Valmieras Ziņas

Artis Pabriks Valmierā prezentēs savu izdoto grāmatu par Iršu jeb Hiršenhofas kolonijas vēsturi

Lasīšanas laiks: 2 min

26.janvārī Valmierā notiks Eiropas Parlamenta deputāta Arta Pabrika grāmatas “Hiršenhofas stāsts. Kultūrvēsturiska eseja” atvēršanas pasākums un tikšanās ar grāmatas autoru, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Eiropas Parlamenta deputāta palīdze Inga Tauriņa.

Grāmatas atvēršana paredzēta no pulksten 10:00-11:20 Valmieras integrētajā bibliotēkā (Cēsu ielā 4) pasākuma “Kultūras mantojums nākotnei ir sena vēsture” ietvaros.

Arta Pabrika ceļš uz Hiršenhofu sācies bērnībā, kad viņš labprāt gremdējies savas vecmammas stāstos par dzīvi, vēsturi un karu. Eseja apskata baltvācu apdzīvoto Iršu jeb Hiršenhofas koloniju tās pastāvēšanas laikā no 1766. līdz 1939. gadam. Tā ir vienīgā vieta Baltijā, kur pastāvējusi 1766. gadā dibināta, kompakta vācu zemnieku kolonija. Grāmatas autors uzskata, ka ne baltvācu, ne Latvijas vēsture nav pilnīga bez pētījumiem par Iršu vācu kolonistiem.

Tā kā Iršos meklējamas Arta Pabrika saknes, esejā iekļauta personīga stīga – laikabiedru atmiņas, dzīvesstāsti un fotogrāfijas.

Savā darbā Artis Pabriks raksta: “Tā vien šķiet, ka senču balsis, vecmammas stāsti un mūsu valsts atdzimšana pēc 1991. gada mudina mani parūpēties, lai šī novada pagātnes stāsts no jauna rastu vietu mūsdienu Latvijā un Eiropā. Lēnām kārtojot materiālus un informāciju par Iršu vēsturi, runājot ar Iršu pagasta cilvēkiem, daudziem vecās vācu kolonijas bijušajiem iemītniekiem, kas mūsdienās mitinās Vācijā, lēnām dzima ideja par šo eseju. Vai mūsu zināšanas par pagātni sniedz mums sakņu sajūtu, kurā smelties spēku un pārliecību lūkoties nākotnē kā brīviem cilvēkiem? Es ceru, ka eseja par Hiršenhofu motivēs lasītājus meklēt atbildes uz šiem jautājumiem.”

Grāmatas atvēršanas svētki ir pieejami ikvienam interesentam.

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina pieteikties uz Naukšēnu pamatskolas direktora/-es amatu (uz nenoteiktu laiku) Ja Tev ir vēlme: • plānot un vadīt Naukšēnu pamatskolas (turpmāk – Skola) stratēģisko attīstību; • nodrošināt kvalitatīvu izglītības procesu, jaunā izglītības satura ieviešanu un profesionālu pārmaiņu vadību; • veidot labvēlīgu vidi pedagogu, audzēkņu, to vecāku radošai un inovatīvai darbībai; • vadīt un kopējam mērķim motivēt Skolas pedagogus/darbiniekus; • rūpēties par Skolas reputāciju, sekmēt audzēkņu piesaisti; • iedvesmot, virzīties uz izaugsmi, mācīties un palīdzēt mācīties citiem, rast inovācijas un radošus risinājumus; • nodrošināt Skolas resursu efektīvu izmantošanu; • pārstāvēt Skolas intereses valsts un pašvaldību institūcijās, sadarbības projektos u.c.; un ja Tev ir: • izglītība atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likumā un Bērnu tiesību aizsardzības likumā noteiktām prasībām; • vismaz triju gadu pedagoģiskā darba pieredze izglītības jomā vai izglītības vadības darbā; • izglītības jomas reglamentējošo normatīvo aktu pārzināšana un pieredze to sagatavošanā; • stratēģisks redzējums par Skolas attīstību, izpratne par inovācijām izglītībā, prasmes tās ieviest; • nevainojama reputācija; • valsts valodas prasme augstākajā līmenī, vismaz viena Eiropas Savienības oficiālā valoda profesionālajai darbībai nepieciešamajā apjomā; • kompetences: līdera dotības, prasme organizēt un vadīt komandas darbu; spēja argumentēt savu viedokli un pieņemt lēmumus, iedvesmot kolektīvu; labas komunikācijas, sadarbības un prezentācijas prasmes; augsta atbildības sajūta, precizitāte un spēja vadīt pārmaiņas; • teicamas prasmes darbā ar MS Office programmām; • vēlama B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā pašvaldībā; • stabilu atalgojumu, kas tiek noteikts atbilstoši Ministru kabineta 05.07.2016. noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” (no 1724,- EUR pirms nodokļu nomaksas); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Motivācijas vēstuli, CV, augstākās izglītības dokumenta kopiju, kā arī stratēģisko redzējumu par Skolas attīstības prioritārajiem virzieniem līdz divām A4 lapām datorrakstā, Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi Naukšēnu pamatskolas direktora/-es amatam”, līdz 2025.gada 6.jūnijam. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Ar nolikumu "Pretendentu atlases nolikums Naukšēnu pamatskolas direktora/-es amatam" varat iepazīties šeit. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VADĪTĀJS /DIREKTORS /PĀRVALDNIEKS (IZGLĪTĪBAS JOMĀ) Darba vietas adrese: LATVIJA, Naukšēnu skola, Naukšēni, Naukšēnu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-06-06 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri