Valmieras Ziņas

Kāds materiālais atbalsts pieejams Valmieras novada iedzīvotājiem?

Lasīšanas laiks: 3 min

Lai pēc iespējas ātrāk nodrošinātu vienotu pašvaldības atbalsta funkciju visiem novada iedzīvotājiem, sociālās palīdzības un atbalsta saistošie noteikumi bija pirmie, pie kuru izstrādes strādāja Valmieras novada pašvaldība. 15. septembrī stājās spēkā Valmieras novada pašvaldības saistošie noteikumi “Par materiālo atbalstu Valmieras novada pašvaldībā”, kuros noteikti materiālā atbalsta veidi un apmērs Valmieras novada pašvaldības administratīvajā teritorijā, to pieprasīšanas, piešķiršanas un izmaksas kārtība, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Elīna Upīte.

Pabalsts bērna piedzimšanas gadījumā

Bērna piedzimšanas gadījumā pabalsta apmērs ir 200 eiro un to piešķir par katru bērnu, kura deklarētā dzīvesvieta no dzimšanas reģistrācijas brīža ir Valmieras novada pašvaldības administratīvajā teritorijā. Pabalstu var pieprasīt ne vēlāk kā sešus mēnešus pēc bērna piedzimšanas, iesniedzot iesniegumu Valmieras novada pašvaldības Dzimtsarakstu nodaļā.

Pabalstu var saņemt: viens no bērna vecākiem, ja vismaz vienam no bērna vecākiem deklarētā dzīvesvieta sešus mēnešus pirms bērna dzimšanas brīža ir Valmieras novadā; persona, kura adoptējusi vai ņēmusi aizbildnībā bērnu, vai viens no bērna audžuvecākiem, ja bērns nodots ārpusģimenes aprūpē, un ja šis pabalsts jau nav izmaksāts vienam no bērna vecākiem.

Pabalsts sociālās rehabilitācijas mērķu sasniegšanai

Pabalsta piešķiršanas mērķis ir palīdzēt mājsaimniecībai uzlabot sociālo situāciju un iekļauties sabiedrībā. Vienai mājsaimniecībai, kura savu dzīvesvietu deklarējusi Valmieras novadā pēdējos 12 mēnešus, piešķiramā pabalsta kopējais apmērs ir ne vairāk kā 300 eiro kalendāra gadā.

Pirms lēmuma par pabalsta piešķiršanu Valmieras novada Sociālo lietu pārvaldes sociālā darba speciālists veiks mājsaimniecības sociālās situācijas, vajadzību un resursu novērtējumu un sagatavos sociālās rehabilitācijas plānu.

Lai saņemtu pabalstu, Valmieras novada Sociālo lietu pārvaldē jāiesniedz iesniegums.

Pabalsts nozīmīgā dzīves jubilejā

Pabalstu nozīmīgā dzīves jubilejā saņem personas, kuras sasniegušas 80, 85, 90, 95, 100 un vairāk par 100 gadu vecumu un kuru dzīvesvieta vismaz 12 mēnešus pirms pabalsta saņemšanas ir deklarēta Valmieras novadā.

Pabalstu jubilāram pašvaldība pasniedz dāvanas veidā, kuras vērtība ir līdz 25 eiro, savukārt personai 100. dzimšanas dienā un katrā nākamajā dzimšanas dienā piešķir naudas pabalstu 150 eiro apmērā.

Pabalsta saņemšanai nav nepieciešams iesniegums.

Apbedīšanas pabalsts

Apbedīšanas pabalstu piešķir, ja Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) piešķirtais apbedīšanas pabalsta apmērs ir mazāks par 500 eiro. Pašvaldības piešķirtā pabalsta apmēru veidos starpība starp 500 eiro un VSAA piešķirtā apbedīšanas pabalsta apmēru, bet ne vairāk kā 300 eiro.

Pabalstu piešķir par personu, kuras deklarētā dzīvesvieta pirms miršanas ir bijusi Valmieras novadā.

Apbedīšanas pabalstu izmaksā personai, kura Dzimtsarakstu nodaļā iesniedz iesniegumu un apņemas veikt vai ir veikusi mirušās personas apbedīšanu. Iesniegumam jāpievieno personas miršanas apliecības kopija (uzrādot oriģinālu), VSAA lēmuma kopija par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu. Pabalstu var pieprasīt ne vēlāk kā sešus mēnešus pēc personas miršanas dienas.

Pašvaldība materiālo atbalstu var izmaksāt skaidrā vai bezskaidrā naudā, pārskaitot to pieprasītāja kredītiestādes kontā vai pasta norēķinu sistēmas kontā, vai mantas veidā, sveicot iedzīvotājus nozīmīgā dzīves jubilejā, vai pēc vienošanās ar pieprasītāju pakalpojuma sniedzēja kredītiestādes kontā, piemēram, apbedīšanas pabalstu izmaksājot apbedīšanas pakalpojuma sniedzējam.

Iesniegumu veidlapas publicētas Valmieras novada pašvaldības tīmekļa vietnē www.valmierasnovads.lv.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Vairāk par mums uzzināsi šeit: https://www.vid.gov.lv/lv/personals VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Otrās juridisko personu parādu atgūšanas daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (2 vakances uz nenoteiktu laiku un 1 vakance uz noteiktu laiku) Ar iespēju strādāt Valmierā, Madonā, Cēsīs, Balvos, Daugavpilī vai Rīgā. Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles, atbalsta un nodokļu parādu piedziņas jomā. Ja vēlies ieguldīt savas zināšanas un prasmes interesantā un dinamiskā vidē un ikdienā pildīt darba pienākumus, kas saistīti ar nodokļu maksātāju nesavlaicīgu norēķināšanu ar valsts budžetu, konkrētas situācijas analīzi un risinājumu piedāvāšanu, vienojoties ar parādnieku par parāda atmaksu, vai nodokļu parādu atgūšanas procesa uzsākšanu parādniekam, piesakies! Obligātās prasības: vismaz pirmā līmeņa profesionālā augstākā (koledža) izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām*; nevainojama reputācija. Ja Tev piemīt kāda no šādām īpašībām, mēs Tevi gaidām Otrās juridisko personu parādu atgūšanas daļā: esi nosvērts; patīk meklēt risinājumus; spēj sekot līdzi informācijai; proti analizēt informāciju; atbildīgi risini izveidojušos situāciju; saskati likumsakarības; strādā ar datoru un programmām; komunicē ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: jākomunicē ar nodokļu maksātājiem attālināti vai rakstiski; jārīko un jāpiedalās attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem; jāgatavo pieprasījumi un rīkojumi nodokļu maksātājiem, iestādēm un organizācijām; jāstrādā ar informācijas sistēmām un jāiegūst informācija par nodokļu maksātāju; jāanalizē nodokļu maksātāja saimnieciskā darbība; jāvērtē finanšu dokumenti, jāapkopo informācija un jāgatavo argumentēti lēmumu projekti; jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1130 līdz 1388 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1200 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā;. Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt mūsdienīgā darba vidē. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: ˗ pirmā līmeņa profesionālo augstāko (koledža) izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera; Raiņa iela 3, Madona; Kr.Valdemāra iela 2, Cēsis; Brīvības iela 81, Balvi; Rīgas iela 4/6, Daugavpils; Talejas iela 1, Rīga Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_2JPPAD_GNI_norādi pašvaldību_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123733. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. *Šā panta pirmās daļas 4. punkts neattiecas uz personu, kura pretendē uz ierēdņa amatu, kas ir vakants uz noteiktu laiku. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 3 Aktuāla līdz: 2025-07-28 Kontaktpersona: vid.konkursi@vid.gov.lv, 67122633

Mūsu partneri