Valmieras Ziņas

Daudzveidīgāk un interesantāk

Lasīšanas laiks: 4 min

Kā mācībās pilnvērtīgi iekļaut ikvienu  skolēnu – tas ir jautājums, kas nodarbina Valmieras 2. vidusskolas pedagogu prātus. Atvērtība, uztverot skolēnu dažādību kā normu, ne izņēmumu, ir viens no lielākajiem šodienas skolu izaicinājumiem.

Valmieras 2.vidusskola ”karstajās sarunās” Skola2030 konferencē „Skola katram bērnam” 08.10.2020. Ogrē 

Iedziļinoties nākotnes izglītības tendencēs, esam raduši jaunus skatu punktus skolas attīstībā, pēctecībā, piedāvājot mācības latviešu valodā, sākot no pirmās klases, un šobrīd jau arī 7., 8. klasēs. Mainām skolas stratēģisko redzējumu un esam uzsākuši virzību uz personalizētu mācīšanos, pilnveidojot līdzšinējo mācīšanas un mācīšanās pieredzi.

Kā efektīvāk iekļaut mācību procesā ikvienu skolēnu, prāto Valmieras 2.vidusskolas pedagogu saime.

Esam atvērti ikvienām nozīmīgām pārmaiņām, kā arī jauno kolēģu piesaistei, kas nav viegls darbs. Šogad skolā darbu uzsāka 7 jaunie kolēģi, no kuriem 4 ir studenti un 1 projekta “Mācītspēks” dalībnieks. Komandā ir spēks un enerģija, kas rosina pedagogus uz profesionālo pilnveidi un inovāciju ieviešanu, kā arī kolēģu savstarpējo sadarbību efektīvā mācību stundā katra skolēna individuālajai izaugsmei gan ārvidē, gan skolas gaiteņos, gan bibliotēkā u.c.

Mērķtiecīgi Valmieras 2.vidusskolas pedagogi domā, plāno un organizē skolēniem saistošu un interesantu mācību procesu, ņemot vērā jauno mācīšanās pieeju Latvijā. Tiek diskutēts, kā un ko  katrs pedagogs var mainīt savā profesionālajā darbībā, lai palīdzētu ikvienam skolēnam, neatkarīgi no viņa spējām, prasmēm, interesēm un rakstura, justies pieņemtam un saprastam skolas vidē, sekmējot ikviena skolēna radošumu, talantus un individuālo spēju pilnveidošanos. 

Ko mēs zinām par jauno mācību saturu un kā to realizējam?

Jaunajā mācību priekšmetā – inženierzinības – 7. klases skolēni no skices nokļuva līdz galaproduktam plānojot, eksperimentējot, radot. Pedagogs šai izziņas procesā darbojās kā padomdevējs.

3.klašu dabaszinību tēma „Orientēšanās”. Kā mācīt? Pēc grāmatas: debespuses, apzīmējumi, darbs ar kompasu. Kā šo mācību procesu var padarīt radošāku, saistošāku? Piemēram, piedāvājot orientēšanos skolā – iepazīstot skolas ēkā  debespušu  virzienus, saskaitot, cik pakāpienu ir B korpusa trepēs, atrodot skolā direktoru, teātra mākslas skolotāju un uztaisot selfijus (pašbildes) kopā ar viņiem, piemeklējot pareizo atslēgu un atverot garderobi Nr.14, saskaitot, kurā stāvā ir visvairāk augu, bet kompleksais uzdevums – pamatot atrasto un izzināto „lietu” nozīmi.

Ir vērojamas atšķirības datorikas mācību saturā salīdzinājumā ar informātiku. Būtiskākais, ka mūsdienās var kreatīvi izmantot pieejamo viedierīču aplikācijas, realizēt kompleksus darbus. Ar aizrautību skolēni sagatavoja infografikas jeb plakātus, kas tika veidoti kopīgas sadarbības rezultātā  latviešu valodas, sociālo zinību un datorikas pedagogiem. Ikdienā  vērojama dažādu mācību priekšmetu pedagogu sadarbība. Kolēģi meistarīgi saskata mācību tēmu padziļinātas apguves iespējas, ko vislabāk var paveikt tikai sadarbojoties. Informācijas tehnoloģiju iespēju dažādība mācību stundā ir liels atbalsts gan skolēniem, gan pedagogiem.  

Līdz ar pilnveidotā  izglītības satura ieviešanu arvien vairāk skolotāji organizē darbu mācību stundās tā, lai  katram skolēnam  tiktu  piedāvāti izaicinājumi un izvirzīti nozīmīgi mērķi, lai, apgūstot konkrētā mācību priekšmeta saturu, vienlaikus dotu iespēju skolēnam mācīties domāšanas un darbošanās stratēģijas, kas ļauj attīstīt domāšanas dziļumu jeb kompleksumu un mācīties arvien patstāvīgāk, kā arī attīstīt vērtēšanas sistēmu, kas nodrošina mācīšanās procesā noderīgu atgriezenisko saiti katram.

(Sasniedzamā rezultāta vizualizēšana jau no 1.klases.)

Integrēts darbs ”Mana Valmieras 2.vidusskola” /dabaszinībās, matemātikā, sociālās zinībās, dizainā un tehnoloģijās 1.kl./

Esam pārliecināti, ka zināšanas un prasmes RODAS – DAROT!

GALVENIE DARBA PIENĀKUMI: Kreditoru uzskaite - ienākošo rēķinu apstrāde, grāmatošana, kontrole; Ienākošo rēķinu nodokļu (PVN un UIN) uzskaite grāmatvedībā atbilstoši LR likumdošanai; Pamatlīdzekļu rēķinu apstrāde; Savstarpējo realizācijas rēķinu izrakstīšana; Avansa norēķinu un NĪN grāmatošana; Savstarpējo norēķinu salīdzināšana; Dalība ikmēneša un gada slēgšanas procesā; Dalība dažādos grāmatvedības procesos un projektos.  MĒS PIEDĀVAJAM: Profesionālas pilnveides iespējas; Veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika; Mūsdienīgu un ērtu darba vidi Beātes ielā 5, Valmierā, LV-4201; Pieredzei un kvalifikācijai atbilstošu atalgojumu sākot no EUR 1400 pirms nodokļu nomaksas. GALVENĀS PRASĪBAS: Izglītība grāmatvedības, finanšu vai ekonomikas jomā; Darba pieredze līdzvērtīgā amatā; Izcilas iemaņas ar MS Office, pieredze darbā ar MS Navision; Vēlme nepārtraukti attīstīties, apgūt jaunas prasmes un rīkus; Prasme plānot savu laiku, noteikt prioritātes; Augsta atbildības sajūta, precizitāte; Labas saskarsmes prasmes; Teicamas latviešu valodas zināšanas. Pieteikumu sūtīt uz e-pasta adresi - ruta.lacberga@bonotimber.com Profesija: GRĀMATVEDIS (CETURTĀ LĪMEŅA KVALIFIKĀCIJA) Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 5, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Bankas / Apdrošināšana / Finanses/Grāmatvedība Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-06-09 Kontaktpersona: Rūta Lacberga

Pieaugot pasūtījumiem, aicinām pievienoties saldējuma ražotājus “Rūjienas saldējums” komandai! Mēs Tev uzticēsim: Veikt darbu pie ražošanas līnijām saldējuma ražotnē; Veikt gatavās produkcijas, iepakojuma kvalitātes, marķējuma novērtēšanu; Veikt citus līdzīga rakstura uzdevumus pēc maiņas vadītāja norādēm. No Tevis sagaidām: Precizitāti, atbildības sajūtu, spēju produktīvi darboties intensīvos darba apstākļos; Spēju strādāt maiņu grafikā; Vēlmi mācīties un apgūt jaunas prasmes; Medicīnisko izziņu Nr. 027/u. Piedāvājam: Atalgojumu sākot no 1000 – 1300 EUR pirms nodokļu nomaksas; Darba attiecības līdz 2025.gada 30.septembrim; Sociālās garantijas; Apmācības darbu uzsākot, kas nepieciešamas darba pienākumu veikšanai; Darbu maiņu grafikā – dienas un nakts maiņas; Dinamisku darba vidi; Darba apģērbu; Bezmaksas kafiju un saldējumu; Iespēju iegādāties saldējumu par darbiniekiem draudzīgām cenām; Draudzīgu kolektīvu. Darba vieta: Rūjienā, Upes ielā 5 Gaidīsim Tavu pieteikumu (CV) līdz 30.maijam uz e-pastu: personals@rujienassaldejums.lv Tālrunis informācijai: 29468727 (personāla vadītāja). Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz pārrunām. Nosūtot savu CV, pretendents piekrīt, ka SIA “Rūjienas saldējums” reģ. nr. 44103057131, kā datu pārzinis, veiks personas datu apstrādi CV atlases procesā. Profesija: CEHA STRĀDNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Upes iela 5, Rūjiena, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 5 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-05-30 Kontaktpersona: Nora Kārkliņa

Mūsu partneri