienākumi: nodrošināt kvalitatīvu un ilgtspējīgu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanu un klientu tiesību ievērošanu filiālē; nodrošināt efektīvu filiāles resursu vadību; nodrošināt pilnvērtīgu komandas darbu un starpinstitucionālu sadarbību klientu interesēs; nodrošināt sistemātisku sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas procesa izpildes uzraudzību; nodrošināt klientu drošības uzraudzību; darbs iepirkumu komisijās; nodrošināt darbības nepārtrauktību pakalpojuma sniegšanā. Piedāvājam:sociālās garantijas, atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam;  alga (bruto) EUR 1950 – EUR 2722 atkarībā no profesionālās pieredzes un kompetencēm, pārbaudes laikā līdz EUR 2000 atkarībā no pieredzes un profesionālajām prasmēm sociālajā jomā un vadībā; darba pieredzi valsts pārvaldē un profesionālās izaugsmes iespējas; labus darba apstākļus; draudzīgus, atsaucīgus un profesionālus kolēģus. Informējam: Amatam ir valsts amatpersonas statuss. Darba vieta: VSAC "Zemgale" filiāle "Rūja", Jeri, Jeru pagasts, Valmieras novads. Profesionālās darbības aprakstu (CV), motivētu pieteikuma vēstuli un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas ar norādi "Filiāles "Rūja" vadītājs" sūtīt uz e-pastu: vakances@vsaczemgale.gov.lv Piesakot savu kandidatūru uz izsludināto amata vietu, Jūs uzticat savus personas datus Valsts sociālās aprūpes centram “Zemgale”. Detalizēta informācija par personas datu apstrādes aspektiem šī nolūka sasniegšanai ir norādīta iestādes mājas lapā, adrese: https://www.vsaczemgale.gov.lv/lv/media/2279/download Informējam, ka sazināsimies tikai ar tiem kandidātiem, kuri tiks aicināti uz interviju. Par atteikumu ziņosim tikai tiem kandidātiem, kas tiks uzaicināti uz interviju. Gadījumā, ja trīs nedēļu laikā pēc CV nosūtīšanas neesat saņēmis uzaicinājumu uz darba interviju, varat uzskatīt, ka Jūsu kandidatūra netika virzīta pārrunām. *Valsts sociālās aprūpes centrs "ZEMGALE" (reģ.nr.40900035103) ir labklājības ministra pakļautībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde, kas sniedz valsts apmaksātu ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu abu dzimumu pilngadīgām personām institūcijā ar smaga garīga rakstura traucējumiem (I un II invaliditātes grupa).  Profesija: VADĪTĀJS /DIREKTORS (SOCIĀLĀS LABKLĀJĪBAS JOMĀ) Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūja, Jeri, Jeru pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-06-20 Kontaktpersona: CV ar profesijas norādi sūtīt uz e-pastu vakances@vsaczemgale.gov.lv Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri