Valmieras Ziņas

Vidzemes plānošanas reģions: situācija sabiedriskā transporta pakalpojumu nozarē ir kritiska

Lasīšanas laiks: 3 min

Ceturtdien, 7. jūlijā Vidzemes plānošanas reģiona (VPR) pārstāvji piedalīsies Sabiedriskā transporta padomes ārkārtas sēdē, kas sasaukta, lai steidzamības kārtā risinātu jautājumu par AS “Liepājas autobusa parks” nespēju izpildīt visus paredzētos reisus, no kuriem daļa ir Vidzemes plānošanas reģiona teritorijā – Ogres lotē. Papildus tam AS “Nordeka” maršruta tīkla daļās Cēsis un Limbaži, Sigulda vispār neuzsāka reisu izpildi, aizbildinoties ar sarežģījumiem uzņēmumā, savukārt Valmiera, Valka, Smiltene līgums noslēgts līdz gada beigām. Vērtējot ilgstoši neatrisinātās problēmas ar sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu, Vidzemes plānošanas reģions aicina saukt pie atbildības iesaistītās amatpersonas, pieprasot to demisiju, portālu “Valmieras Ziņas ” informēja Vidzemes plānošanas reģiona sabiedrisko attiecību vadītāja Anita Āboliņa.

VPR Attīstības padomes priekšsēdētājs Guntis Gladkins norāda: “Šī situācija nozarē vērtējama kā ļoti kritiska – Sabiedriskā transporta padomes sēdes locekļiem šodien jāvērtē lēmumu pieņemšanas caurspīdīgums, atbildīgo iestāžu darbinieku vēlēšanās rast ekonomiski pamatotus un loģiskus risinājumus, kā arī viņu spēja vadīt atbildīgus procesus, organizējot sabiedriskā transporta pakalpojumus valstī. Iepirkuma procedūra par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu bijusi tik laikietilpīga un problemātiska – rezultāts ir tiešām kritisks un prasa tūlītēju rīcību. Uzskatām, ka nepieciešams situāciju steidzami risināt, kā arī saukt pie atbildības ne tikai Autotransporta direkcijas vadību, bet izteikt neuzticību arī nozares ministram. Šāda rīcība un darba stils ir jāpārtrauc! Šobrīd cieš pakalpojuma saņēmēji – reģionu iedzīvotāji, kuri atstāti bez alternatīvām.”

VPR Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Inita Ozoliņa: “Esam pārsteigti par situāciju, kas radusies Cēsu lotē, kurā konkursa uzvarētājs AS “Nordeka” nebija spējīgs uzsākt pakalpojuma sniegšanu no š.g. 1. jūlija, taču līgums lauzts netiek.  Pārvadājumus turpina sniegt pārvadātājs AS “CATA”, kas to darīja līdz šim, apliecinot, ka ir sociāli atbildīgs un gatavs iesaistīties, lai pasažieri neizjustu neērtības, kā tas diemžēl noticis Ogrē un Aizkrauklē. Šobrīd ar AS “CATA” noslēgts līgums uz vienu gadu, kas uzņēmumam no plānošanas un resursu ieguldījumu viedokļa ir nepieļaujami – pārvadājumu nozarē pakalpojumu sniedzējiem nepieciešams pārraudzīt situāciju ilgtermiņā, jo tas saistīts ar ievērojamām investīcijām un rūpīgu plānošanu no uzņēmuma puses.  Tīkla daļā “Valmiera, Valka, Smiltene” ar pārvadātāju SIA “VTU Valmiera” noslēgts līgums tikai līdz šī gada beigām – kas tālāk, nav skaidrs nedz pārvadātājiem, nedz pasažieriem. Situācija ir kritiska!”

VPR Attīstības padome un Administrācija jau vairākkārtīgi ir norādījusi par nepilnībām sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtībā Vidzemē un Latvijā kopumā, ko ietekmē gan centralizēta organizēšana, gan arī neelastība attiecībā uz jauniem, inovatīviem risinājumiem, kas īpaši aktuāli ir lauku teritorijās ar mazu iedzīvotāju skaitu.

VPR uzskata, ka situācijas rezultātā netiek pildīts Sabiedriskā transporta pakalpojuma likuma mērķis – nodrošināt iedzīvotājiem pieejamus sabiedriskā transporta pakalpojumus. Tas attiecas gan uz šī brīža situāciju Ogres novadā, kurā iepirkuma konkursa uzvarētājam AS “Liepājas autobusu parks” ir sarežģījumi ar reisu izpildi, gan Cēsu un Limbažu novados, kuros AS “Nordeka” neuzsāka pakalpojuma sniegšanu, gan arī attiecināms uz situāciju attālās lauku teritorijās kopumā. Autotransporta direkcija vēl šobrīd atklāta konkursa rezultātā, kas tika izsludināts 2019. gada 17.jūlijā, nav noslēgusi 10 gadu līgumus par regulāru pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu ar autobusiem visās 16 maršrutu tīkla daļās, bet tikai 9 no tām.

Par to, ka problēmas radīsies,  Vidzemes plānošanas reģiona pašvaldību vadītāji pauda bažas jau pirms diviem gadiem – 2020. gada jūnijā, kritiski vērtējot gan iepirkuma konkursa par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu Latvijas reģionālajā maršrutu tīklā organizēšanas kārtību, gan rezultātu izvērtēšanu. Jau tad bija paredzami sarežģījumi attiecībā uz sabiedriskā transporta kvalitāti un pieejamību attālajās reģiona teritorijās gan Vidzemē, gan citviet Latvijā, jo rezultātu izvērtēšanas process bija neskaidrs un tā laikā notika neskaitāmas lēmuma pārsūdzības. Par sagaidāmajiem riskiem brīdināja arī citas organizācijas, tomēr atbildīgās amatpersonas Satiksmes ministrijā un VSIA Autotransporta direkcijā šīs norādes vērā neņēma.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Valmieras novada bāriņtiesas (turpmāk - Bāriņtiesa) priekšsēdētāja palīgu uz noteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • sniegt atbalstu Bāriņtiesas priekšsēdētājam iestādes darbības nodrošināšanā, dokumentu, lietu sagatavošanā, reģistru ziņu aktualizācijā (darbs ar datu bāzēm); • veikt nepieciešamo datu uzskaiti, uzraudzību, to sistemātisku aktualizāciju saistībā ar Bāriņtiesas darbībām; • sniegt atbalstu Bāriņtiesas darbiniekiem, veikt Bāriņtiesas sēžu protokolēšanu un sēžu protokola sagatavošanu, piedalīties ģimeņu dzīves apstākļu pārbaudēs, riska novērtējumos, personu uzklausīšanā, veikt noskaidroto ziņu dokumentēšanu / fiksāciju; • piedalīties piemērotu aizbildņu, aizgādņu un audžuģimeņu meklēšanā, apmācību organizēšanā saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem; • veikt organizatoriskos pasākumus dažāda veida sanāksmju norisei saistībā ar Bāriņtiesas darbību (supervīzijas, semināri, apmācības, kursi, pieredzes apmaiņa u.tml.); un ja Tev ir: • atbilstība Bāriņtiesu likuma 15.1panta noteiktajiem kritērijiem, kā arī nav attiecināms neviens no Bāriņtiesu likuma 11.pantā minētajiem ierobežojumiem; • izpratne un zināšanas par bāriņtiesas darba organizāciju un procesiem; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: spēja patstāvīgi plānot un organizēt savu darbu, spēja strādāt komandā, augsta atbildības sajūta pret darba pienākumiem un precizitāte to izpildē, pašiniciatīva, spēja analītiski domāt un strādāt ar lielu informācijas apjomu, labas komunikācijas prasmes un pozitīva domāšana; • teicamas iemaņas darbā ar datoru, MS Office programmām, informācijas sistēmām un biroja tehniku; • B kategorijas auto vadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 999 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Bāriņtiesas priekšsēdētāja palīga/-dzes amatam” līdz 2025.gada 30.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Bāriņtiesas PRIEKŠSĒDĒTĀJA PALĪGS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 8, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-30 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Termo.lv (SIA Muwit) ir viens no vadošajiem nozares uzņēmumiem reģionā.  Augot uzņēmumam, aicinām darbā apkures tehniķi. Darba pienākumi: Siltumsūkņu montāža: hidraulika, iekšas/āra bloku montāža, sūkņi/akumulācijas tvertnes, pieslēgšanās mājas apkures sistēmai; Darbs Rīgā/Pierīgā/Vidzemē (vakaros pēc darba brauc atpakaļ mājās, retas reizes 1-2 naktis paliek objekta tuvumā, uzņēmuma nodrošinātā viesnīcā/apartamentos). Nepieciešama: Iepriekšēja pieredze apkures sistēmu montāžā (nav obligāti jāveic tieši siltumsūkņu montāža; to iemācīsim); B kategorijas vadītāja apliecība. Piedāvājam: Draudzīgus kolēģus un labus darba apstākļus; Nepieciešamās apmācības; Saprotošu un pretimnākošu uzņēmuma vadību; Visu nepieciešamo darbam: instrumentus, darba apģērbu, ņemot vērā Tavas vēlmes. Darba laiku: 8:30-17:30. Sagaidām: Pozitīvi noskaņotu personību ar augstiem kvalitātes un darba standartiem. Cilvēku ar pieredzi apkures sistēmu/hidraulikas montāžā. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu endijs@termo.lv vai pieteikties telefoniski pa mob. 26401098 (Endijs). Ja vēlies mūs redzēt, apmeklē mūsu sociālos tīklus - Youtube/Instagram/TikTok "Termo Siltumsūkņi". Profesija: SILTUMAPGĀDES UN APKURES SISTĒMU TEHNIĶIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Krautuves iela 1, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 2 Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Kontakttālrunis: 26401098.

Piesakies par apsardzes darbinieku  darbam veikalā Depo - Matīšu šosejā 6, Valmierā. Labs atalgojums apsardzes sfērā. Nodrošināsim: - Stabilu un vienmēr laicīgi izmaksātu atalgojumu no 5.40 -5.60 EUR/h bruto - Papildus atalgojumam reālas piemaksas par rezultatīvu darbu - Ceļa izdevumu kompensāciju - Ērtu darba formu - Elastīgu darba grafiku - Apmaksātus pārtraukumus - 100 % ārstniecības izdevumu apmaksu, ja noticis nelaimes gadījums darbā Ir iespēja nopelnīt papildus prēmiju 150 Eur bruto par jaunu darbinieku piesaisti Galvenie darba pienākumi: - Sabiedriskās kārtības uzraudzība - Preču kontrole - Pirkumu apliecinošu dokumentu pārbaudīšana - Videonovērošana Prasības kandidātiem: - Apsardzes sertifikāts (vai vēlme to iegūt) - Latviešu valodas zināšanas - Datorzināšanas Darbam pieteikties var, zvanot uz zemāk norādīto tālruni, elektroniski sūtot CV uz e-pastu ar pievienotu kontaktinformāciju. Tālrunis: 29460593, e-pasts: darbs@secure-latvia.lv Informējam, ka, iesniedzot savu pieteikumu, Jūs piekrītat, ka Jūsu personas dati tiks apstrādāti, uzglabāti un izmantoti SIA “Secure Solutions Latvia” personāla atlases vajadzībām. Profesija: APSARDZES DARBINIEKS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Matīšu šoseja 6, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-21 Kontaktpersona: Heino Eglītis Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri