Valmieras Ziņas

Pētījums: attālināti strādājošajiem cilvēkiem ir labāka veselība

Lasīšanas laiks: 4 min

Labāka veselība ir tikai viens no ieguvumiem, ko sniedz attālināts darbs. Platforma “BiSMART” apkopojusi argumentus par to, kādas ir attālināti strādājošo cilvēku priekšrocības.

Piemēroti darba apstākļi var uzlabot produktivitāti pat par piektdaļu

Diezin vai kāds noliegs, ka traucējošu faktoru neesamība ļauj cilvēkiem ātrāk izpildīt uzdevumus un sasniegt mērķus, proti, būt produktīvākam.

Ne vienā vien pētījumā secināts, ka profesionālis, kas vēlas un spēj strādāt attālināti, bieži vien ir produktīvāks nekā vidējais darbinieks birojā. Pat tādās nozarēs, kur darbs ārpus biroja šķiet neiespējams. Piemēra, kāds Ķīnā bāzēts zvanu centrs pārliecinājās – strādājot no mājām, cilvēki paguva apkalpot par 13% vairāk zvanu. Viens no iemesliem – klusāka vide. Turklāt attālināti strādājošo cilvēku grupā uz pusi samazinājās kadru mainība.

Latvijā, kā liecina pētījumu kompānijas “TNS” aptaujas, divi no trīs darba devējiem uzskata, ka, strādājot ārpus biroja, efektivitāte ir mazāka. Savukārt pašu darbinieku domas par piemērotāko strādāšanas vietu dalās aptuveni uz pusēm. Turklāt tie, kuri vēlētos strādāt attālināti, uzskata, ka ārpus biroja darba apstākļi būtu ērtāki, savukārt biroja darba piekritēji biežāk norāda uz nepiemērotu vidi ārpus tā.

Attālināti strādājošiem cilvēkiem ir labāka veselība

Ja cilvēkam ir lielāka iespēja pašam organizēt savu darbu, tad viņš var vairāk kontrolēt, piemēram, miegam atvēlēto laiku. Pēc mediķu aplēsēm, dažādas problēmas ar miegu ir aptuveni trešajai daļai cilvēku teju visās valstīs.

Pensilvānijas valsts universitātes (ASV) pētnieki pārliecinājās, ka miegam atvēlēts papildu laiks ne tikai uzlabo veselību, bet arī ļauj efektīvāk strādāt. Regulāra neizgulēšanās samazina darba produktivitāti, vājina spējas pieņemt lēmumus, liek uzņemties papildu riskus un palielina kļūdu iespēju. Pētnieki secināja, ka cilvēki, kuriem ir elastīgs darba laiks, katru nakti gulēja vidēji astoņas minūtes ilgāk jeb nedēļā – apmēram stundu vairāk.

 Jo mazāk laika jāpatērē braukšanai uz darbu, jo apmierinātāki cilvēki

Darba vietas atrašanās tuvu mājām ir viens no četriem svarīgākajiem iemesliem, kas cilvēkus notur pašreizējā darbā. Jaunākā “TNS” veiktā aptauja liecina, ka šis apsvērums ir svarīgs katram trešajam strādājošajam Latvijā. Laika ietaupījums, strādājot mājās, ir svarīgs teju pusei cilvēku, kas vēlētos darboties attālināti.

Garš un nogurdinošs ceļš neļauj veltīt pietiekami daudz laika saviem mīļajiem un traucē atpūsties. Tā vietā ilga braukšana uz darbu izraisa aptaukošanos, kakla sāpes, vientulību, veicina šķiršanos, stresu un bezmiegu. Umeo universitātes (Zviedrija) pētnieki pat secinājuši, ja kāds no partneriem uz darbu brauc ilgāk par 45 minūtēm vienā virzienā, tad par 40% pieaug šķiršanās iespējamība. Jo katras liekas desmit minūtes ceļā atņem ap 10% sociālās komunikācijas.

ASV noskaidrots, ka cilvēki, kas ceļā no mājām uz biroju pavada vismaz pusotru stundu, ir daudz agresīvāki braucēji. To nosaka nogurums, saspringums skausta rajonā utt.

Attālināts darbs ļauj ietaupīt resursus

Izrādās, sniega vētra, kas 2010.gadā paralizēja Vašingtonu, ASV nodokļu maksātājiem ietaupīja aptuveni 32 miljonus dolāru, jo federālie ierēdņi četras dienas bija spiesti strādāt no mājām, aplēsusi “Global Workplace Analytics”. Tipisks uzņēmums gadā varot ietaupīt apmēram vienpadsmit tūkstošus dolāru, vienkārši pusi laika ļaujot strādāt no mājām.

“TNS” sabiedrības uzvedības pētījumu eksperte Alise Lāce norāda, ka arī darba ņēmēji novērtē attālinātā darba ekonomisko aspektu. Tā personisko izmaksu samazinājumu kā būtisku ieguvumu no darba mājās min arī 42% “TNS” aptaujāto, kuri vēlētos strādāt attālināti, bet katrs trešais norāda, ka šādi izmaksas mazināsies arī uzņēmumam.

“Mobilo un biznesa tehnoloģiju attīstība ļauj prognozēt, ka aizvien biežāk kā biznesa modelis primāri būs mobilie risinājumi. Biznesa organizācija balstīsies uz konkrētiem darba uzdevumiem paredzētām, efektīvi strādājošām komandām. Latvijā pieejamās mobilās tehnoloģijas ļauj to viegli īstenot,” skaidro “Latvijas Mobilā Telefona” korporatīvo risinājumu vadītājs Sandis Riņķis.

Labāks darba un dzīves līdzsvars strādājošos padara produktīvākus

Pēdējos gados darba un privātās dzīves līdzsvars ir viena no būtiskākajiem apsvērumiem, kura dēļ uzņēmumi darbiniekiem piedāvā elastīgāku darba laiku. Un tas atmaksājas, jo, piemēram, Varvikas universitātē (Lielbritānija) izpētīts, ka laimīgi cilvēki strādā par 12% produktīvāk. Tikmēr Lielbritānijas nacionālais statistikas birojs, analizējot jaunākās tautas skaitīšanas datus, secinājis, ka standarta darba laiku strādājošie ir nepamierinātāki ar ikdienas darbu, turklāt neatkarīgi no tā, cik viņiem ir samaksāts.

Arī Latvijā elastīgs darba laiks un optimāls līdzsvars starp darbu un personisko dzīvi ir salīdzinoši būtiski aspekti, kas strādājošos notur pašreizējā darbā. “TNS” jaunākā aptauja liecina, ka šie apsvērumi kā vieni no svarīgākajiem ir aptuveni katram piektajam strādājošajam – attiecīgi 21% un 17% aptaujāto.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras bibliotēka aicina darbā Dikļu pagasta bibliotēkas (turpmāk – bibliotēka) vadītāju, valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra speciālistu/-i uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: ● nodrošināt bibliotēkas darbību, tai skaitā dokumentu apriti, finanšu plānošanu; ● kvalitatīvi veikt bibliotēkas lietotāju bibliotekāro un informacionālo apkalpošanu; ● palīdzēt iedzīvotājiem digitālo rīku lietošanā un izglītot iedzīvotāju grupas digitālajās prasmēs; ● organizēt bibliotēkas profilam atbilstošus pasākumus un sadarboties ar Valmieras novada bibliotēkām un citām organizācijām; ● veikt bibliotēkas krājuma uzskaiti, organizēšanu un papildināšanu; ● veikt novadpētniecības darbu; ● nodrošināt valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra darbu Dikļu pagasta bibliotēkā; un ja Tev ir: ● augstākā izglītība; ● valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; ● teicamas zināšanas un iemaņas darbā ar informācijas tehnoloģijām un vēlme tās pilnveidot un praktizēt darbā; ● kompetences: labas komunikācijas un prezentācijas prasmes; teicamas darba plānošanas un organizēšanas prasmes; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus, atbildības sajūta; mēs piedāvājam: ● pamatalgu pārbaudes laikā 999,00 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052,00 EUR pirms nodokļu nomaksas; ● iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; ● darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; ● interesantu, atbildīgu un dinamisku darbu; ● profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas; ● drošu un sakārtotu darba vidi. Motivācijas vēstuli, CV un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz kristine.kine@vb.valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras bibliotēkā, adrese: Cēsu iela 4, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi “Pieteikums Dikļu pagasta bibliotēkas vadītāja/-as amatam”, līdz 2025. gada 20. novembra plkst. 16.00. Tālrunis papildu informācijai: 64250830. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Bibliotēkas struktūrvienības VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cielaviņa, Dikļi, Dikļu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-20 Kontaktpersona: kristine.kine@vb.valmierasnovads.lv 64250830

Mēs esam Tet oficiālais sadarbības partneris, kas paplašina klientu konsultantu komandu. Meklējam 2 kolēģus  🔧 Tavi pienākumi: Darbs ar jauniem un esošiem klientiem. Konsultēt par Tet pakalpojumu un produktu (internets, televīzija, viedie risinājumi, elektrība) Esošo pakalpojumu piedāvāšana un piemērotāko risinājumu atrašana Individuālo un komandas mērķu sasniegšana Lieliskas klientu pieredzes radīšana 🎯 Tu esi ideāls kandidāts, ja: Tev patīk komunicēt un Tu viegli radi kontaktu ar cilvēkiem Tu vēlies pelnīt, attīstīties un iesi gatavs izkāpt no komforta zonas Tev ir pozitīva attieksme, enerģija un spēja mācīties Esi azartisks un enerģisks Vēlies mācīties, attīstīties un pelnīt Esi motivēts/-a sasniegt rezultātus un nedomā palikt "komforta zonā" 🎁 Mēs piedāvājam:  Profesionālas apmācības un mentoru atbalstu Tirgū konkurētspējīgu atalgojumu Motivējošu, draudzīgu kolektīvu un mūsdienīgu darba vidi Ātras izaugsmes iespējas tiem, kas vēlas vairāk 💰 Darba alga : 1300–2500 € 📩 Sūti savu CV ar norādi "Valmiera" uz: cv@balticsalessolutions.lv. Profesija: KONSULTANTS Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Uzņēmuma līgums Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Uzņēmuma līgums Aktuāla līdz: 2025-11-30 Darba sākšanas datums: 2025-11-07 Kontaktpersona: Sūti savu CV uz cv@balticsalessolutions.lv

Mūsu partneri