Valmieras Ziņas

Kas jāzina par budžeta plānošanu 2021. gadā?

Lasīšanas laiks: 3 min

Pagājušā gada notikumus negaidīja neviens – tas bija gads, kas atnesa lielas pārmaiņas visās dzīves jomās, tostarp finansēs. Tādēļ tagad, sākoties 2021. gadam, daudziem personīgā budžeta plānošana ir aktuālāka, nekā jebkad iepriekš. Turpinājumā daži noderīgi padomi, kas palīdzēs izveidot efektīvu budžeta plānu un sasniegt savus finansiālos mērķus.

Budžeta plānošana – kādēļ tas ir tik svarīgi?

Daudzi cilvēki izvairās no budžeta plānošanas, jo uzskata, ka tas viņus ierobežos tērēt naudu tā, kā viņi vēlas. Taču realitāte ir tāda, ka daudzi iztērē vairāk, kā plānots tikai tādēļ, ka viņiem nav skaidra budžeta plāna.

Budžets ir lieliska iespēja sekot līdzi naudas plūsmai, kā arī sasniegt savus finanšu mērķus. Budžeta plāna izveide un ievērošana prasa domāšanas un ieradumu maiņu, bet ilgtermiņā tas noteikti atmaksāsies.

Kā izveidot efektīvu budžeta plānu?

Lai 2021. gads finansiālā ziņā būtu veiksmīgāks, budžeta plāna izveide ir labs veids, kā sākt. Veltiet pietiekami daudz laika savu līdzšinējo ieradumu izvērtēšanai, lai veiktu nepieciešamās korekcijas un izveidotu efektīvu budžeta plānu, kas palīdzēs sasniegt un saglabāt finansiālo stabilitāti.

Novērtējiet pašreizējo situāciju

Pirmais solis ir godīgi novērtēt savu pašreizējo situāciju – piefiksēt gan ienākumus, gan izdevumus. Ja vairumā gadījumu ir skaidrs, cik daudz nopelnām, ar tērēšanu varētu būt grūtāk – bieži vien īsti nav skaidrs, kam un cik daudz tiek tērēts. Tomēr bez skaidras izpratnes par to, kur paliek nauda, ir visai grūti izveidot budžeta plānu, kas ilgtermiņā nesīs gaidīto rezultātu.

Ilgāku laika posmu, piemēram, mēnesi vai divus, pierakstiet visus savus izdevumus. Tas sniegs Jums priekšstatu par naudas tērēšanas paradumiem un palīdzēs veikt korekcijas, ja tādas būs nepieciešamas.

Atrodiet liekos tēriņus

Ja Jūsu mērķis ir sasniegt vai saglabāt finansiālo stabilitāti vai īstenot kādas lielākas ieceres, visdrīzāk, Jums nāksies atrast liekos tēriņus, ko atmetot būs vairāk līdzekļu svarīgāku mērķu sasniegšanai.

Pārskatot savus naudas tērēšanas paradumus, iespējams, atklāsiet, ka kafijai un uzkodām ārpus mājas tērējat vairāk, kā sākumā šķitis. Pat ja šie tēriņi sākotnēji šķiet mazi, domājiet par to ilgtermiņā. Viena kafijas tasīte 1,50 eiro vērtībā var nešķist nekas daudz, tomēr 5 dienu laikā tie jau ir 6 eiro, mēneša laikā – 24 eiro, gada laikā – 288 eiro. Un tā nemaz vairs nešķiet tik maza summa.

Izvirziet mērķus

Lai budžeta plāns strādātu Jūsu labā, tajā jāiekļauj ne vien obligātie maksājumi un ikdienas tēriņi, bet arī savas ieceres un sapņi. Izvirziet mērķus! Izlemiet, ko un cik ilgā laikā vēlaties sasniegt, cik daudz naudas tam nepieciešams. Paturiet prātā, ka mērķiem jābūt reāliem, saskaņotiem ar Jūsu finansiālām iespējām.

Ja kādu lielāku ieceri nevarat atlikt, kamēr sakrāsiet tai nepieciešamos naudas līdzekļus, varat izmantot kredīta sniegtās iespējas. Patēriņa kredīti ļauj aizņemties līdz pat vairākiem tūkstošiem eiro un atmaksāt tos ilgākā laika posmā – saskaņā ar iepriekš noteiktu maksājumu grafiku. Plašāku informāciju par patēriņa kredītu var uzzināt šajā mājas lapā.

Neaizmirstiet arī budžeta plānā iekļaut neparedzētus izdevumus – tādi noteikti radīsies. Arī neplānotu izdevumu gadījumā noderīgi var būt aizņemties – piemēram, aizdevums no https://www.creamcredit.lv/aizdevums dod iespēju saņemt līdz pat 10000 eiro salīdzinoši īsā laikā. Pirms tam gan svarīgi izvērtēt savu maksātspēju un saskaņot vēlmes ar iespējām.

Budžets ir lielisks finanšu pārvaldības instruments – izmantojiet to, lai šajā gadā justos drošāk par savu dzīvi un finansēm.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Vairāk par mums uzzināsi šeit: https://www.vid.gov.lv/lv/personals VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Otrās juridisko personu parādu atgūšanas daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (2 vakances uz nenoteiktu laiku un 1 vakance uz noteiktu laiku) Ar iespēju strādāt Valmierā, Madonā, Cēsīs, Balvos, Daugavpilī vai Rīgā. Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles, atbalsta un nodokļu parādu piedziņas jomā. Ja vēlies ieguldīt savas zināšanas un prasmes interesantā un dinamiskā vidē un ikdienā pildīt darba pienākumus, kas saistīti ar nodokļu maksātāju nesavlaicīgu norēķināšanu ar valsts budžetu, konkrētas situācijas analīzi un risinājumu piedāvāšanu, vienojoties ar parādnieku par parāda atmaksu, vai nodokļu parādu atgūšanas procesa uzsākšanu parādniekam, piesakies! Obligātās prasības: vismaz pirmā līmeņa profesionālā augstākā (koledža) izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām*; nevainojama reputācija. Ja Tev piemīt kāda no šādām īpašībām, mēs Tevi gaidām Otrās juridisko personu parādu atgūšanas daļā: esi nosvērts; patīk meklēt risinājumus; spēj sekot līdzi informācijai; proti analizēt informāciju; atbildīgi risini izveidojušos situāciju; saskati likumsakarības; strādā ar datoru un programmām; komunicē ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: jākomunicē ar nodokļu maksātājiem attālināti vai rakstiski; jārīko un jāpiedalās attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem; jāgatavo pieprasījumi un rīkojumi nodokļu maksātājiem, iestādēm un organizācijām; jāstrādā ar informācijas sistēmām un jāiegūst informācija par nodokļu maksātāju; jāanalizē nodokļu maksātāja saimnieciskā darbība; jāvērtē finanšu dokumenti, jāapkopo informācija un jāgatavo argumentēti lēmumu projekti; jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1130 līdz 1388 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1200 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā;. Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt mūsdienīgā darba vidē. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: ˗ pirmā līmeņa profesionālo augstāko (koledža) izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera; Raiņa iela 3, Madona; Kr.Valdemāra iela 2, Cēsis; Brīvības iela 81, Balvi; Rīgas iela 4/6, Daugavpils; Talejas iela 1, Rīga Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_2JPPAD_GNI_norādi pašvaldību_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123733. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. *Šā panta pirmās daļas 4. punkts neattiecas uz personu, kura pretendē uz ierēdņa amatu, kas ir vakants uz noteiktu laiku. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 3 Aktuāla līdz: 2025-07-28 Kontaktpersona: vid.konkursi@vid.gov.lv, 67122633

Mūsu partneri