Valmieras Ziņas

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits, viesojoties Valmierā, mudina rekonstruēt dzelzceļa staciju (1)

Lasīšanas laiks: 4 min

Sestdien, 9. februārī, jaunais satiksmes ministrs Tālis Linkaits devās savā pirmajā reģionālajā vizītē uz Valmieru, lai tiktos ar Vidzemes augstskolas studentiem un rektoru, Valmieras domes vadību, kā arī mediju pārstāvjiem.

Ministrs uz Valmieru atbrauca ar vilcienu un kājām mēroja ceļu no stacijas līdz Vidzemes Augstskolai. Pēc tikšanās ar ViA studentiem un rektoru Tālis Linkaits atbildēja uz žurnālistu jautājumiem. Ministrs uzsvēra, ka viena no viņa prioritātēm, gādājot par iedzīvotāju interesēm, ir labāka sabiedriskā transporta maršrutu tīkla veidošana, uzsvaru liekot uz vilcienu, kā šī tīkla mugurkaulu, nodrošinot arī valmieriešiem iespējas ātrāk nokļūt Cēsīs, Siguldā un Rīgā. Lai rādītu pozitīvo piemēru, vizītē uz Valmieru viņš devies tieši ar vilcienu.

Ministrs gan piebilda, ka iepriekš medijos izskanējusī informācija, ka valsts varētu pārtraukt dotēt paralēli vilcienam kursējošos autobusu maršrutus, vairāk attiecas uz Pierīgu, kur dzelzceļš var nodrošināt pietiekamu maršrutu intensitāti un atbilstošu laika grafiku. Taču arī citviet Latvijā, viņaprāt, vajadzētu attīstīt dzelzceļa satiksmi.

Tiekoties ar Valmieras pašvaldības vadību, ministrs pārrunāja iespējas rekonstruēt dzelzceļa staciju, padarot to ērtāku pasažieriem, kā tas jau ir izdarīts Siguldā un Cēsīs. Viņš uzskata, ka pašvaldībām ir jābūt aktīvākai šajā jomā. Lai veicinātu šo procesu, Tālis Linkaits ir iecerējis veidot finansējuma programmu multimodālajiem pārsēšanās punktiem. Citiem vārdiem, būs paredzēts atbalsts automašīnu un velosipēdu stāvparku izveidei pie stacijām, lai veicinātu dzelzceļa izmantošanu.

Ministrs atzina, ka viens no galvenajiem šķēršļiem, kas attur iedzīvotājus no dzelzceļa izmantošanas, ir nelielais reisu skaits un lēnā kustība. Pēc elektrovilcienu iepirkuma, nākamais uzņēmuma “Pasažieru vilciens” uzdevums būs risināt jautājumu par dīzeļvilcienu modernizēšanas un sastāvu skaita palielināšanu, lai varētu nodrošināt vairāk reisus. Savukārt pašlaik var paātrināt kustību esošajiem maršrutiem, samazinot pieturu skaitu.

Jau ir pieņemts lēmums, ka Rīgas – Valmieras līnijā vilciens nepiestās Baltezerā un Krievupē. Plānots arī turpmāk pārskatīt pieturu skaitu un palielināt ekspreša reisu daudzumu.

Ministrs arī uzskata, ka būtu jāatdzīvina dzelzceļa līnija Valmiera – Tartu. Viņaprāt, Igaunijas dzelzceļa operatora vilcieniem būtu jākursē līdz Valmierai, kur būtu pārsēšanās punkts, jo tas būtu racionālāk no resursu izmantošanas viedokļa. Lai šādu modeli varētu iedzīvināt, ministrs ir apņēmības pilns sarunām ar kaimiņvalsts valdību.

Jau trešā konkursa par jaunu elektrovilcienu iepirkumu izgāšanos ministrs raksturo skarbi:

“Savulaik par latviešiem teica, ka tā ir maza, zaglīga tautiņa Baltijas jūras krastā. Tas droši vien attiecas arī uz “Pasažieru vilciena” iepirkumiem. Šis ir vienīgais izskaidrojums, kāpēc līdz šim mēs esam vienīgā valsts postpadomju telpā, kas nav vēl nomainījusi vilcienu parku. Šobrīd izskatās, ka konkurss tuvojas laimīgam noslēgumam. Ir četri respektabli pretendenti. Tagad tā ir “Pasažieru vilciena” valdes atbildība izvēlēties pareizo piegādātāju.”

Tālis Linkaits arī neizslēdza iespēju, ka Igaunijas un Lietuvas dzelzceļa kompānijas varētu sākt darboties pasažieru pārvadājumu jomā Latvijas dzelzceļa tīklā, jo no šī gada likumdošana paredz šādu iespēju.

Runājot par dzelzceļa kravu pārvadājumiem, ministrs norādīja, ka austrumu – rietumu virzienā ir tendence kristies pārvadājumu apjomiem, savukārt ziemeļu – dienvidu virziens pagaidām ir neapgūts. Taču šajā virzienā pastāv lielas attīstības iespējas, jo Somija ir ieinteresēta kravu pārvadājumos. Tāpēc gan pasažieru, gan kravu pārvadājumu ziņā “Rail Baltica” projekts Latvijai ir ļoti svarīgs.

Raksturojot transporta nozari kopumā, Tālis Linkaits norādīja, ka daudz kas šajā nozarē, gan labais, gan sliktais, saglabājies vēl kopš PSRS laikiem. Kā negatīvo viņš minēja to, ka daudzi maršruti un braucienu laiki nav mainījušies, kaut gan cilvēku paradumi, tautsaimniecības struktūra un skolu tīkls ir piedzīvojis lielas izmaiņas. Tāpēc tuvākajos gados būtu jāpārplāno maršruti. Kā pozitīvo ministrs uzsvēra to, ka, ņemot vērā esošo ceļu tīkla un apdzīvotības blīvumu, sabiedriskais transports visā Latvijā tiek nodrošināts.

Tiekoties ar Vidzemes Augstskolas mācībspēkiem, Tālis Linkaits pārrunājis pakalpojuma “Transports pēc pieprasījuma” ieviešanas gaitu Vidzemē. Līdz šim ir veikta iedzīvotāju aptauja par viņu attieksmi pret šādu pakalpojumu. Ministrs uzskata, ka ir jāveic liels skaidrošanas darbs, lai iedzīvotāji izprastu pakalpojuma būtību un to nekautrētos izmantot. Viņaprāt, iedzīvotāji ir jāiedrošina, lai viņi pārvarētu psiholoģisko barjeru, jo daudziem vecākiem cilvēkiem ir neērti kādu apgrūtināt. Viņiem šķiet neierasti, ka pēc viņiem īpaši ierodas transports.

Komentējot ierosinājumu atjaunot autoceļu fondu, kas varētu atrisināt hronisko līdzekļu trūkumu ceļu nozarē, ministrs ir tiešs:

“Var stāstīt pasakas, kā ūdeni pārvērst par vīnu, taču Latvijā mēs neesam atraduši naftu un citus derīgos izrakteņus, budžeta iespējas ir tādas, kādas tās ir. Arī savulaik, kad autoceļu fonds pastāvēja, tas sedza tikai 40% no ceļu nozares vajadzībām. Pašlaik faktiski tiek atvēlēts pat lielāks līdzekļu apjoms. Jautājums nav par fondu, bet par atvēlēto naudu. Tā kā iepriekšējā valdība atstājusi mantojumā budžetu ar 44 miljonu iztrūkumu, šogad papildu līdzekļi ceļiem nebūs. Ir jāstrādā ar to, kas ir.”

    Līga - 11.02.2019

    Linkaitis izklausās pēc tiešām gudra, saprātīga cilvēka. Prieks, ka vismaz viens jaunais ministrs darbu dara ar labāko apziņu, kamēr citi dala visu un kasās. Pec 4gadiem skatisimies cik tālu viss būs.

Aktuālais jautājums

Vai plānojat šogad svētkos izmantot pirotehnikas izstrādājumus/šaut salūtu?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Aicinām darbā TELPU UN TERITORIJU UZKOPĒJU ĒKĀS BRANDEĻOS (uz nenoteiktu laiku) DARBA PIENĀKUMI: · ikdienas biroja un autoservisa telpu uzkopšana PRASĪBAS PRETENDENTIEM: · vēlama iepriekšēja darba pieredze uzkopšanas un tīrīšanas darbos · iemaņas darbā ar sadzīves tehniku · vēlamas zināšanas telpaugu kopšanā UZŅĒMUMS PIEDĀVĀ: · darbu stabilā uzņēmumā · sociālās garantijas · darba samaksu valstī noteiktā minimālā stundas tarifa likmes apmērā, papildus piemaksa par kvalitatīvi veiktu darbu CV ar norādi vakancei „Telpu un teritoriju uzkopējs” līdz š.g. 29. decembrim iesniegt: · sūtot elektroniski uz info@vtu-valmiera.lv · personīgi SIA „VTU Valmiera” personāla daļā darba dienās no plkst.13:00 līdz 16:00 („Brandeļi”, Brandeļi, Kocēnu pagasts, Valmieras novads) Sazināsimies ar pretendentiem, kuri būs izvirzīti nākamajai atlases kārtai. * Iesniegtos personas datus SIA “VTU VALMIERA” izmantos, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu. Ja kandidāts vēlas, lai viņa personas dati tiktu saglabāti SIA “VTU VALMIERA” iekšējā datu bāzē ar mērķi tos apstrādāt citos SIA “VTU VALMIERA” personāla atlases konkursos. Profesija: APKOPĒJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-29 Darba sākšanas datums: 2026-01-02 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: info@vtu-valmiera.lv, mob.t.29231565

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) Rūjienas apvienības pārvalde aicina darbā traktora vadītāju uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • vadīt traktortehniku un kravas automašīnu ievērojot ekspluatācijas un apkopes noteikumus; • veikt dažāda rakstura saimnieciskos darbus Pašvaldībai piederošā teritorijā (infrastruktūras uzturēšanas, kopšanas, transportēšanas un citus ar amata pienākumiem saistītus darbus); • uzturēt traktortehniku, automašīnu un tā aprīkojumu tehniskā kārtībā; un ja Tev ir: • vismaz pamata izglītība; • traktortehnikas vadīšanas apliecība TR1, TR2 vai B kategorijas autovadītāja apliecība; • labas latviešu valodas zināšanas; • spēja pastāvīgi veikt darbu un uzņemties atbildību par noteikto uzdevumu izpildi; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 783 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 824 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam. CV lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz rujienasapvieniba@valmierasnovads.lv vai personīgi Rūjienas apvienības valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā, adrese: Raiņa iela 3, Rūjiena, Valmieras novads, ar norādi „Pieteikums traktora vadītāja/-s amatam”, līdz 2026.gada 14.janvārim plkst.12.00. Tālrunis papildu informācijai: 25662217. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: TRAKTORA VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Raiņa iela 3, Rūjiena, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-14 Kontaktpersona: rujienasapvieniba@valmierasnovads.lv 25662217

Mūsu partneri