Valmieras Ziņas

Daudzveidīgāk un interesantāk

Lasīšanas laiks: 4 min

Kā mācībās pilnvērtīgi iekļaut ikvienu  skolēnu – tas ir jautājums, kas nodarbina Valmieras 2. vidusskolas pedagogu prātus. Atvērtība, uztverot skolēnu dažādību kā normu, ne izņēmumu, ir viens no lielākajiem šodienas skolu izaicinājumiem.

Valmieras 2.vidusskola ”karstajās sarunās” Skola2030 konferencē „Skola katram bērnam” 08.10.2020. Ogrē 

Iedziļinoties nākotnes izglītības tendencēs, esam raduši jaunus skatu punktus skolas attīstībā, pēctecībā, piedāvājot mācības latviešu valodā, sākot no pirmās klases, un šobrīd jau arī 7., 8. klasēs. Mainām skolas stratēģisko redzējumu un esam uzsākuši virzību uz personalizētu mācīšanos, pilnveidojot līdzšinējo mācīšanas un mācīšanās pieredzi.

Kā efektīvāk iekļaut mācību procesā ikvienu skolēnu, prāto Valmieras 2.vidusskolas pedagogu saime.

Esam atvērti ikvienām nozīmīgām pārmaiņām, kā arī jauno kolēģu piesaistei, kas nav viegls darbs. Šogad skolā darbu uzsāka 7 jaunie kolēģi, no kuriem 4 ir studenti un 1 projekta “Mācītspēks” dalībnieks. Komandā ir spēks un enerģija, kas rosina pedagogus uz profesionālo pilnveidi un inovāciju ieviešanu, kā arī kolēģu savstarpējo sadarbību efektīvā mācību stundā katra skolēna individuālajai izaugsmei gan ārvidē, gan skolas gaiteņos, gan bibliotēkā u.c.

Mērķtiecīgi Valmieras 2.vidusskolas pedagogi domā, plāno un organizē skolēniem saistošu un interesantu mācību procesu, ņemot vērā jauno mācīšanās pieeju Latvijā. Tiek diskutēts, kā un ko  katrs pedagogs var mainīt savā profesionālajā darbībā, lai palīdzētu ikvienam skolēnam, neatkarīgi no viņa spējām, prasmēm, interesēm un rakstura, justies pieņemtam un saprastam skolas vidē, sekmējot ikviena skolēna radošumu, talantus un individuālo spēju pilnveidošanos. 

Ko mēs zinām par jauno mācību saturu un kā to realizējam?

Jaunajā mācību priekšmetā – inženierzinības – 7. klases skolēni no skices nokļuva līdz galaproduktam plānojot, eksperimentējot, radot. Pedagogs šai izziņas procesā darbojās kā padomdevējs.

3.klašu dabaszinību tēma „Orientēšanās”. Kā mācīt? Pēc grāmatas: debespuses, apzīmējumi, darbs ar kompasu. Kā šo mācību procesu var padarīt radošāku, saistošāku? Piemēram, piedāvājot orientēšanos skolā – iepazīstot skolas ēkā  debespušu  virzienus, saskaitot, cik pakāpienu ir B korpusa trepēs, atrodot skolā direktoru, teātra mākslas skolotāju un uztaisot selfijus (pašbildes) kopā ar viņiem, piemeklējot pareizo atslēgu un atverot garderobi Nr.14, saskaitot, kurā stāvā ir visvairāk augu, bet kompleksais uzdevums – pamatot atrasto un izzināto „lietu” nozīmi.

Ir vērojamas atšķirības datorikas mācību saturā salīdzinājumā ar informātiku. Būtiskākais, ka mūsdienās var kreatīvi izmantot pieejamo viedierīču aplikācijas, realizēt kompleksus darbus. Ar aizrautību skolēni sagatavoja infografikas jeb plakātus, kas tika veidoti kopīgas sadarbības rezultātā  latviešu valodas, sociālo zinību un datorikas pedagogiem. Ikdienā  vērojama dažādu mācību priekšmetu pedagogu sadarbība. Kolēģi meistarīgi saskata mācību tēmu padziļinātas apguves iespējas, ko vislabāk var paveikt tikai sadarbojoties. Informācijas tehnoloģiju iespēju dažādība mācību stundā ir liels atbalsts gan skolēniem, gan pedagogiem.  

Līdz ar pilnveidotā  izglītības satura ieviešanu arvien vairāk skolotāji organizē darbu mācību stundās tā, lai  katram skolēnam  tiktu  piedāvāti izaicinājumi un izvirzīti nozīmīgi mērķi, lai, apgūstot konkrētā mācību priekšmeta saturu, vienlaikus dotu iespēju skolēnam mācīties domāšanas un darbošanās stratēģijas, kas ļauj attīstīt domāšanas dziļumu jeb kompleksumu un mācīties arvien patstāvīgāk, kā arī attīstīt vērtēšanas sistēmu, kas nodrošina mācīšanās procesā noderīgu atgriezenisko saiti katram.

(Sasniedzamā rezultāta vizualizēšana jau no 1.klases.)

Integrēts darbs ”Mana Valmieras 2.vidusskola” /dabaszinībās, matemātikā, sociālās zinībās, dizainā un tehnoloģijās 1.kl./

Esam pārliecināti, ka zināšanas un prasmes RODAS – DAROT!

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Valmieras tehnikums aicina darbā MEHATRONIKAS SKOLOTĀJU (profesiju klasifikatora kods 2320 01) Mēs piedāvājam: 0,7 darba slodzi 3-4 darba dienas nedēļā (30 stundu darba nedēļa) Darba algu no 1119 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas, par 0,7 slodzi Apmaksātu veselības apdrošināšanas polisi Apmaksātu profesionālo pilnveidi Atbalstu no kompetentiem kolēģiem Atvaļinājumu 8 kalendāra nedēļas Ceļa izdevumu kompensāciju no 20.kilometra, nokļūšanai no dzīvesvietas uz darba vietu Modernu darba vidi un labus darba apstākļus Tev nepieciešams: Augstākā izglītība nozarē vai profesionālā vidējā izglītība (atbilstoši 3.profesionālās kvalifikācijas līmenim) Pozitīva un radoša attieksme pret darbu Labas saskarsmes iemaņas Labas datorprasmes (Microsoft Excel, Word, PowerPoint) Prasme darboties ar izglītības tehnoloģijām Pasniedzamie mācību priekšmeti: Mehatroniskas sistēmas industriālajā ražošanā Elektrisku un elektronisku mezglu apkope un remonts Mehatronisku sistēmu apkope un remonts Industriālo iekārtu programmēšana Mehānisko mezglu apkope un remonts Tālrunis informācijai: Direktores vietniece Līva Veinberga-Kājiņa tālr. 27408850 CV un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas lūdzam sūtīt uz e-pastu personals@valmierastehnikums.lv ar norādi “Mehatronikas skolotāja vakancei” līdz 2025.gada 5.decembrim. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (Vispārīgā datu aizsardzības regula, turpmāk - VDAR) 13. pantu, Valmieras tehnikums informē, ka: 1) Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs vakances atlases konkursa norisi; 2) iepriekš minētās jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir Valmieras tehnikums, reģistrācijas Nr. 90009612809, Vadu iela 3, Valmiera, LV-4201, skola@valmierastehnikums.lv. Profesija: PROFESIONĀLĀS IZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Vadu iela 3, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-05 Kontaktpersona: Līva Veinberga - Kājiņa Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri