Valmieras Ziņas

Norisinājušās diskusijas par uzņēmējdarbības attīstību

Noslēdzoties 2017. gadam, decembra vidū Valmierā pie viena galda pulcējās uzņēmēji, dažādu organizāciju un pašvaldību pārstāvji un speciālisti no Vidzemes plānošanas reģiona, lai diskutētu par eko-inovāciju un IT risinājumu nozīmību uzņēmējdarbības attīstībā. Uzņēmējiem bieži vien nākas šķirties no ievērojamām naudas summām, integrējot dažādus IT risinājumus sava uzņēmuma darbībā, taču eko-inovāciju risinājumi var būt ekonomiski pamatoti.

Ņemot vērā, ka vēl decembra sākumā Eiropas Komisija izsludināja nākamo pētniecības un uzņēmējdarbības programmu 9 miljardu eiro apmērā ilgtspējīgu pilsētu, lauksaimniecības un eko-enerģijas attīstībai, ir īstais laiks rosināt uzņēmējus domāt par savu uzņēmumu attīstību un jau šobrīd pieejamo finansiālo atbalstu izmantot gan aktīvi, gan arī efektīvi.

Tā kā pulcēšanās notika vietā, kas ved kopā radošus un viedus prātus, pasākuma dalībnieki devās arī nelielā ekskursijā pa Vidzemes Augstskolas IT un multimediju laboratorijām, lai iepazītos ar iespējām mūžizglītības jomā un IT tehnoloģiju izmantošanā. Augstskolas papildinātās realitātes laboratorija lepojas ar iespēju attēlot ēkas un maršrutus 3D izskatā, ļaujot uzņēmējiem veidot unikālus prototipus ideju īstenošanai – izprintētie priekšmeti ir taustāmi un aplūkojami no visām pusēm, un šāds risinājums ļauj ievērojami ietaupīt laiku un izmaksas produktu attīstībai.

IT hakatons uzņēmumu individuālu problēmu risināšanai

Pie pasākuma dalībniekiem viesojās Latvijas IT klastera pārstāve Inese Mūrniece, un Vidzemes uzņēmējiem pirmajiem bija iespēja uzzināt par klastera nākamā gada aktivitātēm. Jau pavisam drīz, 2018.gada sākumā tiks izsludināts jauns pasākums – industriju hakatons. Tā ietvaros IT uzņēmumu komandas sadarbībā ar citām nozarēm veidos tām nepieciešamos risinājumus, iedziļinoties konkrēta uzņēmuma problēmsituācijā, un pastāv liela iespēja, ka kāds no radītajiem veiksmīgajiem risinājumiem arī tiks iestrādāts konkrētu uzņēmumu darbībā. Vienlaikus pasākums radīs lielāku izpratni gan IT, gan nozares uzņēmēju vidū par to, cik ļoti tehnoloģijas var ietekmēt uzņēmuma attīstību, jo nereti izpratne par IT jomas piedāvājumu joprojām ir salīdzinoši nepilnīga. Uzņēmumu pārstāvji, kam būtu interese iesaistīties IT hakatonā, aicināti sazināties ar Latvijas IT klastera pārstāvjiem lai saņemtu detalizētāku informāciju, rakstot uz e-pasta adresi inese.murniece@itbaltic.com vai arī sekot līdzi jaunumiem IT klastera mājaslapā www.itbaltic.lv.

Atbalsts uzņēmumiem: tehnoloģiju skauti un inovāciju vaučeri

Par to, kas ir tehnoloģiju skauts un kā tas var palīdzēt uzņēmumam spert nozīmīgus soļus savā attīstībā stāstīja Ģirts Smelteris, kurš pats ir tehnoloģiju skauts IT jomā. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā (LIAA) šobrīd strādā 5 tehnoloģiju skauti – pa vienam Latvijas Universitātē un Rīgas Tehniskajā universitātē un trīs skauti sekojošās nozarēs: bioekonomika, viedie materiāli, informācijas un komunikāciju tehnoloģijas. Skautu galvenais uzdevums ir veicināt sadarbību starp pētniekiem un uzņēmējiem. Uzņēmējam, kurš plāno attīstīt jaunu produktu vai tehnoloģiju, skauti palīdzēs atrast atbilstošo pētniecības organizāciju vai pētnieku, kuru kompetencēs ietilpst konkrēto jautājumu risināšana. Tehnoloģiju skauti pārzina pētnieciskās organizācijas, to personālu un sniegtos pakalpojumus.

Vienlaikus tehnoloģiju skauts Ģirts aicināja Vidzemes uzņēmējus aktīvāk izmantot inovāciju vaučerus, kas paredzēti mazo un vidējo komersantu atbalstam jaunu produktu un tehnoloģiju attīstībai. Šobrīd šo atbalsta instrumentu vairāk izmanto Rīgas reģionā, tomēr LIAA pārstāvis pauž cerību, ka programmas atbalstu aktīvāk izmantos arī uzņēmumi citos reģionos.

Inovāciju vaučeri var izmantot šādiem pakalpojumiem: tehniski ekonomiskā priekšizpēte, rūpnieciskie pētījumi, eksperimentālā izstrāde (tai skaitā prototipu izgatavošana), produktu rūpnieciskā dizaina izstrāde, jauna produkta vai tehnoloģijas testēšana un sertificēšana, kā arī rūpnieciskā īpašuma tiesību nostiprināšana šādiem rūpnieciskā īpašuma objektiem – izgudrojuma patents, dizainparaugs un pusvadītāju izstrādājumu topogrāfija.  Vairāk informācijas par vaučeriem šeit.

Eko-inovācijas un IT risinājumi: SIA ZAAO pieredze

Ar praktisku pieredzi tehnoloģiju ieviešanā dalījās SIA ZAAO pārstāvis Andis Liepiņš. Saskaņā ar projekta SUPER pētnieku vērtējumu, šis bija lielisks piemērs, kā uzņēmums pats saviem spēkiem izveidojis piemērotu un efektīvu sistēmu, kas uzskatāma par labu eko-inovāciju piemēru. Sistēma tiek attīstīta jau piecus gadus – ir ietaupīti resursi, un vienlaikus pakalpojumi padarīti ērtāki arī klientiem, piemēram, nosūtot atgādinājuma īsziņas par to, ka nākamajā dienā tiks izvesti atkritumi. Uz saņemto atgādinājuma īsziņu, ja nepieciešams, iespējams arī atbildēt un, ja atkritumu izvešana dotajā brīdī nav nepieciešama, pakalpojumu ar atbildes īsziņas palīdzību var arī atteikt.  Ar šādu eko-inovācijas risinājumu klientiem tiek radītas papildus ērtības pakalpojumu saņemšanai, kā arī klienti tiek radināti pāriet uz informāciju elektroniskajā vidē, vienlaikus atsakoties no printētiem atkritumu izvešanas grafikiem.

Tāpat, ieviešot IT risinājumus, atvieglots arī darbs uzņēmuma darbiniekiem, kā arī radīta sistēma, kas ļauj, veidojot ikdienas maršrutus, reaģēt tūlītēji uz klienta vajadzībām un pievienot vai noņemt konkrēto objektu no maršruta, vadoties pēc konteineru koordinātām. Uzņēmumā izveidota arī digitalizēta degvielas uzskaite, u.c. līdzīgas sistēmas, kuru pamatā ir IT risinājumi, kas pielāgoti uzņēmuma specifikai. Uzņēmuma pārstāvis atzīst, ka salīdzinoši daudz ieguldīts, lai apmācītu šoferus, kuriem visvairāk ikdienā ar jaunajiem risinājumiem jāstrādā, tomēr darbinieki pie jaunās sistēmas pieraduši salīdzinoši ātri un saprot risinājuma radītās priekšrocības.

Vidzeme – reģions ar augsto tehnoloģiju specializāciju?

Semināra noslēgumā tika rosināta diskusija, aicinot uzņēmējus sniegt priekšlikumus, kas būtu nepieciešams, lai iedrošinātu vairāk izmantot eko-inovācijas un IT risinājumus savu uzņēmumu attīstībā. Klātesošie atzina, ka joprojām trūkst pilnvērtīgu zināšanu gan par eko-inovāciju būtību, gan arī veidiem un piemēriem, kā tās iedzīvināt uzņēmumu darbībā.  Skaidrs, ka daudz var mācīties no ārvalstu pieredzes, to pielāgojot vietējiem apstākļiem – semināri, kas pulcētu kopā uzņēmējus un uzskatāmi demonstrētu iespējas, ko piedāvā IT nozare, būtu vērtīgs atbalsts.  Taču tikpat būtiski ir domāt par sociālās kopienas izveidi un uzturēšanu tepat uz vietas – tīklošanās ar līdzīgi domājošiem vienmēr nes augļus. Kā atzina klātesošie, vēl arvien ir pilnveidojamas tiesības un iespējas veidot publiski privāto partnerību, ko veicinātu normatīvo aktu regulējuma izmaiņas – pašvaldībām nav jāatrisina pilnīgi visas problēmas, daudz ātrāk un efektīvāk daudzas no problēmām var atrisināt arī privātie uzņēmumi, tāpēc svarīgi ir attīstīt sadarbību starp privāto un publisko sektoru. Un te nozīmīgu atbalstu var sniegt izmaiņas normatīvajos aktos.

Uzklausot informāciju par IT uzņēmumu hakatonu, diskusijas dalībnieki atzina, ka vērtīgi šādus  pasākumus būtu iedzīvināt arī reģionos, ne tikai galvaspilsētā, un, kas pats galvenais, vietēje uzņēmēji vairāk jārosina stāstīt par savu pieredzi un atklājumiem, lai iedrošinātu arī citus. Pēdējā laikā aktuālas kļūst koprades telpas – Vidzemes uzņēmēji spriež, ka ikviens no Latvijas reģioniem var specializēties un konkurēt ar galvaspilsētu, vajag tikai sanākt kopā. Turklāt augsto tehnoloģiju nozarei (high-tech) ir daudz lielāks potenciāls – informāciju tehnoloģijas un to risinājumi ir pielietojami ļoti dažādās nozarēs, tāpēc varbūt Vidzemei būtu vērts specializēties  tieši šajā jomā. Potenciāls tam noteikti ir un uzņēmīgu cilvēku netrūkst.

Semināra prezentācijas:

“Eko-inovācijas un IT”, Vidzemes plānošanas reģions 

“Iespējas ekoinovatīvu risinājumu izstrādei sadarbībā ar IT uzņēmumiem”, Inese Mūrniece, Rīgas IT Demo centra vadītāja) 

“Tehnoloģiju skautings”, Ģirts Smelters, IKT skauts, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra 

Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem.

"Valmieras ziņas" jautā

Vai ārkārtējās situācijas ieviešana apturēs Covid-19 izplatīšanos?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Mazsalacas novada pašvaldība, reģistrācijas Nr.90009114167, Pērnavas iela 4, Mazsalaca, Mazsalacas nov., aicina pieteikties Dzimtsarakstu nodaļas un Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra vadītāju (pilns darba laiks – 1 amata vieta uz noteiktu laiku). Prasības pretendentam: 1) augstākā juridiskā izglītība; 2) valsts un pašvaldības normatīvo aktu pārzināšana; 3) labas komunikācijas prasmes, spēja loģiski domāt un analizēt, strādāt intensīvi, patstāvīgi un uzņemties atbildību; 4) labas datora lietošanas iemaņas. Galvenie darba pienākumi: 1) reģistrēt dzimšanas, miršanas faktus un laulības; 2) izsniegt civilstāvokļa aktu reģistrācijas apliecības, izziņas un izrakstus no reģistru ierakstiem; 3) atjaunot, anulēt, papildināt un labot civilstāvokļa aktu reģistru ierakstus; 4) sagatavot dokumentus vārda, uzvārda un tautības ieraksta maiņai un iesniegt tos Tieslietu ministrijas Dzimtsarakstu departamentam; 5) sagatavot un sniegt pārskatus par nodaļas darbību, normatīvajos aktos noteiktajos termiņos; 6) kārtot nodaļas lietvedību atbilstoši normatīvajiem aktiem; 7) veidot reģistru arhīva fondu un nodrošināt arhīva fonda dokumentu glabāšanu, uzskaiti un izmantošanu; 8) sniegt noteiktus Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras un Lauksaimniecības datu centra pakalpojumu; 9) sniegt informāciju un atbalstu e-pakalpojumu pieteikšanā par Nodarbinātības valsts aģentūras, Uzņēmumu reģistra, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Valsts darba inspekcijas, Valsts zemes dienesta, Lauku atbalsta dienesta sniegtajiem pakalpojumiem; 10) sniegt informāciju par pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem. 11) veidot un uzturēt kārtībā pašvaldības pastāvīgi un ilgtermiņa glabājamo dokumentu uzskaiti, sastādot pašvaldības arhīva fonda lietas; 12) sastādīt lietu nomenklatūras. Atalgojums: no 736,65 euro – 802,95 euro  Pretendentus aicinām pieteikties, iesniedzot šādus dokumentus: CV un motivācijas vēstuli. Dokumentus iesniegt līdz 2020. gada 11. decembrim, nosūtot to uz e-pastu: mazsalaca.dome@mazsalacasnovads.lv vai pasta adresi Pērnavas iela 4, Mazsalaca, Mazsalacas novads LV-4215, vai iesniedzot personīgi Mazsalacas novada pašvaldības Kancelejā darba laikā no plkst.8.00 līdz 16.00. Profesija: PAŠVALDĪBAS IESTĀDES VADĪTĀJS /PRIEKŠNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Pērnavas iela 4, Mazsalaca, Mazsalacas nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2020-12-11 Kontaktpersona: Dokumentus, norādot amatu, iesniegt, nosūtot uz mazsalaca.dome@mazsalacasnovads.lv

Rimi veikals Valmierā, Rīgas ielā 74, aicina darbā PĀRDEVĒJU (vitrīnas zonā). Ja Tev ir svarīgi: Algas pieaugums pēc pārbaudes laika - 3 mēnešiem Atlaides Tev un Tavam tuviniekam līdz 15% pirkumiem mūsu veikalos Apmaksāta pirmreizējā obligātā veselības pārbaude Veselības apdrošināšana pēc 1 gada Apmaksāti nodokļi, atvaļinājums, slimības lapas Elastīgs darba grafiks un bezmaksas pusdienas Kopīgi darba pasākumi, pabalsti, dāvanas Ievad apmācība darbā un karjeras izaugsmes iespējas Apmaksāts transports, braucot strādāt uz Rīgu Draudzīgi, atsaucīgi kolēģi un pozitīva darba vide Ja Tev ir: Vēlme strādāt un iegūt jaunas prasmes un zināšanas Latviešu valodas zināšanas Spēja strādāt precīzi un augsta atbildības sajūta Pozitīva attieksme un spēja strādāt komandā Iepriekšēja pieredze mazumtirdzniecībā vai klientu apkalpošanā tiks uzskatīta par priekšrocību Mēs Tev uzticēsim: Veidot pozitīvu un profesionālu uz klientu orientētu servisa līmeni Nodrošināt efektīvu, ātru pircēju apkalpošanu, konfliktsituāciju novēršanu Veikt skaidras un bezskaidras naudas norēķinus Atalgojums: 3.40 EUR/h – 3.80 EUR/h dienas maiņā (pirms nodokļu nomaksas) 6.80 EUR/h – 7.60 EUR/h svētku dienā (pirms nodokļu nomaksas) Iespēja saņemt ikmēneša bonusu līdz 80 EUR Piesakies, sūtot savu CV uz e-pastu personals@rimibaltic.com (norādot vakanci: Pārdevējs Valmierā) vai zvanot uz tālruni 80007464. Informējam, ka iesniedzot savu pieteikumu, Jūs piekrītat, ka Jūsu un/vai Jūsu likumiski aizbilstamā personas dati tiks apstrādāti, lai izvērtētu pieteikumu Rimi Latvia atlases procesa gaitā, saskaņā ar Rimi Latvia Informāciju par personas datu apstrādi atlases procesu ietvaros, ar kuras pilnu versiju varat iepazīties Rimi mājas lapā sadaļā Privātuma noteikumi. Profesija: MAZUMTIRDZNIECĪBAS VEIKALA PĀRDEVĒJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 74, Valmiera Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2020-12-10 Kontaktpersona: CV sūtīt uz personals@rimibaltic.com (norādot amatu_Valmierā) vai zvanot uz 80007464. Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri