Valmieras Ziņas

Apstiprināta centra apļa izbraukšanas shēma; pašvaldība aicina paust viedokli (43)

14.augusta Valmieras pilsētas pašvaldības Satiksmes drošības komisijas sanāksmē apstiprināta centra apļa satiksmes organizācijas shēma, nosakot satiksmes plūsmu veidot divās joslās, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras pilsētas pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Liene Zālīte.

Pašvaldība aicina iedzīvotājus iepazīties ar izveidoto centra apļa satiksmes organizācijas shēmu un līdz 8.septembrim izteikt viedokli, rakstot info@valmiera.lv. Iesūtītie viedokļi tiks apkopoti un nodoti izvērtēšanai Valmieras pilsētas pašvaldības Satiksmes drošības komisijai, lai pieņemtu lēmumu par shēmas ieviešanu. Centra apļa satiksmes organizācijas shēma pieejama šeit.

Shēma veidota, lai uzlabotu un sakārtotu satiksmes kustību pilsētas centrā.

“Valmieras pilsētas pašvaldības Satiksmes drošības komisija regulāri saņem iedzīvotāju jautājumus un ierosinājumus saistībā ar centra apļa izbraukšanu. Tos izvērtējot, komisija sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) audita daļu lēma izstrādāt centra apļa satiksmes organizācijas shēmu. Mērķis ir palielināt apļa caurplūdi, pilnībā izmantojot abas joslas. Ceram, ka jaunā centra apļa satiksmes organizācijas shēma būs risinājums, lai atvieglotu tā izbraukšanu gan valmieriešiem, gan pilsētas viesiem. Mazināsies arī nelielie sastrēgumi, kas rodas, iedzīvotājiem dodoties uz darbu un atpakaļ no tā,”

norāda Valmieras pilsētas pašvaldības Satiksmes drošības komisijas priekšsēdētājs Valdis Stiģis.

Izstrādājot shēmu, ir vērtēts gan apļa diametrs, gan satiksmes intensitāte, lai rastu labāko iespējamo risinājumu transporta kustības plūsmas caurlaidībai. Centra aplī tiks izveidots arī īpašs marķējums – uzvilktas joslas atdalošās līnijas un uzstādītas jaunas ceļazīmes. Jāpiemin, ka līdzīgi satiksmes organizācijas risinājumi apļu izbraukšanai tiek izmantoti Eiropā, tajā skaitā arī kaimiņvalstī Igaunijā. Ja tā tiks ieviesta, Valmiera būs pirmā pilsēta Latvijā, kur satiksme tiks organizēta pēc šādas shēmas. Izstrādāto centra apļa satiksmes organizācijas shēmu apstiprinājis un saskaņojis arī CSDD drošības audita daļas auditors Dainis Tūtāns.

Valmieras pilsētas centra aplis (Rīgas un Cēsu ielu krustojums) ir izbūvēts ar divām joslām aplī un divām pienākošajām joslām katrā atzarā. Atbilstoši izveidotajai centra apļa satiksmes organizācijas shēmai savlaicīgi ir jāizvēlas, pa kuru joslu aplī iebraukt. Pa labo jeb ārējo joslu braucošajam transportlīdzeklim pirmajā izbrauktuvē jāizbrauc no apļa, tas nevarēs turpināt ceļu pa apļa labo joslu. Savukārt transportlīdzekļa vadītājam, kurš neplāno izbraukt pirmajā izbrauktuvē, bet vēlas to darīt kādā no nākamajām, nepieciešams braukt pa kreiso jeb iekšējo joslu. Tas nozīmē, ka pirms izbraukšanas būs arī savlaicīgi jāpārkārtojas, lai varētu veikt izbraukšanas no apļa manevru.

Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem.

    normālais - 22.08.2017 Atbildēt

    “slava” gudrajām galvām ! Normāliem braucējiem sen jau tas bija skaidrs,kā jābrauc! Bet vai apmācību instruktori arī būs spiesti ievērot,jo redzot kā šobrīd tas notiek-iebrauc Cēsu aplī no pilsētas,pa ārējo joslu atpakaļ uz pilsētu (!!!),lielas ilūzijas neloloju..

      a - 22.08.2017 Atbildēt

      ja būs saliktas ziimes, tad nāksies beidzot braukt kā normālā pasaulē :)

        Rus - 23.08.2017

        Pilnīgi piekrītu. Anglijā ir gan norādes ar bultām un pat rakstīts UZ CEĻA “ASFALTA” norādes kura josla iet uz attiecīgu pilsētu.

      vietejais - 22.08.2017 Atbildēt

      Likums nosaka arpus apdzivotas vietas tureties tuvak cela labajai pusei. Tas par Cesu apli… Centra apli radisies problemas, ja savilks tadas linijas, jo nakot no domes puses vares braukt principa neskatoties un kas naks no tilta netiks no apla ara

        JAPIS - 22.08.2017

        Tas nozīmē, ka visi kilometrīgie apļi ārpus Valmieras ,vai citām apdzīvotām vietām ,jāvantē pa ārējo joslu un jāpederē tie kas grib iebraukt aplī?
        Pamosties idiņ!
        Pa ārējo joslu -līfz pirmajai nobrauktuvei, pārējie pa centru

        kaspars - 23.08.2017

        JAPIS pats pamosties… aplis nav nekāds savādāks, priviliģētāks objekts kā visi citi ceļi, un lielie apļi ārpus apdzīvotām vietām tiešām, pie pareizas tā izbraukšanas, veido pretrunas likumā.. Labā malējā. Ja aizņemta, tikai tad uz iekšējām joslām.

        Esprets - 23.08.2017

        Kaspar, es ceru, Tu nebrauc? Tu esi bīstams elements!₩

        Es - 25.08.2017

        Toc pamosties mulkji

        normālais - 01.09.2017

        tas taču neattiecas uz apli !!!

        normālais - 01.09.2017

        es arī ceru,ka Kaspars nebrauc! Vismaz sapratne par apļa izbraukšanu viņam nav !!!

    Kika - 22.08.2017 Atbildēt

    Tik maza diametra aplī būs ļoti sarežģīti braukt tā, kā plānots, paredzu, ka tie, kas iebrauc vidējā joslā, varētu arī netikt ārā tik vienkārši.

      Mikus - 22.08.2017 Atbildēt

      Kādas muļķības, visu laiku izmantoju apļa iekšējo joslu un tieku visur, kur vajag, pie tam reāli ātrāk par visiem tiem, kas stāv labajā joslā un gaida uz visiem pārējiem jampampiņiem, kas čučina 3/4 apļa pa ārējo joslu!

      Unis - 22.08.2017 Atbildēt

      Piekrītu. Turklāt tas nav aplis,bet elipse

      Ozo - 23.08.2017 Atbildēt

      Tiem kas netiek ārā varbūt labāk braukt ar pilsētas autobusu nevis mašīnu.

    Alberts - 22.08.2017 Atbildēt

    Centra aplim ideaali der igaunu variants; 1 josla tikai uz pirmo izbrauktuvi bet 2 josla uz otro un naakoso; bet tam jaaliek attiecigas ziimes.

    Andrejs - 22.08.2017 Atbildēt

    Wtf, vai tad tas nav pašsaprotami?
    Vai pilsētas dome uzskata, ka pa Valmieru pārvietojas tikai “lauki”, kuriem ir vajadzīgs vēl speciālu shēmu sazīmēt? 😡

      Vilko - 23.08.2017 Atbildēt

      Es tikai divus gadus Valmierā. Parasti cenšos pa iekšējo joslu braukt. Tik vietējie skatās uz mani šķībi un negrib ļaut izbraukt no apļa

      Robežnieks - 24.08.2017 Atbildēt

      Valmierā tiešām brauc lauķi, pat taksisti vālē pa ārējo joslu, bet instruktori, urbinoties degunā, tā māca nākamos šoferus un pagriezienu nerādīšana!!!!
      Pa tēmu: shēmā nav kur piekasīties. Ir tikai viens ieteikums: pie lielveikala gājēju pārejas (virzienā no baznīcas) 1. joslā vajadzētu uzkrāsot apstāšanās līniju kādu metru pirms tās, lai otrā joslā labāk pamanītu gājēju(s) no labās puses. Uz šo bīstamību TV raidījumā norādīja arī instruktors.

    Armands - 22.08.2017 Atbildēt

    Sen bij laiks. Kaitina ka dēļ “labo joslu braucējiem” pievakarē stūķis veidojas līdz autoostai. Savilkt joslas + zīmes un tad jau pat autoskolām nāksies pareizi beidzot mācīt jaunos šoferus!!!

    Jānis - 22.08.2017 Atbildēt

    TĪīrakais sviests tas aplis.
    Kā šeit rakstīts, tā arī jau dara vadītāji(vismaz lielākā daļa). Un “štoperis” sākas tieši tajā brīdī, kad aplī jāpārkārtojas uz labo joslu.
    Un no drošības viedokļa, es labāk braucu apkārt aplim pa labo joslu.
    Labāk būtu izveidojuši parastu krustojumu ar braukšanas virzieniem, nevis ātrā variantā apli pa lētākām izmaksām un starpību nevajadzēja “maciņā” mest, bet piemaksāt un normālu krustojumu izveidot.

      Maiga - 22.08.2017 Atbildēt

      Vo vo

      Robežnieks - 24.08.2017 Atbildēt

      Jančuk! Tad, kad tu vēl čurāji bikšelēs, tāds variants bija, tikai no baznīcas puses uz Gaujas tiltu nācās gaidīt līdz brīdim, kad visi būs aizbraukuši uz darbu vai vakarā- mājās.
      Parasti skatos, kas ir tas pareizais apļa izbraucējs un gandrīz vienmēr uz numura ir tādi jocīgi burtiņi EST! Laikam arī braukšanas prasmē viņi mums ir kādus 50 gadus priekšā.

    Rasma - 22.08.2017 Atbildēt

    Kaitina tie tirliņi, kuri neprot parādīt pagrieziena rādītāju, kad izbrauc no apļa un kuru dēļ bailīgāka dāmīte baidās iebraukt aplī un gaida, kad beidzot kāds ieslēgs pagrieziena rādītāju, kurš izbrauc no apļa pirms viņas iebraukšanas vietas.

    Aldis Kalcenavs - 22.08.2017 Atbildēt

    Paldies! Beidzot būs risinājums, jo citādi kreisā iebrauktuves josla aplī ir veltīgi uzbūvēta.

    Egīls - 22.08.2017 Atbildēt

    Tas nav aplis, bet gan parodija par apli.

    Vilmārs - 22.08.2017 Atbildēt

    Ta nu problēma. Jābrauc tieši tā kā to dara visās citās valstīs. Kā piemēram Anglijā. Viss darbojas ideāli. Šeit vispār nav vietas jautājumam kā izbraukt. Vai tiešām mēs esam atpalikuši jau tik daudz? Nebūs ne sastrēgumu ne problēmu. Tikai jāievēro noteikumi un CIEŅA šoferu starpā.

      Aivis - 23.08.2017 Atbildēt

      Tā cieņa šoferu starpā diemžēl pietrūkst

      Gundega - 24.08.2017 Atbildēt

      Mūsu “cieņas līmeni” nevar salīdzināt ar Angliju. Tās šeit nav, līdz ar to sastrēgums būs vēl lielāks, lai no kreisās joslas pārkārtotos uz labo joslu. Absurds ir tas jaunais apļa plāns…

    Acs - 23.08.2017 Atbildēt

    Tas nebūs izbraucams nekad.. Mainīt csn un tikai tad runāt

    latviešu loģika - 23.08.2017 Atbildēt

    3 jautājumi:
    1) vai pašvaldība drīkst mainīt satiksmes noteikumus, atbilstoši pašu vajadzībām?
    2)kā par šim izmaiņām uzzinās tie, kas nelasa Valmieras ziņas, vai nedzīvo Valmierā?
    3)kā būs ar tiesvedību sadursmes gadījumā, jo csdd noteikumi paredz pirmo joslu pirmajai UN otrajai nobrauktuvei. tiesvedības gadījumā, pieļauju, pašvaldības noteikumi ir spēkā neesoši.

    Jāuzraksta būs Timrotam uz Zebru, lai uztaisa sižetu. :)

      a - 23.08.2017 Atbildēt

      1) pašvaldība drīkst mainīt cļaszīems savā teritorijā :)
      2)parizmaiņām uzzināsi skatoties uz zīmēm svešā vieta tak ar tev nav izziņots pusgadu ieprieks’kā jābrauc
      3) kas tas par murgu oko tu tutr sarastiiji ?

    Sandis - 23.08.2017 Atbildēt

    Tas darbosies, ja trīstūru vietās būs bordas, nevis tikai līnijas. Lai būtu spiests izbraukt no apļa pirmajā izbrauktuvē no ārējās joslas. Savādāk visi tāpat brauks, kā grib.

    Karīna Meinarte - 23.08.2017 Atbildēt

    Nu bet sveiki- to mācīja jau autoskolā! Sen tā bija jābrauc.

    Alvis - 23.08.2017 Atbildēt

    Malači. Uztaisijāt tik “greznu” apli, ka parastajos noteikumos nerakstas iekšā un ir jādomā speciālas shēmas. 👌

    Leo - 23.08.2017 Atbildēt

    Aplis ir pa mazu šim manervam! Lai sāk rādīt pagriezienus, rindas neveidosies! Cik reizes nav bijis, ka jau sen būtu izlidojis cauri aplim, bet jāapstājās tikai tāpēc ka kāds pajols neprot ieslēgt pagriezienarādītāju un tāpāt nogriežās pirmajā izbrauktuvē!

    Sinita - 23.08.2017 Atbildēt

    Ar shēmu liekas, ka nepietiks!!! Būs ceļu policijai jāsoda tos, kas neievēros pareizu apļa izbraukšanu :)Tad varbūt būs izmaiņas. Nenobrīnīties par tiem, kas sēž tajā pirmajā joslā, lai nobrauktu otrajā vai trešajā nobrauktuvē…..

    Vairis - 23.08.2017 Atbildēt

    Kā varēs izgriezt lielie autobusi pa iekšējo joslu tikai? Paskatīties kas tagad notiek ar autobusu pagriezienu leņķi pie Rīgas 50, Beātes – Rubenes-Limbažu ielu apļus jau tagad aizmugures rats brauc pa akmeņiem. Autobusi virzienā no Gaujas tilta uz kino vienkārši apstādinās kustību, lai pārkārtotos apļa centrā no 2 joslas (iekšējās) uz 1 joslu lai izbrauktu no apļa.Tagad jau reāli aizņem 1,5 joslas.

    Andrejs. - 24.08.2017 Atbildēt

    Beidzot pareizs lēmums.

    kālis - 24.08.2017 Atbildēt

    Varbūt projektētājs Vismaz zīmju numurus varētu pareizi salikt? Zīme 725 ir “Ieteicamais braukšanas ātrums”.

    Raivis - 24.08.2017 Atbildēt

    Zīmes gan vajadzētu citas. Tādas kā Tartu,lai var redzēt apli ar joslām un virzieniem.

    Es - 25.08.2017 Atbildēt

    Viss tas jau sen bija zinams ka tā jābrauc.tik nez kāpēc macibnieki čakarē smadzenes..tas tā….bet kā ar autobusiem viņi izgriezis neuzbraucot uz svītras un netraucējot blakus bracejus????

    Ieva - 25.08.2017 Atbildēt

    Līnijas noteikti vajadzētu aplī sazīmēt, BET vācu ceļu drošības analīzē norāda, ka apļi samazina sadursmju skaitu tikai pie nosacījuma, ja aplī NEtiek mainītas joslas un tas pat tiek īpaši izcelts, ka joslas mainīt aplī nevejag. Šajā gadījumā viss būtu labi, ja 2 joslu aplim būtu arī 2 joslu izbraukšana, nevis tikai iebraukšana (tātad izbraucot nenākas pārkārtoties, bet gan izbraukt pa to pašu joslu, pa kuru tiek iebraukts). Valmieras gadījumā, protams, vieta to īsti nepieļauj. Otra lieta, gan man, gan teju visiem zināmiem cilvēkiem auto skolā instruktors mācījis braukt vienmēr pa ārejo joslu (iespējams, ka tas baidoties, vai mācībnieks spēs savākt auto un sakarīgi pārkārtoties). Ko ikdienā vēl pamanu – 1) aplī bieži brauc ļoti lielā ātrumā – tas tomēr ir krustojums, labāk braukt drusku lēnāk, bet, lai satiksme plūst, nevis ienesās, tad met pa mēmiem, jo kāds cits arī pārkārtojas joslās; 2) izbraucot no apļa bieži netiek rādīti pagriezieni – vislielākā bēdā. Pagriezienu rādīšana jau vien ievērojami paātrinātu satiksmi.

    Arča - 29.08.2017 Atbildēt

    Beidzot šajā aplī beigsies anarhija.

"Valmieras ziņas" jautā

Vai tu vakcinēsies pret Covid-19?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Kurjers/-e automobiļa vadītājs Darbavieta: Valmieras un Gulbenes reģionālais centrs, Cempu iela 8d, Valmiera, Eksprespasta departaments. Apkalpes maršruts: Valmiera - Limbaži - Limbažu rajons - Valmiera. Darba pienākumi: · saņemt un pārbaudīt piegādē izsniegtos sūtījumus; · vadoties no ienākošo sūtījumu adresēm, sastādīt maršruta lapu; · veikt adresātiem sūtījumu piegādi; · iekasēt sūtījumu pēcmaksas; · reģistrēt sūtījumu piegādes/nepiegādes informāciju; · nodrošināt pozitīvu kontaktu ar esošajiem un potenciālajiem klientiem. Prasības kandidātiem: · vidējā izglītība; · valsts valodas prasmes atbilstoši vidējā līmeņa B(1) pakāpei un krievu valodu sarunvalodas līmenī; · labas orientēšanās spējas un prasme precīzi nolasīt karti;  · B kategorijas autovadītāja apliecība (ne mazāk kā 2 gadi); · augsta atbildības sajūta un precizitāte. Piedāvājam: · stabilu atalgojumu no 695.00 EUR (bruto) · sociālās garantijas ; · darba laiku darba dienās no 6:30 - 16:30 ; · pieredzējušu kolēģu un vadības atbalstu; · iespēju apliecināt savas spējas un prasmes. Papildu informācija: CV ar norādi Eksprespasta kurjers/-e automobiļa vadītājs, Valmieras un Gulbenes reģionālajā centrā, sūtīt Latvijas Pasta Personāla vadības departamentam pa pastu vai e-pastu. Adrese: Ziemeļu iela 10, Lidosta Rīga, Mārupes novads, LV-1000; e-pasts: cv@pasts.lv; tālrunis informācijai: 26510116. Informējam, ka sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks izvirzīti otrai atlases kārtai! Profesija: PASTA KURJERS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cempu iela 8D, Valmiera Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Cita Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2021-03-31 Kontaktpersona: CV ar amata un vietas norādi sūtīt pa pastu vai uz cv@pasts.lv, Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri