Valmieras Ziņas

Valmierā diskutē par “Latvijas e-indekss” novērtējuma kritērijiem

Lasīšanas laiks: 2 min

Ceturtdien, 10.jūlijā Valmieras pilsētas pašvaldībā notika publiskā apspriešana par darba grupas izstrādātajiem “Latvijas e-indeksa” pašvaldību e-pārvaldes mērījuma rādītājiem, lai identificētu vēlamos kritērijus, pēc kuriem noteikt pašvaldību e-indeksu, portāls “Valmieras Ziņas” noskaidroja pašvaldībā.

Kā portālam pastāstīja “Lattelecom” Biznesa klientu daļas direktors, “Latvijas e-indekss” darba grupas vadītājs Gusts Muzikants,

ik gadu tiek pārdots arvien vairāk viedtālruņu, planšetdatoru un arvien nozīmīgāki paliek e-pakalpojumi,

tādēļ radusies interese noskaidrot, cik pieejami un pieprasīti ir e-pakalpojumi pašvaldībās.

Par indeksa izveidi, 9.aprīlī parakstot memorandu, vienojušās Vides un reģionālās attīstības ministrija, Latvijas pašvaldību savienība, Latvijas lielo pilsētu apvienība, Latvijas informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija, Tirdzniecības un rūpniecības kamera un “Lattelecom”.

Pēc G.Muzikanta teiktā, “indeksa novērtēšanas

galvenais mērķis ir izcelt pašvaldības, kurām ir ļoti labi panākumi un pieredze e-pakalpojumu piedāvāšanā,

kā arī dot iespēju pašvaldībām savstarpēji dalīties pieredzē un iegūt jaunas idejas, jaunus risinājumus.” Pēc viņa teiktā, e-pārvaldes ieviešana ļauj iedzīvotājam saņemt un pašvaldībai piedāvāt nepieciešamos pakalpojumus ērtāk, ātrāk un izdevīgāk.

Patlaban projektā notiek kritēriju identificēšana, un jau šobrīd esot skaidrs, ka visi galvenie faktori būs nosegti, tostarp

tiks izpētīta pašvaldību e-vides infrastruktūra, cilvēku prasmes pielietot e-pakalpojumus, e-pārvaldes iespējas, kā arī datu drošība.

“Domāju, ka pirmajā gadā sāksim ar pavisam nedaudziem mērījumiem katrā grupā un laika gaitā varēsim kritēriju klāstu papildināt,” sacīja G.Muzikants.

Novērtējuma kritērijus paredzēts izdiskutēt publiskās apspriešanās vairākās pašvaldībās, atzina G.Muzikants. “Pagājušajā nedēļā bijām Jēkabpilī, šodien esam Valmierā un turpināsim šīs sarunas, lai tiešām saprastu, vai mūsu piedāvātie kritēriji ir pieņemami, vai neesam neko palaiduši garām, vai ir pašvaldībās pieejama informācija par šiem faktoriem.” Pēc viņa teiktā, šādas vizītes vairākās pašvaldībās paredzētas līdz augustam, kad noslēgsies kritēriju izstrāde un sāksies tests ar pilot-pašvaldībām.

Savukārt pirmo e-indeksa sarakstu paredzēts izveidot jau līdz šī gada beigām, pašvaldības kopumā novērtējot septembrī un oktobrī.

Pašvaldībām dalība Latvijas e-indeksā būs brīvprātīga, un katra pašvaldība to varēs izmantot, lai apzinātu savu situāciju, iespējas un salīdzinātu jau sasniegto ar citām – līdzīgām pašvaldībām. Pašvaldības tiks sadalītas trijās grupās – līdz 7000 iedzīvotājiem, virs 7000 iedzīvotājiem un atsevišķi ir lielās deviņas pilsētas.

Publiskajā apspriešanā Valmierā piedalījās Valmieras pilsētas pašvaldības priekšsēdētāja vietnieks Jānis Baiks, Valmieras Apmeklētāju pieņemšanas centra vadītāja Ilze Brēdenfelde, G.Muzikants, SKDS pārstāvis Arnis Kaktiņš, Vidzemes Augstskolas pārstāvis Visvaldis Valtenbergs, Valmieras uzņēmējdarbības un nevalstisko organizāciju pārstāvji, kā arī Valmieras pilsētas pašvaldības finanšu un informācijas tehnoloģiju speciālisti.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras bibliotēka aicina darbā Dikļu pagasta bibliotēkas (turpmāk – bibliotēka) vadītāju, valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra speciālistu/-i uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: ● nodrošināt bibliotēkas darbību, tai skaitā dokumentu apriti, finanšu plānošanu; ● kvalitatīvi veikt bibliotēkas lietotāju bibliotekāro un informacionālo apkalpošanu; ● palīdzēt iedzīvotājiem digitālo rīku lietošanā un izglītot iedzīvotāju grupas digitālajās prasmēs; ● organizēt bibliotēkas profilam atbilstošus pasākumus un sadarboties ar Valmieras novada bibliotēkām un citām organizācijām; ● veikt bibliotēkas krājuma uzskaiti, organizēšanu un papildināšanu; ● veikt novadpētniecības darbu; ● nodrošināt valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra darbu Dikļu pagasta bibliotēkā; un ja Tev ir: ● augstākā izglītība; ● valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; ● teicamas zināšanas un iemaņas darbā ar informācijas tehnoloģijām un vēlme tās pilnveidot un praktizēt darbā; ● kompetences: labas komunikācijas un prezentācijas prasmes; teicamas darba plānošanas un organizēšanas prasmes; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus, atbildības sajūta; mēs piedāvājam: ● pamatalgu pārbaudes laikā 999,00 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052,00 EUR pirms nodokļu nomaksas; ● iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; ● darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; ● interesantu, atbildīgu un dinamisku darbu; ● profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas; ● drošu un sakārtotu darba vidi. Motivācijas vēstuli, CV un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz kristine.kine@vb.valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras bibliotēkā, adrese: Cēsu iela 4, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi “Pieteikums Dikļu pagasta bibliotēkas vadītāja/-as amatam”, līdz 2025. gada 20. novembra plkst. 16.00. Tālrunis papildu informācijai: 64250830. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Bibliotēkas struktūrvienības VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cielaviņa, Dikļi, Dikļu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-20 Kontaktpersona: kristine.kine@vb.valmierasnovads.lv 64250830

Mēs esam Tet oficiālais sadarbības partneris, kas paplašina klientu konsultantu komandu. Meklējam 2 kolēģus  🔧 Tavi pienākumi: Darbs ar jauniem un esošiem klientiem. Konsultēt par Tet pakalpojumu un produktu (internets, televīzija, viedie risinājumi, elektrība) Esošo pakalpojumu piedāvāšana un piemērotāko risinājumu atrašana Individuālo un komandas mērķu sasniegšana Lieliskas klientu pieredzes radīšana 🎯 Tu esi ideāls kandidāts, ja: Tev patīk komunicēt un Tu viegli radi kontaktu ar cilvēkiem Tu vēlies pelnīt, attīstīties un iesi gatavs izkāpt no komforta zonas Tev ir pozitīva attieksme, enerģija un spēja mācīties Esi azartisks un enerģisks Vēlies mācīties, attīstīties un pelnīt Esi motivēts/-a sasniegt rezultātus un nedomā palikt "komforta zonā" 🎁 Mēs piedāvājam:  Profesionālas apmācības un mentoru atbalstu Tirgū konkurētspējīgu atalgojumu Motivējošu, draudzīgu kolektīvu un mūsdienīgu darba vidi Ātras izaugsmes iespējas tiem, kas vēlas vairāk 💰 Darba alga : 1300–2500 € 📩 Sūti savu CV ar norādi "Valmiera" uz: cv@balticsalessolutions.lv. Profesija: KONSULTANTS Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Uzņēmuma līgums Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Uzņēmuma līgums Aktuāla līdz: 2025-11-30 Darba sākšanas datums: 2025-11-07 Kontaktpersona: Sūti savu CV uz cv@balticsalessolutions.lv

Mūsu partneri