Valmieras Ziņas

J.Baiks: Valmiera ir gatava diskusijai par reģionālo reformu ar apkārtējiem novadiem

Lasīšanas laiks: 2 min

Ņemot vērā Saeimā ievēlēto politisko spēku sastāvu un proporciju, administratīvi teritoriālā reforma noteikti tiks īstenota, uzskata Valmieras pilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs Jānis Baiks. Viņaprāt, nav produktīvi izšķiest laiku un pūles, mēģinot iesaistītajām pusēm pārliecināt vienai otru, ka reforma vispār ir nepieciešama. Būtiskākais ir vienoties par saprātīgu piedāvājumu valdībai, lai tā visu neizlemtu reģiona iedzīvotāju un to pārstāvošo pašvaldību vietā.

“Var jau teikt, ka reforma nekur neder un laiks ir par īsu, taču nākamā gada jūnijs ir lēmuma gala termiņš. Zinot cilvēku, kurš uzņēmies VARAM vadību, reforma būs. Ir tikai jautājums, vai mēs palīdzēsim un ievirzīsim pareizā gultnē, vai mēs viens uz otru bļausim, kamēr citi izlems mūsu vietā,”

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras diskusijā Valmierā par administratīvi teritoriālo reformu sacīja J.Baiks.

Valmieras pilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs atbalsta ekonomiski izvērtētu un pamatotu reģionālo reformu:

“Pašvaldību lielumam ir jābūt tādam, lai ar ierobežotiem resursiem efektīvāk nodrošinātu kvalitatīvus pakalpojumus iedzīvotājiem. Svarīgāka par republikas nozīmes pilsētas statusa zaudēšanu ir teritoriju efektīvāka apsaimniekošana un attīstība. Valmiera kā jebkura cita apdzīvota vieta savu identitāti saglabās.”

J.Baiks uzskata, ka svarīgi ir nodrošināt pakalpojumu pieejamību, vienlaikus attīstot uzņēmējdarbību un piesaistot investīcijas. Skolu tīklam jābūt tādam, lai sākumskolas un pamatskolas vecuma bērni mācītos tuvāk dzīvesvietai un spētu nodrošināt atbilstošu izglītības kvalitāti. “Divas trešdaļas apkārtējo novadu iedzīvotāju strādā Valmierā, 35% Valmieras skolu bērnu ir no citām pašvaldībām un izmanto Valmierā pieejamos pakalpojumus. Pieaug pieprasījums pēc bērnudārziem, jo vecāki vēlas, lai bērns apmeklētu izglītības iestādi, kas ir pēc iespējas tuvāk vecāku darbavietai. Tā ir dabīga cilvēku kustība, kas jāņem vērā,” tā J.Baiks.

“Šobrīd pašvaldību lielākā interese ir nevis teritoriju attīstība, bet deklarēto iedzīvotāju skaita noturēšana un palielināšana, jo iedzīvotāju ienākuma nodoklis veido lielāko daļu pašvaldības budžeta ieņēmumu.

Ko pašvaldībām ir vieglāk un lētāk izdarīt – piesaistīt iedzīvotājus ar dažādiem sociāliem pabalstiem un bonusiem vai attīstīt uzņēmējdarbību un pakalpojumu daudzveidību, kas ir laikietilpīgi un prasa finansiālus ieguldījumus? Mēs izvēlamies veicināt uzņēmējdarbību, jo saprotam savu lomu pilsētas ekonomiskajā izaugsmē, kas pozitīvi ietekmē arī reģiona un valsts attīstību. Līdz ar to iedzīvotāju piesaistē ar dažādiem bonusiem apkārtējiem novadiem zaudējam.”

J.Baiks uzskata, ka jāveido viena līmeņa pašvaldības, lai neradītu jaunu administratīvo slogu:

“Mums jāplāno, kā pašvaldību darbu uzlabot, nevis jāizdomā jaunas funkcijas, kas vēl vairāk sarežģī administrēšanu. Jau šobrīd ar novadiem sadarbojamies izglītībā, teritoriju attīstībā, veidojot tūrisma piedāvājumu.”

Konkrētas sarunas ar apkārtējo novadu vadītājiem J.Baikam nav bijušas, taču Valmiera ir ieinteresēta sākt diskusiju.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina darbā Valmierā – Valmieras novada Dzimtsarakstu nodaļas (turpmāk – Iestāde) vadītāja vietnieku/-ci uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • veikt civilstāvokļa aktu reģistrāciju, civilstāvokļa aktu reģistru (CAR) aktualizāciju, atjaunošanu; sagatavot atzinumus; • sagatavot, noformēt Iestādes dokumentus nodošanai arhīvā saskaņā ar lietu nomenklatūru un uzturēt iestādes CAR arhīvu atbilstoši normatīvajiem aktiem; veikt arhīva fonda kataloga aizpildīšanu un rūpēties par CAR grāmatu uzskaiti un glabāšanu; • sagatavot dokumentus citām institūcijām, juridiskām un fiziskām personām CAR jautājumos, t.sk., nosūtīšanai ārvalstu dzimtsarakstu nodaļām; • veikt apmeklētāju pieņemšanu Iestādes kompetencē esošajos jautājumos; sniegt konsultācijas CAR jautājumos; • vadīt svinīgu laulību, dzimšanas apliecību izsniegšanas, bērnības svētku ceremonijas; • veikt vēsturiski sastādīto CAR datorizētu apstrādi; un ja Tev ir: • izglītība un atbilstība Civilstāvokļa aktu reģistrācijas likuma 12.panta trešās daļas prasībām; • zināšanas par valsts / pašvaldības darbību reglamentējošo normatīvo aktu piemērošanu, izpratne par CAR jautājumiem (par priekšrocību tiks uzskatīta pieredze vadošā amatā un līdzvērtīgas jomas darbā, t.sk., darbā ar arhīvu pēdējo 5 gadu laikā valsts vai pašvaldības iestādē); • prasmes un zināšanas juridisku dokumentu sagatavošanā, pārvaldībā, lietu arhivēšanā; • prasmes darbā ar digitālajiem rīkiem; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: izcilas saskarsmes un komunikācijas prasmes; vēlama publiskās uzstāšanās pieredze; augsta atbildības sajūta, uzmanība un precizitāte; spēja loģiski domāt un analizēt; organizatora spējas; prasme strādāt komandā un individuāli; • B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pilnas slodzes darbu (40 stundas nedēļā; summētais darba laiks, jo darbs arī noteiktās sestdienās); • pamatalgu pārbaudes laikā 1399 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1483 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, pamatojot motivāciju savas kandidatūras izvirzīšanai amatā, aprakstot Iestādes vadītāja vietnieka darbam nepieciešamās spējas un sev piemītošās spējas, kā arī darba devēja ieguvumu, pieņemot darbā attiecīgo pretendentu), augstākās izglītības dokumenta kopiju (pretendentiem, kuri izglītību ieguvuši ārvalstīs, jāpievieno dokuments par izglītības akadēmisko atzīšanu Latvijā) lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā, ar norādi „Dzimtsarakstu nodaļas vadītāja vietnieka/-ces amatam” līdz 2025.gada 19.decembrim. Tālrunis papildus informācijai: 26444235. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PAŠVALDĪBAS PAMATDARBĪBAS STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /PRIEKŠNIEKA VIETNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-19 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 26444235

Pievienojies mūsu komandai! Naukšēnu pamatskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā pirmsskolas izglītības skolotāju (38 stundu slodzi nedēļā (0,950 likme)) uz noteiktu laiku līdz 31.08.2026. Darba vietas adrese: “Naukšēnu skola”, Naukšēni, Naukšēnu pagasts, Valmieras novads. Ja Tu vēlies: • plānot un nodrošināt kvalitatīvu izglītības procesu atbilstoši normatīvo aktu prasībām; • plānot un organizēt savu un izglītojamo darbu atbilstoši Iestādes mērķim un uzdevumiem; • pārzināt mācību un audzināšanas darba saturu un mācību priekšmeta metodiku; un Tev ir: • izglītība saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likuma un Bērnu tiesību aizsardzības likuma noteiktajām prasībām; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • izpratne par izglītojamo vecumposmu attīstības īpatnībām un saskarsmes psiholoģijas likumsakarībām; • kompetences: labas saskarsmes un komunikācijas prasmes; precizitāte un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; prasmes strādāt komandā, elastība; mēs piedāvājam: • iespējas piedalīties Iestādes izaugsmes veicināšanā un profesionālās pilnveidošanās iespējas; • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Par pedagogu darba samaksu”, 1566 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • labus darba apstākļus, aktīvu, dinamisku darbu un iespēju gūt jaunu pieredzi. CV, pieteikuma vēstuli lūdzam nosūtīt uz e-pastu: nauksenu.pamatskola@valmiera.edu.lv ar norādi “Pirmsskolas izglītības skolotājs/-a” līdz 2025.gada 23.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 26082207. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Naukšēnu skola, Naukšēni, Naukšēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-23 Kontaktpersona: nauksenu.pamatskola@valmiera.edu.lv 26082207

Mūsu partneri