Valmieras Ziņas

Valmieras pašvaldība: Skolu salīdzināšana pēc centralizēto eksāmenu rezultātiem nav objektīva

Lasīšanas laiks: 3 min

Latvijā pastāv vairāki skolu reitingi un topi, kuros tās tiek vērtētas pēc dažādiem kritērijiem. Viens no tiem ir Ata Kronvalda fonda veidotas Skolu reitings darbā ar talantīgajiem bērniem jeb “Lielās pūces” balva, ko veido, ņemot vērā mācību priekšmetu valsts un atklāto olimpiāžu, skolēnu zinātnisko konferenču rezultātus. Savukārt vēl viens tops ir Draudzīgā aicinājuma fonda Skolu reitings, ko veido pēc centralizēto eksāmenu rezultātiem. Pēdējos gados abos reitingos Valmieras skolas nav atrodamas topu augšgalā, tādēļ jautājām Valmieras pilsētas pašvaldībai, kāds ir iemesls šādai situācijai.

“Valmieras pilsētas pašvaldība vērš uzmanību, ka Izglītības un zinātnes ministrija nav noteikusi vienotu skolu reitinga sistēmu,”

portālam “Valmieras Ziņas” norādīja Valmieras pilsētas pašvaldības Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Zane Bulmeistare.

Pašvaldības pārstāve skaidroja, ka iekļūšana Ata Kronvalda fonda Latvijas skolu reitingā ir atzinības vērta, jo reitings tiek sastādīts, vadoties pēc skolēnu sasniegumiem mācību priekšmetu valsts un atklātajās olimpiādēs, skolēnu valsts zinātniski pētniecisko darbu konferencēs un valsts mēroga konkursos.

2017.gadā gan netika ņemti vērā vairāku valsts atklāto olimpiāžu rezultāti (Latvijas 41.atklātā ģeogrāfijas olimpiāde, Valsts atklātā ķīmijas olimpiāde, Valsts 42.atklātā fizikas olimpiāde, Valsts 45.atklātā astronomijas olimpiāde, Latvijas 44.atklātā matemātikas olimpiāde, kā arī Latvijas 41.skolēnu zinātniskās konferences rezultāti), kur Valmieras skolu skolēni uzrādījuši labus rezultātus.

Tāpat jāpiemin, ka reitingā nosauktajā “mazo” skolu (ar vidusskolēnu skaitu zem 100) kategorijā iekļautas arī sākumskolas un pamatskolas, lai gan šo skolēnu rezultātus nav korekti salīdzināt ar vidusskolēnu rezultātiem, tādējādi neatspoguļojot objektīvu skolas darbu ar talantīgajiem skolēniem. Jaunāko klašu skolēniem ir mazāk iespēju piedalīties mācību priekšmetu valsts olimpiādēs, atklātajās olimpiādēs un citos konkursos, liedzot iespēju iegūt pietiekamu punktu skaitu, kas nosaka vietu reitingā.

Skolu salīdzināšana pēc centralizēto eksāmenu rezultātiem nav objektīva,

jo, piemēram, Valmierā rezultātu veido centralizētajos eksāmenos uzrādītais līmenis gan vispārizglītojošajās skolās, gan Valmieras tehnikumā, Valmieras vājdzirdīgo bērnu internātvidusskolā-attīstības centrā, Valmieras Mākslas vidusskolā, Valmieras 2.vidusskolas struktūrvienības vakara (maiņu) vidusskolā. Programmu apjoms dažāda tipa skolās ir atšķirīgs. Tādējādi izglītības kvalitātes novērtēšanai centralizēto eksāmenu rezultāti var būt tikai viens no kritērijiem, pēc kā tiek vērtēta mācību kvalitāte.

Valstī ir maz sistemātisku pētījumu, kas ļautu saprast, kādi skolu raksturlielumi saistīti ar augstākiem mācību sasniegumiem.

Pašlaik izglītības kvalitātes novērtēšanā 80% ir akadēmisko sasniegumu novērtējums. Notiek virzība uz mācīšanās pieejas maiņu, lai skolēni prastu reālā dzīves situācijā pielietot skolā apgūto, saprastu, kā jāmācās un kā var attīstīt prasmes. Šajā procesā ir svarīgi, ka izglītības kvalitātes novērtēšanā nav tikai akadēmiskie sasniegumi, bet arī vērtību attīstība un personības izaugsme, skolas spēja pielāgoties pārmaiņām, skolēna pozitīvais vērtējums par mācību iestādi. Tādējādi, lai uzlabotu izglītības satura piedāvājumu, izaicinājums ir padarīt mācību procesu interesantu, tā ir jauna atbildība pedagogam, motivācijas celšana ne tikai skolēniem, bet arī skolotājiem. Tā ir arī izpratnes veidošana vecākiem par mācību procesu skolā.

Lai virzītos izglītības piedāvājuma kvalitātes celšanas virzienā, Valmieras pilsētas pašvaldībā 2016.gada 27.oktobrī stājusies spēkā Valmieras pilsētas Izglītības nozares attīstības stratēģija 2016.–2020.gadam, kuras ieviešanu, īstenošanu un uzraudzību nodrošina Valmieras Izglītības pārvalde.

Tajā analizēti aktuālie nacionāla un reģionāla līmeņa plānošanas dokumenti un salīdzināti Valmieras pilsētas attīstības programmā 2015.–2020.gadam un Izglītības stratēģijā iekļautie uzdevumi.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina pieteikties uz Naukšēnu pamatskolas direktora/-es amatu (uz nenoteiktu laiku) Ja Tev ir vēlme: • plānot un vadīt Naukšēnu pamatskolas (turpmāk – Skola) stratēģisko attīstību; • nodrošināt kvalitatīvu izglītības procesu, jaunā izglītības satura ieviešanu un profesionālu pārmaiņu vadību; • veidot labvēlīgu vidi pedagogu, audzēkņu, to vecāku radošai un inovatīvai darbībai; • vadīt un kopējam mērķim motivēt Skolas pedagogus/darbiniekus; • rūpēties par Skolas reputāciju, sekmēt audzēkņu piesaisti; • iedvesmot, virzīties uz izaugsmi, mācīties un palīdzēt mācīties citiem, rast inovācijas un radošus risinājumus; • nodrošināt Skolas resursu efektīvu izmantošanu; • pārstāvēt Skolas intereses valsts un pašvaldību institūcijās, sadarbības projektos u.c.; un ja Tev ir: • izglītība atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likumā un Bērnu tiesību aizsardzības likumā noteiktām prasībām; • vismaz triju gadu pedagoģiskā darba pieredze izglītības jomā vai izglītības vadības darbā; • izglītības jomas reglamentējošo normatīvo aktu pārzināšana un pieredze to sagatavošanā; • stratēģisks redzējums par Skolas attīstību, izpratne par inovācijām izglītībā, prasmes tās ieviest; • nevainojama reputācija; • valsts valodas prasme augstākajā līmenī, vismaz viena Eiropas Savienības oficiālā valoda profesionālajai darbībai nepieciešamajā apjomā; • kompetences: līdera dotības, prasme organizēt un vadīt komandas darbu; spēja argumentēt savu viedokli un pieņemt lēmumus, iedvesmot kolektīvu; labas komunikācijas, sadarbības un prezentācijas prasmes; augsta atbildības sajūta, precizitāte un spēja vadīt pārmaiņas; • teicamas prasmes darbā ar MS Office programmām; • vēlama B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā pašvaldībā; • stabilu atalgojumu, kas tiek noteikts atbilstoši Ministru kabineta 05.07.2016. noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” (no 1724,- EUR pirms nodokļu nomaksas); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Motivācijas vēstuli, CV, augstākās izglītības dokumenta kopiju, kā arī stratēģisko redzējumu par Skolas attīstības prioritārajiem virzieniem līdz divām A4 lapām datorrakstā, Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi Naukšēnu pamatskolas direktora/-es amatam”, līdz 2025.gada 6.jūnijam. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Ar nolikumu "Pretendentu atlases nolikums Naukšēnu pamatskolas direktora/-es amatam" varat iepazīties šeit. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VADĪTĀJS /DIREKTORS /PĀRVALDNIEKS (IZGLĪTĪBAS JOMĀ) Darba vietas adrese: LATVIJA, Naukšēnu skola, Naukšēni, Naukšēnu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-06-06 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri