Valmieras Ziņas

Pašvaldība atspēko pārmetumus par neatbilstoša velosipēdu celiņa izbūvi Kauguru ielā (2)

Lasīšanas laiks: 3 min

Jau informējām, ka apvienība “Pilsēta cilvēkiem” norāda uz vairākām būtiskām kļūdām, izbūvējot veloceliņu Kauguru ielā, Valmierā. Portāls “Valmieras Ziņas” aicināja  Valmieras pilsētas pašvaldībai skaidrot, kādēļ izvēlēts šāds projekta risinājums.

Valmieras pilsētas pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste vides komunikācijā Līga Bieziņa pastāstīja:

“Kauguru ielas pārbūve tās sliktā stāvokļa dēļ bija valmieriešu ilgi gaidīts notikums. Tā ir A klases iela (iela ar cieto segumu, pa kuru kursē pilsētas maršruta autobusi). 2019.gada 4.-11.februārī veiktajā automašīnu plūsmu mērījumā fiksēts, ka septiņās dienās Valmierā pa Cēsu ielu iebrauc 16 837 automašīnas, no kurām 1485 bija kravas automašīnas. Visas šīs automašīnas tālāk tiek virzītas braukšanai pa Kauguru ielu. Gan atbilstoši pilsētas teritorijas funkcionālajam zonējumam, gan faktiski pārbūvē esošā Kauguru iela daļēji atrodas starp rūpnieciskās apbūves teritoriju un meža aizsargjoslu ap pilsētu. Savienojot pilsētas apvedceļu ar Valmieras dienvidu daļā bāzētajiem uzņēmumiem, tā ir Valmieras komerctransportam nozīmīga infrastruktūra. Nākotnē ielai prognozēts industriālās nozīmes pieaugums.

Gatavojoties Kauguru ielas pārbūvei, jau 2013.gadā tika izstrādāts tās projekts saskaņā ar būvnormatīvu un atbilstoši Latvijas valsts standartu prasībām. Pirms pārbūves sākuma 2019.gadā ielas pārbūves projekts tika aktualizēts, saskaņojot aktuālo apakšzemes komunikāciju stāvokli un pieslēgumus. Ielas pārbūves projektā ceļu projektēšanas standarta ieteiktie risinājumi ir savietoti ar Kauguru ielai specifiskajām satiksmes dalībnieku drošības un ērtas kustības vajadzībām.

Pirms pārbūves ielas posmā no Cēsu līdz Rūpniecības ielai nebija ne gājēju, ne velosipēdu ceļa. Ņemot vērā blakus esošās industriālās teritorijas attīstību, kas saistīta arī ar jaunu darba vietu izveidi, ielas pārbūves gaitā ir izbūvēts trīs metrus plats kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš, uz kura norādītas ieteicamās gājēju un velosipēdu plūsmu puses.  LVS 190-9 šādu kopīgu gājēju un velosipēdu ceļu pilsētu teritorijās neaizliedz. Tiks uzstādītas arī atbilstošas ceļa zīmes.

Pilsētvides attīstībā būtisks ir samērīgums un līdzsvarotība, saistot pašvaldībai pieejamos līdzekļus ar visas pilsētas infrastruktūras attīstības vajadzībām un specifiku. Kā pamato ielas pārbūves projekta autori no SIA “E.Daniševska birojs”, paplašinot Kauguru ielas veloceļu par papildu 50cm nepilnu 900m garā pārbūvējamā ielas posmā, izmaksas kļūtu nesamērīgi augstas attiecībā pret tās prognozēto izmantojamības koeficientu.

Domājot par mazaizsargāto satiksmes dalībnieku ērtībām un drošību, projektā ņemts vērā ielas izvietojums pilsētvidē, tās funkcionalitāte. Gar ielu ir meža masīvs bez publiskiem objektiem, izņemot Kauguru ielā 3 esošo pansionātu “Valmiera”. Ielas pretējā pusē atrodas dažas privātmājas, līdz kurām ved 1.7m plata ietve. Gar kopīgo gājēju un velosipēdu ceļu nav ēkas vai cita infrastruktūra, kam nepieciešams piekļūt vai kas varētu radīt pēkšņus fiziskus šķēršļus velobraucēju kustībai. Tādēļ ielas pārbūves projekta autori kā racionālāko risinājumu ieteicamajai velobraucēju virzīšanai izvēlējās joslu tuvāk zaļajai zonai, maksimāli atvirzot no šķēršļiem, t.sk., autovadītāju atvērtām durvīm brauktuves malā, aiz kuriem velobraucējs varētu “aizķerties”. Kopīgais gājēju un velosipēdu ceļš sabiedriskā transporta vietās netiek sašaurinātas, atsevišķās vietās ietve ir paplašināta.

