Valmieras Ziņas

Krīzes situācijā pēc kontakta ar Covid-19 inficēto darbinieki mājas karantīnu varēs aizstāt ar testa veikšanu

Lasīšanas laiks: 5 min

Ņemot vērā, ka, strauji pieaugot dažādu nozaru darbinieku darba nespējai, var tikt kavēta sabiedrībai nozīmīgu funkciju izpilde, kā arī var būt traucējumi tautsaimniecībai un uzņēmumu darbībā, valdība otrdien lēmusi atļaut krīzes situācijā pēc kontakta ar Covid-19 inficēto darbinieki mājas karantīnu aizstāt ar testa veikšanu.

Ministru kabineta apstiprinātie grozījumi rīkojumā par ārkārtējo situāciju paredz, ka kontaktpersonai ir vai nu jāveic RNS tests laboratorijā vai jebkurā ārstniecības iestādē, vai aptiekā profesionāļa veikts antigēna tests un jāsagaida negatīva testa rezultāts. Pēc negatīva testa rezultāta saņemšanas darbinieks var veikt savus darba pienākumus un pēc trim līdz piecām dienām veic atkārtotu kontroles RNS testu laboratorijā vai antigēna testu ārstniecības iestādē vai aptiekā.

Ņemot vērā to, ka persona šajā laika periodā jebkurā dienā var kļūt infekcioza, inkubācijas perioda laikā desmit dienas pēc pēdējā kontakta ar inficēto cilvēku personai ir jālieto FFP2 respirators, kā arī tai ir jāizvairās no sabiedrisku vietu apmeklēšanas un tā nedrīkst lietot sabiedrisko transportu, lai nepakļautu inficēšanās riskam citus cilvēkus.

Vienlaikus joprojām darba devējam ir iespēja šādiem darbiniekiem aizstāt mājas karantīnu ar paštestu veikšanu darba vietā pirms darba pienākumu veikšanas septiņu dienu ietvarā kopš pēdējā kontakta ar inficēto personu.

Tāpat, ja cilvēks ir inficēts, tad jaunais regulējums paredz iespēju izolāciju pārtraukt septītajā dienā dienā pēc inficēšanās apstiprināšanas, ja pēdējo 24 stundu laikā nav bijušas tādas akūtas slimības pazīmes kā drudzis, sāpes, klepus.

Grozījumus iesniegusī Veselības ministrija (VM) norāda, ka atbilstoši Lielbritānijā veiktajam riska novērtējumam, pastāv vairāk nekā 15% risks, ka cilvēks pēc septiņām dienām vēl būs inficēts, kas radīs papildu riskus uzņēmumā izplatīties Covid-19 infekcijai, tādēļ ir jāievēro papildu piesardzības pasākumi – FFP2 respiratoru bez vārsta lietošana un izvairīšanās no sabiedriskām vietām.

Rīkojuma grozījumi arī paredz izņēmuma situācijas darbiniekiem, kas iesaistītas svarīgu sabiedrības funkciju īstenošanā, kā arī cilvēku veselības aizsardzības, drošības, ekonomiskās vai sociālās labklājības nodrošināšanā un kuru darba pienākumu pārtraukšana būtiski ietekmētu valsts un sabiedrības pamatfunkciju īstenošanu.

Izņēmumi attieksies uz veselības aprūpes iestāžu darbiniekiem, kas sniedz pakalpojumus pacientiem, ilgstošas sociālās aprūpes iestāžu darbinieki, Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm, Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm, telekomunikāciju un enerģētikas uzņēmumu kritiski svarīgiem darbiniekiem, plašsaziņas līdzekļu darbiniekiem, kuri nodrošina mediju darbības nepārtrauktību klātienē, aizsardzības nozarē nodarbinātām personām, kritisko tirgus uzraudzības iestāžu darbiniekiem, darbiniekiem, kas nodrošina kritisko publisko pakalpojumu sniegšanu un avāriju novēršanu, pārtikas ražošanas un pārstrādes uzņēmumu kritiski svarīgiem darbiniekiem, kritisku ārpolitisko vai drošības interešu aizsardzībai, transporta un autoceļu uzturēšanas uzņēmumu kritiski svarīgiem darbiniekiem.

Šādas personas pēc kontakta ar inficēto personu vai par kuru ir pamatotas aizdomas, ka persona ir inficēta, mājas karantīnu var aizstāt ar FFP2 respiratora bez vārsta lietošanu visu inkubācijas perioda laiku, kā arī kontroles testa veikšanu piektajā dienā pēc kontakta ar inficēto.

Savukārt inficēšanās gadījumā konkrētajām personām jāievēro trīs dienu izolācija. Ja šo trīs dienu laikā nav slimības pazīmju, personas var doties veikt darba pienākumus, ja ir veikts Covid-19 RNS tests laboratorijā vai antigēna tests kādā no antigēna testa veikšanas punktiem, tai skaitā aptiekā, un testa rezultāts ir negatīvs.

Vienlaikus ir jāņem vērā, ka šādās situācijās risks, ka persona joprojām ir inficēta, ir ļoti augsts – tas pārsniedz 30%, tādēļ ir jāievēro arī papildu aizsardzības pasākumi kā FFP2 respiratora lietošana un jāizvairās no sabiedrisku vietu, tai skaitā sabiedriskā transporta lietošanas.

Situācijās, kad sabiedrībai kritiski svarīgā iestādē ir darba nespējīgi visi darbinieki un arī izņēmuma risinājums nenodrošina iespēju funkciju nepārtrauktībai, var tikt ieviesti individuāli risinājumi, organizējot darbu pēc burbuļa principa, nodalot inficēto darbinieku plūsmu no neinficētajiem un novēršot inficēto darbinieku saskari ar klientiem, par kuriem nav informācijas, ka viņi ir vai nav inficēti, vai kuri nav inficēti. Šādi var organizēt darbu ilgstošas sociālās aprūpes iestādēs, ārstniecības iestādēs.

VM norāda, ka vienlaikus darba devējam ir jāņem vērā, ka, saīsinot izolācijas vai mājas karantīnas laiku, tiek palielināta iespēja, ka persona, kas ierodas darba vietā klātienē, ir infekcioza un tādejādi riskam tiek pakļauti pārējie darbinieki vai pakalpojuma saņēmēji. Tādēļ darba devējam ir jāsabalansē riski starp paaugstinātu risku infekcijas izplatībai darba kolektīvā un citu cilvēku pakļaušanai inficēšanās riskam un uzņēmuma vai iestādes darbības nepārtrauktības nodrošināšanu, un izolācijas vai karantīnas saīsināšana ir jāizmanto situācijās, kad tas ir reāli nepieciešams uzņēmuma darbībai.

Tāpat ir svarīgi šādās situācijās inficēšanās risku mazināšanai izmantot pietiekami efektīvus drošības pasākumus, kā ne zemākas klases kā FFP2 respiratora bez vārsta lietošana, iespēju robežās potenciāli inficēto darbinieku nodalīšana no pārējiem, kā arī šādi darbinieki neapmeklē sabiedriskās vietas un neizmanto sabiedrisko transportu. Ņemot vērā minēto, darba devējam darbiniekam ir jānodrošina transports nokļūšanai uz darba vietu un FFP2 respiratoru pieejamība, ja tiek piemērots saīsinātais izolācijas vai mājas karantīnas režīms.

Gadījumos, ja darba devējs darbiniekam mājas karantīnu aizvieto ar paštestu veikšanu katru dienu pirms darba pienākumu veikšanas septiņu dienu ciklā, tad nosacījumi epidemioloģiskās drošības pasākumiem netiek mainīti, proti, nav prasības lietot FFP2 respiratoru bez vārsta un netiek piemērots nosacījums, ka netiek lietots sabiedriskais transports.

Lai novērstu to, ka, ļoti strauji izplatoties Covid-19, tiek ierobežotas iespējas nodrošināt bērniem apmeklēt pirmsskolas izglītības iestādi, saņemt bērnu uzraudzības pakalpojumu izolācijas vai mājas karantīnas nosacījumu dēļ, kas var ietekmēt iespējas bērnu vecākiem veikt savus darba pienākumus, kā arī lai novērstu to, ka bērniem tiek ierobežotas iespējas saņemt klātienes izglītības pakalpojumus izolācijas vai karantīnas nosacījumu dēļ un novērstu pastiprināto pieprasījumu pēc laboratoriskās testēšanas bērnam pēc izolācijas vai mājas karantīnas atgriežoties izglītības iestādē, uz ārkārtējās situācijas laiku tiek mazināts mājas karantīnas un izolācijas laiks, kā arī tiek paredzēta iespēja bērniem atgriezties izglītības iestādē bez testa veikšanas vai ārsta izziņas.

Grozījumi paredz arī izņēmuma iespējas bērniem inficēšanās gadījumā – septītajā dienā bez testa un ārsta izziņas varēs apmeklēt izglītības iestādi, ja vecāki apliecina, ka bērnam pēdējo 24 stundu laikā nav bijušas slimības pazīmes, kā arī pēc kontakta ar inficēto d dienā bez testa apmeklēt izglītības iestādi.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Algas nodokļu daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (vakance uz nenoteiktu laiku) Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles un atbalsta jomā. Mūsu vērtības ir efektivitāte, atbildība un sadarbība. Ja Tev ir: akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; spēja strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; pamatprasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām; nevainojama reputācija. Ja Tev ir kāda no šīm īpašībām vai prasmēm, mēs Tevi gaidām Algas nodokļa daļā: proti argumentēt un pamatot savu viedokli; esi nosvērts, komunikabls un atvērts jautājumiem; atbildības sajūta, precizitāte, disciplinētība un līdzsvarotība; pārzini vai interesē kā notiek process kādā no nozarēm, piemēram, būvniecības nozarē, mazumtirdzniecībā, ražošanas nozarē, sabiedriskajā ēdināšanā, pakalpojuma sniegšanā; spēj saskatīt likumsakarības, analizēt un aprakstīt iegūto informāciju; proti strādāt ar datoru un programmām; labprāt dodies ārpus darba vietas; jūties droši svešā vietā un spēj runāt ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: Jākomunicē ar nodokļu maksātājiem kā klātienē vai attālināti, tā rakstiski. Jārīko un jāpiedalās klātienes un attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem. Jāveic nodokļu maksātāja saimnieciskās darbības apmeklēšana/novērošana. Jāgatavo pieprasījumi nodokļu maksātājiem, kredītiestādēm, valsts un pašvaldību institūcijām. Jāstrādā ar programmām un informācijas sistēmām. Jāvērtē grāmatvedības reģistri un dokumenti. Jāanalizē iegūtā un apkopotā informācija. Jāapraksta rezultāti, gatavojot nodokļu rēķinus un lēmumu projektus. Jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1483 līdz 1719 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1521 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt daļēji attālināti. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: akadēmisko vai otrā līmeņa profesionālo augstāko izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē; pieredzi nodokļu administrēšanā vai uzņēmējdarbībā, vai finanšu vadībā, vai finanšu analīzē, vai grāmatvedībā, vai auditā vai tiesību zinātnē ne mazāk kā divi gadi. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera. Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_AND_GNI_Valmiera_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67121490. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-22 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ.Nr.90000069281) izsludina konkursu uz Informātikas pārvaldes Reģionālās tehniskā atbalsta daļas Otrās nodaļas vecākā informācijas tehnoloģiju administratora darbinieka amatu (1 vakance uz nenoteiktu laiku) Informātikas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmuma dienesta (turpmāk – VID) atbalsta funkcijas īstenošana informācijas sistēmu resursu pārvaldības jomā. Mūsu vērtības ir: efektivitāte, atbildība, sadarbība. Ja Tev ir: vidējā vai profesionālā vidējā izglītība; praktiskas zināšanas par datortīklu (LAN) uzbūvi, izmantotajiem protokoliem, konfigurēšanu un darbības principiem; padziļinātas un praktiskas zināšanas par darbstaciju operētājsistēmām un lietojumprogrammām, to uzstādīšanu un apkopes veikšanu; padziļinātas un praktiskas zināšanas par datortehnikas t.sk. perifērijas iekārtu uzbūvi, darbības principiem un veidiem; labas prasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; spēja patstāvīgi organizēt darbu un strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; spēja uzņemties atbildību un pieņemt lēmumus; atbilstība likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām; nevainojama reputācija. Ja esi gatavs nodrošināt: lietotāju tehnisko atbalstu, datortehnikas un programmatūras problēmu lokalizāciju un risināšanu; datortehnikas sagatavošanu un uzturēšanu; tehniskās infrastruktūras un serveru darbības uzturēšanu; informācijas un komunikāciju tehnoloģiju drošības pasākumu nodrošināšanu. Pievienojies mūsu kolektīvam, jo mēs piedāvājam: stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1405 līdz 1777 EUR (bruto), - pārbaudes laikā līdz 1529 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; interesantu un stabilu darbu, draudzīgu kolektīvu; personīgo izaugsmi un profesionālo zināšanu pilnveidošanu; iespēju piedalīties dažādās apmācību programmās; sociālās garantijas; veselības apdrošināšanas polisi no pirmā mēneša; papildatvaļinājuma dienas. Priekšrocības pretendentiem ar: vidējo vai vidējo profesionālo izglītību informācijas tehnoloģiju jomā; praktisko darba pieredzi informātikas jomā vismaz vienu gadu; B kategorijas vadītāja apliecību. Darbinieka darba vieta: Beātes iela 49, Valmiera, LV-4201 Motivācijas vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 15 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas dienas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz IP_RegioTAD_2N_VITA_Vārds_Uzvārds”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam darbinieka amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123444. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru 67122630 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJU ADMINISTRATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-17 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Mūsu partneri