Valmieras Ziņas

Pētījumā izstrādāti priekšlikumi pašvaldības un iedzīvotāju sadarbības veidošanai topošajā Valmieras novadā

Lasīšanas laiks: 3 min

Vidzemes Augstskolas pētnieki pabeiguši pētījumu “Komunikācijas izaicinājumi un iespējas administratīvi teritoriālās reformas radīto pārmaiņu procesā”. Šodien ar pētījuma rezultātiem tika iepazīstināti pārstāvji no tām administratīvajām teritorijām, kas no 2021.gada apvienosies Valmieras novadā.

Pētījumā apzinātas iedzīvotāju gaidas, bažas un gatavība iesaistīties novada attīstības procesos. Viena no galvenajām atziņām pētījumā ir tāda, ka iedzīvotāji sagaida aktīvāku komunikāciju un dialogu starp lēmumu pieņēmējiem un sabiedrību.

“Pētījumā iegūtā informācija norāda uz dialoga trūkumu starp ministriju un pašvaldībām, un pašvaldību un iedzīvotājiem. Cilvēki sagaida, ka ar viņiem sarunāsies divvirziena komunikācijas manierē un lēmumu pieņēmēji klausīsies un sapratīs iedzīvotāju vajadzības. Ļoti svarīgi ir spēt atbildēt uz jautājumiem, kas un kā tieši notiks. Svarīgi izskaidrot iecerēto pārvaldības modeli vēl tā tapšanas stadijā,

norāda viena no pētījuma veicējām Ieva Zaumane.

Tāpēc pētnieki rekomendē jaunajā novadā izveidot un uzturēt ietekmes pušu (stakeholders) iesaistes modeli, kura centrā ir ne tikai vienvirziena iesaiste: aptaujas, bet arī divvirziena iesaiste: diskusijas, radošās ideju vētras, publiskās apspriešanas, līdzdalība konkrētu lēmumu pieņemšanā, kas tieši ietekmē konkrētas pilsētas vai pagasta iedzīvotājus. Kā apliecināja pētījumā veiktās aptaujas rezultāti, tad gandrīz 70% aptaujāto būtu gatavi piedalīties novadam kopīgu pasākumu organizēšanā, bet vēl lielāks skaits – izteikt idejas un piedalīties iedzīvotāju diskusijās par novada attīstības jautājumiem.

“Mūsu iegūtie dati apliecina, ka cilvēkus saistībā ar apvienošanos ļoti satrauc, vai mazie un attālie pagasti netiks aizmirsi, un vai tajās teritorijās nepasliktināsies infrastruktūras stāvoklis,”

atzīmē I.Zaumane. Viena no pētnieku rekomendācijām tāpēc ir radīt tādu pārvaldības sistēmu, kurā katra pagasta ietvaros ir nodrošināta platforma lēmumu pieņemšanai par svarīgiem vietējās dzīves kvalitātes aspektiem. Svarīgi, ka tiek saglabāta iespēja elastīgi un operatīvi reaģēt uz pieprasījumiem. Nozīmīgs būtu arī skaidri komunicēts tālākais atbalsts vietējām nevalstiskajām organizācijām, jo pētījumā veiktajās fokusgrupās iezīmējās, ka vietējo iedzīvotāju iniciatīvas vislielāko atbalstu saņem tieši no pašvaldības.

Iedzīvotāji pauduši arī bažas, vai pēc apvienošanās nesamazināsies sabiedriskā transporta pieejamība, vai joprojām tiks organizēti tradicionālie ikgadējie novadu pasākumi kā sporta spēles un citi. Norādīts, ka ļoti vēlams būtu saglabāt esošās pirmsskolas izglītības iestādes.

Runājot par atbalstu jaunā novada izveidei,

kopumā 81,6% no aptaujātajiem atbalsta novada izveidi.

Kā galvenās priekšrocības jaunajā novadā aptaujātie min to, ka uzņēmējiem varētu būt lielākas attīstības iespējas (61,7% no aptaujātajiem), kā arī nākotnē varētu samazināties pašvaldības izdevumi un novada pārvalde varētu kļūt efektīvāka. Par to, ka nākotnē attīstības iespējas varētu paplašināties, norādīja arī paši uzņēmēji fokusgrupu diskusijās.

