Valmieras Ziņas

Vidzemes plānošanas reģions piedāvās jaunas atbalsta formas uzņēmējiem

Lasīšanas laiks: 3 min

Neskatoties uz to, ka uzņēmējiem jau šobrīd pastāv šķietami vērā ņemams atbalsta instrumentu klāsts, lai attīstītu savas idejas un ieceres, jāsecina, ka daļa atbalsta sistēmu un instrumentu vairs nav pieejami vai arī vairāku iepriekš piedāvāto fondu finansējums ir beidzies. Apstākļi rosina izvērtēt esošo situāciju un meklēt jaunus un inovatīvus risinājumus sistēmu un instrumentu pilnveidei. Ja līdzšinējais atbalsts nav pietiekams vai vēlamo rezultātu sniedzošs, nepieciešams meklēt jaunas un varbūt pat neierastas atbalsta alternatīvas, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Vidzemes plānošanas reģiona Sabiedrisko attiecību vadītāja Anita Āboliņa.

Ņemot vērā iepriekš minēto problemātiku, Vidzemes plānošanas reģions, sadarbojoties ar Polijas, Igaunijas, Lietuvas, Dānijas, Vācijas un Somijas partneriem, uzsācis Interreg “Baltijas jūras reģiona” programmas 2014.-2020.gadam projekta “Viedās specializācijas stiprināšana, attīstot starptautisko sadarbību (GoSmart BSR)” īstenošanu.

Paredzams, ka projekta nozīmīgākais ieguvums būs funkcionējošas un ilgtspējīgas transnacionālas inovāciju brokeru sistēmas izveide. Sistēmas dalībniekiem būs iespēja saņemt personīgu atbalstu savu uzņēmumu kapacitātes palielināšanai viedo specializāciju piemērošanā katrā no projekta partneru reģioniem. Sistēmas darbība pēc tās izveides tiks testēta kopā ar vairākiem uzņēmējiem no katra partneru reģiona, kas projekta ieviešanas laikā tiks uzrunāti caur praktiskām nodarbībām, lekcijām un semināriem. Katrā no partneru reģioniem, arī Vidzemē, tiks atlasīts speciālists jeb brokeris, kurš apgūs īpašu mācību programmu, ievērojami stiprinot savu kompetenci, lai veicinātu sadarbību un plānotu procesus, nākotnē nodrošinot sasaisti starp uzņēmumu vajadzībām, pētniecības institūtu resursiem un politikas lēmējinstitūciju ietekmi. Īpaši apmācītie brokeri kļūs par uzņēmēju atbalsta personām, lai sniegtu praktisku palīdzību zināšanu un pieredzes stiprināšanā, piemēram, par ārvalstu tirgu specifiku, izmantotajām metodēm uzņēmējdarbības attīstībai u.c.  jautājumos. Vienlaikus nozaru pārstāvji kopīgi, izzinot dažādu valstu labās prakses piemērus, apmainoties zināšanām un pieredzei, kā arī iegūstot kontaktus, realizēs kopīgas aktivitātes viedās specializācijas piemērošanai mazo un vidējo uzņēmumu attīstībā.

Arvien vairāk tiek uzsvērts, ka, lai sasniegtu izcilību uzņēmējdarbībā, ir jārada augstas pievienotās vērtības produkti un pakalpojumi, ņemot vērā konkrētā reģiona priekšrocības un inovāciju potenciālu. Nišas produkti ilgtermiņa perspektīvā, augsti kvalificēts darbaspēks un inovatīvi tehnoloģiskie risinājumi ir optimālākais scenārijs, uz kuru tiekties ikvienam uzņēmumam, lai palielinātu savu konkurētspēju. Plānots, ka izstrādātā brokeru sistēma uzņēmējiem ļaus piekļūt zināšanām, ar kurām vēl šobrīd kompetentas organizācijas ārvalstīs un Latvijā nav dalījušās. Tāpat sistēma kalpos par vērtīgu datu bāzi, lai dibinātu jaunas attiecības un virzītu uzņēmuma attīstību pavisam jaunā – pārrobežu līmenī.

Pirmā projekta partneru tikšanās notika Belastokā, Polijā, un tās laikā partneri iepazīstināja viens otru ar pārstāvētajām organizācijām, apsprieda projekta ieviešanas plānu, lēma par turpmākajiem soļiem projekta īstenošanā, kā arī iepazinās ar projekta komunikācijas un finanšu norādījumiem. Taču tiklīdz partnerība būs vienojusies par projekta administratīvajiem jautājumiem, uzsāksies intensīvs darbs pie reģionālās situācijas analīzes, lai liktu pamatus plānotajai inovāciju brokeru sistēmai.

Projekta vadošais partneris ir Belastokas tehnoloģiju universitāte Polijā, un projekta kopējais budžets ir 1 174 938 EUR, no kuriem 85% līdzfinansē Eiropas Savienība. Projekts uzsācies 2017. gada 1.oktobrī un ilgs 36 mēnešus – līdz 2020. gada 30. septembrim. 

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina pieteikties uz Naukšēnu pamatskolas direktora/-es amatu (uz nenoteiktu laiku) Ja Tev ir vēlme: • plānot un vadīt Naukšēnu pamatskolas (turpmāk – Skola) stratēģisko attīstību; • nodrošināt kvalitatīvu izglītības procesu, jaunā izglītības satura ieviešanu un profesionālu pārmaiņu vadību; • veidot labvēlīgu vidi pedagogu, audzēkņu, to vecāku radošai un inovatīvai darbībai; • vadīt un kopējam mērķim motivēt Skolas pedagogus/darbiniekus; • rūpēties par Skolas reputāciju, sekmēt audzēkņu piesaisti; • iedvesmot, virzīties uz izaugsmi, mācīties un palīdzēt mācīties citiem, rast inovācijas un radošus risinājumus; • nodrošināt Skolas resursu efektīvu izmantošanu; • pārstāvēt Skolas intereses valsts un pašvaldību institūcijās, sadarbības projektos u.c.; un ja Tev ir: • izglītība atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likumā un Bērnu tiesību aizsardzības likumā noteiktām prasībām; • vismaz triju gadu pedagoģiskā darba pieredze izglītības jomā vai izglītības vadības darbā; • izglītības jomas reglamentējošo normatīvo aktu pārzināšana un pieredze to sagatavošanā; • stratēģisks redzējums par Skolas attīstību, izpratne par inovācijām izglītībā, prasmes tās ieviest; • nevainojama reputācija; • valsts valodas prasme augstākajā līmenī, vismaz viena Eiropas Savienības oficiālā valoda profesionālajai darbībai nepieciešamajā apjomā; • kompetences: līdera dotības, prasme organizēt un vadīt komandas darbu; spēja argumentēt savu viedokli un pieņemt lēmumus, iedvesmot kolektīvu; labas komunikācijas, sadarbības un prezentācijas prasmes; augsta atbildības sajūta, precizitāte un spēja vadīt pārmaiņas; • teicamas prasmes darbā ar MS Office programmām; • vēlama B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā pašvaldībā; • stabilu atalgojumu, kas tiek noteikts atbilstoši Ministru kabineta 05.07.2016. noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” (no 1724,- EUR pirms nodokļu nomaksas); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Motivācijas vēstuli, CV, augstākās izglītības dokumenta kopiju, kā arī stratēģisko redzējumu par Skolas attīstības prioritārajiem virzieniem līdz divām A4 lapām datorrakstā, Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi Naukšēnu pamatskolas direktora/-es amatam”, līdz 2025.gada 6.jūnijam. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Ar nolikumu "Pretendentu atlases nolikums Naukšēnu pamatskolas direktora/-es amatam" varat iepazīties šeit. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VADĪTĀJS /DIREKTORS /PĀRVALDNIEKS (IZGLĪTĪBAS JOMĀ) Darba vietas adrese: LATVIJA, Naukšēnu skola, Naukšēni, Naukšēnu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-06-06 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri