Valmieras Ziņas

Pasažieru pārvadātāju protesta akcijas laikā 16. septembrī stundu nekursēs reģionālo maršrutu autobusi

Lasīšanas laiks: 7 min

Lai pievērstu uzmanību kritiskajai situācijai sabiedriskā transporta nozarē, kur nepietiekams finansējums apdraud kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu, pasažieru pārvadātāji visā Latvijā 16. septembrī rīkos protesta akciju “Viena stunda bez sabiedriskā transporta”. No plkst. 10.00 līdz 11.00 visi akcijā iesaistītie pārvadātāji apturēs pakalpojumu sniegšanu – autobusi neizbrauks reisos vai reisa izpildes laikā apstāsies atbilstošās, pasažieriem drošās vietās, portālu “Valmieras Ziņas” informēja SIA „VTU Valmiera” Sabiedrisko attiecību speciāliste Zane Bulmeistare.

Akcijā piedalīsies pasažieru pārvadātāji, kas sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālās nozīmes pārvadājumos un kuriem ir noslēgts ilgtermiņa līgums ar valsts SIA “Autotransporta direkcija”. Tādējādi autobusu kustību vienu stundu 16. septembrī pārtrauks SIA “Daugavpils autobusu parks”, AS “Talsu autotransports”, SIA “Tukuma auto”, AS “Rēzeknes autobusu parks”, SIA “VTU Valmiera”, SIA “Norma A”, AS “Liepājas autobusu parks”, AS “Nordeka”, PSIA “Ventspils reiss”.

Protesta akcijas norise

Protesta akcija norisināsies 16. septembrī no plkst. 10.00 līdz 11.00. 

Reģionālo maršrutu autobusi, kas šajā laikā būs ceļā, apstāsies atbilstošās, pasažieriem drošās vietās.

Ja īsi pirms akcijas sākšanās autobuss būs autoostā, tas kustību neuzsāks, reisu uzsākot pēc plkst. 11.00.

Autobusi, kas būs iebraukuši Rīgā, kustību neapturēs, turpinot ceļu līdz Rīgas Starptautiskajai autoostai. 

Plkst. 11.00 autobusi atsāks kustību, pabeidzot kavēto reisu izpildi. Atsevišķu reisu izpilde netiks veikta.

Iespēju robežās domājam par pasažieru ērtībām

Akcijas mērķis ir pievērst uzmanību kritiskajai situācijai sabiedriskā transporta nozarē, pēc iespējas mazāk radot neērtības pasažieriem. Tādējādi, ja pasažierim ir svarīgi nokļūt galamērķī konkrētā laikā, lūdzam izvēlēties alternatīvu nokļūšanas laiku vai veidu. 

Informācija par protesta akciju pieejama pasažieru pārvadātāju tīmekļvietnēs, sociālajos medijos un  autoostās. Autoostās būs pieejama informācija par autobusu izbraukšanas kārtību no autoostām, tiem vienlaikus sākot kustību pēc plkst. 11.00. 

Pārvadātāji savās tīmekļvietnēs publicēs sarakstu, kurā apkopoti visi reisi, kurus ietekmēs protesta akcija. Pasažieriem neskaidrību gadījumā būs iespēja sazināties ar pārvadātāju.

Autobusu apstāšanās organizēta tā, lai netraucētu citiem satiksmes dalībniekiem, proti, autobusi, kas jau būs plkst. 10.00 iebraukuši Rīgā, ceļu turpinās bez apstāšanās. Tāpat iespēju robežās apstāšanās vietas plānotas netālu no labierīcībām, kā arī vietās, kur pasažieriem ir iespēja izkāpt. Lūdzam ņemt vērā, ka pasažieriem ir jāatgriežas autobusā pirms plkst. 11.00, kad autobusi atsāks kustību. Protams, pasažieri minēto stundu var pavadīt autobusā.

Atbilstoši normatīvo aktu prasībām pasažierim ir tiesības vērsties pie pārvadātāja ar lūgumu atlīdzināt tiešos zaudējumus, ja tie radušies sabiedriskā transporta kavēšanās vai reisu atcelšanas dēļ un ja pasažieris bija iegādājies biļeti uz attiecīgo reisu.

Pasažieriem ir iespēja iepriekšpārdošanā iegādātās biļetes atgriezt atbilstoši tirdzniecības vietas noteiktajai kārtībai. Neskaidrību gadījumā lūdzam sazināties ar tirdzniecības vietu. Ja tirdzniecības vieta atgriež daļēju samaksu par iegādāto biļeti, lūgums sazināties ar pārvadātāju, kura izpildītais reiss tiks kavēts vai atcelts, par starpības segšanas kārtību. 

Aizsargājam pasažieru intereses, lai reģionālie maršruti nepazustu

Aicinām atbalstīt pasažieru pārvadātāju centienus saglabāt reģionālo maršrutu pieejamību un kvalitāti, izmantojot tēmturi #StundaBezTransporta, ja sociālajos medijos publicēta ar protesta akciju saistīta informācija.

Akcijas mērķis ir aizstāvēt iedzīvotāju intereses un pievērst lēmumu pieņēmēju uzmanību par nepietiekamo finansējumu sabiedriskā transporta nozarei. Ārkārtas apstākļu dēļ strauji pieaugušas izmaksas, uzņēmumu finansiālās iespējas ir būtiski samazinājušās, ierobežoto finanšu resursu dēļ kļūst arvien grūtāk piesaistīt autobusu vadītājus, un tas apdraud regulāru un nepārtrauktu pakalpojumu nodrošināšanu iedzīvotājiem.

Vēlamies atzīmēt, ka Sabiedriskā transporta padome 04.09.2025. nolēma, ka dotētais reģionālās nozīmes autobusu maršruta tīkls nākamgad plānots 56,145 miljonu kilometru apmērā, kas ir par 11,06 miljoniem kilometru jeb 16 % mazāk nekā prognozēts 2025. gadā. Paredzēts, ka katrā maršruta tīkla daļā tiks samazināti reisi vai reisu daļas ar zemu rentabilitātes un pārvadāto pasažieru rādītāju. Pieņemtais lēmums būtiski ietekmēs pasažieru mobilitātes iespējas lauku reģionos. Finansējuma trūkums nozarei turpmāk vēl vairāk ierobežos pasažieru iespējas nokļūt uz skolu, aptieku vai darba vietu.

Pārvadātāju prasības

Lūdzam kompensēt pārvadātāju zaudējumus, kas radušies ilgtermiņa līgumu dēļ ārkārtas apstākļu ietekmē laikā no 2022. gada 1. jūlija līdz 2025. gada 31. augustam. Prasītā kompensācija 10 % apmērā no ilgtermiņa līgumos noteiktās pakalpojuma cenas sedz tikai to faktisko izmaksu daļu, kas pārsniedz piedāvājumos prognozēto izmaksu pieaugumu. Tiek lūgts kompensēt tikai to sadārdzinājumu, kuru nebija iespējams paredzēt ne pārvadātājiem, ne pasūtītājam, pat ne Latvijas Bankas ekspertiem.

Dīzeļdegvielas cenu maksimums Latvijā tika fiksēts 2022. gada jūnijā, un pēc 1. jūlija iestājās ilgstošs augstu izmaksu periods, kas būtiski palielināja pārvadājumu pašizmaksu. Šajā brīdī pieci pārvadātāji jau bija uzsākuši ilgtermiņa līgumu izpildi. Retroaktīva kompensācija nepieciešama tāpēc, ka pārvadātāji zaudējumus uzkrāj jau kopš 2022. gada jūlija, nodrošinot sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību. Ja šie zaudējumi netiks kompensēti, uzņēmumu finansiālā situācija kļūs kritiska un būs apdraudēta sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšana.

Slēdzot līgumus, pārvadātāji uzņēmās samērīgus komercdarbības riskus, taču vēlāk Krievijas sāktā kara Ukrainā un inflācijas izraisītā ilgstošā cenu pieauguma dēļ būtiski pārsniegts tas, ko varēja objektīvi prognozēt un iekļaut piedāvājumos. Turklāt investīcijas jau bija veiktas – daudzi uzņēmumi jau bija ieguldījuši autobusu parkā, remontos un darbiniekos, lai piedalītos konkursā. Atteikšanās nozīmētu šo ieguldījumu zaudēšanu. 

Lūdzam palielināt līgumcenu vismaz 10 % apmērā no 1. septembra, veicot atbilstošus grozījumus līgumos. 10 % palielinājums nenosedz faktisko pašizmaksu, bet vismaz samazina zaudējumu apmēru, paverot iespēju turpināt sniegt pakalpojumu.

Nepietiekams finansējums sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ir ilglaicīga problēma. Pārvadātāji jau vairāku gadu garumā katrs individuāli ir vērsušie pie valsts SIA “Autotransporta direkcija” (pakalpojumu pasūtītājs) un Satiksmes ministrijas, lai informētu par situācijas nopietnību, lūdzot atbalstu atbilstoši līgumos un normatīvajos aktos noteiktai kārtībai. Jāpiemin, ka 5. septembrī pārvadātājiem bija tikšanās ar valsts SIA “Autotransporta direkcija” un Satiksmes ministriju, bet diemžēl risinājumi netika piedāvāti.

Pārvadātāji, gatavojot piedāvājumus iepirkumiem 2019.–2021. gadā, balstījās uz Latvijas Bankas oficiālajām prognozēm un pasūtītāja norādēm iepirkuma dokumentācijā par paredzamajām līgumcenām. Ja prognozes būtu piepildījušās, līgumu izpilde būtu iespējama par piedāvājumā noteiktajām cenām.  

Apkopojot informāciju par visiem pārvadātājiem, kuri sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālās nozīmes pārvadājumos, zaudējumu apmērs 2025. gadā varētu sasniegt 6,95 milj. euro. Tā ir prognoze atbilstoši šī brīža cenām, pieņemot, ka otrajā pusgadā nav būtiskas svārstības galvenajās izmaksās (degviela, darba samaksa, EURIBOR u.c.). 

Bez papildu finansējuma uzņēmumi nespēj nosegt šo starpību, un tas tieši apdraud uzņēmumu maksātspēju un iespējas nodrošināt pārvadājumu nepārtrauktību. 

Mūsu prioritāte ir, lai iedzīvotājiem būtu drošs, pieejams un uzticams transports. Mēs pilnībā izprotam valsts budžeta iespējas un esam gatavi sadarboties, meklējot risinājumu.      

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

Senioru nams "Zilaiskalns" meklē Māsu/vispārējās aprūpes Māsu Alga bruto no 7,50 EUR stundā pirms nodokļu nomaksas. Ēdināšana par brīvu. Būtiskākie amata pienākumi:  Nodrošināt kvalitatīvu klientu veselības stāvokļa uzraudzību, sniegt pirmo un neatliekamo medicīnas palīdzību. Sadarbība ar ģimenes ārstiem un citiem speciālistiem. Medikamentu pasūtīšana un sadale klientiem. Veikt klientu izglītošanu veselības aprūpes jautājumos. Noformēt dokumentus atbilstoši normatīvajiem aktiem u.c. Darba laiks: darba dienās no plkst. 8:00 - 17:00.  Pieteikšanās: mob.t.: 20022238, 22041119 (darba dienās, darba laikā) e-pasts: sn.zilaiskalns@gmail.com Informējam, ka sazināsimies tikai ar tiem kandidātiem, kuri tiks aicināti uz interviju. Par atteikumu ziņosim tikai tiem kandidātiem, kas tiks uzaicināti uz interviju. Biedrība "REACH" Senioru nams "Zilaiskalns" (reģ.nr.40008059808) Profesija: MĀSA/ vispārējās aprūpes MĀSA Darba vietas adrese: LATVIJA, Kultūras iela 9A, Zilaiskalns, Zilākalna pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-30 Darba sākšanas datums: 2025-11-03 Kontaktpersona: Pieteikties zvanot uz tālruni 20022238 vai sūtīt uz e-pastu sn.zilaiskalns@gmail.com Izglītības līmenis: Profesionālā vidējā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Valmieras novada Nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pārvaldes (turpmāk – Struktūrvienība) vadītāja vietnieku/-ci, būvinženieri (uz noteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • organizēt un piedalīties būvniecības procesos Pašvaldības un tās iestāžu būvprojektu realizācijas laikā; • piedalīties būvprojektēšanas uzdevumu sagatavošanā, izvērtēt būvprojektus to izstrādes procesā; • veikt Pašvaldības būvju vizuālo/ tehnisko apsekošanu, atzinumu sagatavošanu, sniegt priekšlikumus un ieteikumus par prioritāri nepieciešamajiem Pašvaldības ēku un būvju remontdarbiem; • izstrādāt/organizēt Pašvaldības vajadzībām nepieciešamās remontdarbu tāmes, veikt izmaksu aplēses investīciju projektiem; • piedalīties Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto būvobjektu projektu pieteikumiem un atskaitēm nepieciešamās būvprojektu un būvniecības dokumentācijas sagatavošanā; • nodrošināt zaļās zonas apsaimniekošanu; • nodrošināt Pašvaldībai piederošā nekustamā īpašuma apzināšanu un uzskaiti; • piedalīties Struktūrvienības budžeta sagatavošanā un kontrolē un citi; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība (vai tai pielīdzināma augstākā izglītība) būvniecības jomā; • vismaz pēdējo trīs gadu praktiskā pieredze būvniecības jomā; • normatīvo aktu pārzināšana būvniecības jomā un izpratne to pielietošanā; • sertifikāts ēku būvdarbu vadīšanā, būvuzraudzībā tiks uzskatīts par priekšrocību; • kompetences: labas organizatoriskās un saskarsmes spējas, argumentācijas prasme, prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus, spēja strādāt individuāli un komandā, spēja loģiski domāt un analizēt, strādāt intensīvi, patstāvīgi un uzņemties atbildību, pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • labas praktiskā pielietojuma prasmes darbam ar MS Office, Būvniecības informācijas sistēmā, Būvju informācijas modelēšanas (BIM) sistēmā un biroja tehniku; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 2174 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 2304 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Valmieras novada Nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pārvaldes vadītāja vietnieka/-ces, būvinženiera/-es amatam” līdz 2025.gada 6.novembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148, 27807444. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PAŠVALDĪBAS PAMATDARBĪBAS STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /PRIEKŠNIEKA VIETNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-06 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Pievienojies mūsu komandai! Kocēnu pamatskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā interešu izglītības skolotāju programmēšanas un robotikas nodarbībām. Darba vietas adrese: Alejas iela 2, Kocēni, Kocēnu pagasts, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • īstenot interešu izglītības programmu apguvi atbilstoši interešu izglītības programmām; • plānot un organizēt savu darbu atbilstoši Iestādes mērķiem un uzdevumiem; un ja Tev ir: • atbilstoša profesionālā kvalifikācija (Ministru kabineta noteikumu Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”); • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: komunikācijas un sadarbības prasmes; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; mēs piedāvājam: • darbu uz noteiktu laiku, 10,61 stundas nedēļā (10 kontaktstundas, 0,35 slodzes; darbs pirms vai pēc mācību stundām); • atalgojumu EUR 1175 pirms nodokļu nomaksas par slodzi; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālas garantijas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās kompetences pilnveides iespējas; • radošu un atbalstošu darba vidi. Pretendentiem profesionālās darbības aprakstu (CV) un izglītības dokumenta/-u kopiju/-as lūdzam iesniegt līdz 2025.gada 10.novembrim e-pastā kocenu.pamatskola@valmiera.edu.lv. Tālrunis uzziņām: 29573195. Informējam, ka pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: INTEREŠU IZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 2, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-10 Kontaktpersona: kocenu.pamatskola@valmiera.edu.lv 29573195

Mūsu partneri