Valmieras Ziņas

Ceļojuma stāsts: Cīņa ar sevi un dabu

Lasīšanas laiks: 7 min

19.marts, ceturtdienas vakars – sēžam ar Dāvi un domājām, kur varētu doties viendienītī, parakājušies pa internetu, atradām Amatas Ģeoloģiskās takas. Aptuvenais distances garums 15km, medium hard , izklausās lieliski priekš vienas dienas pārgājiena, taču, kāpēc gan pārgājienu nevarētu apvienot ar foreļcopi un geocachingu? Tad nu apvienojot šīs trīs lieliskās lietas mēs nonācām pie secinājuma, ka ir jārīko divdienieks, bet paskatoties laika prognozi uz nākamajām divām dienām, domas jau sāka svārstīties, taču vēlme iet divdieniekā bija tik liela, ka pat vecāku pūles mūs kaut kādā veidā atrunāt, bija bezspēcīgas.

Uz meža takas

20.marts

Somas sakrāmējuši, mēs mājas pametām jau plkst. 8:00. No rīta nācās izdarīt  pāris lietas, taču jau plkst. 9:59 mēs bijām pie Veclauču klintīm, un saviļņoti, devāmies augšup pretī varenās Amatas krācēm. Lēnām ejot un bildējot, visu ko redz, mēs ātri vien nonācām Zvārtes iezī, kas ir ~2,5km attālumā no sākumpunkta, tobrīd laiks šķita pavisam jauks, spīdēja saulīte, mākoņi bija, taču pa retam. Apstaigājuši Zvārtes iezi, secinājām, ka tur ir nepieciešama LIELA talka, jo visas atkritumu tvertnes meža zvēri ir izvandījuši 3m rādiusā ap to.

Zvārtes iezis

Paejot kādu 1km uz priekšu, es ieraudzīju burvīgu bedri, kurā tā vien gribējās iemest rotiņu un pārbaudīt vai tur nav paslēpusies kāda strautene (Strauta forele). Par laimi Dāvis tobrīd bija ļoti tolerants un atļāva man to līkumu izmētāt. Bedre šķita tik sulīga, tomēr viss ko man viņa dāvāja bija viens zives cirtiens, un nočiepts rotiņš. Apmierinājis savas makšķernieka vajadzības, devu signālu, ka varam doties tālāk, aptuveni pēc 3km mēs piestājām pie Kumadas ietekas, laiks tobrīd bija ~14:30, šķita, ka spēka vēl ir gana, taču būtu ieteicams ko ieķert, starp citu, šajā posmā es bez visas geocachinga aplikācijas atradu vienu no daudzajiem “AMATA TRAIL” punktiem.

Amata

Tā nu turpinādami iet, mēs malkojām kefīru, te pēkšņi mēs nonācām kādu laiku atpakaļ veidotā apmetnē, kas šķita visai šerpa, tobrīd tā vien gribējās nomest somas un turpat arī pārlaist nakti, taču sapratām, ka laika ir gana un jau pēc īsas pauzes mēs bijām ceļā. Mūsu nākamais atskaites punkts bija Ainavu krauja. Pēc nedaudz vairāk kā 5 km mēs bijām uz Ainavu kraujas, jau Stūķu ieža virsotnē mēs jutāmies vareni, taču sasniedzot šo sajūtas bija vienkārši neaprakstāmas! Pēc pavadītām piecām minūtēm virsotnē, atnāca nevēlamie ciemiņi – nokrišņi. Sākumā tie bija parasti pavasara pilieni, taču noejot lejā lietus gāza pamatīgi.

Stūķu iezis

Nonākuši pie ceļa, pamanījām zīmi  country hotel “KĀRĻAMUIŽA’”, lai gan zīmē nebija attēlots, ka viņiem ir telšu apmetnes, mēs tomēr devāmies turp. Pirms došanās augšup uz “KĀRĻAMUIŽU” mēs pagājām uz priekšu, lai pārbaudītu, vai upes malā nav kāda labāka vieta kur apmesties, pagājuši kādu gabalu, atskārtām, ka nav, tāpēc ilgi nedomādami, griezām riņķī un devāmies atpakaļ. Bija atlikušas mazāk nekā divas stundas līdz saules norietēšanai, tāpēc bija jārīkojas ātri, arī nokrišņi tikai pieņēmās spēkā.

Kristers Komarovs

Sekojot norādēm, mēs nonācām pie kādas glaunas akmens mūra mājas, apmetām pāris līkumus ap to, mēģinādami atrast reģistrāciju, beigu beigās nodomājuši, ka viesnīca, iespējams, ir slēgta uzkāpām pakalniņā. Lapenē centāmies sadabūt viesnīcas numuru. Sazvanot viesnīcu, Dāvis godprātīgi atzinās, ka sēžam viņu lapenē un nekavējoties laipni lūdza atļauju telts uzsliešanai, laipnā sieviete, protams, mums deva atļauju, taču mēs sarunājām, ka pirms uzstādīšanas mēs noiesim līdz viņai. Beiguši sarunu, mēs lieliem soļiem devāmies uz galveno ēku, taču, apmetot vairākus apļus, neviens tā arī neiznāca no tās. Nu mēs bijām nostādīti likteņa priekšā – celt telti, ja reiz pa telefonu teica, ka drīkstam, vai zvanīt, lai brauc pakaļ. Dāvim cerība un pacietība par pārgājiena turpināšanu sāka sarukt, daļēji vainojams bija tieši ekipējums, jo bijām sagatavojušies uz daudz pavasarīgāku laiku, arī lietus mēteļus atstājām bagāžniekā. Tobrīd arī manī bija iemājojušās šaubas par turpmāko, sapratu, ka aizbraukt būtu cilvēciski, iespējams, arī pareizi, taču šoreiz mana pašaizliedzība, nedaudz arī stūrgalvība lika skaļi skanēt motivējošiem vārdiem, un jau pēc minūtes mēs abi kā pirms maratona, taktiski plānojām darbu secību. Pirmā bija telts, paskatoties turpmāko prognozi, izvērtēju, uz kuru pusi likt telts aizmuguri, tad ļoti operatīvi mēs steigšus uzcēlām virskārtu, nostiepām to, lai tā nesaskartos ar iekšējo telti. Brīdī, kad iespraudu pēdējo mietiņu, pašsajūta bija ļoti laba, arī Dāvis bija ļoti pacilāts.

Dāvis Sargūns

Kamēr es nospriegoju telts ārsienas, tikmēr Dāvis lapenē jau lasīja kopā somas, lai nestu pie manis, te pēkšņi piebrauca džips no kura izkāpa vīrietis, jau pa gabalu viņš izskatījās sašutis, Dāvis nekavējoties devās pie viņa, lai noskaidrotu vai viss ir kārtībā, vai maz ir ar mieru, ka mēs paliekam. Es tikmēr cerībā tupēju pie telts un gaidīju Dāvi, pēc neilgas sarunas dzirdēju viņu skrienam uz telti, nodomāju, kas noticis un te pēkšņi Dāvis: “Krister, tu neticēsi, neļāva!”, es nodomāju, ka viņš joko, un smejoties pārjautāju, taču izrādās tas nebija nekāds joks, mēs bijām uzcēluši telti kādas ģimenes nama pagalmā! Tobrīd viss apstājās un pat man bija zudusi cerība palikt, jo jau sāka satumst. Par laimi es esmu mērķtiecīgs un nepadevos, Dāvis diemžēl gan bija jau zaudējis vēlmi turpināt, tāpēc man nācās sadzīvot ar viņa tā brīža psiholoģisko stāvokli, un kaut kādā veidā viņu motivēt rīkoties.

Mūsu pavadonis

Telts virskārta jau bija pamatīgi slapja, tāpēc es nolēmu izņemt tās iekš kārtu un virsbūvi nest rokās. Nogājuši kādu pus kilometru atpakaļ, mēs beidzot aiz eglēm atradām viesnīcu “KĀRĻAMUIŽA”. Nolikuši telts virsbūvi pie ābeles, mēs steigšus devāmies uz reģistratūru, kur arī satikām sievieti, kuru mēģinājām atrast citā mājā. Pēc pusstundas telts jau bija gatava, lai gan cēlām jau pa tumsu, viss tika kārtīgi nospriegots un nostiepts. Pirms vakariņām iekārtojām guļvietas un novilkām salijušās vējjakas. Vakariņās mums bija soļanka “klasiskā” ar sardelēm. Gulēt devāmies jau ap plkst. 21:30.

Ainavu krauja jeb distances Urāls

21.marts

Labrīt tauta! Šķita, ka esmu pamodies divus mēnešus iepriekš, atverot telts durvis, jau pa verandiņas spraugu spīdēja sniegs, tobrīd bija tikai viena doma galvā – ko vilkt, jo apģērba tādiem laika apstākļiem mums nebija. Līdz rīta kafijai galvā tik virmoja domas, kāpēc vakar dien mēs neaizbraucām, taču atlika iedzert pāris malkus kafijas un es biju zirgā! Dāvim gan tik labi negāja, naktī viņam bija dažbrīd auksti, arī pēc rīta tējas viņš nepalika mundrāks. Lēnu garu, sapakojām guļam-piederumus, nomazgājām sniegā traukus, savācām atkritumus un salikām telti. Es tobrīd biju gatavs turpināt ceļu, lai vai kas, turpretī Dāvi griba bija pametusi, viss ko viņš vēlējās, bija doties uz Kārļiem un braukt mājās. Piekūdot viņu ar to, ka atlikuši vien 4km, mēs devāmies pretī galamērķim. Spēks vēl bija gana, bet redzot Dāvi, sapratu, ka jāiet bez liekām pauzēm. Raitā solī, tik ar vienu “foto stūrīti”, finišu mēs sasniedzām pēc pusotras stundas. Melturos satikām pretim gājējus kur tik devās mežā, ceram ka viņiem gāja tikpat jautri, kā mums.

Uz drīzu tikšanos mežā!(:

Otrā diena

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Ja esi enerģisks un esi gatavs jauniem izaicinājumiem, kā arī vēlies sevi pilnveidot un izmantot savas profesionālās zināšanas un pieredzi kopējo mērķu sasniegšanā, tad tieši Tu, kā kolēģis, esi nepieciešams Valsts sociālās aprūpes centra "Zemgale" komandai!* Valsts sociālās aprūpes centrs "ZEMGALE" kā  lielākais valsts ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniedzējs Latvijā aicina darbā motivētu APKOPĒJU filiālē "Rūja" (uz nenoteiktu laiku, pilnu slodzi, 1 amata vieta) Prasības pretendentam: Vēlama vidējā izglītība; Vēlama darba pieredze; Spēja būt klientorientētam, nosvērtam, vērīgam, atbildīgam par savu rīcību un darbu. Galvenie pienākumi: Tīrīt telpas – slaucīt, mazgāt grīdas, sienas. Veikt sanitāro mezglu un citu telpu uzkopšanu saskaņā ar sanitāri tehniskajām prasībām. Iztīrīt atkritumu tvertnes – iznest atkritumus, un ielikt tīru maisiņu. Mazgāt logus un to rāmjus, palodzes. Laistīt un kopt istabas augus. Piedāvājam: Atalgojumu (bruto) no EUR 700 - EUR 776 mēnesī; pārbaudes laikā atalgojums līdz EUR 701; Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam; Darba pieredzi valsts pārvaldē; Labus darba apstākļus;  Veselības apdrošināšanu pēc 6 nostrādātiem mēnešiem; Darba vieta: VSAC "Zemgale" filiāle "Rūja", Jeri, Jeru pagasts, Valmieras novads. Profesionālās darbības aprakstu (CV) un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas ar atzīmi "Apkopējs/a" sūtīt uz e-pastu: Janis.Flaksis@vsaczemgale.gov.lv.  Personas datus Valsts sociālās aprūpes centram “Zemgale”. Detalizēta informācija par personas datu apstrādes aspektiem šī nolūka sasniegšanai ir norādīta iestādes mājas lapā, adrese: https://www.vsaczemgale.gov.lv/lv/media/2279/download  Informējam, ka sazināsimies tikai ar tiem kandidātiem, kuri tiks aicināti uz interviju. Par atteikumu ziņosim tikai tiem kandidātiem, kas tiks uzaicināti uz interviju. Gadījumā, ja trīs nedēļu laikā pēc CV nosūtīšanas neesat saņēmis uzaicinājumu uz darba interviju, varat uzskatīt, ka Jūsu kandidatūra netika virzīta pārrunu kārtai. *Valsts sociālās aprūpes centrs "ZEMGALE" (reģ.nr.40900035103) ir Labklājības ministra pakļautībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde, kas sniedz valsts apmaksātu ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu abu dzimumu pilngadīgām personām institūcijā ar smaga garīga rakstura traucējumiem (I un II invaliditātes grupa).  Profesija: APKOPĒJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūja, Jeri, Jeru pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-05 Kontaktpersona: Jānis Flaksis Izglītības līmenis: Pamatizglītība

Ja esi enerģisks un esi gatavs jauniem izaicinājumiem, kā arī vēlies sevi pilnveidot un izmantot savas profesionālās zināšanas un pieredzi kopējo mērķu sasniegšanā, tad tieši Tu, kā kolēģis, esi nepieciešams Valsts sociālās aprūpes centra "Zemgale" komandai!* Valsts sociālās aprūpes centrs "ZEMGALE" kā  lielākais valsts ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniedzējs Latvijā AICINA DARBĀ APRŪPĒTĀJU filiālē "Rūja" (uz nenoteiktu laiku, pilnu slodzi, 1 amata vieta) Mēs piedāvājam: sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam; algu (bruto) EUR 715 – EUR 768; pārbaudes laikā atalgojums līdz EUR 716; Summēto darba laiku (saskaņā ar darba grafiku); 25% ikmēneša piemaksu par darbu, kas saistīts ar īpašu risku; Profesionālus kolēģus, izaugsmes un apmācības iespējas; Sociālās garantijas; papildus atvaļinājuma dienas par īpašo risku un ikgadējo novērtējumu; Veselības apdrošināšanu pēc 6 nostrādātiem mēnešiem. Būtiskākie amata pienākumi: Veikt klientu aprūpi atbilstoši klientu funkcionālajam stāvoklim; Atbildēt par klientu drošību un sekot, lai klienti ievērotu iekšējās kārtības noteikumus; Nodrošināt tīrību un kārtību klientu dzīvojamās telpās, koplietošanas telpās, veicot mitro uzkopšanu ne retāk kā vienu reizi dienā; Labas komunikācijas un sadarbības prasmes. Prasības pretendentam: Pamatizglītība vai vidējā izglītība. Vēlama praktiskā darba pieredze šajā vai līdzīgā amatā. Darba vieta: VSAC "Zemgale" filiāle "Rūja", Jeri, Jeru pagasts, Valmieras novads. Profesionālās darbības aprakstu (CV) un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas ar norādi "Aprūpētājs" sūtīt uz e-pastu: Janis. Flaksis@vsaczemgale.gov.lv. ; 29209940 Piesakot savu kandidatūru uz izsludināto amata vietu, Jūs uzticat savus personas datus Valsts sociālās aprūpes centram “Zemgale”. Detalizēta informācija par personas datu apstrādes aspektiem šī nolūka sasniegšanai ir norādīta iestādes mājas lapā, adrese: https://www.vsaczemgale.gov.lv/lv/media/2279/download Informējam, ka sazināsimies tikai ar tiem kandidātiem, kuri tiks aicināti uz interviju. Par atteikumu ziņosim tikai tiem kandidātiem, kas tiks uzaicināti uz interviju. Gadījumā, ja divu nedēļu laikā pēc CV nosūtīšanas neesat saņēmis uzaicinājumu uz darba interviju, varat uzskatīt, ka Jūsu kandidatūra netika virzīta pārrunu kārtai. *Valsts sociālās aprūpes centrs "ZEMGALE" (reģ.nr.40900035103) ir Labklājības ministra pakļautībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde, kas sniedz valsts apmaksātu ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu abu dzimumu pilngadīgām personām institūcijā ar smaga garīga rakstura traucējumiem (I un II invaliditātes grupa).  Profesija: APRŪPĒTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūja, Jeri, Jeru pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-04-30 Kontaktpersona: Jānis Flaksis Izglītības līmenis: Pamatizglītība