Valmieras Ziņas

Mārtiņš Āboliņš: Pandēmija ir paātrinājusi digitalizācijas procesu; uzņēmējiem nav izvēles – ir jāpielāgojas!

Lasīšanas laiks: 4 min

Piedaloties teju 30 uzņēmējiem no Valmieras un tuvējiem reģioniem, oktobra sākumā Valmierā norisinājās vietējo uzņēmēju tikšanās ar bankas Citadele un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) speciālistiem. Semināra laikā tika pārrunāta viena no karstākajām aizvadītā gada tēmām uzņēmējdarbībā – digitālā transformācija, kā arī aplūkoti praktiski rīki, kas var noderēt ikvienam uzņēmējam, pielāgojot savu darbību digitālajai videi.

Citadeles ekonomists Mārtiņš Āboliņš seminārā pastāstīja, kas šobrīd notiek Latvijas ekonomikā un uzņēmējdarbības vidē un kā digitalizācija ietekmē biznesus.

“Skatoties uz galvenajiem ekonomikas rādītājiem, kopumā situācija Latvijā ir laba. Iekšzemes kopprodukts (IKP) ir atgriezies pirmskrīzes līmenī, kāds bija 2019.gada nogalē. Arī pasaulē kopumā ir vērojama ekonomikas izaugsme. Jā, Latvijas attīstības temps nedaudz atpaliek no Igaunijas un Lietuvas, taču uz citu Eiropas valstu fona mēs izskatāmies labi, esam līderu grupā. Taču jāatzīst, ka šie labie ekonomiskie rādītāji ir sasniegti ar lielu atbalstu no valsts puses, palielinot budžeta deficītu. Globālā mērogā jāpiemin arī lielais centrālo banku atbalsts, “drukājot naudu”. Liels izaicinājums gan Latvijā, gan pasaulē būs nodrošināt to, lai ekonomika turpinātu labi funkcionēt, pārtraucot atbalsta pasākumus.

Šī masīvā atbalsta sekas ir parādu līmeņa pieaugums, tostarp Latvijā. Līdz pandēmijai valsts parāds bija 35% no IKP, nākamgad tas pieaugs virs 50 procentiem. Taču uz citu valstu fona Latvijas parādu līmenis joprojām ir zems.

Kā otru no sekām ir jāmin inflācijas būtisku kāpumu dažādās jomās, jo sevišķi ražošanas sektoros. Pieaugušas cenas izejmateriāliem un energoresursiem – metāliem, naftas produktiem, dabasgāzei. Palielinājušās arī transporta izmaksas. Šis būs liels izaicinājums, jo ražošanas resursu cenu kāpums ir daudz lielāks par patēriņa cenām. Tas nozīmē, ka uz uzņēmējiem ir arvien lielāks spiediens šo cenu pieaugumu nodot tālāk patērētājam.

Runājoties ar uzņēmējiem, var secināt, ka valda liela neziņa, jo visi cenšas saprast, cik ilgi turpināsies cenu kāpums, kad varam sagaidīt kritumu un kā veidot savu cenu politiku.

Skatoties uz Vidzemei vienu no galvenajām nozarēm – apstrādes rūpniecību, situācija šajā sektorā ir laba. Ārējais pieprasījums ir ļoti spēcīgs. Galvenie izaicinājumi ir izejmateriālu pieejamība un cenas, nevis noieta tirgus. Vēl kā izaicinājums ir jāmin sarežģītā situācija darba tirgū. Stāvokli šajā jomā ir grūti raksturot, jo pandēmija ir mākslīgi ietekmējusi darba tirgu – dažas nozares nevar pilnvērtīgi strādāt, dīkstāves pabalsti būtiski ietekmēja bezdarba rādītājus un algu statistiku. Ja skatāmies uz nozarēm, kuras kovids nav ietekmējis – apstrādes rūpniecību un IT nozari, algu kāpums joprojām turpinās 6 – 7 procentu robežās. Algas pieaug, to apliecina arī mūsu klientu dati. Arī bezdarbs samazinās, uzņēmēji joprojām saka, ka darbiniekus atrast arvien grūtāk. Līdz ar to nevaram runāt par krīzi tādā formā, kāda bija pagājušā gadā.

Ir skaidrs, ka darbinieku trūkums būs problēma arī pēc pandēmijas beigām, ņemot vērā demogrāfiskās tendences. Lai to risinātu, uzņēmējiem ir jādomā par investīcijām digitalizācijā un automatizācijā. Šī tendence ir makroekonomiska. Nav runa par izvēli, ir vienkārši jāpielāgojas. Pandēmija šo procesu ir tikai paātrinājusi. Kovid laikā ir būtiski pieaugusi tirdzniecība internetā. Arī tie uzņēmumi, kuri līdz pandēmijai, nenodarbojās ar tirdzniecību digitālajā vidē, arvien vairāk piedāvā savas preces un pakalpojumus internetā. Tas attiecas ne tikai uz mazumtirgotājiem, bet arī uz B2B jomu. Līdz ar to bankas seko šai tendencei, piedāvājot savus risinājumus, lai uzņēmējiem atvieglotu darbošanos digitālajā vidē un viņu klientiem būtu iespējams ātri, ērti un droši norēķināties par precēm un pakalpojumiem. Tas ir sevišķi svarīgi tiem mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, kuriem nav iespējas attīstīt savas digitālās komercijas sistēmas.”

“Internetveikalu sākām attīstīt pirms vairākiem gadiem, tomēr pandēmija tā attīstību ļoti pasteidzināja, pircēju ērtībām mudinot sakārtot lietas, kuras līdz tam atlikām. Lielākais ieguvums ir, ka e-veikals un sociālie tīkli strādā kā vienota sistēma –  sociālie tīkli atbalsta e-veikalu un otrādāk. Šai sinerģijai ir būtiska nozīme zīmola attīstības veicināšanā,“ pieredzē dalās SPA salons Līga un dabīgās kosmētikas Līga Nature SPA vadītāja Maira Āboltiņa. “Ļoti svarīgi ir piestrādāt pie internetveikala vizuālā noformējuma – kvalitatīvām bildēm, vienkāršas, klientam saprotamas valodas, jo stāsts jau patiesībā nav par mums, bet par klientu. Katrai niansei ir liela vērtība.”

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA CowCare aicina savā komandā PRODUKTU SPECIĀLISTU/-I SIA CowCare ir starptautisks un strauji augošs uzņēmums, kas specializējas liellopu nagu kopšanas aprīkojuma un ar to saistīto preču tirdzniecībā. Lai gan uzņēmuma birojs atrodas Kocēnos, Valmieras novadā, CowCare komandā strādā kolēģi no vairākām Eiropas valstīm. MĒS TEV UZTICĒSIM: Jaunu produktu meklēšanu, izvērtēšanu un ieviešanas procesu vadību; Sadarbību ar esošajiem piegādātājiem un jaunu sadarbības partneru piesaisti, nodrošinot uzņēmumam izdevīgākos sadarbības nosacījumus; Tirgus izpēti un cenu politikas plānošanu; Produktu datu analīzi un rezultātu izmantošanu produktu klāsta optimizācijai; Ciešu sadarbību ar citām uzņēmuma nodaļām, nodrošinot efektīvu procesu un labākus rezultātus; Izstrādāt ar amatu saistītās instrukcijas un nodrošināt to ievērošanu. MĒS NO TEVIS SAGAIDĀM: Mērķtiecīgu, uz rezultātu orientētu personību; Iepriekšēju darba pieredzi dažādu projektu organizēšanā, vadīšanā un produktu vadībā; Precizitāti, teicamas komunikācijas prasmes un atbildību; Spēju patstāvīgi organizēt savu darbu, pārraudzīt, kontrolēt un rast risinājumus dažādās situācijās; Teicamas latviešu valodas zināšanas un angļu valodas zināšanas gan mutiski, gan rakstiski (darbā nepieciešama saziņa ar ārvalstu kolēģiem, partneriem un piegādātājiem); B kategorijas tiesības un auto vadīšanas prasmi; Labas iemaņas darbā ar MS Office, MS Teams un citām digitālām platformām; Pieredze darbā ar Microsoft Dynamics 365 Business Central sistēmu tiks uzskatīta par priekšrocību; Pieredze hidraulikā, elektronikā vai citā tehniskajā nozarē tiks uzskatīta par priekšrocību. MĒS TEV PIEDĀVĀJAM: Atalgojumu no EUR 2000-2500 (bruto); Pilnas slodzes darbu no plkst.: 8.00 – 17.00; Mājīgu darba vietu Kocēnos, Valmieras novadā, ar iespēju vienoties par hibrīddarba modeli; Apmācības un izaugsmes iespējas; Veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika un citus uzņēmuma piedāvātos "labumus"; Dinamisku darba vidi starptautiskā komandā. Lai saņemtu detalizētāku informāciju par veicamajiem pienākumiem, lūgums sazināties ar Ivetu Reņko, tālrunis uzziņām +371 26665993. Piesakies līdz 2025. gada 30. oktobrim CV un motivētu pieteikumu nosūtot elektroniski uz e-pastu: hr@cowcare.eu. Sazināsimies ar otrās atlases kārtas kandidātiem. Profesija: PRODUKTU SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Aveņu iela 3 - 18, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Lauksaimniecība / Vide Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-10-30 Kontaktpersona: Danuta Žērbele

SIA "Centrālā laboratorija" ir modernākā laboratorija Baltijā un viens no lielākajiem laboratorisko pakalpojumu sniedzējiem valstī ar vairāk nekā 100 filiālēm visā Latvijā. Aicinām pievienoties kolektīvam vispārējās aprūpes māsas / ārsta palīgus. Darba pienākumi: - veikt asins paraugu ņemšanu no vēnas - reģistrēt klientus / analīžu paraugus datu bāzē - strādāt ar kasi un datu bāzi Prasības: - pieredze medicīnas māsas darbā / asins paraugu ņemšanā - atbilstoša medicīniskā izglītība un reģistrācija ārstniecības personu reģistrā - datorzināšanas - pozitīva attieksme pret darbu, spēja uzņemties atbildību - ļoti labas komunikācijas prasmes ar cilvēkiem Piedāvājam: - darbs uz attīstību orientētā uzņēmumā; - darba vide ar vismodernākajām tehnoloģijām; - izaugsmes un karjeras iespējas; - uzņēmuma pakalpojumu privilēģiju karte; - veselības apdrošināšanas polise (pēc viena nostrādāta gada); - sākotnēja apmācība un darba apģērbs; - individuāla pieeja darba grafikam (iespējams savienot ar citiem darbiem vai studijām); - komandas saliedēšanas pasākumi, korporatīvas dāvanas. Darba laiks: pēc grafika, maiņas, dd 07:00-16:00, ss 08:00-16:00 Darba samaksa: no 10 EUR/h Bruto Darba vieta: Valmiera, Rīgas iela 4 Aicinām sūtīt CV uz darbs@laboratorija.lv Sazināsimies ar pretendentiem, kuri tiks aicināti uz interviju klātienē. Iesniedzot savu CV un pieteikumu, Jūs piekrītat dalībai norādītās vakances kandidātu izvērtēšanas un atlases procesā un saziņai ar Jums. Apliecinām, ka kandidātu izvērtēšanas un atlases procesā tiks nodrošināta tiesiska Jūsu personas datu apstrāde. Pēc konkursa noslēgšanās, Jūsu personas dati tiks uzglabāti 3 mēnešus. CV un pieteikumā norādāma tikai tā informācija, kas ir nepieciešama, lai objektīvi izvērtētu Jūsu kandidatūras atbilstību vakantajam amatam. Ievērojot minēto, aicinām izvērtēt CV un pieteikumā iekļaujamās informācijas apjomu. Pārzinis: SIA Centrālā laboratorija reģ. Nr. 40003210801 Profesija: MĀSA/ vispārējās aprūpes MĀSA Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 4, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-14 Kontaktpersona: Tālrunis: 20646569 E-pasts: darbs@laboratorija.lv Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

3D Cinema aicina savam kolektīvam pievienoties jaunu kolēģi uz pastāvīgu darbu APKALPOŠANAS SPECIĀLISTU Darba pienākumi: • Kvalitatīva, uz klientu vērsta apkalpošana; • Pozitīva uzņēmuma tēla veidošana; • Tīrības un kārtības uzturēšana apkalpošanas zonā; • Preču izvietošana un darbs ar kases uzskaites sistēmu; • Aktīva kinoteātra produktu pārdošana; • Proaktīva informācijas sniegšana par filmām un pozitīvu izjūtu veicināšana katram kinoteātra apmeklētājam. Prasības kandidātiem (-ēm): •  Iepriekšēja pieredze darbā ar kases aparātu vismaz 2 gadi; • Pozitīvisms un laipna attieksme pret klientiem; • Vēlme un prasme strādāt komandā; • Vēlme attīstīties un mācīties; • Labas latviešu valodas zināšanas. • Vēlamas angļu valodas zināšanas. Mēs piedāvājam: • Elastīgu darba grafiku; • Interesantu, dinamisku un atbildīgu darbu; • Motivējošu bonusu sistēmu; • Iespēju apmeklēt pirmizrādes un citus pasākumus; • Iespēju saņemt darbinieku atlaides un bonusus par veiksmīgiem personīgajiem sasniegumiem; • Sociālās garantijas. Tava darba alga no 5.00 EUR/h + piemaksas. Ja jūti sevi kā daļu no kinoteātra “Gaisma” / 3D Cinema komandas, aicinām sūtīt savu CV un pieteikuma vēstuli līdz 2025. gada 28.novembrim uz e-pasta adresi: info@3dcinema.lv Tālrunis informācijai: 64222641. Sazināsimies ar kandidātiem (-ēm), kuri tiks aicināti uz darba pārrunām. Profesija: KLIENTU APKALPOŠANAS SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 19, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-28

Mūsu partneri