Valmieras Ziņas

Aptauja: 45% iedzīvotāju vēlas valsts atbalstu mājokļu iegādei arī ģimenēm bez bērniem

Lasīšanas laiks: 2 min

Lielākā daļa jeb 75% iedzīvotāju pozitīvi vērtē valsts atbalsta programmu mājokļu iegādei, turklāt 45% uzskata, ka vajadzētu atbalstīt arī ģimenes bez bērniem, liecina bankas “Citadele” veiktā aptauja.

Gandrīz piektajai daļai jeb 19% iedzīvotāju nav viedokļa par valsts atbalsta programmu mājokļa iegādei, savukārt tikai 7% aptaujāto to vērtē negatīvi.

“Ņemot vērā programmai pieejamo finansējumu, uzskatām, ka, papildinot esošos nosacījumus ar iespēju valsts atbalstu saņemt ģimenēm bez bērniem, bet ar nosacījumu, ka tas ir vienīgais vai pirmais mājoklis, radītu vērā ņemamu pievienoto vērtību esošai programmai.

Demogrāfiskās tendences liecina, ka darbspējīgā iedzīvotāju daļa, kas vienlaikus ir arī nodokļu maksātāji, ģimenes pieaugumu plāno arvien vēlāk, taču nepieciešamība pēc pirmā mājokļa jaunajām ģimenēm ir ļoti aktuāla.

Tāpēc iespēja iegādāties mājokli pirms bērniņa piedzimšanas palīdzētu ģimenēm ērtāk piemērot dzīves apstākļus ģimenes pieaugumam,” atzīmēja “Citadele” Privātpersonu kreditēšanas daļas vadītāja Baiba Tētiņa.

Valsts atbalsta programmas mājokļa iegādei ģimenēm ar bērniem ietvaros “Citadele” līdz šim piešķīrusi 64 hipotekāros kredītus. 59% no iedzīvotājiem, kas piesakās uz konsultācijām par iespēju iegādāties mājokli valsts atbalsta programmas ietvaros, ir vecumā no 31 līdz 40 gadiem. 48% no interesentiem ģimenē audzina vienu atvasi.

Aptauja veikta laika posmā no šā gada 23.februāra līdz 2.martam, aptaujājot 720 iedzīvotājus vecumā no 18 gadiem.

Aizdevumus ar valsts galvojumu bankas izsniedz kopš šā gada 15.janvāra, kad līgumu par sadarbību programmas īstenošanā noslēdza banka “Citadele”. Mājokļu galvojumu programmas īstenošanā šobrīd iesaistījušās arī “Swedbank”, “SEB banka” un “Nordea Bank” Latvijas filiāle.

Jau vēstīts, ka Ekonomikas ministrijas izstrādātā mājokļa atbalsta programma paredz sniegt valsts galvojumu ģimenēm ar bērniem mājokļa iegādei vai būvniecībai. Galvojuma maksimālā summa atkarīga no bērnu skaita ģimenē – ja ģimenē ir viens nepilngadīgs bērns, galvojums ir 10%, bet ne vairāk kā 10 000 eiro, ja ģimenē aug divi nepilngadīgi bērni, maksimālais galvojuma apmērs ir 15 % – līdz 15 000 eiro, savukārt ja ģimenē ir trīs un vairāk bērnu, galvojums ir 20%, bet ne vairāk kā 20 000 eiro. Programma tiek īstenota ar attīstības finanšu institūcijas “Altum” starpniecību.

Pēc aktīvu apmēra banka “Citadele” 2014.gada beigās bija sestā lielākā banka Latvijā.

Aktuālais jautājums

Vai 2025. gads Jums būs veiksmīgāks par 2024. gadu?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) Kocēnu apvienības pārvalde (turpmāk – Pārvalde) aicina darbā dārznieku/-ci Kocēnu pagastā, Rubenē uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • rūpēties par Pārvaldes publisko teritoriju apstādījumiem: • veikt apstādījumu ierīkošanu, kopšanu, atjaunošanu; • veikt dekoratīvo augu, koku un krūmu stādīšanu, kopšanu, formēšanu; • sniegt teritorijas labiekārtošanas priekšlikumus; • veikt teritorijas uzkopšanu (sniega tīrīšana, zāles pļaušana, lapu savākšana); ja Tev ir: • pamata vai vidējās pakāpes profesionālā izglītība; • labas latviešu valodas zināšanas; • zināšanas par ainavas ierīkošanas arhitektūru, plānošanu, augu stādīšanu un kopšanu; • darba pieredze dārzkopības jomā; • kompetences: prasme organizēt savu darbu; spēja strādāt komandā; precizitāte, iniciatīva un augsta atbildības sajūta, labas komunikācijas un saskarsmes prasmes; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 763 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 803 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Motivācijas vēstuli, CV, izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz e-pastu: kocenuapvieniba@valmierasnovads.lv, vai personīgi Kocēnu apvienības pārvaldē, adrese: Alejas iela 8, Kocēni, Kocēnu pagasts, Valmieras novads, ar norādi „Pieteikums Kocēnu apvienības pārvaldes dārznieka/-ces amatam”, līdz 2025.gada 24.februārim. Papildu informācija, zvanot pa tālruni: 26473533 vai 26072148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: DĀRZNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 8, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-02-24 Kontaktpersona: kocenuapvieniba@valmierasnovads.lv 26072148 vai 26473533

Pievienojies mūsu komandai! Rūjienas vidusskola (turpmāk – Iestāde) ar 2025.gada 3.martu aicina darbā sekretāru (40 stundas nedēļā) uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Rūjienas vidusskola, Rīgas iela 30, Rūjiena, Valmieras novads.  Ja Tev ir vēlme: • veikt dokumentu noformēšanu, veidošanu, kārtošanu, uzglabāšanu atbilstoši nomenklatūrai dokumentu pārvaldības kārtībai; • veikt ierobežotas pieejamības informācijas apstrādi; • nodrošināt inventarizācijas dokumentu pārvaldību; • organizēt un koordinēt skolēnu transporta pieprasījumus un izmaiņas, sadarbojoties ar pārvadātāju; • pārzināt Iestādes struktūru, darbības jomas, pienākumu sadali starp skolas darbiniekiem; un ja Tev ir: ● vismaz vidējā vispārējā izglītība; ● valsts valodas prasme atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; ● zināšanas par likumdošanu personu datu aizsardzībā un prasme orientēties normatīvajos aktos; ● prasme lietot dažādus tehniskos līdzekļus informācijas iegūšanā, atlasē, apkopošanā un nosūtīšanā; ● kompetences: spēja patstāvīgi plānot un organizēt savu darbu, spēja strādāt komandā; augsta atbildības sajūta pret darba pienākumiem un precizitāte to izpildē; labas komunikācijas prasmes un pozitīva domāšana; spēja pielāgoties dažādām mainīgām situācijām; ● iepriekšēja pieredze līdzīgā amatā tiks uzskatīta par priekšrocību; mēs piedāvājam: • atalgojumu pārbaudes laikā – 740 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • atsaucīgu kolēģu atbalstu. Profesionālās darbības aprakstu (CV) lūdzam iesniegt līdz 2025.gada 26.februārim e-pastā: rujienas.vidusskola@valmiera.edu.lv ar norādi “Vakance - sekretārs” vai pastkastē Rūjienas vidusskolā, Rīgas iela 30, Rūjiena, Valmieras novads. Tālrunis informācijai lietvedībā: 64263605. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SEKRETĀRS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 30, Rūjiena, Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-02-26 Kontaktpersona: rujienas.vidusskola@valmiera.edu.lv 64263605

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras Jaunatnes centrs “Vinda” (turpmāk – Vinda) aicina darbā direktora vietnieku administratīvi saimnieciskajā darbā uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • vadīt Vinda saimniecisko darbu; • plānot, vadīt un kontrolēt tehnisko darbinieku darbu, nodrošinot saimniecisko darbu izpildi; • piedalīties Vindas budžeta plānošanā, izpildes kontrolē un iepirkuma procedūras izstrādē un organizēšanā; • iegādāties nepieciešamo inventāru, instrumentus un citas materiālās vērtības, nepieciešamības gadījumos sastādīt tehnisko specifikāciju un veikt tirgus izpēti; • sekot darba aizsardzības un ugunsdrošības noteikumu ievērošanai Vindā; • nodrošināt Vindas inženiertīklu (elektrotīkla, signalizācijas, ūdensvada un kanalizācijas, apkures sistēmas) savlaicīgu tehnisko apkopi un profilaktisko apkalpošanu, uzturēšanu kārtībā un piedalīties šajā darbā; • organizēt, vadīt un piedalīties Vindas telpu remontdarbos; • veikt Vindas materiālo vērtību uzskaiti, kontroli, piedalīties inventarizācijas komisijas darbā; un Tev ir: • vēlama augstākā izglītība; • vēlama izglītības iestādes saimniecisko darbu pārzināšana un izmaksu sastādīšanas prasme remontdarbiem; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • B kategorijas vadītāja apliecība; • kompetences: prasme plānot un organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu; atbildības sajūta, disciplinētība, precizitāte; komunikācijas un sadarbības prasmes; psiholoģiskā noturība; prasme strādāt individuāli un komandā; • labas prasmes darbam ar datoru un citu biroja tehniku; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 974 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1025 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Iesniedzamos dokumentus ar norādi “Pieteikums Valmieras Jaunatnes centra “Vinda” vakancei - direktora vietniece/-ks administratīvi saimnieciskajā darbā” līdz 2025.gada 24.februārim nosūtot uz e-pastu vinda@valmiera.edu.lv. Papildu informācija: Valmieras Jaunatnes centrs “Vinda” direktors Edijs Pētersons, tālr.nr. 64232302. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SAIMNIECĪBAS VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 42, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-02-24 Kontaktpersona: vinda@valmiera.edu.lv 64232302

Mūsu partneri