Valmieras Ziņas

Patentu valde Vidzemes uzņēmējus konsultēs par preču zīmēm un intelektuālā īpašuma aizsardzību

Lasīšanas laiks: 3 min

Laikā no 20. līdz 21. maijam izstādē “Vidzemes Uzņēmēju dienas 2016” piedalīsies Patentu valde (PV), un izstādes apmeklētājiem būs iespējams saņemt konsultācijas un informatīvos materiālus par rūpnieciskā īpašuma tiesību aizsardzību, informē Inguna Gruntiņa, Patentu valdes departamenta Patentu tehniskās bibliotēkas Informācijas resursu nodaļas vadītāja.

Interesenti varēs noskaidrot par izgudrojumu, preču zīmju un dizainparaugu aizsardzību Latvijā un ārvalstīs, reģistrācijas termiņiem un izmaksām, par apsvērumiem, kas jāņem vērā uzņēmējam, izvēloties preču zīmi savam produktam vai pakalpojumam, kā aizsargāt sava izstrādājuma dizainu, kāpēc nepieciešams veikt rūpnieciskā īpašuma objektu informācijas meklējumus, kā arī atbildes uz citiem ar rūpnieciskā īpašuma aizsardzību saistītiem jautājumiem.

“Izstāde, kurā piedalās aktīvākie Vidzemes reģiona uzņēmēji, manuprāt, ir lieliska vieta, kur stāstīt arī par tādām uzņēmējdarbības niansēm, kam ikdienā parasti nepievēršam uzmanību,” PV iniciatīvu atsevišķā izstādes stendā uzņēmējiem stāstīt par preču zīmju un intelektuālā īpašuma aizsardzību raksturo PV direktors Sandris Laganovskis, uzsverot, ka preču zīme būtībā ir uzņēmuma seja – uzņēmuma, produkta vai pakalpojuma nosaukums, preču zīmes dizains, raksturlielumi un noformējums nereti ir galvenais nosacījums, lai potenciālais klients izvēlētos tieši konkrētā uzņēmuma ražojumu vai pakalpojumu. “Vispirms jau preču zīmes reģistrācija dod uzņēmējam drošības sajūtu,” norāda Sandris Laganovskis, “un tam ir vairāki iemesli. Pirmkārt, tas ir viens no galvenajiem uzņēmuma mārketinga ieročiem un ļauj paturēt savu unikālo produktu savā īpašumā, aizstāvot to no atdarinājumiem un attīstot plašu zīmola līniju tirgū. Un, otrkārt, preču zīme ļauj atšķirt viena uzņēmuma produktu no citu uzņēmumu precēm vai pakalpojumiem. Esmu pārliecināts, ka noteikti ir vērts ieguldīt pūles preču zīmes reģistrācijā,” ir pārliecināts PV direktors.

Patentu valdes iecere Vidzemes Uzņēmēju dienās ir nodrošināt visus izstādes–gadatirgus dalībniekus ar iespēju saņemt pilnīgu informāciju gan par vietējo, gan starptautisko preču zīmju reģistrācijas kārtību un izskaidrot uzņēmējiem visus ieguvumus no preču zīmju vai dizaina paraugu reģistrācijas, konsultēt par likumdošanas un intelektuālā īpašuma aizsardzības jautājumiem, kā arī informēt par iespējām savu preču zīmi popularizēt: “Preču zīmes reģistrācija ir lieliska iespēja popularizēt produktu vai pakalpojumu, kas marķēta ar šo preču zīmi, piemēram, dažādos konkursos vai izstādēs, kā arī citās mārketinga aktivitātēs. Piemēram, PV ik gadu organizē mūsu uzņēmējiem prestižu konkursu “Gada preču zīme”. Un tajā ar labiem panākumiem startējuši arī Vidzemes uzņēmēji – laureātu godā bijuši rūjienieši “Liepkalni” un “Very Berry”, bet dalībnieki konkursā gan pārtikas (piemēram, “Cēsu alus” un “Valmiermuižas alus”), gan citu produktu ražotāji, gan pakalpojumu sniedzēji. Domāju, ka neviens Vidzemes uzņēmums, kurš piedalījies konkursā, to nav nožēlojis,” saka Sandris Laganovskis. “Tomēr galvenais ir saņemt tās drošības garantijas, ko sniedz preču zīmes reģistrācija,” uzskata PV direktors.

Uzņēmēji tiks gaidīti Patentu valdes stendā Vidzemes Uzņēmēju dienu laikā Valmieras Kultūras centrā 20. un 21. maijā. Turklāt, kā norāda PV direktors, nav nozīmes ne uzņēmuma lielumam, ne nozarei, kurā tas darbojas – preču zīme un dizaina paraugi ir vienlīdz svarīgi visiem: “Parasti tiek nepareizi uzskatīts, ka tikai lielajiem zīmoliem un uzņēmumiem vajadzīga šāda reģistrācija, jo tā jau ir “lielo zīmolu cīņa”. Tieši otrādi, Patentu valde aicina mazos un vidējos uzņēmumus aktīvāk reģistrēt preču zīmes, jo patiesībā šis sektors ir visvairāk pakļauts negodīgas konkurences briesmām,” uzņēmējus būt aktīviem aicina PV direktors Sandris Laganovskis. Viņš arī norāda, ka tie uzņēmēji, kuriem ir aktuāla preču zīmes vai dizaina paraugu reģistrācija vai kuri uzskata savu produktu par unikālu, var saņemt konsultācijas un informāciju arī ātrāk, rakstot Patentu valdei pa e-pastu valde@lrpv.gov.lv vai zvanot +371 67099600. Un Patentu valdes darbinieki informēs katru interesentu: “Mūsu uzdevums ir veicināt intelektuālā īpašuma aizsardzību un uzņēmēju aktivitāti savu interešu aizsardzībā, tāpēc aicinu būt aktīviem un izmantot mūsu iniciatīvu Valmierā Uzņēmēju dienās,” aicina Sandris Laganovskis.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA SolarRoof Solution, reģ. Nr. 40203610314aicina darbā  KURJERU Galvenie pienākumi: - nodrošināt labu servisu piegādājot un saņemot korespondenci no mūsu klientiem (Latvijā un ārvalstīs); - Veikt sūtījumu, preču vai dokumentu savlaicīgu piegādi klientiem norādītajās adresēs; - Komunicēt ar klientiem piegādes laikā;  -Saudzīgi apieties ar transportējamo preci un ievērot drošības prasības; -Ievērot ceļu satiksmes noteikumus un darba grafiku; -Nodrošināt profesionālu un laipnu apkalpošanu; -Spēja doties regulāros komandējumos uz Vāciju. Prasības: - precizitāte un atbildības sajūta; - B kategorijas autovadītāja apliecība; - autovadītāja pieredze ne mazāka par 2 gadiem; - spēja orientēties un prasme izmantot navigāciju; - Vēlamas vācu valodas zināšanas komunikācijai ar klientiem Vācijā; - punktualitāte – spēja plānot savu laiku, stresa noturība; - augsta atbildības sajūta par uzticētajām materiālajām vērtībām; - spēja pieņemt lēmumus un patstāvīgi apgūt jaunas prasmes; - spēja un vēlēšanās strādāt komandā, uzņemties iniciatīvu un atbildību. Vakancei pieteikties sūtot CV uz e - pastu: solarroof@inbox.lv Profesija: KURJERS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Straupes iela 2C, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-09-30 Darba sākšanas datums: 2025-07-29 Kontaktpersona: Tatjana Vrubļevska

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina pieteikties uz Matīšu pamatskolas direktora/-es amatu (uz nenoteiktu laiku) Ja Tev ir vēlme: • plānot un vadīt Matīšu pamatskolas (turpmāk – Skola) stratēģisko attīstību; • nodrošināt kvalitatīvu izglītības procesu, jaunā izglītības satura ieviešanu un profesionālu pārmaiņu vadību; • veidot labvēlīgu vidi pedagogu, audzēkņu, to vecāku radošai un inovatīvai darbībai; • vadīt un kopējam mērķim motivēt Skolas pedagogus/darbiniekus; • rūpēties par Skolas reputāciju, sekmēt audzēkņu piesaisti; • iedvesmot, virzīties uz izaugsmi, mācīties un palīdzēt mācīties citiem, rast inovācijas un radošus risinājumus; • iesaistīt Skolu izglītības attīstības projektos; • nodrošināt Skolas resursu efektīvu izmantošanu; • pārstāvēt Skolas intereses valsts un pašvaldību institūcijās, sadarbības projektos u.c.;   un ja Tev ir: • izglītība atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likumā un Bērnu tiesību aizsardzības likumā noteiktām prasībām; • vismaz triju gadu pedagoģiskā darba pieredze izglītības jomā vai izglītības vadības darbā; • izglītības jomas reglamentējošo normatīvo aktu pārzināšana un pieredze to sagatavošanā; • stratēģisks redzējums par Skolas attīstību, izpratne par inovācijām izglītībā, prasmes tās ieviest; • nevainojama reputācija; • valsts valodas prasme augstākajā līmenī, vismaz viena Eiropas Savienības oficiālā valoda profesionālajai darbībai nepieciešamajā apjomā; • kompetences: līdera dotības, prasme organizēt un vadīt komandas darbu; spēja argumentēt savu viedokli un pieņemt lēmumus, iedvesmot kolektīvu; labas komunikācijas, sadarbības un prezentācijas prasmes; augsta atbildības sajūta, precizitāte un spēja vadīt pārmaiņas; • teicamas prasmes darbā ar MS Office programmām; • vēlama B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā pašvaldībā; • stabilu atalgojumu, kas tiek noteikts atbilstoši Ministru kabineta 05.07.2016. noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” (1724,- EUR pirms nodokļu nomaksas); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Motivācijas vēstuli, CV, augstākās izglītības dokumenta kopiju, kā arī stratēģisko redzējumu par Skolas attīstības prioritārajiem virzieniem līdz divām A4 lapām datorrakstā, Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi Matīšu pamatskolas direktora/-es amatam”, līdz 2025.gada 15.jūlijam. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Ar nolikumu "Pretendentu atlases nolikums Matīšu pamatskolas direktora/-es amatam" varat iepazīties šeit. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VADĪTĀJS /DIREKTORS /PĀRVALDNIEKS (IZGLĪTĪBAS JOMĀ) Darba vietas adrese: LATVIJA, Skolas iela 22, Matīši, Matīšu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-07-15 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri