Valmieras Ziņas

Top Valmieras novads: intervija ar domes priekšsēdētāju Jāni Baiku (1.daļa)

Lasīšanas laiks: 4 min

Pagājis nedaudz vairāk par mēnesi, kopš strādā jaunizveidotā Valmieras novada pašvaldība. Lai uzzinātu, kā līdz šim ir veicies pašvaldības struktūras izveides procesā un kādi izaicinājumi gaidāmi, portāls “Valmieras Ziņas” aicināja uz sarunu Valmieras novada pašvaldības domes priekšsēdētāju JĀNI BAIKU.

Kāds ir bijis pirmais mēnesis jaunās pašvaldības darbā?

Aizvadītajā mēnesī kopā ar komandu sākām reāli apzināt situāciju jaunizveidotajā novadā. Būtiskākais uzdevums pašlaik ir Valmieras novada pārvaldes modeļa izveidošana, lai varētu turpināt darbu kā vienota pašvaldība. Labi, ka jau iepriekš esam veikuši sagatavošanās darbu. Pirms apvienošanās Vidzemes Augstskolai veica pētījumu, kā rezultātā tapa vairāki jaunā novada pārvaldes modeļa varianti. Par pamatu esam izvēlējušies vienu no tiem, taču vēl daudz diskusiju un lēmumu ir priekšā, līdz nonāksim pie gala rezultāta. Pagaidām vēl valda neziņa un neizpratne par nākotni, pašvaldības darbs nav tik produktīvs kā gribētos. Tādēļ ļoti svarīgi lēmumus pieņemt ātri, taču tiem ir jābūt izsvērtiem. Mūsu mērķis ir panākt, lai pašvaldība darbojas kā vienots mehānisms, stratēģiski plāno visa novada līdzsvarotu attīstību un spēj nodrošināt iedzīvotājiem līdzvērtīgus pakalpojumus. Lai ātri virzītos uz priekšu, ik nedēļu notiek komiteju sēdes un tiek sasauktas ārkārtas domes sēdes.

Kā vērtējat ievēlēto deputātu sastāvu?

Vērtēju pozitīvi, jo ir nodrošināta plaša ģeogrāfiskā un nozaru pārstāvniecība. Deputāti ir ļoti ieinteresēti iesaistīties aktuālo jautājumu risināšanā, arī dodoties uz dažādām novada vietām un izzinot situāciju. Deputātu kompetence un konstruktīvā attieksme atvieglo mūsu sarežģīto uzdevumu jaunā novada veidošanā.

Kādus izaicinājumus saskatāt novada budžeta veidošanā?

Šogad mums būs jāstrādā esošā budžeta ietvaros, kas veidots, apvienojot līdzšinējo pašvaldību budžetus. Nākamā gada budžeta veidošanā izaicinājumi būs izglītības jomā saistībā ar pedagogu atalgojumu, sociālās palīdzības sadaļā, ko nosaka izmaiņas likumdošanā. Budžeta izdevumus ietekmēs arī saistošo noteikumu vienādošana visā novadā. Būs jāparedz arī līdzfinansējums, lai varētu piesaistīt līdzekļus projektiem no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem. Prioritātes budžetā būs ceļu infrastruktūra, dzīvojamais fonds, pirmsskolas izglītības iestāžu tīkla attīstība. Jau ir piešķirts valsts līdzfinansējums PII „Varavīksne” un PII „Burtiņš” paplašināšanai.

Kas pēc reformas mainīsies novada iedzīvotājiem?

12 gadu laikā iedzīvotāji bija pieraduši saņemt pakalpojumus noteiktās vietās, tādēļ strādājam, lai pakalpojumus pieejamībā nebūtu pārrāvumu. Jaunajā novadā ir izveidotas teritoriju apvienības un to pārvaldes, kas atbilst bijušo novadu teritorijai. Papildus tam katrā pagastā un pilsētās darbosies pakalpojumu centri, lai iedzīvotāji varētu saņemt pakalpojumus maksimāli tuvu savai dzīvesvietai.

Esam apzinājuši, ka viena no problēmām, kas ir jārisina, ir administratīvais sloga mazināšana, lai iedzīvotājiem pašvaldības pakalpojumi būtu pieejamāki. Līdz šim katrā novadā darba organizācija un prasības bija visai atšķirīgas, tādēļ šobrīd viens no uzdevumiem ir izstrādāt vienotus noteikumus un procedūras, kas optimizēs pašvaldības darbu un ļaus nodrošināt kvalitatīvākus pakalpojumus iedzīvotājiem.

Pašlaik saņemam no iedzīvotājiem daudz iesniegumus ar lūgumu risināt dažādus jautājumus. Tas ir liels uzticības kredīts, jo iedzīvotāji cer, ka jaunā pašvaldība atrisinās jautājumus, kam nav pievērsta pietiekama uzmanība bijušajās pašvaldībās. Daudzas no prasībām patiešām ir pamatotas, tādēļ jau esam sākuši tās risināt.

Lūdzu sīkāk paskaidrot, kā tiks veidota jaunā administrācijas struktūra!

Pagaidām pārvaldes struktūra nav pilnībā izveidota, taču aktīvi strādājam, lai līdz 1.septembrim tā tiktu apstiprināta. Pašvaldības būs daļēji centralizēta un daļēji decentralizēta. Centrālā administrācija atradīsies Valmierā, kur strādās pašvaldības vadība, nodaļu un pārvalžu vadītāji un daļa no darbiniekiem. Taču nodaļu, pārvalžu un dienestu pakalpojumu sniegšanas vietas būs izvietotas visā novadā. Apvienību pārvalžu uzdevums būs saimniecisko jautājumu risināšana savā atbildības teritorijā, kā arī pakalpojumu sniegšanas koordinēšana.

Līdz šim bijušie novadi darbojās stingri savas teritorijas ietvaros. Tagad ir nepieciešams plašāks redzējums un koordinēta darbība visā apvienotajā novadā, tādēļ viens no izpilddirektora vietniekiem, Ivo Virsis, ir atbildīgs par teritoriālo apvienību darbības koordinēšanu.

Vai līdzšinējā pilsētas pašvaldības ēka ir pietiekami vietas, lai varētu izvietot novada administrāciju?

Pašlaik tiek izskatīts jautājums par Valmieras novada pašvaldības administrācijas pārcelšanu uz citām, plašākām telpām. Jau pašlaik finanšu dienests atrodas citā ēkā. Pirms kāda laika bija plāni pārcelt sociālo dienestu uz plašākām telpām, kur varētu nodrošināt privātumu un datu aizsardzību, apkalpojot klientus. Ņemot vērā pārējās izmaiņas līdz ar novada izveidošanu, plānots pārcelt pašvaldības administrāciju no tagadējām telpām pilsētas centrā uz plašāku ēku, kur visi darbinieki varēs strādāt zem viena jumta. Iedzīvotājiem būtu ērtāk, ja visi pašvaldības pakalpojumi būtu pieeja vienuviet. Viens no variantiem ir tagadējā AS “Sadales tīkls” ēka Raiņa ielā 14, kas atrodas tikai 1 km attālumā no pilsētas centra. Tur ir ērta piekļuve gan no pilsētas puses, gan arī novada iedzīvotājiem no apvedceļa. Līdz ar šīm pārmaiņām tiktu atslogots pilsētas centrs no darbinieku un apmeklētāju transporta. Savukārt tagadējā domes ēkā, iespējams, varētu atkal darboties viesnīca.

Kā tiks nodrošināta visu iedzīvotāju interešu pārstāvniecība plašajā novadā?

Lai izzinātu cilvēku vajadzības, protams, tiks organizētas aptaujas un iedzīvotāju tikšanās ar pašvaldības vadību. Katrai teritoriālai apvienībai būs pienākums strādāt ar vietējo iedzīvotāju kopienām. Taču tas nevar būt mākslīgi veidots process. Mēs redzam, ka labākie rezultāti Valmierā ir apkaimēs, kur ir aktīvas vietējās kopienas – Burkānciemā un Jāņparkā. Tur iedzīvotāji paši nāk ar savām iniciatīvām un pašvaldība atbalsta viņu centienus caur projektu konkursiem. Līdzīgi tam būtu jānotiek visā novadā.

Intervijas 2.daļu lasiet šeit!

Latvijas Pasts aicina komandā C kategorijas Kurjeru/-i (uz noteiktu laiku) Valmierā Darba pienākumi: Saņemt un pārbaudīt piegādē izsniegtos sūtījumus; Veikt sūtījumu piegādi un sūtījumu saņemšanu. Prasības kandidātiem: B, C kategorijas autovadītāja apliecība un 95 kods; Latviešu valodas prasmes atbilstoši vidējā līmeņa B(1) pakāpei; Labas komunikācijas un saskarsmes prasmes; Spēja un vēlme ātri pielāgoties dažādiem darba apstākļiem un pienākumiem. Mūsu piedāvājums: Atalgojums 1020,00 - 1250,00 EUR (bruto) mēnesī; Darba laiks no plkst. 06:00 līdz 15:00; Veselības apdrošināšanas polise pēc 3 nostrādātiem mēnešiem; Obligātās veselības pārbaudes izdevumu segšana pēc pārbaudes laika; Nelaimes gadījumu apdrošināšana no pirmās dienas; Plašs labumu grozs, tostarp papildatvaļinājuma dienas (par darba stāžu un veselības veicināšanai) dažādi pabalsti, dāvanas un citas priekšrocības; Darba apģērbs visiem gadalaikiem un darba telefons. Papildu informācija: Interesentus aicinām sūtīt savu CV - cv@pasts.lv vai zvanīt uz norādīto telefona numuru: 26165707 Novērtējam katru saņemto pieteikumu, taču informējam, ka sazināsimies ar tiem kandidātiem, kuri tiks izvirzīti uz otro atlases kārtu. Nosūtot savu CV un piesakoties konkursam uz izsludināto vakanci, Jūs piekrītat savu personas datu apstrādei personāla atlases vajadzībām konkrētā konkursa ietvaros. Datu apstrādes termiņš – 3 (trīs) mēneši no atlases konkursa noslēguma dienas. Profesija: KURJERS Darba vietas adrese: LATVIJA, Cempu iela 8D, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-02 Kontaktpersona: VAS Latvijas Pasts

Mēs esam Tet oficiālais sadarbības partneris,  kas paplašina klientu konsultantu komandu. Meklējam 2 kolēģus  🔧 Tavi pienākumi: Darbs ar jauniem un esošiem klientiem Konsultēt par Tet pakalpojumu un produktu (internets, televīzija, viedie risinājumi, elektrība),  klātienē veicot vizītes pie tiem. Esošo pakalpojumu piedāvāšana un piemērotāko risinājumu atrašana Individuālo un komandas mērķu sasniegšana Lieliskas klientu pieredzes radīšana 🎯 Tu esi ideāls kandidāts, ja: Tev patīk komunicēt un Tu viegli rodi kontaktu ar cilvēkiem Tu vēlies pelnīt, attīstīties un esi gatavs izkāpt no komforta zonas Tev ir pozitīva attieksme, enerģija un spēja mācīties Esi azartisks un enerģisks Vēlies mācīties, attīstīties un pelnīt Esi motivēts/-a sasniegt rezultātus un nedomā palikt "komforta zonā" 🎁 Mēs piedāvājam:  Profesionālas apmācības un mentoru atbalstu Tirgū konkurētspējīgu atalgojumu Motivējošu, draudzīgu kolektīvu un mūsdienīgu darba vidi Ātras izaugsmes iespējas tiem, kas vēlas vairāk 💰 Darba alga: 1300–2500 € 📩 Sūti savu CV ar norādi "Valmiera" uz: cv@balticsalessolutions.lv. Profesija: KONSULTANTS Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Uzņēmuma līgums Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Uzņēmuma līgums Aktuāla līdz: 2025-12-15 Kontaktpersona: Sūti savu CV uz cv@balticsalessolutions.lv

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras Dizaina un mākslas vidusskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā direktora vietnieku/-ci izglītības jomā (profesijas kods 1345 04) uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Purva iela 12, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Ja Jūs vēlaties: • piedalīties izglītības procesa organizēšanā un nodrošināt izglītības procesa metodisko vadību Iestādē; • nodrošināt Valsts izglītības standarta, izglītības programmu un mācību priekšmetu programmu īstenošanas metodisko vadību; • piedalīties Iestādes iekšējo kārtību un reglamentējošo normatīvo aktu izstrādē; • sagatavot mācību gada pārskatus par metodiskā darba izvērtējumu; • piedalīties mācību gada darba plāna sastādīšanā, sadarbībā ar mācību priekšmetu skolotājiem; • sadarbībā ar pedagogiem, sagatavot mācību priekšmetu programmas; • vadīt mācību programmu metodisko kopu vadītāju/nodaļu vadītāju sapulces un organizēt metodiskās pedagogu sapulces, tikšanās u.c.; • vadīt izglītības programmu realizācijas kvalitātes uzraudzību; • organizēt izglītojamo profesionālo priekšmetu darbu skates, profesionālās ievirzes izglītības nobeiguma un profesionālās vidējās izglītības kvalifikācijas darbu norisi; • koordinēt Valsts konkursa norisi un citu Iestādes konkursu norisi skolā un Vidzemē; • organizēt izglītojamo līdzdalību mācību priekšmetu olimpiādes, konkursos, skatēs; un Jums ir: • izglītība saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likuma un Bērnu tiesību aizsardzības likuma noteiktajām prasībām; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • zināšanas un izpratne nozari regulējošo normatīvo aktu pielietošanā; • kompetences: prasme organizēt un plānot savu darbu atbilstoši Iestādes mērķiem un uzdevumiem; prasme analizēt un vispārināt problēmas, noteikt darbības virziena prioritātes; prasme pastāvīgi pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību; labas saskarsmes un komunikācijas prasmes, digitālās prasmes, psiholoģiskā noturība; precizitāte un iniciatīva, elastība; • prasme strādāt ar biroja tehniku un informāciju tehnoloģijām; mēs piedāvājam: • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” (pārbaudes laikā no 1876,50 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • darbu radošā, uz sadarbību vērstā kolektīvā, aktīvu, dinamisku darbu, iespēju gūt jaunu pieredzi un pilnveidot profesionālās iemaņas; • sakārtotu darba vidi. Pieteikuma vēstuli, CV, izglītības dokumentu kopijas lūdzam iesniegt elektroniski sūtot uz e-pastu: vdmv@valmiera.edu.lv, vai personīgi Valmieras Dizaina un mākslas vidusskolā, Purva ielā 12, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi “Direktora vietnieka/-ces vakancei”, līdz 2025.gada 17.decembrim. Tālrunis papildus informācijai: 64207372. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /IZPILDDIREKTORS (IZGLĪTĪBAS JOMĀ) Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Purva iela 12, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-17 Kontaktpersona: vdmv@valmiera.edu.lv 64207362

Mūsu partneri