Atbalsts jaunā novada izveidei dažādos novados nav vienlīdzīgs – mazāk jaunā novada izveidi atbalsta Kocēnu novadā (35,2% respondentu aptaujā norādījuši, ka pilnībā neatbalsta vai daļēji neatbalsta novada izveidi), kā arī Mazsalacas novadā (17,9% norādījuši, ka pilnībā neatbalsta vai daļēji neatbalsta novada izveidi). Savukārt lielāks atbalsts novada izveidei ir Strenču novadā, arī Naukšēnu, Beverīnas un Burtnieku novados.

Pētījums tika īstenots tiešsaistē un klātienē laika posmā no 2020.gada jūlija līdz septembrim. Pētījuma ietvaros notika aptauja, kurā piedalījās 669 respondenti (vidēji 2,5% no deklarēto iedzīvotāju skaita katrā novadā) un fokusgrupu diskusijas četros novados – Burtnieku, Mazsalacas, Rūjienas un Kocēnu, kurās kopumā piedalījās 37 dalībnieki. Pētījuma idejas autori ir Vidzemes Augstskolas pētnieki. Pētnieku darbu finansēja Valmieras pilsētas pašvaldība ikgadējā pašvaldības piešķirtā pētniecības granta ietvaros Vidzemes Augstskolai.

Pētījuma datu apkopojums un analīze pieejama šajā saitē: https://bit.ly/32RKYDA

2019.gadā VARAM uzsāka administratīvi  teritoriālo reformu, kas nozīmē izmaiņas novadu un pilsētu administratīvajās teritorijās un reģionu iedzīvotāju apkalpošanā, kā arī administratīvo centru attīstībā. Valmieras pilsētas pašvaldība reformas ietvaros tiek definēta kā  valsts pilsēta un tā apvienojas ar septiņiem apkārtējiem novadiem: Burtnieku, Kocēnu, Strenču, Rūjienas, Mazsalacas, Naukšēnu  un Beverīnas. Šis pētījums ir 2.posms un turpinājums Vidzemes Augstskolas 2019.gadā  īstenotajam pētījumam par Valmieras pilsētas pašvaldības gatavību administratīvi teritoriālās ieviešanai.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras Jaunatnes centrs “Vinda” (turpmāk – Iestāde) aicina kultūras pasākumu organizatoru/-i uz noteiktu laiku. Darba vietas adrese: Rīgas iela 42, Valmiera, Valmieras novads. Ja Jūs vēlaties: • konsultēt pedagogus, nodrošināt viņiem palīdzību pasākumu organizēšanā; • nodrošināt pasākumu publicitāti Iestādes mājas lapā un sociālajos tīklos; • izstrādāt nolikumus skatēm un konkursiem un organizēt/koordinēt to norisi; • plānot un organizēt Iestādes rīkotos pasākumus, sacensības un konkursus (pēc pasākuma veikt izvērtēšanu); • plānot un organizēt Iestādes audzēkņu dalību valsts un starptautiska mēroga sacensībās, konkursos skatēs un festivālos; • iesaistīties citu iestāžu rīkotajos pasākumos, kur Iestāde ir sadarbības partneris; un Jums ir: • vismaz 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība pasākumu vadībā vai citās jomās, kas nodrošina amata pienākumu izpildei nepieciešamās prasmes; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • pieredze veidojot digitālos vizuālos materiālus (canva, photoshop u.c.); • kompetences: ļoti labas organizatoriskās un saskarsmes spējas, argumentācijas prasme; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; analītiskās spējas; augsta atbildības sajūta; precizitāte; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 999,00 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika līdz 1052,00 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Pieteikuma vēstuli un CV lūdzam nosūtīt uz e-pastu: vinda@valmiera.edu.lv, vai personīgi Valmieras Jaunatnes centrā “Vinda”, adrese: Rīgas ielā 42, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Pieteikums kultūras pasākumu organizatora/-es amatam” līdz 2025.gada 12.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 29446642. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: KULTŪRAS PASĀKUMU ORGANIZATORS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 42, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Kultūra / Māksla Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-12 Kontaktpersona: vinda@valmiera.edu.lv 29446642

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Valmieras novada Nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pārvaldes (turpmāk – Struktūrvienība) vadītāja vietnieku/-ci, būvinženieri (uz noteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • organizēt un piedalīties būvniecības procesos Pašvaldības un tās iestāžu būvprojektu realizācijas laikā; • piedalīties būvprojektēšanas uzdevumu sagatavošanā, izvērtēt būvprojektus to izstrādes procesā; • veikt Pašvaldības būvju vizuālo/ tehnisko apsekošanu, atzinumu sagatavošanu, sniegt priekšlikumus un ieteikumus par prioritāri nepieciešamajiem Pašvaldības ēku un būvju remontdarbiem; • izstrādāt/organizēt Pašvaldības vajadzībām nepieciešamās remontdarbu tāmes, veikt izmaksu aplēses investīciju projektiem; • piedalīties Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto būvobjektu projektu pieteikumiem un atskaitēm nepieciešamās būvprojektu un būvniecības dokumentācijas sagatavošanā; • nodrošināt zaļās zonas apsaimniekošanu; • nodrošināt Pašvaldībai piederošā nekustamā īpašuma apzināšanu un uzskaiti; • piedalīties Struktūrvienības budžeta sagatavošanā un kontrolē un citi; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība (vai tai pielīdzināma augstākā izglītība) būvniecības jomā; • vismaz pēdējo trīs gadu praktiskā pieredze būvniecības jomā; • normatīvo aktu pārzināšana būvniecības jomā un izpratne to pielietošanā; • sertifikāts ēku būvdarbu vadīšanā, būvuzraudzībā tiks uzskatīts par priekšrocību; • kompetences: labas organizatoriskās un saskarsmes spējas, argumentācijas prasme, prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus, spēja strādāt individuāli un komandā, spēja loģiski domāt un analizēt, strādāt intensīvi, patstāvīgi un uzņemties atbildību, pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • labas praktiskā pielietojuma prasmes darbam ar MS Office, Būvniecības informācijas sistēmā, Būvju informācijas modelēšanas (BIM) sistēmā un biroja tehniku; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 2174 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 2304 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Valmieras novada Nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pārvaldes vadītāja vietnieka/-ces, būvinženiera/-es amatam” līdz 2025.gada 10.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148, 27807444. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PAŠVALDĪBAS PAMATDARBĪBAS STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /PRIEKŠNIEKA VIETNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-10 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 27807444

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) Dikļu Kultūras centrs (turpmāk – Kultūras centrs) aicina darbā Vaidavas vēsturisko liecību ekspozīcijas vadītāju uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • piedalīties izstāžu, ekspozīciju un citu aktivitāšu ieviešanas projektos; • organizēt izstādes; • uzturēt un papildināt informāciju, apkopot un izvietot ekspozīcijas materiālus; • vadīt nodarbības un ekskursijas; • sniegt konsultācijas apmeklētājiem; un ja Tev ir: • akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība humanitārajās zinātnēs; • vēlama pieredze ekskursiju gida darbā; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: teicamas organizatoriskās, komunikācijas un saskarsmes prasmes, strādājot individuāli un komandā; iniciatīva un radoša pieeja darbam; • labas prasmes darbā ar datoru, MS Office programmām un citu biroja tehniku; mēs piedāvājam: • nepilnu darba laiku 16 stundas nedēļā (0,4 slodze); • pamatalgu pārbaudes laikā 399,60 EUR (par 0,4 slodzi) pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 420,80 EUR (par 0,4 slodzi) pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citus labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu un sakārtotu darba vidi. Motivācijas vēstuli, CV un izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz e-pastu: personals@valmierasnovads.lv ar norādi „Pieteikums Vaidavas vēsturisko liecību ekspozīcijas vadītāja/-s amatam” līdz 2025.gada 8.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 26486115. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PAŠVALDĪBAS IESTĀDES VADĪTĀJS /PRIEKŠNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Skolas iela 1, Vaidava, Vaidavas pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-08 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 26486115

Mūsu partneri