Valmieras Ziņas

“Milda KM” īpašnieki: Uzņēmuma investora meklējumi ir tuvu noslēgumam

Lasīšanas laiks: 4 min

Augļu un dārzeņu pārstrādātāja “Milda KM” īpašnieki jau ilgāku laiku meklē uzņēmumam investoru un patlaban šis process ir tuvu noslēgumam, aģentūrai LETA apliecināja kompānijas īpašnieka “GGV Invest” pārstāvji.

“Milda KM” īpašnieka, uzņēmuma “GGV Invest” līdzīpašnieks Viesturs Kuļikovskis aģentūrai LETA apstiprināja, ka “Milda KM” ražotne šovasar pārtraukusi darbību, jo viens no uzņēmuma lielākajiem kreditoriem tiesā iesniedza prasību par parāda piedziņu no “Milda KM”. Tā rezultātā tiesa nolēma bloķēt uzņēmuma bankas kontus un kopš tā brīža kompānija tika nodota tās lielākā nodrošinātā kreditora “Attīstības finanšu institūcijas “Altum”” (“Altum”) pārvaldījumā.

Viņš uzsvēra, ka patlaban ir parakstīts līgums par “Milda KM” pārdošanu ar priekšnosacījumiem, kuri ar “Altum” saskaņotam pircējam ir jāizpilda, un kad tie tiks izpildīti, tad varēs notikt darījums.

Kuļikovskis pagaidām neatklāja ne pircēja vārdu, ne darījuma summu. Pēc viņa sacītā, investors plāno atsākt “Milda KM” darbību un, ja pircējs nebūtu atrasts, uzņēmums, visticamāk, šobrīd tiktu likvidēts.

Vairāki kompānijas bijušie darbinieki, kuri vēlējās palikt anonīmi, aģentūrai LETA norādīja, ka uzņēmumam ilgstoši bija problēmas ar norēķiniem, līdz ar to vienam no kreditoriem -“Intep” – “pacietības mērs bija pilns” un kompānija iesniedza tiesā prasību par parāda piedziņu. Tā rezultātā tiesu izpildītājs nobloķēja “Milda KM” bankas kontus, paralizējot uzņēmuma darbu, un kopš jūnija beigām ražošana ir apturēta un darbinieki nesaņem algas. “Milda KM” nav norēķinājusies arī ar tiem darbiniekiem, ar kuriem ir pārtrauktas darba attiecības.

Kopumā, pēc uzņēmuma darbinieku paustā, kompānijā strādāja apmēram 50 cilvēki, no kuriem darba attiecības joprojām nav pārtraukuši desmit darbinieki. Aplēses par kopējo algu parāda summu darbiniekiem neesot.

“Milda KM” bijušais valdes priekšsēdētājs Vilnis Vorobjovs aģentūrai LETA teica, ka konkurences un izejvielu cenu kāpuma dēļ uzņēmumam regulāri trūka apgrozāmo līdzekļu un, lai tos piesaistītu, noteikts līdzekļu apmērs ir jāaizņemas no kredītiestādēm vai investora, kura meklējumus tobrīd bija uzņēmums. Lai gan ar kavēšanos, kompānija nodokļus, saistības pret banku un citus maksājumus veica, taču viens no kreditoriem – SIA “Intep” – šovasar kavējumu dēļ iesniedza prasību tiesā par parāda piedziņu Rezultātā tiesa nolēma bloķēt uzņēmuma bankas kontus un kopš tā brīža “Milda KM” vairs nespēja funkcionēt.

“Manā skatījumā tiesnesis pieņēma absurdu lēmumu arestēt uzņēmuma kontus par labu vienam no kreditoriem, apejot pārējos kreditorus, kā rezultātā pilnībā paralizēja uzņēmuma saimniecisko darbību. Teorētiski pēc tam var iesniegt prasību un apstrīdēt šo tiesas lēmumu, taču praktiski to nevar, jo ar bloķētiem kontiem nevar izdarīt pat elementāras lietas, samaksāt rēķinus, tostarp telefona sakarus, apsardzi vai jurista pakalpojumus, darbiniekiem vairs nevar izmaksāt algas,” sacīja Vorobjovs.

Kompānijas lielākā nodrošinātā kreditora, “Attīstības finanšu institūcijas “Altum”” (“Altum”) sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Eglīte aģentūrai LETA teica, ka “Altum”, kā nodrošinātais kreditors, kuram uzņēmuma pārdošanas gadījumā ir jādod piekrišana darījuma noslēgšanai, ir informēta, ka notiek sarunas starp uzņēmuma īpašniekiem un potenciālajiem pircējiem. Taču šobrīd ne uzņēmuma īpašnieki, ne iespējamais uzņēmuma pircējs nav vērsies “Altum” ar lūgumu saskaņot darījumu. Tāpēc “Altum” patlaban nevar komentēt to, kādā stadijā ir pārrunas un vai tās gala rezultātā noslēgsies ar uzņēmuma pārdošanu.

Pēc viņas sacītā, ja uzņēmuma īpašnieki būs vienojušies ar potenciālajiem pircējiem par darījuma būtiskām sastāvdaļām un vērsušies “Altum” ar lūgumu saskaņot to, “Altum” izvērtēs darījuma atbilstību finanšu institūcijas kā nodrošinātā kreditora interesēm un atbildēs. “”Altum” kā atbildīgs kreditors nodrošina uzņēmuma īpašuma apsaimniekošanu ar mērķi uzturēt to labā kārtībā un maksimāli saglabāt tā vērtību, lai ražotni pārdotu un tā varētu atsākt ražošanu”,” sacīja Eglīte.

Informācija “Firmas.lv” liecina, ka “Milda KM” šā gada 16.oktobrī izslēgta no pievienotās vērtības nodokļa maksātāju loka. Saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta sniegto informāciju uzņēmumam 7.novembrī bija izveidojies 225 464 eiro parāds.

LETA jau ziņoja, ka šā gada 14.augustā par “Milda KM” valdes priekšsēdētāju iecelta Kete Prūse, kura patlaban ir vienīgā “Milda KM” valdes locekle. Iepriekš kompānijas valdes priekšsēdētājs bija Vilnis Vorobjovs, kurš šajā amatā bija no 2015.gada 19.maija līdz šā gada 17.jūlijam.

Tāpat vēstīts, ka “Milda KM” pagājušajā gadā strādāja ar 2,383 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 9,6% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi pieauga 1,8 reizes – līdz 171 737 eiro.

“Mildas KM” vienīgais īpašnieks ir uzņēmums “GGV Invest”. Kā liecina “Firmas.lv” informācija, “GGV Invest” īpašnieki ar 31,77% daļu katram ir Gints Čakāns, Jizhaku Rubanenko un Viesturs Kuļikovskis, bet 4,69% daļu pieder Gundaram Kuļikovskim. “GGV Invest” šā gada 16.oktobrī izslēgta no PVN maksātāju loka. Uzņēmumam šā gada 7.oktobrī bija izveidojies 2405 eiro nodokļu parāds.

“Mildas KM” darbības virzieni ir dārzeņu, konservu, pamatēdienu un ēdienu piedevu ražošana, kā arī tirdzniecība. “Mildas KM” rūpnīca atrodas Kocēnu pagastā, uzņēmuma reģistrētais pamatkapitāls ir 2 322 000

Publicēta:

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina darbā Burtnieku Kultūras centra struktūrvienības “Rencēnu pagasta kultūras nams” kultūras darba speciālistu/-i (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • plānot, organizēt un veidot kultūras, atpūtas un izglītojošus pasākumus, koncertus, izstādes un citus notikumus; • koordinēt un organizēt kultūras pasākumus Burtnieku apvienībā, izstrādāt un īstenot šo pasākumu radošos konceptus; • izstrādāt ar kultūras jomu saistītus radošos projektus; • vadīt un koordinēt amatiermākslas kolektīvu darbību; • administrēt viesmākslinieku koncertu un pasākumu norisi; • nodrošināt administratīvo atbalstu iestādes procesu realizēšanai; un ja Tev ir: • augstākā izglītība (par priekšrocību tiks uzskatīta izglītība kultūras jomā); • vēlama iepriekšēja darba pieredze kultūras jomā, projektu vadībā, pasākumu organizēšanā; • zināšanas par kultūras procesiem; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • labas iemaņas darbā ar datoru (MS Office programmām, interneta pārlūkprogrammām un sociālajiem tīkliem); • kompetences: teicamas organizatoriskās prasmes, radošs skatījums, prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; atbildība, iniciatīva, labas komunikācijas un sadarbības prasmes; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 999 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu un sakārtotu darba vidi; • personīgo izaugsmi un profesionālo zināšanu pilnveidošanu. Motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”), CV un izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv ar norādi „Kultūras darba speciālista/-es Rencēnu pagasta kultūras namā amatam” līdz 2025.gada 5.septembrim. Tālrunis papildu informācijai: 26119906. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: KULTŪRAS PASĀKUMU ORGANIZATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmieras iela 12, Rencēni, Rencēnu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Kultūra / Māksla Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-09-05 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 26119906

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina darbā Burtnieku Kultūras centra struktūrvienības “Matīšu Tautas nams” kultūras darba speciālistu/-i (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • plānot, organizēt un veidot kultūras, atpūtas un izglītojošus pasākumus, koncertus, izstādes un citus notikumus; • koordinēt un organizēt kultūras pasākumus Burtnieku apvienībā, izstrādāt un īstenot šo pasākumu radošos konceptus; • izstrādāt ar kultūras jomu saistītus radošos projektus; • vadīt un koordinēt amatiermākslas kolektīvu darbību; • administrēt viesmākslinieku koncertu un pasākumu norisi; • nodrošināt administratīvo atbalstu iestādes procesu realizēšanai; un ja Tev ir: • augstākā izglītība (par priekšrocību tiks uzskatīta izglītība kultūras jomā); • vēlama iepriekšēja darba pieredze kultūras jomā, projektu vadībā, pasākumu organizēšanā; • zināšanas par kultūras procesiem; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • labas iemaņas darbā ar datoru (MS Office programmām, interneta pārlūkprogrammām un sociālajiem tīkliem); • kompetences: teicamas organizatoriskās prasmes, radošs skatījums, prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; atbildība, iniciatīva, labas komunikācijas un sadarbības prasmes; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 999 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu un sakārtotu darba vidi; • personīgo izaugsmi un profesionālo zināšanu pilnveidošanu. Motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”), CV un izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv ar norādi „Kultūras darba speciālista/-es Matīšu Tautas namā amatam” līdz 2025.gada 5.septembrim. Tālrunis papildu informācijai: 26119906. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: KULTŪRAS PASĀKUMU ORGANIZATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmieras iela 16, Matīši, Matīšu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Kultūra / Māksla Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-09-05 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 26119906

Amata mērķis: · Nodrošināt digitālās vides nepārtrauktu attīstību un darbspēju, pārvaldīt informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) infrastruktūru, nodrošinot efektīvu, drošu un mūsdienīgu atbalstu visiem lietotājiem – darbiniekiem un izglītojamajiem. · Veidot un īstenot ilgtspējīgu IKT attīstības stratēģiju atbilstoši Valmieras tehnikuma mērķiem un valsts digitālās transformācijas virzieniem Galvenie pienākumi: · Administrēt datortīklus, serverus un datortehniku – nodrošināt to darbspēju, konfigurēšanu un profilaktisko apkopi Plānot un koordinēt IKT iepirkumus: izstrādāt tehniskās specifikācijas, uzraudzīt piegādes, pārbaudīt kvalitāti, sekot garantijas saistībām Nodrošināt IKT incidentu uzraudzību, dokumentēšanu un risināšanu – tostarp drošības pārkāpumu gadījumā Plānot un uzturēt IKT infrastruktūras kartējumu, dokumentāciju un sistēmu pārraudzības ierakstus Nodrošināt informācijas sistēmas drošību Administrēt un pārvaldīt elektronisko skolvadības sistēmu E-klase, dokumentu un darbplūsmas vadības sistēmu Namejs, u.c. Koordinēt sadarbību ar informācijas tehnoloģiju pakalpojumu sniedzējiem drošības jautājumos (hostings, e-klase, datu glabāšanas pakalpojumi) Informēt darbiniekus un izglītojamos par informācijas drošības pamatprincipiem, koordinēt kiberdrošības apmācības Piedalīties projektu sagatavošanā un īstenošanā, kas saistīti ar datortīklu, sistēmu, informācijas tehnoloģiju, datortehnikas uzlabošanu un tml. Prasības: · Augstākā izglītība informācijas tehnoloģiju jomā · Vismaz 3 gadu pieredze darbā informācijas tehnoloģiju jomā · Spēja saprast iekārtu tehnisko dokumentāciju, instrukcijas un lietot iegūto informāciju darba procesā · IKT jomu reglamentējošo tiesību aktu pārzināšana · Pārzināt darbā lietojamo tehnisko līdzekļu un tehnoloģisko iekārtu darbības principus un lietošanas noteikumus · Spēja sistemātiski analizēt IKT riskus un ieviest aizsardzības pasākumus Latviešu valodas prasme Augstākā līmeņa 1. pakāpe (C1)  Spēja sagatavot tehnisko dokumentāciju, izglītojošus materiālus un instrukcijas Augsta atbildības sajūta, prasme veikt darbu patstāvīgi, plānojot un nosakot termiņus Pozitīva attieksme pret darbu, augsta saskarsmes kultūra Prasme saskatīt nepieciešamību optimizēt darba procesus, īpaši izmantojot elektronisko tehnoloģiju priekšrocības Tālrunis informācijai: Administratīvās nodaļas vadītāja Laima Studenkova-Jolkina, tālr. 26450931. CV, motivācijas vēstuli un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas lūdzam sūtīt uz e-pastu personals@valmierastehnikums.lv. Pieteikumu sūtīt uz e-pastu ar norādi “Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju administratora vakancei” līdz 2025.gada 8.septembrim. Profesija: INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJU ADMINISTRATORS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Vadu iela 3, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-08 Kontaktpersona: Laima Studenkova - Jolkina Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri