Valmieras Ziņas

Top Valmieras novads: intervija ar domes priekšsēdētāju Jāni Baiku (1.daļa)

Lasīšanas laiks: 4 min

Pagājis nedaudz vairāk par mēnesi, kopš strādā jaunizveidotā Valmieras novada pašvaldība. Lai uzzinātu, kā līdz šim ir veicies pašvaldības struktūras izveides procesā un kādi izaicinājumi gaidāmi, portāls “Valmieras Ziņas” aicināja uz sarunu Valmieras novada pašvaldības domes priekšsēdētāju JĀNI BAIKU.

Kāds ir bijis pirmais mēnesis jaunās pašvaldības darbā?

Aizvadītajā mēnesī kopā ar komandu sākām reāli apzināt situāciju jaunizveidotajā novadā. Būtiskākais uzdevums pašlaik ir Valmieras novada pārvaldes modeļa izveidošana, lai varētu turpināt darbu kā vienota pašvaldība. Labi, ka jau iepriekš esam veikuši sagatavošanās darbu. Pirms apvienošanās Vidzemes Augstskolai veica pētījumu, kā rezultātā tapa vairāki jaunā novada pārvaldes modeļa varianti. Par pamatu esam izvēlējušies vienu no tiem, taču vēl daudz diskusiju un lēmumu ir priekšā, līdz nonāksim pie gala rezultāta. Pagaidām vēl valda neziņa un neizpratne par nākotni, pašvaldības darbs nav tik produktīvs kā gribētos. Tādēļ ļoti svarīgi lēmumus pieņemt ātri, taču tiem ir jābūt izsvērtiem. Mūsu mērķis ir panākt, lai pašvaldība darbojas kā vienots mehānisms, stratēģiski plāno visa novada līdzsvarotu attīstību un spēj nodrošināt iedzīvotājiem līdzvērtīgus pakalpojumus. Lai ātri virzītos uz priekšu, ik nedēļu notiek komiteju sēdes un tiek sasauktas ārkārtas domes sēdes.

Kā vērtējat ievēlēto deputātu sastāvu?

Vērtēju pozitīvi, jo ir nodrošināta plaša ģeogrāfiskā un nozaru pārstāvniecība. Deputāti ir ļoti ieinteresēti iesaistīties aktuālo jautājumu risināšanā, arī dodoties uz dažādām novada vietām un izzinot situāciju. Deputātu kompetence un konstruktīvā attieksme atvieglo mūsu sarežģīto uzdevumu jaunā novada veidošanā.

Kādus izaicinājumus saskatāt novada budžeta veidošanā?

Šogad mums būs jāstrādā esošā budžeta ietvaros, kas veidots, apvienojot līdzšinējo pašvaldību budžetus. Nākamā gada budžeta veidošanā izaicinājumi būs izglītības jomā saistībā ar pedagogu atalgojumu, sociālās palīdzības sadaļā, ko nosaka izmaiņas likumdošanā. Budžeta izdevumus ietekmēs arī saistošo noteikumu vienādošana visā novadā. Būs jāparedz arī līdzfinansējums, lai varētu piesaistīt līdzekļus projektiem no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem. Prioritātes budžetā būs ceļu infrastruktūra, dzīvojamais fonds, pirmsskolas izglītības iestāžu tīkla attīstība. Jau ir piešķirts valsts līdzfinansējums PII „Varavīksne” un PII „Burtiņš” paplašināšanai.

Kas pēc reformas mainīsies novada iedzīvotājiem?

12 gadu laikā iedzīvotāji bija pieraduši saņemt pakalpojumus noteiktās vietās, tādēļ strādājam, lai pakalpojumus pieejamībā nebūtu pārrāvumu. Jaunajā novadā ir izveidotas teritoriju apvienības un to pārvaldes, kas atbilst bijušo novadu teritorijai. Papildus tam katrā pagastā un pilsētās darbosies pakalpojumu centri, lai iedzīvotāji varētu saņemt pakalpojumus maksimāli tuvu savai dzīvesvietai.

Esam apzinājuši, ka viena no problēmām, kas ir jārisina, ir administratīvais sloga mazināšana, lai iedzīvotājiem pašvaldības pakalpojumi būtu pieejamāki. Līdz šim katrā novadā darba organizācija un prasības bija visai atšķirīgas, tādēļ šobrīd viens no uzdevumiem ir izstrādāt vienotus noteikumus un procedūras, kas optimizēs pašvaldības darbu un ļaus nodrošināt kvalitatīvākus pakalpojumus iedzīvotājiem.

Pašlaik saņemam no iedzīvotājiem daudz iesniegumus ar lūgumu risināt dažādus jautājumus. Tas ir liels uzticības kredīts, jo iedzīvotāji cer, ka jaunā pašvaldība atrisinās jautājumus, kam nav pievērsta pietiekama uzmanība bijušajās pašvaldībās. Daudzas no prasībām patiešām ir pamatotas, tādēļ jau esam sākuši tās risināt.

Lūdzu sīkāk paskaidrot, kā tiks veidota jaunā administrācijas struktūra!

Pagaidām pārvaldes struktūra nav pilnībā izveidota, taču aktīvi strādājam, lai līdz 1.septembrim tā tiktu apstiprināta. Pašvaldības būs daļēji centralizēta un daļēji decentralizēta. Centrālā administrācija atradīsies Valmierā, kur strādās pašvaldības vadība, nodaļu un pārvalžu vadītāji un daļa no darbiniekiem. Taču nodaļu, pārvalžu un dienestu pakalpojumu sniegšanas vietas būs izvietotas visā novadā. Apvienību pārvalžu uzdevums būs saimniecisko jautājumu risināšana savā atbildības teritorijā, kā arī pakalpojumu sniegšanas koordinēšana.

Līdz šim bijušie novadi darbojās stingri savas teritorijas ietvaros. Tagad ir nepieciešams plašāks redzējums un koordinēta darbība visā apvienotajā novadā, tādēļ viens no izpilddirektora vietniekiem, Ivo Virsis, ir atbildīgs par teritoriālo apvienību darbības koordinēšanu.

Vai līdzšinējā pilsētas pašvaldības ēka ir pietiekami vietas, lai varētu izvietot novada administrāciju?

Pašlaik tiek izskatīts jautājums par Valmieras novada pašvaldības administrācijas pārcelšanu uz citām, plašākām telpām. Jau pašlaik finanšu dienests atrodas citā ēkā. Pirms kāda laika bija plāni pārcelt sociālo dienestu uz plašākām telpām, kur varētu nodrošināt privātumu un datu aizsardzību, apkalpojot klientus. Ņemot vērā pārējās izmaiņas līdz ar novada izveidošanu, plānots pārcelt pašvaldības administrāciju no tagadējām telpām pilsētas centrā uz plašāku ēku, kur visi darbinieki varēs strādāt zem viena jumta. Iedzīvotājiem būtu ērtāk, ja visi pašvaldības pakalpojumi būtu pieeja vienuviet. Viens no variantiem ir tagadējā AS “Sadales tīkls” ēka Raiņa ielā 14, kas atrodas tikai 1 km attālumā no pilsētas centra. Tur ir ērta piekļuve gan no pilsētas puses, gan arī novada iedzīvotājiem no apvedceļa. Līdz ar šīm pārmaiņām tiktu atslogots pilsētas centrs no darbinieku un apmeklētāju transporta. Savukārt tagadējā domes ēkā, iespējams, varētu atkal darboties viesnīca.

Kā tiks nodrošināta visu iedzīvotāju interešu pārstāvniecība plašajā novadā?

Lai izzinātu cilvēku vajadzības, protams, tiks organizētas aptaujas un iedzīvotāju tikšanās ar pašvaldības vadību. Katrai teritoriālai apvienībai būs pienākums strādāt ar vietējo iedzīvotāju kopienām. Taču tas nevar būt mākslīgi veidots process. Mēs redzam, ka labākie rezultāti Valmierā ir apkaimēs, kur ir aktīvas vietējās kopienas – Burkānciemā un Jāņparkā. Tur iedzīvotāji paši nāk ar savām iniciatīvām un pašvaldība atbalsta viņu centienus caur projektu konkursiem. Līdzīgi tam būtu jānotiek visā novadā.

Intervijas 2.daļu lasiet šeit!

“Rūjienas saldējums” komanda aicina pievienoties papildspēkus – mehāniķi Galvenie pienākumi: Pārzināt iekārtu lietošanas, ekspluatācijas un drošības instrukcijas; Plānot un organizēt ikmēneša un ikgadējo ražošanas iekārtu apkopes un remonta darbus; Uzturēt atbilstošā darba kārtībā infrastruktūras objektus un komunālo saimniecību; Informēt tiešo vadītāju par pamanītiem bojājumiem, avārijām infrastruktūrā un komunālajā saimniecībā: Uzturēt un regulāri aizpildīt tehnisko dokumentāciju pēc tiešā vadītāja rīkojuma; Veikt citus līdzīga rakstura uzdevumus uzņēmumā pēc tiešā vadītāja vai uzņēmuma vadītāja rakstiska vai mutiska rīkojuma. Galvenās prasības: Vēlama iegūta tehniskā izglītība vai praktiskā darba pieredze iekārtu apkalpošanā; Iepriekšēja darba pieredze ražošanas uzņēmumā tiks uzskatīta par priekšrocību; Pārzināt gan tehniskas, gan elektroniskas nianses ražošanas iekārtām; Labas komunikācijas un sadarbības prasmes; Spēja būt lojālam pret uzņēmumu, kurā strādā. Piedāvājam: Atalgojumu sākot no 1500 EUR pārbaudes laikā pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika atkarīgs no Tavām prasmēm un spējām; Sociālās garantijas; Veselības apdrošināšanu pēc 3 nostrādātajiem mēnešiem; Apmācības darbu uzsākot, kas nepieciešamas darba pienākumu veikšanai; Dinamisku darba vidi; Darba apģērbu; Bezmaksas kafiju un saldējumu; Un citus bonusus. Darba vieta: Rūjienā, Upes ielā 5 Gaidīsim Tavu pieteikumu (CV) līdz 1.jūlijam uz e-pastu: personals@rujienassaldejums.lv Tālrunis informācijai: 29468727 (personāla vadītāja). Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz pārrunām. Nosūtot savu CV, pretendents piekrīt, ka SIA “Rūjienas saldējums” reģ. nr. 44103057131, kā datu pārzinis, veiks personas datu apstrādi CV atlases procesā. Profesija: MEHĀNIĶIS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Upes iela 5, Rūjiena, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-07-01 Kontaktpersona: Nora Kārkliņa

Ja esi enerģisks un esi gatavs jauniem izaicinājumiem, kā arī vēlies sevi pilnveidot un izmantot savas profesionālās zināšanas un pieredzi kopējo mērķu sasniegšanā, tad tieši Tu, kā kolēģis, esi nepieciešams Valsts sociālās aprūpes centra "Zemgale" komandai!* Valsts sociālās aprūpes centrs "Zemgale" ir lielākais valsts ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniedzējs Latvijā! aicinām darbā filiāles "Rūja" vadītāju! Prasības pretendentam: otrā līmeņa profesionālā augstākā vai akadēmiskā augstākā izglītība; darba pieredze sociālajā sistēmā vai ar sociālajiem pakalpojumiem saistītā jomā vismaz 1 gads tiks uzskatīta par priekšrocību; pieredze vadītāja amatā vismaz 3 gadi; zināšanas par valsts politiku sociālās rehabilitācijas, sociālās un veselības aprūpes jomā un šo jomu reglamentējošiem normatīvajiem aktiem; prasme strādāt psiholoģiski sarežģītās situācijās; prasme vērtēt faktus, analizēt datus, paredzēt un novērtēt riskus; spēja atzīt un identificēt problēmas, izprast to rašanās cēloņus un piedāvāt risinājumus; datorprasmes lietotāja līmenī (MS Word, Excel, PowerPoint u.c.); pieredze darbā pašvaldības iestādē vai valsts pārvaldē tiks vērtēta kā priekšrocība; prasme strādāt paaugstinātas intensitātes un nenoteiktības apstākļos; valsts pārvaldes vērtību un ētikas principu izpratne; derīgs elektroniskais paraksts. Galvenie pienākumi: nodrošināt kvalitatīvu un ilgtspējīgu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanu un klientu tiesību ievērošanu filiālē; nodrošināt efektīvu filiāles resursu vadību; nodrošināt pilnvērtīgu komandas darbu un starpinstitucionālu sadarbību klientu interesēs; nodrošināt sistemātisku sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas procesa izpildes uzraudzību; nodrošināt klientu drošības uzraudzību; darbs iepirkumu komisijās; nodrošināt darbības nepārtrauktību pakalpojuma sniegšanā. Piedāvājam:sociālās garantijas, atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam;  alga (bruto) EUR 1950 – EUR 2722 atkarībā no profesionālās pieredzes un kompetencēm, pārbaudes laikā līdz EUR 2000 atkarībā no pieredzes un profesionālajām prasmēm sociālajā jomā un vadībā; darba pieredzi valsts pārvaldē un profesionālās izaugsmes iespējas; labus darba apstākļus; draudzīgus, atsaucīgus un profesionālus kolēģus. Informējam: Amatam ir valsts amatpersonas statuss. Darba vieta: VSAC "Zemgale" filiāle "Rūja", Jeri, Jeru pagasts, Valmieras novads. Profesionālās darbības aprakstu (CV), motivētu pieteikuma vēstuli un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas ar norādi "Filiāles "Rūja" vadītājs" sūtīt uz e-pastu: vakances@vsaczemgale.gov.lv Piesakot savu kandidatūru uz izsludināto amata vietu, Jūs uzticat savus personas datus Valsts sociālās aprūpes centram “Zemgale”. Detalizēta informācija par personas datu apstrādes aspektiem šī nolūka sasniegšanai ir norādīta iestādes mājas lapā, adrese: https://www.vsaczemgale.gov.lv/lv/media/2279/download Informējam, ka sazināsimies tikai ar tiem kandidātiem, kuri tiks aicināti uz interviju. Par atteikumu ziņosim tikai tiem kandidātiem, kas tiks uzaicināti uz interviju. Gadījumā, ja trīs nedēļu laikā pēc CV nosūtīšanas neesat saņēmis uzaicinājumu uz darba interviju, varat uzskatīt, ka Jūsu kandidatūra netika virzīta pārrunām. *Valsts sociālās aprūpes centrs "ZEMGALE" (reģ.nr.40900035103) ir labklājības ministra pakļautībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde, kas sniedz valsts apmaksātu ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu abu dzimumu pilngadīgām personām institūcijā ar smaga garīga rakstura traucējumiem (I un II invaliditātes grupa).  Profesija: VADĪTĀJS /DIREKTORS (SOCIĀLĀS LABKLĀJĪBAS JOMĀ) Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūja, Jeri, Jeru pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-06-20 Kontaktpersona: CV ar profesijas norādi sūtīt uz e-pastu vakances@vsaczemgale.gov.lv Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri