Valmieras Ziņas

Uzņēmēju pieredze: Arī no neveiksmēm var mācīties

Lasīšanas laiks: 4 min

Piektdien, 8.decembrī, Valmieras Biznesa inkubatora telpās norisinājās Iedvesmas pēcpusdiena, kurā ar savu pieredzi un biznesa stāstiem dalījās četri pieredzējuši savas nozares speciālisti.

Pasākumu atklāja Biznesa inkubatora vadītājs Jānis Kļaviņš un kā pirmo no vakara viesiem stādīja priekšā radošās atpūtas pagalma “Tiltiņi” un zīmola “Kandžas laboratorija” īpašnieku Mārci Feldbergu. Viņš dalījās ar savu 14 gadus ilgo pieredzi, veidojot un attīstot savu lauku tūrisma biznesu, kurš savu uzrāvienu sācis tikai pagājušajā gadā.

Stāstu Mārcis iesāk ar vārdiem: “2004. gads – strādāju gan par frizieri Rīgā, gan arī televīzijā, viss man dzīvē bija kārtībā, bet tad vienā dienā sapratu, ka vēlos realizēt sen loloto ideju un nodarboties ar lauku tūrismu. Vēlējos būt pats sev saimnieks, noteikt savu ikdienas grafiku, kā arī gribēju sākt būvēt sev pamatu zem kājām, un būt nedaudz vairāk drošībā un stabilitātē. ”

Kā vienu no lielākajiem klupšanas akmeņiem, veidojot savu “mazo impēriju”, kā saka pats Mārcis, var minēt naudas resursu nepietiekamību, tāpēc arī šīs idejas attīstība ir patērējusi daudz laika. Nācies strādāt paralēli citus darbus, lai gūtu ienākumus, ar kuru palīdzību varētu tālāk veidot savu atpūtas vietu. Nebija nedz izstrādāts sākotnējais plāns, nedz paredzēti dažādi sīkumi. Galvenais mērķis bija pāris gadu laikā ar stipri ierobežotiem līdzekļiem izveidot atpūtas vietu, ar kuru varētu pelnīt un dzīvot “bēdu nezinot”, smejoties izteicās Mārcis. Šī biznesa ideja pēc 14 gadiem ir realizējusies, un Mārcis jau gadu var droši sevi pozicionēt kā “Kandžas laboratorijas” vadītāju un galveno laborantu.

Aigars Jermolajevs ir līdzīpašnieks un vadītājs uzņēmumam “AMIT Baltic”, kas ar specifiskas nišas resursu vadības sistēmas apkalpošanu, saviem klientiem Latvijā, Lietuvā un Ukrainā, ļauj efektīvāk organizēt un vadīt biznesu. “Amit Baltic” ir resursu vadības sistēmas “AutoMaster” izplatītājs, vienīgais oficiālais “CDK Global” pārstāvis Latvijā, Lietuvā un Ukrainā.

Arī 2009.gada finanšu krīze ir skārusi Aigara uzņēmumu, kura pastāvēšanas ilgums uz to brīdi bija tikai pusotrs gads. Pēc nepārdomātiem pirkumiem, sāpīga nāca apjausma par to, kas ir investīcijas un patēriņš. Kā arī viena no kļūdām bijusi neveiksmīgi plānoti termiņi. Kā izsakās pats Aigars: “Lai cik labs produkts būtu, ja tirgus tam nav gatavs, nekas nenotiks!”. Neskatoties uz to, ka darba procesā ir pieļautas daudz kļūdas, no tām ir gūtas arī mācības un tās kalpo kā atgādinājums, ka viss vēl nav beidzies! 

“Start up” uzņēmuma “Grandma” līdzīpašnieks Mārtiņš Zemītis pastāstīja savu interesanto, un piedzīvojumiem bagāto pieredzi, cenšoties ielauzties digitālajā mārketinga vidē. Viņš ir pieredzes bagāts konsultants korporatīvajās finansēs, integrētajā mārketingā, digitālajā mārketingā un mārketinga stratēģiju izstrādāšanā. Mārtiņš stāstīja par piedzīvoto, savām veiksmēm un neveiksmēm, mēģinot kopīgi ar savu komandu attīstīt jaunizveidoto programmu ”Grandma” – unikālu tāmju un rēķinu pārvaldes programmu. Plāns bija nokomplektēt komandu un pārdot produktu, pavisam vienkārši, tomēr jau vēsturiski esot bijuši aizmetņi, ka viss nebūs tik labi, kā plānots, jo programmu bija uztaisījuši divi programmētāji, kuri savā starpā pat nesarunājās, humoristiski piebilda Mārtiņš. Kā viens no iespējamajiem mīnusiem tika minēts tas, ka jau sākotnēji nebija izrunāts ar komandas biedriem, kad viss tiks pabeigts, nebija novilktas robežas. Tomēr, atbildot uz jautājumu, vai viņš vēlreiz ar savu komandu būtu gatavs visam iet cauri, droši saka “Jā, protams!”

Vakaru noslēdza Mārtiņš Labāns, kurš savu darba pieredzi ir guvis vairākus gadus strādājot “Draugiem Group” uzņēmumos, un ne tikai. Šobrīd Mārtiņš vada savu ēdināšanas uzņēmumu “Kuk Buk” un ir iesaistīts vēl citos radošos projektos. Kā vienu no mīnusiem savas uzņēmējdarbības sākšanā Mārtiņš minēja nepārdomāto finanšu sadali un resursus, jeb to, ka, atveroties restorānam, nebija pieejami pietiekami daudz brīvie naudas līdzekļi, ar kuriem sevi finansēt, jo kā saka viņš pats: “Maz ticams, ka, atverot jaunu restorānu, uzreiz radīsies pozitīva naudas plūsma!”. Kā arī uzsvēra to, ka svarīgi ir izvēlēties pareizo atrašanās vietu restorānam. Četru gadu laikā, kopš uzņēmuma pastāvēšanas, tas ir paspējis bankrotēt veselas 3 reizes. Tomēr toreiz, pirms četrarpus gadiem, Mārtiņš lepojas, ka uzņēmumu, kopā ar savu bērnības draugu šefpavāru – Andri Jugānu, atvēruši 9 nedēļu laikā.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina darbā Sociālo lietu pārvaldes struktūrvienības “Sociālo pakalpojumu nodaļa” sociālo darbinieku/-ci. Ja Tev ir vēlme: • nodrošināt sociālos pakalpojumus visām iedzīvotāju grupām; • administrēt valsts apmaksātos pakalpojumus; • veikt personu funkcionālo un aprūpes spēju vērtējumus; • strādāt komandā ar kolēģiem - sociālajiem darbiniekiem un pakalpojumu sniedzējiem; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība vai akadēmiskā augstākā izglītība sociālajā darbā, karitatīvajā sociālajā darbā (vai esi pēdējo kursu students/-e ar plānoto iegūstamo bakalaura grādu sociālajā darbā un sociālā darbinieka kvalifikāciju); • prasme pielietot normatīvos aktus, kas reglamentē sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanu; • prasme sagatavot vēstules, vērtējumus lēmumus, līgumus; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: labas komunikācijas, empātijas, klausīšanās prasme; prasme strādāt komandā; spēja ātri un patstāvīgi pieņemt lēmumus nestandarta situācijās; • B kategorijas autovadītāja tiesības; • priekšrocības pretendentiem, kuriem ir zināšanas un pieredze sociālajā darbā, kā arī ir pieredze darbā ar programmu SOPA (sociālo pabalstu administrēšanas informācijas sistēma); mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Profesionālās darbības aprakstu (CV), motivācijas vēstuli un izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, LV-4201, ar norādi „Sociālā darbinieka/-ces vakancei” līdz 2025.gada 19.decembrim.  Tālrunis papildu informācijai: 29372138. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SOCIĀLAIS DARBINIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-19 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 29372138

Mēs esam KLONDAIKA – daļa no Entain NCE un starptautiskās Entain grupas, vienas no pasaules lielākajām iGaming kompānijām ar 30 000+ darbinieku.Entain  NCE pārvalda vairākus populārus zīmolus – Optibet, Bwin, BetCity, Ninja  Casino un, protams, KLONDAIKA – leģendāru zīmolu Latvijā.Mūsu  stāsts sākās jau 1988. gadā, bet šodien Klondaika ir izklaides un atpūtas tīkls 14 pilsētās, piedāvājot aizraujošu atpūtu gan klātienē, gan tiešsaistē. Klientu apkalpošanas speciālists azarta zonā/bārmenis Atalgojums: - No 1200 līdz 1800 Eur bruto (pirms nodokļiem) + bonusi par labiem darba rezultātiem. Darba grafiks: - Maiņu darbs (pilna slodze) - Maiņas 12h vai 24h - Sākums plkst. 08:00 vai 20:00 Pieredze nav nepieciešama – mēs Tev visu iemācīsim. Ko iegūsi, strādājot pie mums? - Stabilu darbu starptautiskā uzņēmumā - Veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšanu - Apmaksātu mācību atvaļinājumu un regulāras apmācības pilnveidei - Dzimšanas dienas brīvdienu un dāvanu tavā dienā - Darbam un atpūtai pieejamus apartamentus Spānijā (Marbella) un Rīgā - Atbalstu sportiskām aktivitātēm un organizētas labbūtības aktivitātes - Grandiozus saliedēšanās pasākumus un foršus kolēģus - Psihologa/terapeita konsultācijas online – apmaksātas - Atlīdzību par briļļu/kontaklēcu iegādi darba vajadzībām - 2 papildus apmaksātas brīvdienas, ja gada laikā būsi veicis 2 sociāli atbildīgas aktivitātes - Bonusus par labiem darba rezultātiem Pievienojies mums un kļūsti par daļu no starptautiskas komandas, kas strādā ar prieku un azartu. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: darbs@klondaika.lv Tālrunis informācijai: 22222222 Profesija: SPĒĻU IEKĀRTU PĀRRAUGS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 4, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2026-01-31 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: darbs@klondaika.lv

Pievienojies mūsu komandai! Kocēnu pamatskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā sociālo zinību un vēstures skolotāju uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Alejas iela 2, Kocēni, Kocēnu pagasts, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • īstenot vispārējās izglītības programmu apguvi atbilstoši vispārējās izglītības programmām; • plānot un organizēt savu darbu atbilstoši Iestādes mērķiem un uzdevumiem; un ja Tev ir: • atbilstoša profesionālā kvalifikācija (Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”); • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: komunikācijas un sadarbības prasmes; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; mēs piedāvājam: • 16 kontaktstundas nedēļā, darba slodze vienojoties kopā ar citu apmaksātu pienākumu veikšanu līdz 25 stundām nedēļā; • atalgojumu EUR 1520 pirms nodokļu nomaksas par slodzi (36 stundām); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālas garantijas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās kompetences pilnveides iespējas; • radošu un atbalstošu darba vidi. Pretendentiem profesionālās darbības aprakstu (CV) un izglītības dokumenta/-u kopiju/-as lūdzam iesniegt līdz 2025.gada 23.decembrim e-pastā kocenu.pamatskola@valmiera.edu.lv. Tālrunis uzziņām: 29573195. Informējam, ka pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām.   Profesija: VISPĀRĒJĀS PAMATIZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 2, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-23 Kontaktpersona: kocenu.pamatskola@valmiera.edu.lv 29573195

Mūsu partneri