Valmieras Ziņas

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits, viesojoties Valmierā, mudina rekonstruēt dzelzceļa staciju (1)

Lasīšanas laiks: 4 min

Sestdien, 9. februārī, jaunais satiksmes ministrs Tālis Linkaits devās savā pirmajā reģionālajā vizītē uz Valmieru, lai tiktos ar Vidzemes augstskolas studentiem un rektoru, Valmieras domes vadību, kā arī mediju pārstāvjiem.

Ministrs uz Valmieru atbrauca ar vilcienu un kājām mēroja ceļu no stacijas līdz Vidzemes Augstskolai. Pēc tikšanās ar ViA studentiem un rektoru Tālis Linkaits atbildēja uz žurnālistu jautājumiem. Ministrs uzsvēra, ka viena no viņa prioritātēm, gādājot par iedzīvotāju interesēm, ir labāka sabiedriskā transporta maršrutu tīkla veidošana, uzsvaru liekot uz vilcienu, kā šī tīkla mugurkaulu, nodrošinot arī valmieriešiem iespējas ātrāk nokļūt Cēsīs, Siguldā un Rīgā. Lai rādītu pozitīvo piemēru, vizītē uz Valmieru viņš devies tieši ar vilcienu.

Ministrs gan piebilda, ka iepriekš medijos izskanējusī informācija, ka valsts varētu pārtraukt dotēt paralēli vilcienam kursējošos autobusu maršrutus, vairāk attiecas uz Pierīgu, kur dzelzceļš var nodrošināt pietiekamu maršrutu intensitāti un atbilstošu laika grafiku. Taču arī citviet Latvijā, viņaprāt, vajadzētu attīstīt dzelzceļa satiksmi.

Tiekoties ar Valmieras pašvaldības vadību, ministrs pārrunāja iespējas rekonstruēt dzelzceļa staciju, padarot to ērtāku pasažieriem, kā tas jau ir izdarīts Siguldā un Cēsīs. Viņš uzskata, ka pašvaldībām ir jābūt aktīvākai šajā jomā. Lai veicinātu šo procesu, Tālis Linkaits ir iecerējis veidot finansējuma programmu multimodālajiem pārsēšanās punktiem. Citiem vārdiem, būs paredzēts atbalsts automašīnu un velosipēdu stāvparku izveidei pie stacijām, lai veicinātu dzelzceļa izmantošanu.

Ministrs atzina, ka viens no galvenajiem šķēršļiem, kas attur iedzīvotājus no dzelzceļa izmantošanas, ir nelielais reisu skaits un lēnā kustība. Pēc elektrovilcienu iepirkuma, nākamais uzņēmuma “Pasažieru vilciens” uzdevums būs risināt jautājumu par dīzeļvilcienu modernizēšanas un sastāvu skaita palielināšanu, lai varētu nodrošināt vairāk reisus. Savukārt pašlaik var paātrināt kustību esošajiem maršrutiem, samazinot pieturu skaitu.

Jau ir pieņemts lēmums, ka Rīgas – Valmieras līnijā vilciens nepiestās Baltezerā un Krievupē. Plānots arī turpmāk pārskatīt pieturu skaitu un palielināt ekspreša reisu daudzumu.

Ministrs arī uzskata, ka būtu jāatdzīvina dzelzceļa līnija Valmiera – Tartu. Viņaprāt, Igaunijas dzelzceļa operatora vilcieniem būtu jākursē līdz Valmierai, kur būtu pārsēšanās punkts, jo tas būtu racionālāk no resursu izmantošanas viedokļa. Lai šādu modeli varētu iedzīvināt, ministrs ir apņēmības pilns sarunām ar kaimiņvalsts valdību.

Jau trešā konkursa par jaunu elektrovilcienu iepirkumu izgāšanos ministrs raksturo skarbi:

“Savulaik par latviešiem teica, ka tā ir maza, zaglīga tautiņa Baltijas jūras krastā. Tas droši vien attiecas arī uz “Pasažieru vilciena” iepirkumiem. Šis ir vienīgais izskaidrojums, kāpēc līdz šim mēs esam vienīgā valsts postpadomju telpā, kas nav vēl nomainījusi vilcienu parku. Šobrīd izskatās, ka konkurss tuvojas laimīgam noslēgumam. Ir četri respektabli pretendenti. Tagad tā ir “Pasažieru vilciena” valdes atbildība izvēlēties pareizo piegādātāju.”

Tālis Linkaits arī neizslēdza iespēju, ka Igaunijas un Lietuvas dzelzceļa kompānijas varētu sākt darboties pasažieru pārvadājumu jomā Latvijas dzelzceļa tīklā, jo no šī gada likumdošana paredz šādu iespēju.

Runājot par dzelzceļa kravu pārvadājumiem, ministrs norādīja, ka austrumu – rietumu virzienā ir tendence kristies pārvadājumu apjomiem, savukārt ziemeļu – dienvidu virziens pagaidām ir neapgūts. Taču šajā virzienā pastāv lielas attīstības iespējas, jo Somija ir ieinteresēta kravu pārvadājumos. Tāpēc gan pasažieru, gan kravu pārvadājumu ziņā “Rail Baltica” projekts Latvijai ir ļoti svarīgs.

Raksturojot transporta nozari kopumā, Tālis Linkaits norādīja, ka daudz kas šajā nozarē, gan labais, gan sliktais, saglabājies vēl kopš PSRS laikiem. Kā negatīvo viņš minēja to, ka daudzi maršruti un braucienu laiki nav mainījušies, kaut gan cilvēku paradumi, tautsaimniecības struktūra un skolu tīkls ir piedzīvojis lielas izmaiņas. Tāpēc tuvākajos gados būtu jāpārplāno maršruti. Kā pozitīvo ministrs uzsvēra to, ka, ņemot vērā esošo ceļu tīkla un apdzīvotības blīvumu, sabiedriskais transports visā Latvijā tiek nodrošināts.

Tiekoties ar Vidzemes Augstskolas mācībspēkiem, Tālis Linkaits pārrunājis pakalpojuma “Transports pēc pieprasījuma” ieviešanas gaitu Vidzemē. Līdz šim ir veikta iedzīvotāju aptauja par viņu attieksmi pret šādu pakalpojumu. Ministrs uzskata, ka ir jāveic liels skaidrošanas darbs, lai iedzīvotāji izprastu pakalpojuma būtību un to nekautrētos izmantot. Viņaprāt, iedzīvotāji ir jāiedrošina, lai viņi pārvarētu psiholoģisko barjeru, jo daudziem vecākiem cilvēkiem ir neērti kādu apgrūtināt. Viņiem šķiet neierasti, ka pēc viņiem īpaši ierodas transports.

Komentējot ierosinājumu atjaunot autoceļu fondu, kas varētu atrisināt hronisko līdzekļu trūkumu ceļu nozarē, ministrs ir tiešs:

“Var stāstīt pasakas, kā ūdeni pārvērst par vīnu, taču Latvijā mēs neesam atraduši naftu un citus derīgos izrakteņus, budžeta iespējas ir tādas, kādas tās ir. Arī savulaik, kad autoceļu fonds pastāvēja, tas sedza tikai 40% no ceļu nozares vajadzībām. Pašlaik faktiski tiek atvēlēts pat lielāks līdzekļu apjoms. Jautājums nav par fondu, bet par atvēlēto naudu. Tā kā iepriekšējā valdība atstājusi mantojumā budžetu ar 44 miljonu iztrūkumu, šogad papildu līdzekļi ceļiem nebūs. Ir jāstrādā ar to, kas ir.”

    Līga - 11.02.2019

    Linkaitis izklausās pēc tiešām gudra, saprātīga cilvēka. Prieks, ka vismaz viens jaunais ministrs darbu dara ar labāko apziņu, kamēr citi dala visu un kasās. Pec 4gadiem skatisimies cik tālu viss būs.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

reģ.Nr.LV90001342592 izsludina konkursu uz vakantajiem amatiem Vidzemes Augstskolas Zinātniskajā institūtā: vadošais pētnieks - 1 vieta; zinātnes nozare Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija, apakšnozare Komunikācijas teorija Uz vadošā pētnieka amatu var pretendēt persona ar doktora grādu, kurai ir pētījumu profilam atbilstošas zinātniskās publikācijas un/vai patenti, kura spēj patstāvīgi veikt zinātniskos pētījumus, veidot zinātnisko projektu pieteikumus, vadīt citu zinātnieku pētniecisko darbu un kuram zinātniskā un akadēmiskā darba stāžs kopumā nav mazāks par pieciem gadiem. Pretendentu zinātnisko kvalifikāciju izvērtē institūta zinātniskā padome atbilstoši “Nolikums par vēlēšanām akadēmiskajos amatos Vidzemes Augstskolā” (https://va.lv/dokumenti). Pretendentiem uz vakantajiem amatiem līdz 2025.gada 19.decembrim (ieskaitot) jāiesniedz institūta zinātniskajai padomei adresēts iesniegums-motivācijas vēstule par dalību konkursā, norādot, uz kādu amatu un kādā zinātņu nozarē/apakšnozarē kandidāts pretendē, izglītību un zinātnisko grādu apliecinošu dokumentu kopijas, publicēto zinātnisko darbu saraksts, CV ar iekļautu informāciju par angļu valodas zināšanu līmeni. Pieteikumu sūtīt Vidzemes Augstskolas juristei-personāla speciālistei: kabinets Nr.222, Tērbatas iela 10, Valmiera, LV-4202 vai pa e-pastu agrita.somase@va.lv ar norādi „Konkurss uz zinātnisko amatu”; tālr.: 26442256. Samaksa vadošajam pētniekam: 17,54-52,62 EUR/h,atbilstoši konkrētajam veiktajam darbam. Profesija: VADOŠAIS PĒTNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Tērbatas iela 10, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-19 Kontaktpersona: CV,mot.vēst.,lūdzam sūtīt uz e-pastu: agrita.somase@va.lv

reģ.Nr.LV90001342592 izsludina konkursu uz vakantajiem amatiem Vidzemes Augstskolas Zinātniskajā institūtā: vadošais pētnieks - 1 vieta; zinātnes nozare Elektrotehnika, elektronika, informācijas un komunikāciju tehnoloģijas, apakšnozare Sistēmu analīze, modelēšana un projektēšana. Uz vadošā pētnieka amatu var pretendēt persona ar doktora grādu, kurai ir pētījumu profilam atbilstošas zinātniskās publikācijas un/vai patenti, kura spēj patstāvīgi veikt zinātniskos pētījumus, veidot zinātnisko projektu pieteikumus, vadīt citu zinātnieku pētniecisko darbu un kuram zinātniskā un akadēmiskā darba stāžs kopumā nav mazāks par pieciem gadiem. Pretendentu zinātnisko kvalifikāciju izvērtē institūta zinātniskā padome atbilstoši “Nolikums par vēlēšanām akadēmiskajos amatos Vidzemes Augstskolā” (https://va.lv/dokumenti). Pretendentiem uz vakantajiem amatiem līdz 2025.gada 19.decembrim (ieskaitot) jāiesniedz institūta zinātniskajai padomei adresēts iesniegums-motivācijas vēstule par dalību konkursā, norādot, uz kādu amatu un kādā zinātņu nozarē/apakšnozarē kandidāts pretendē, izglītību un zinātnisko grādu apliecinošu dokumentu kopijas, publicēto zinātnisko darbu saraksts, CV ar iekļautu informāciju par angļu valodas zināšanu līmeni. Pieteikumu sūtīt Vidzemes Augstskolas juristei-personāla speciālistei: kabinets Nr.222, Tērbatas iela 10, Valmiera, LV-4202 vai pa e-pastu agrita.somase@va.lv ar norādi „Konkurss uz zinātnisko amatu”; tālr.: 26442256. Samaksa vadošajam pētniekam: 17,54-52,62 EUR/h,atbilstoši konkrētajam veiktajam darbam. Profesija: VADOŠAIS PĒTNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Tērbatas iela 10, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-19 Kontaktpersona: CV,mot.vēst.,lūdzam sūtīt uz e-pastu: agrita.somase@va.lv

Viens no vadošajiem metālapstrādes uzņēmumiem Latvijā  aicina komandā  REMONTATSLĒDZNIEKU! GALVENIE DARBA UZDEVUMI: veikt gāzes balonu pārbaudes atbilstoši prasībām un instrukcijām ievērot un izpildīt tehnoloģisko procesu un iekārtu pareizu, drošu ekspluatāciju SAGAIDĀM KANDIDĀTU AR: vidējo, vidējo profesionālo vai arodizglītību, vēlams tehniskajā specialitātē fiziskam darbam atbilstošu veselības stāvokli pieredze darbā ar ražošanas iekārtām tiks uzskatīta par priekšrocību PIEDĀVĀJAM: stabilu darbu uz attīstību orientētā ražošanas uzņēmumā darba rezultātam, prasmēm un kvalifikācijai atbilstošu atalgojumu no EUR 1500 bruto apmācības un atbalstu, uzsākot darbu veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšanu. Dažādus papildu labumus un bonusus sakārtotu darba vidi, darba apģērbu un nepieciešamo aprīkojumu atbalstu transporta izdevumu segšanā palīdzību dzīvesvietas atrašanai darba laiku 6.00-14.30 / 14.30-23.00. Bez nakts darba un vienmēr brīvām svētdienām un svētku dienām PIETEIKUMU SŪTĪT UZ E-PASTU: darbs@valpro.lv 64207235 | www.valpro.lv Pateicamies par atsaucību un informējam, ka sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz pārrunām. Nosūtot pieteikumu, Jūs piekrītat, ka personas datu pārzinis SIA VALPRO (Reģ. nr. 40003058280) iekļauj Jūsu personas datus savā datubāzē un uzglabā 1 gadu no pieteikuma saņemšanas brīža. Piekrišanu Jums ir tiesības atsaukt, rakstot uz norādīto e-pasta adresi. Profesija: REMONTATSLĒDZNIEKS Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 12A, Valmiermuiža, Valmieras pag., Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-20 Kontaktpersona: E-pasts: darbs@valpro.lv; Tālr.: 64207235, 29413500; Adrese: L.Laicena iela 2, Valmiera.

Mūsu partneri