Valmieras Ziņas

74 % iedzīvotāju lietot e-pakalpojumus motivē iespēja ietaupīt laiku

Lasīšanas laiks: 3 min

2018. gadā ievērojami pieaugusi sabiedrības informētība par iespējām valsts un pašvaldību pakalpojumus pieteikt elektroniski, liecina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) pētījums, kas veikts sadarbībā ar SIA “Jaunrades laboratorija” un “Kantar TNS”.

Iepriekšējo trīs gadu laikā kādu no pakalpojumiem valsts vai pašvaldību iestādēs ir pieteikuši 86 % Latvijas iedzīvotāju. Kā galveno motivāciju e-pakalpojumu lietošanā vairākums aptaujāto (74 %) norādījis laika ietaupīšanas faktoru.

Pieaug iedzīvotāju informētība par iespējām pakalpojumus saņemt elektroniski

Ja salīdzina pērn veiktā pētījuma datus ar šo gadu, tad joprojām iedzīvotāji visvairāk ir informēti par iespējām elektroniski iesniegt gada ienākumu deklarāciju un pārmaksāto nodokļu atmaksas pieteikumu, elektroniskās deklarēšanās sistēmas (EDS) lietošanu un vienas dienas atļaujas saņemšanu piedalīties ceļu satiksmē. 

Tajā pašā laikā par vairāk nekā piektdaļu jeb 21 procentpunktu pieaudzis to iedzīvotāju skaits, kuri informēti par iespēju elektroniski pieteikties personu apliecinoša dokumenta izsniegšanai, bet par 17 procentpunktiem – slimības pabalstam. Tāpat par 16 procentpunktiem augusi informētība par bezdarbnieku pabalsta un vecuma pensijas elektronisko pieteikšanu, savukārt informācija par elektronisko pieteikšanos maternitātes pabalsta un bērna piedzimšanas pabalsta saņemšanai palielinājies par attiecīgi 14 un 12 procentpunktiem.

Galvenā motivācija lietot e-pakalpojumus – laika ietaupījums

Minot būtiskākos iemeslus, kāpēc cilvēki izvēlas pieteikt e-pakalpojumus elektroniski, visvairāk tiek izcelts ietaupītais laiks (to izcēluši 74 % aptaujāto). Tāpat tiek novērtēta mobilitāte – nav speciāli jādodas uz iestādi, kā arī iespēja pakalpojumu saņemt jebkurā vietā un laikā. 

Lai atrastu sev interesējošo informāciju, respondenti izmanto dažādus informācijas avotus. Visbiežāk iedzīvotāji informāciju meklē internetā, izmantojot meklētāju programmas, kā arī konsultējoties ar apkārtējiem. Salīdzinot ar pērno gadu, šogad iedzīvotāji biežāk ir meklējuši informāciju vienotajā valsts pakalpojumu portālā Latvija.lv, kas pieaudzis par 18 procentpunktiem, sasniedzot 54%. Tāpat kā nozīmīgi informācijas ieguves avoti savas pozīcijas saglabājuši dažādi interneta meklētāji, telefoniska saziņa un konkrētās iestādes mājaslapa. 

Nākotnē pakalpojumus vairāk vēlas saņemt elektroniski

Salīdzinot ar 2017. gadu, par 5 procentpunktiem samazinājies respondentu skaits (21%), kas vēlētos saņemt pakalpojumus klātienē, bet vairāk nekā 2/3 iedzīvotāju – 68% – pakalpojumus turpmāk labprātāk saņemtu elektroniski, kas ir par 4 procentpunktiem vairāk nekā pērn. Vērojama tendence, ka šogad palielinājies elektroniski pieteikto pakalpojumu skaits, kas pērn tika veikts salīdzinoši reti. Lielākais pieaugums ir slimības pabalsta pieteikšanai – 33 procentpunkti, par teju ceturto daļu jeb 24 procentpunktiem audzis elektronisko pieteikumu skaits ģimenes valsts pabalstam, bet par 21 procentpunktu – e-pakalpojumam vecāku pabalsta pieteikšana. 

Analizējot to respondentu atbildes, kas pēdējo trīs gadu laikā izmantojuši e-pakalpojumus, arī nākotnē vēlētos to darīt. Īpaši būtiski varētu pieaugt elektroniska pieteikšanās Eiropas veselības apdrošināšanas kartei (šobrīd 41%, bet nākotnē elektroniski vēlētos pieteikt 76% iedzīvotāju). 

Pētījumu veica pētījumu kompānija SIA “Jaunrades laboratorija” un pētījumu un konsultāciju kompānija “Kantar TNS”, kas  norisinājās no 2018. gada 23. aprīļa līdz 29. maijam, kopumā aptaujājot 1004 Latvijas iedzīvotājus. 

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Promo Cash & Carry  Ed. Lācera iela 4, Valmierā  aicina savai komandai pievienoties  tirdzniecības zāles darbinieku/-ci "Frozen" (-18 grādi) nodaļā.Darba apraksts:- Izvietot preci saldētavās un tirdzniecības zāles plauktos;- Sekot līdzi preču apritei un derīguma termiņiem;- Uzturēt kārtību ledusskapī un tirdzniecības zālē;- Atbilstoši prasībām, izvietot cenu zīmes un reklāmas materiālus.Prasības:- Spēja veikt fizisku darbu;- Vēlama iepriekšējā pieredze tirdzniecībā;- Augsta precizitāte un atbildības sajūta.Uzņēmums piedāvā:- Atalgojumu 650.00 - 675.00EUR uz rokas;- Apmācības darba vietā;- Bezmaksas tēju un kafiju;- Veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika;- Apmaksātu obligāto veselības pārbaudi;- Redzes korekcijas līdzekļu kompensāciju;- Draudzīgas cenas PROMO Cash&Carry produktiem;- Labus piedāvājumus pie sadarbības partneriem (piemēram mobilo sakaru pakalpojumiem).Lūgums sūtīt pieteikumu un sazināsimies ar tiem kandidātiem, kuri tiks aicināti uz darba pārrunām. Sazināsimies ar kandidātiem, kas tiks aicināti uz nākamo atlases kārtu - darba pārrunām.Jūsu personas dati, kas ietverti CV un citos dokumentos, kas pievienoti klāt darba pieteikumam, tiks apkopoti, apstrādāti un uzglabāti saskaņā ar ES Vispārīgo datu aizsardzības regulu, kā arī SIA “Sanitex” Privātuma politiku. Profesija: TIRDZNIECĪBAS ZĀLES DARBINIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Eduarda Lācera iela 4, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-04-26 Darba sākšanas datums: 2024-04-19 Kontaktpersona: Tālrunis: 22309306 E-pasts: ieva.sp@sanitex.eu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) Kocēnu apvienības pārvalde (turpmāk – Pārvalde) aicina darbā sētnieku/-ci (Vaidavas pagastā) uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • veikt fiziski intensīvu darbu; • nodrošināt Vaidavas ciema teritorijas kārtību - uz ielām, gājēju ietvēm, piebraucamām vietām, parku celiņiem, citās sabiedriskās vietās, tīrot sniegu, pļaujot zālienu, savācot atkritumus un lapas; • veikt palīgdarbus gan iekštelpās, gan āra darbos; • veikt citus darba pienākumus, saskaņā ar amata aprakstu; ja Tev ir: • pamatizglītība un pamatiemaņas vai pamata pakāpes profesionālā izglītība; • labas latviešu valodas zināšanas; • fiziskā izturība un gatavība veikt fizisku darbu neatkarīgi no laika apstākļiem; • kompetences: pozitīva, atbildīga attieksme pret darbu; prasmes noteikt prioritātes un plānot ikdienas darbu atbilstoši savai kompetencei, uzticētos darba pienākumus veikt kvalitatīvi; spēja strādāt ātri un rūpīgi; mēs piedāvājam: • pamatalgu 700 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Motivācijas vēstuli, CV, izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz e-pastu kocenuapvieniba@valmierasnovads.lv, vai personīgi Kocēnu apvienības pārvaldē, adrese: Alejas iela 8, Kocēni, Kocēnu pagasts, Valmieras novads, ar norādi „Pieteikums Kocēnu apvienības pārvaldes sētnieka/-ces amatam”, līdz 2024.gada 3.maijam. Tālrunis papildu informācijai: 26072148 vai 26473533. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SĒTNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 8, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-05-03 Izglītības līmenis: Pamatizglītība

Mūsu partneri