Valmieras Ziņas

Uzņēmums, kur darbinieki un zemnieki ir kā viena liela ģimene

Lasīšanas laiks: 6 min

“Straupes Piens” ir viena no Latvijas senākajām piensaimniecībām – tās pirmsākumi meklējami jau 1911. gadā, kad tika uzbūvēta Straupes pienotava un nedaudz vēlāk apkārtnes zemnieki nodibināja arī piensaimnieku biedrību. Jau tolaik piensaimniecībā ražoja izcilas kvalitātes sviestu un arī patlaban, kad pienotava jau 27 gadus darbojas kā kooperatīvā sabiedrība, te ražotie produkti visā Latvijā zināmi ar lielisku kvalitāti.

“Straupe” ražo daudzveidīgu produkciju – sviestu, krējumu, biezpienu, jogurtus, krēmus, arī ķimeņu sieru, pienu, tīrkultūru. Ražošanā izmanto tikai dabisko piena izejvielu, piedevās nelieto augu taukus, ķīmiskos konservantus, tādēļ produkcija pieprasīta dabisko piena produktu lietotāju nišā. 

Kooperatīvs sadarbojas ar 52 kooperatīva biedriem – zemniekiem, gadā iepērkot apmēram 9500 tonnas piena, stāsta uzņēmuma loģistikas vadītājs Sandis Veitmanis.

Kāds ir galvenais kooperatīva darbības mērķis?

Ražot kvalitatīvu produkciju no vietējās izcelsmes piena. Lai būtu kooperatīva biedrs, jāmāk ražot ekstra klases piens, pat ar augstākām kvalitātes prasībām, nekā to nosaka Eiropas standarti. Kooperatīva biedri to zina un prasības izpilda, savukārt mēs to novērtējam, par pienu zemniekam samaksājot stabili augstāko  cenu Latvijā. Tādu cenu, kas ir tuvu Vācijas rādītājiem. Viens no mūsu kooperatīva svarīgākajiem mērķiem ir maksimāli palielināt produkta pievienoto vērtību. Mūsu vēlme ir pēc iespējas vairāk piena pārstrādāt pašu ražotnē un veidot jaunus produktus.  

Tas noteikti ir liels izaicinājums pieaugošajā konkurencē, turklāt šogad piena nozari, tāpat kā visas jomas, smagi ietekmēja kovidsērga. Kā “Straupe” pārdzīvo šo laiku?

Jā, šobrīd produkcijas realizācijas līkne nav tik augšupejoša kā pērn šajā laikā un to noteikti var attiecināt uz  Covid-19 ietekmi. Mēs jau gadiem piedalāmies programmā “Skolas piens”, kā arī apgādājam ar piena produktiem izglītības iestādes. Kad skolas pārgāja uz attālinātajām mācībām, attiecīgi samazinot vai pat pārtraucot ēdināšanas pakalpojumus, bija jūtams samazinājums. Vienlaikus jāatzīst, ka pirmajā pandēmijas vilnī pieauga produkcijas realizācija mūsu pašu tirdzniecības vietās – tās mums ir 14 un tuvākajās dienās vērsim savu piecpadsmito tirdzniecības vietu Juglā, Brīvības gatvē 430B.

Droši vien cilvēki bija satraukušies par pulcēšanās ierobežojumiem un devās tieši uz mazajiem veikaliņiem, kur nav drūzmēšanās un garo rindu. Protams, arī mūsu veikalos ievērojam divu metru distanci un visus pārējos drošības pasākumus. 

Kā uzņēmumā šajā pandēmijas laikā rūpējas par darbiniekiem? Galu galā vesels darbinieks nozīmē arī ražīgāku darbu.

Tieši tā, tādēļ  rūpes par darbiniekiem ir mūsu prioritāte. Protams, kā jau katru gadu rudenī, kad ir nelabvēlīgi laikapstākļi, cilvēki slimo nedaudz vairāk. Ar kovidu gan neesam saskārušies, visi piesardzības pasākumi mums ir līmenī. Ražošana ir ļoti svarīgs ķēdes process, tādēļ pastāvīgi dezinficējam telpas, paklājus gaiteņos. Savukārt dažādo izejvielu piegādātāji ražošanas telpās netiek ielaisti vispār. Ražošana ir stingri nošķirta no ārējās vides. Kas attiecas uz darbinieku veselību, jau desmit gadus visiem tiek nodrošinātas veselības polises. Piecus no tiem esam apdrošināšanas sabiedrības Balta klienti. Sadarbība ar apdrošinātāju ir ļoti pozitīva un cilvēki ir apmierināti.

Vai, piedāvājot veselības apdrošināšanu, spējat piesaistīt augstāk kvalificētus darbiniekus? Kāda ir darbinieku mainība jūsu uzņēmumā? 

Protams, attīstība prasa arī jaunus darbiniekus. Darba sludinājumos mēs vienmēr norādām, ka pēc pārbaudes laika cilvēks saņems veselības apdrošināšanas polisi, jo tas ir svarīgs bonuss jebkurā darbavietā. Kas attiecas uz kadru mainību, esam piefiksējuši, ka tā ir ļoti minimāla. Mums ir ap 90 darbiniekiem, un daudzi no viņiem ražošanā, birojā, grāmatvedībā strādā  no kooperatīva dibināšanas brīža, tātad jau 27 gadus. Piemēram,  kooperatīva valdes priekšsēdētājs Imants Balodis.

Kādus apdrošināšanas pakalpojumus patlaban izmantojat?

Jāpiezīmē, ka viens ir veselības polise, kas ir kā bonuss darbiniekam un otrs ir nelaimes gadījumu apdrošināšana. Dzīvē visādi gadās, var pakrist, labākajā gadījumā izmežģīt pirkstu, tad  nu cilvēks ir drošs, ka ārstēšanās izdevumi tiks apmaksāti. Ļoti populāri uzņēmumā ir zobārstniecības pakalpojumi, kur BALTA polise, ko esam izvēlējušies, sedz 50% izdevumu. Tāpat praktiski vienmēr tiek izmantota iespēja vakcinēties pret ērču encefalītu. Polise arī apmaksā visas analīzes, uz kurām nosūta ģimenes ārsts, tāpat arī dažnedažādas procedūras. 

Tā kā daļai darbinieku jāpaceļ kāds smagums, daudzi izmanto iespēju iziet masāžas kursu, ko arī apmaksā BALTA polise. Būtībā tā ir veselības profilakse, kas jebkuram cilvēkam ir ļoti svarīga lieta.

Vai, jūsuprāt, ir saistība starp veselības profilaksi, ko nodrošina apdrošināšana, un saslimstību ar Covid-19? Vai tas palīdz darbiniekiem būt izturīgākiem pret vīrusu?

Manuprāt, slimošanas periodus un biežumu apdrošināšanas polise ietekmēt nevar, bet tā drīzāk ir palīdzības rīks tad, kad jau kaut kas noticis. Ir ļoti svarīgi, ka darbiniekiem ir šis drošības spilvens – veselības apdrošināšanas polise. Darbinieki jūtas daudz drošāki, strādā produktīvāk. 

Vai arī darbinieku ģimenes locekļus var apdrošināt?

Jā, Balta mums nāk pretī un sniedz šādu iespēju apdrošināt savas ģimenes locekļus.

Kurp jūsu darbinieki dodas izmantot polises sniegtos pakalpojumus?

Visbiežāk tās ir Straupei tuvākās pilsētas Cēsis un Valmiera, sarežģītākas procedūras veic galvaspilsētā. 

Vai izmantojat arī kādus citus apdrošināšanas veidus?

Ar Balta sadarbība veselības polišu iegādē jau ir sena, bet šogad mūsu sadarbībā ir jaunums – ar visu transporta parku esam pilnībā pārgājuši uz Balta apdrošināšanu. Iegādājāmies gan OCTA, gan KASKO  polises. Mums ir 19 transportlīdzekļu, tajā skaitā gan pārvadājumu automašīnas, gan piena savācēji, gan vieglie auto. Piedāvājums bija uz pusi labāks nekā citiem. Tā kā piedāvājums bija ļoti kvalitatīvs, nevarējām tam atteikt. 

Kādi ir “Straupes piena” nākotnes plāni?

Vienmēr jau gribas sasniegt ko vairāk, lai gan laiki tiešām nav viegli. Joprojām centīsimies nodrošināt augstāko piena iepirkuma cenu zemniekam, kā arī ražot pircēju jau iecienītos un arī jaunus produktus. Mūsu mērķis ir noturēt līdzšinējo augsto kvalitātes latiņu, rūpēties gan par uzņēmuma darbiniekiem, gan par kooperatīva biedriem zemniekiem.

Vai jūs būtu gatavi iegādāties apdrošināšanas polises arī saviem zemniekiem? 

Kas zina, varbūt nākotnē apdrošināšanas kompānijai būs kāds labs piedāvājums, tad par to padomāsim. Un kāpēc gan ne?  Jo mēs jau visi esam viena liela komanda, īstenībā ģimene – gan zemnieki, gan darbinieki.

Lai uzzinātu vairāk par BALTAveselības apdrošināšanas piedāvājumu uzņēmuma darbiniekiem, aicinām sazināties pa tālruni 675 222 75 vai apmeklēt balta.lv.

Piesakoties konsultācijai par veselības apdrošināšanu balta.lv līdz 30. novembrim, saņemiet bezmaksas dalību vebinārā “Komandas motivācija tiešsaistē”.

Raksts tapis sadarbībā ar Latvijas Avīzi.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Biedrība “Resursu centrs cilvēkiem ar garīgiem traucējumiem “ZELDA” (turpmāk RC ZELDA), reģ. Nr. 40008114387 aicina darbā atbalsta personu lēmumu pieņemšanā – sociālo mentoru Valmieras novadā pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem. Kas ir Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā? Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā ir personai ar garīga rakstura traucējumiem sniegts atbalsts lēmumu pieņemšanā, lai palīdzētu viņai vienlīdzīgi ar citiem sabiedrības locekļiem īstenot savu tiesībspēju un rīcībspēju. Atbalsts lēmumu pieņemšanā ļauj personai paust savu gribu, izvēli, plānot un pašai pieņemt lēmumus par savu dzīvi, veselības un sociālo aprūpi, finansēm un īpašumiem, kā arī palīdz personai paplašināt savu dabisko atbalsta loku, palīdz pilnveidot spējas pārstāvēt sevi un aizsargāt savas tiesības un intereses. Pakalpojuma ietvaros atbalsts tiek nodrošināts 6 dzīves jomās: tiesību un interešu aizstāvības jomā, finanšu jomā, ikdienas dzīves jomā, veselības aprūpes jomā, sociālā aprūpes jomā un atbalsta loka veidošanā. Atbalsta personas lēmumu pieņemšanā galvenie darba pienākumi: atbalsta sniegšana lēmumu pieņemšanā personām ar garīga rakstura traucējumiem (turpmāk – atbalstāmajām personām); atbalstāmo personu atbalsta plāna sagatavošana, balstoties uz stipro pušu un vajadzību izvērtēšanu; palīdzība atbalstāmajām personām apzināt un piesaistīt nepieciešamos resursus, veicinot atbalstāmo personu motivāciju lēmumu pieņemšanā un saistīto problēmu risināšanā; palīdzība dokumentu sagatavošanā iesniegšanai valsts un pašvaldību institūcijās; atbalsta loka veidošana atbalstāmajām personām; atbalstāmās personas patstāvīgai dzīvei nepieciešamo lēmumu pieņemšanas prasmju attīstīšana un veicināšana (t.sk. nodrošināt lēmuma pieņemšanai nepieciešamo informāciju un sniegt to atbalstāmajai personai saprotamā veidā un valodā, kā arī sniegt nepieciešamo atbalstu, lai atbalstāmā persona varētu paust savu gribu un izdarīt patstāvīgu izvēli); iknedēļas saturisko atskaišu un mēneša atskaites – atbalsta personas pakalpojuma uzskaites lapas sagatavošana. Prasības kandidātam: pirmā vai otrā līmeņa augstākā izglītība sociālajā darbā, sociālajā aprūpē, sociālajā rehabilitācijā, psiholoģijā, tiesību zinātnēs vai citās sociālajās vai humanitārajās zinātnēs; vēlamas pamatprasmes un pieredze darbā un komunikācijā ar personām ar garīga rakstura traucējumiem; labas latviešu valodas zināšanas (augstākā līmeņa 2. pakāpe (C2)); pamatzināšanas par valsts pārvaldi un prasme sagatavot dokumentus valsts un pašvaldību institūcijām; prasme strādāt ar datoru; prasme strādāt gan individuāli, gan komandā; spēja plānot savu darbu individuāli; augsta saskarsmes kultūra, komunikabilitāte, empātija, tolerance un atvērtība jaunām idejām. Atbalsta personai nepieciešamās kompetences: iecietība pret personām ar garīga rakstura traucējumiem, lai veidotu veiksmīgu kontaktu; spēja analizēt situāciju un identificēt iespējamos cilvēktiesību pārkāpumus pret atbalstāmo personu; spēja strādāt komandā un piemēroties mainīgiem darba apstākļiem; spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus, komunicēt, risināt problēmas un konfliktus; spēja motivēt atbalstāmo personu pārmaiņām; spēja plānot un organizēt savu darbu; augsti ētikas standarti. Mēs piedāvājam: Pilna vai nepilna laika darba slodzi ar summēto darba laiku; Veselības apdrošināšana; Nodrošinām darba datoru, kā arī telefona un interneta pieslēgumus; Darba laiks tiek organizēts, pamatojoties uz katrai atbalstāmajai personai izstrādātu atbalsta plānu; Atalgojumu 7.73 EUR/h pirms nodokļu nomaksas, slēdzot ar personu terminētu darba līgumu, nodrošinot visas sociālās garantijas (darba līguma termiņš 31.12.2024. ar iespēju līgumu pagarināt); Ar darbu saistīto izdevumu atmaksa (degviela, sabiedriskā transporta biļetes, kancelejas preces u.tml.); Apmācību pirms darba uzsākšanas, regulāru pakalpojuma koordinatora, sociālā darbinieka un citu RC ZELDA speciālistu atbalstu ikdienas darbā, kovīzijas vai supervīzijas. Darba vietas adrese : Mārupes iela 4, Rīga un visā Latvijas teritorijā. Pieteikumu ar CV un motivācijas vēstuli lūgums sūtīt: zelda@zelda.org.lv  Profesija: Sociālais MENTORS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-03 Kontaktpersona: Tālrunis: 67442828 E-pasts: zelda@zelda.org.lv Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras pirmsskolas izglītības iestāde “Sprīdītis” aicina darbā skolotāja palīgu uz noteiktu laiku (40 stundas nedēļā jeb 1,0 likme).  Darba vietas adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • veikt bērnu aprūpi ikdienā; • sadarboties ar grupas skolotājām, sniegt atbalstu bērniem mācību jomu apguvē; • veidot bērnos kulturālas uzvedības un higiēnas iemaņas; • rūpēties par bērnu dienas režīma ievērošanu; • nodrošināt telpu, inventāra tīrību un kārtību; un ja Tev ir: • vismaz vispārējā vidējā izglītība (vēlams auklītes sertifikāts vai praktiskā pieredze darbā ar bērniem); • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu, disciplinētība; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 702 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 731 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli gaidīsim līdz 2024. gada 27.maijam personīgi (adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads) vai e-pastā spriditis@valmiera.edu.lv. Tālrunis papildu informācijai: 64231434. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SKOLOTĀJA PALĪGS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-27 Kontaktpersona: CV, piet.vēst.un izgl.dok.kopijas ar norādi sūtīt uz spriditis@valmiera.edu.lv, 64231434. Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri