Valmieras Ziņas

Kocēnos aprīlī notiks četras digitalizācijas kickstart treniņa nodarbības maziem un vidējiem uzņēmumiem

Lasīšanas laiks: 4 min

2023. gada aprīlī Vidzemes mazo un vidējo uzņēmumu pārstāvji aicināti pieteikties “Kickstart” digitalizācijas treniņam. Treniņa laikā ekspertu vadībā uzņēmēji analizēs savu uzņēmumu digitalizācijas iespējas un gatavos nepieciešamo informāciju, lai pieteiktos valsts finansējuma atbalsta saņemšanai šo digitalizācijas ideju realizēšanai gan grantu, gan līdzfinansējuma programmās. Treniņu vadīs pieredzējuši eksperti – Aleksandrs Ļubinskis (Cēsu digitālais centrs) un Vita Brakovska (biedrība ZINIS), portālu “Valmieras Ziņas ” informēja Vidzemes plānošanas reģiona galvenā komunikācijas speciāliste Anita Āboliņa.

Mēneša laikā četrās nodarbībās uzņēmēji varēs apgūt noderīgas zināšanas par digitalizācijas iespējām uzņēmējdarbībā un tās uzreiz arī pielietot, uz vietas kopā ar ekspertiem plānojot aktivitātes sava uzņēmuma digitalizācijai un produktivitātes paaugstināšanai.

Nodarbības notiks Valmieras novada Kocēnos(Kocēnu kultūras nama telpās), tām iepriekš jāpiesakās. Dalība pasākumā ir bez maksas, taču uzņēmējiem jāņem vērā, ka kickstart treniņa izmaksas 800 eiro apmērā tiks attiecinātas un reģistrētas kā de minimis atbalsts.

Nodarbības plānotas 13. aprīlī, 20. aprīlī, 24. aprīlī un 28. aprīlī no plkst. 10.00-15.00. Reģistrēšanās līdz š.g. 10. aprīlim ŠEIT. Aktivitātes organizatori un atbalstītāji – Cēsu Digitālais centrs,  Eiropas digitālās inovācijas centra kontaktpunkts Vidzemē, Vidzemes plānošanas reģions un Valmieras novada pašvaldība.

Treniņa nodarbību galvenās tēmas:

1. DIENA – LIELĀ BILDE (KĀPĒC darīt? // KO darīt?)

Digitālās transformācijas jēdziens un būtība, piemēri

Digitalizācijas nepieciešamība

Pavedieni digitalizācijas idejām

Biznesa procesu izvērtēšana

LEAN un citas pieejas

2. DIENA – DIGITĀLĀS TRANSFORMĀCIJAS VIRZIENI ( darīt? // KAD to darīt?)

Procesu digitalizācijas virzieni

Resursu pārvaldība

E-komercijas iespējas

Datu analītika un tās nozīme

Sadarbība tehnoloģiju izstrādē ar studentiem un augstskolām

3. DIENA – CEĻA KARTES VEIDOŠANA (KAD to darīt?)

Transformācijas procesi uzņēmumā

Uzņēmuma iekšējā inovācijas kultūra

Citātu pārveide vajadzībās un risinājumos

Dizaina domāšana, 4x aspektu izvērtējums

Digitālās transformācijas ceļa kartes veidošana

4. DIENA – KOPSAVILKUMS

Iedvesmas vieslekcija

Noslēguma prezentācijas un ekspertu komentāri, papildinājumi, ieteikumi

Kas ir kickstart treniņš?

Kickstart digitalizācijas treniņš ir praktiskas apmācības, kas palīdz uzņēmumiem izprast, kas ir digitalizācija un kā to iespējams izmantot biznesa attīstībai. Nodarbību laikā dalībnieki definē savus biznesa izaicinājumus un meklē idejas, kā izaicinājumus risināt, kā arī gatavo nepieciešamo informāciju, lai saņemtu valsts finansējuma atbalstu šo ideju realizēšanai.

Treniņš notiek četras dienas klātienē ar vairāku dienu pārtraukumiem, kuru laikā jāpaveic noteikti patstāvīgie darbi uzņēmumā.

Kā kickstart treniņš var palīdzēt uzņēmējam pieteikties valsts atbalstam?

Lai pieteiktos kādai no digitālās transformācijas atbalsta programmām finansējuma saņemšanai,  uzņēmējiem obligāta ir digitālā brieduma testa aizpildīšana. To iespējams izdarīt vēršoties pie kāda no Latvijas EDIC – Latvijas Informācijas tehnoloģiju klastera vai Latvijas Digitālā akseleratora – vai to kontaktpunktiem. Tests ļauj novērtēt esošo digitālo tehnoloģiju situāciju un identificēt jomas, kurās būtu nepieciešams veikt ieguldījumus, lai tālāk saņemtu ceļa karti. Ceļa karte ir padziļināts novērtējums par atbalsta saņēmējam nepieciešamajām darbībām digitālās transformācijas veicināšanai. Izvērtējot digitālās attīstības ceļa kartē ietvertās rekomendācijas uzņēmuma digitālo spēju pilnveidošanai, uzņēmums varēs pieņemt lēmumu par īstenojamiem pasākumiem un pieteikties LIAA atbalstam procesu digitalizācijai vai ALTUM aizdevumiem ar kapitāla atlaidi uzņēmumu digitalizācijai. 

Lai sekmētu raitāku sagatavošanos un pieteikšanos ceļa kartes izstrādei, uzņēmēji aicināti pieteikties kickstart digitalizācijas treniņam. Treniņa laikā mentoru pavadībā dalībnieki uzklausa citu uzņēmumu veiksmes stāstus, izaicinājumus, ar kādiem saskaras un tos risina līdzīgi uzņēmumi. Nodarbību laikā uzņēmēji piedalās radošo ideju darbnīcās, kā arī apmainās ar padomiem, kā veicināt uzņēmuma digitālo attīstību. Tas ļauj uzņēmumiem ne tikai dziļāk izprast savus biznesa procesus, bet arī veidot vīziju, kā kļūt efektīvākam un konkurētspējīgākam nākotnē. Vienlaikus treniņu laikā notiek gatavošanās arī valsts finansējuma atbalsta saņemšanai digitalizācijas aktivitāšu ieviešanai uzņēmumos.

Uzziņai: Atbalsts uzņēmējiem – Digitālo inovāciju centri Latvijā

Līdz 2026. gada vidum no dažādiem finansējuma avotiem Latvijas uzņēmumu digitalizācijai piešķirti vairāk nekā 183 miljoni eiro, tostarp no programmas „Digitālā Eiropa”, Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF), kā arī no Atveseļošanas fonda uzņēmumu digitalizācijai atvēlētais finansējums kopsummā sastāda vairāk nekā 13 miljonus eiro.

Eiropas Savienības programmā “Digitālā Eiropa” 2022. gadā savu darbību visā Eiropā sāka Eiropas Digitālās inovācijas centri (EDIC), divi no tiem arī Latvijā.

“Latvijas Digitālais akselerators” fokusējas uz produktu inovācijām, sniedzot atbalstu jaunu digitālo platformu, preču un pakalpojumu dizainam, testēšanai un ieviešanai ražošanā, savukārt  “Eiropas Digitālās inovācijas centrs Latvijā” koncentrējas uz atbalstu uzņēmumu esošo procesu pilnveidei, mārketinga un inovatīvu digitalizācijas risinājumu ieviešanai un attīstībai.

Centros iespējams saņemt padomus un testēt digitālās inovācijas, kā arī iegūt informāciju par sev nepieciešamā risinājuma izstrādi, attīstību. Izveidoti arī centru reģionālie kontaktpunkti, viens no tiem – Vidzemes uzņēmējdarbības centrs. Plašāka informācija: https://www.digitallatvia.lv/  un https://dih.lv

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Naukšēnu pamatskola (turpmāk – Iestāde) 2024./2025.m.g. aicina darbā datorikas skolotāju (11 kontaktstundas nedēļā + 3 stundas Programmēšanas pulciņš) uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Naukšēnu pamatskola, Naukšēni, Naukšēnu pagasts, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • īstenot datorikas programmu pamatskolā (izglītības programma 21011111) atbilstoši Valsts izglītības standartam; • organizēt savu darbu atbilstoši Iestādes mērķiem un uzdevumiem; un ja Tev ir: • izglītība, kvalifikācija un pedagogu profesionālās kompetences pilnveide atbilstoši normatīvo aktu prasībām; • valsts valodas prasme atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Par pedagogu darba samaksu”; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās kompetences pilnveides iespējas. Profesionālās darbības aprakstu (CV) un izglītības dokumenta kopiju/-as lūdzam iesniegt personīgi (adrese: Naukšēnu pamatskola, Naukšēni, Naukšēnu pagasts, Valmieras novads) vai e-pastā: nauksenu.pamatskola@valmiera.edu.lv līdz 2024.gada 25.septembrim. Tālrunis informācijai: 26143482. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VISPĀRĒJĀS PAMATIZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Naukšēni, Naukšēnu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-09-25 Kontaktpersona: nauksenu.pamatskola@valmiera.edu.lv 26143482

Zemessardzes 2.Vidzemes brigāde (Reģ.Nr. Reģ.Nr. 90000040549) VALMIERĀ uz noteiktu laiku  piedāvā darbu AMBULATORA DIENESTA ĀRSTA PALĪGAM Darba pienākumi: Piedalīties brigādes karavīru, zemessargu un zemessargu kandidātu medicīnisko pārbaužu organizēšanā; Kontrolēt brigādes personālsastāva veselības stāvokli; Piedalīties brigādes mācību procesu plānošanā; Organizēt un veikt medicīnisko aprūpi vienībās mācību laikā; Organizēt un kontrolēt apakšvienību medicīniskā nodrošinājuma spēju paaugstināšanu un pilnveidošanu; Iesniegt ikmēneša atskaites noteiktajā kārtībā; Noformēt nepieciešamo dokumentāciju atbilstoši normatīvajiem aktiem. Pamatprasības: Atbilstība likuma „Par valsts noslēpumu” 9.panta otrās un trešās daļas prasībām; Valsts valodas zināšanas C līmeņa 2. pakāpe; Vēlamas angļu valodas zināšanas; 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība ar ārsta palīga kvalifikāciju; Ļoti labas prasmes darbā ar MS Office programmām; Prasme sagatavot rakstiskus ziņojumus, pārskatus; B kategorijas autovadītāja apliecība; Pieredze plānot un organizēt darbu, strādāt individuāli un komandā; Spēja pielietot pozitīvās saskarsmes iemaņas un dinamiski pielāgoties situācijai; Analītiskā domāšana un rūpes par kārtību, precizitāti un kvalitāti; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja pieņemt lēmumu un uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; Iespēju paplašināt zināšanas un profesionālās iemaņas; Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Stabilu atalgojumu, sākot 1930 eiro (pirms nodokļu nomaksas); Par priekšrocību tiks izvirzīti kandidāti, kuri jau ir zemessargi vai ir gatavi iestāties Zemessardzē. Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Ambulatorā dienesta ārsta palīgs” iesūtīt uz e-pastu: aija.bumane@mil.lv līdz 25.09.2024. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: ĀRSTA PALĪGS/ FELDŠERIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-09-25 Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Mūsu partneri