Līdz ar Kauguru ielai blakus esošās Rūpniecības un Eksporta ielas industriālās teritorijas attīstību Kauguru ielā tiek prognozēta kravas automašīnu plūsmas palielināšanās. Tādēļ krustojuma zonā ar Rūpniecības ielu ietve/veloceļš tiek virzīts paralēli brauktuvei. Risinājums izvēlēts ar mērķi velosipēdistiem samazināt ātrumu, lai krustojums netiktu šķērsots pilnā ātrumā un velosipēdists spētu novērtēt situāciju.

Savukārt nobrauktuves uz ražošanas teritorijām projektētas 7m platumā, lai nodrošinātu kravas transporta manevrētspēju un atvēlētu 3.5m platas joslas katram braukšanas virzienam.

Jāpiemin, ka Kauguru ielas pārbūve šobrīd vēl nav pabeigta, un tiek gatavota nodošanai ekspluatācijā.”

    Nevis atspēko, bet nevarīgi taisnojas.

    Nevienas durvis nevar pāri zālājam ķert celiņu. Visā pasaulē velosipēdists tiek uzskatīts par transporta līdzekli un visneaizsargātākais transporta plūsmā vienmēr tiek uzskatīts gājējs, kurš tagad ir iespiests starp fūrēm, kas brauc ar 50km/ un velo, kas brauc 15-20km/h. Tas gan ir droši un gudri…

    Pamatoties ar plūsmām ir nepareizi – tāpēc jau to plūsmu nav, ka bail izmantot, ka nepareizi taisītas.

    Nauris Lārmanis - 27.08.2020

    Tie ir meli! Uzstādītās ceļa zīmes precīzi nosaka, kura puse izmantojama braucot ar velo, un, atbilstoši CSN, neatļauj ar velo atrasties gājēju pusē.
    Tāpat šīs ceļa zīmes nosaka, ka ar velo nedrīkst braukt pa brauktuvi, kas šajā situācijā būtu ērtāk un drošāk. Šai ceļa zīmei nav ieteicamības raksturs, tās prasības ir jāizpilda precīzi un obligāti.

    Starp citu, tiltus tad jau arī nevajag būvēt, jo reti kurš peld pāri upēm. Jo īpaši ar auto. Tas par kvalitatīvas infrastruktūras nebūvēšanu ;)

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Klondaika ir izklaides un atpūtas vietu tīkls, kas Latvijā pastāv jau gandrīz 30 gadus 14 lielākajās Latvijas pilsētās, nodrošinot saviem klientiem aizraujošu, azartisku un daudzpusīgu atpūtu gan klātienē, gan interneta kazino un sporta totalizatorā Klondaika. lv Tagad Klondaika ir pievienojusies vienam no lielākajiem azartspēļu uzņēmumiem visā pasaulē - Entain, kurā ir vairāk kā 25 pasaulē pazīstami zīmoli - BetMGM, Bwin, Coral, Ladbrokes, Optibet, Laimz, NinjaCasino un kurā strādā vairāk kā 24 000 cilvēku 19 valstīs, piecos kontinentos un Tu vari būt viens no mums. BĀRMENIS/-E Vēl mēs Tev piedāvāsim: - interesantu, dinamisku un aizraujošu darbu strauji augošā starptautiskā uzņēmumā; - enerģiskus, azartiskus un profesionālus kolēģus; - veselības apdrošināšanas polisi pēc pārbaudes laika un nelaimes gadījuma apdrošināšanu no pirmās darba dienas; - mācību un attīstības iespējas, un apmaksātu mācību atvaļinājumu; - apmaksātu brīvdienu dzimšanas dienā un apmaksāta brīvdiena, ja būsi veicis kādu sociāli atbildīgu aktivitāti sabiedrības labā; - citus uzņēmuma piedāvātos labumus – veselīgus našķus darba vietā, darbinieku saliedēšanas pasākumus, darbinieku vasaras festivālu, bezmaksas psihologu un kouču konsultācijas, dāvanu dzimšanas dienā, aizraujošas un noderīgas vieslekcijas, darbinieku atlaižu karti un vēl citus unikālus labumus. Darba samaksa: no 1000 līdz 1500 EUR (bruto/pirms nodokļu nomaksas) Darba vieta: Valmiera, Rīgas iela 4 CV sūtīt uz e-pastu: darbs@gmg.lv vai spied uz mūsu karjeras lapas linku: https://career.enlabs.com/lv/jobs/3183286-barmenis un piesaki savu kandidatūru tur! Profesija: BĀRMENIS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 4, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-08 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: darbs@gmg.lv

Mūsu partneri