Valmieras Ziņas

Kā vislabāk sagatavoties skrējienam

Iestājoties vasarīgi siltam laikam, liela daļa cilvēku nomainījuši treniņus sporta zālē pret aktivitātēm brīvā dabā – nūjošanu, skriešanu, pastaigām. Tāpat aktīvi sākusies arī maratonu sezona – daži maratoni un to posmi jau ir aiz muguras, bet straujiem soļiem tuvojas nākamie. Kā vislabāk sagatavoties skrējienam gan atlikušajās dienās un nedēļās līdz tam, gan īsi pirms starta? “Euroaptieka” farmaceite Anna Ļapidevska sniedz vērtīgus ieteikumus.

“Ir prieks, ka Latvijas iedzīvotāju vidū ir vērojama pozitīva tendence – cilvēki arvien biežāk sporto un veic dažādas fiziskas aktivitātes, kā arī aizvien vairāk piedomā pie pilnvērtīga un sabalansēta uztura. Ik gadu maratonos piedalās cilvēki, kas savus spēkus ir nolēmuši pārbaudīt pirmo reizi, tādēļ ir svarīgi zināt, kā skrējienam pareizi sagatavoties, lai nekaitētu veselībai,” stāsta farmaceite Anna Ļapidevska.

Farmaceite Anna Ļapidevska atzīst, ka viņas un pārsvarā arī citu skrējēju galvenā motivācija, piedaloties dažādajās skriešanas distancēs, visbiežāk ir apņemšanās ievērot veselīgāku dzīvesveidu un pierādīt sev un citiem, ka to var izdarīt. Tomēr, lai šādus skrējienus noskrietu veiksmīgi, ļoti būtisks ir gatavošanās process pirms tam. Jāņem vērā, ka gatavojoties, būtiskas ir ne tikai sportiskas aktivitātes, bet arī sabalansēts uzturs. “Sieviešu skrējiena distances ir dažādas un piemērotas gan pieredzējušām skrējējām, gan arī tām, kas skriešanu uzsākušas pavisam nesen. Ikvienai no skrējējām pirms starta ir jāpiedomā pie sabalansēta uztura un regulāriem treniņiem, un būtiski ir nepārcensties un ļaut savam ķermenim atpūsties no slodzes vismaz 2 dienas pirms gaidāmā skrējiena,” skaidro Anna Ļapidevska.

Veselīgs uzturs, gatavojoties skrējienam, ir tikpat būtisks kā treniņi, tādēļ ir jāpievērš vērība arī uzturvielām, ko organisms saņem pirms skrējiena. Tā, piemēram, ogļhidrāti ir viena no būtiskākajām uzturvielām un galvenais enerģijas avots cilvēka organismā, ar lielu nozīmi tieši izturības sporta veidos, bet olbaltumvielas palīdzēs atjaunot muskuļus. Tāpat jārūpējas, lai uzņemtu pietiekami daudz vitamīnu un minerālvielu, kas organismam nepieciešamas. Farmaceite iesaka pietiekamā daudzumā uzņemt magniju, zivju vai krila eļļu, kalciju un dzelzi, lai ķermenim atvieglotu atjaunošanās procesu.

Ieteikumi skrējējiem, lai veiksmīgi sagatavotos pirms maratona starta:

  • Ievēro regulāras ēdienreizes – lai uzturētu vielmaiņu aktīvu, nepieciešamas samērīgas 3-5 ēdienreizes dienā;
  • Skrējiena dienā sāc rītu ar sātīgu maltīti, piemēram, graudaugu putru, kas nodrošinās enerģiju. Taču ielāgo, ka pēdējā ēdienreize pirms skrējiena jāietur aptuveni 2-3 stundas līdz tam;
  • Līdz skrējienam nav ieteicams uzņemt treknus un taukvielām bagātus pārtikas produktus;
  • Lieto daudz šķidruma, vislabāk ūdeni – padzeries gan pirms skrējiena, gan arī pēc, bet, ja esi izvēlējusies garāku skrējiena distanci, paņem līdzi mazu pudelīti, lai vari padzerties arī skrējiena laikā;
  • Skrējiena dienā izvēlies laikapstākļiem piemērotu apģērbu un labus skriešanas apavus, bet skrien tajos apavos, kuros esi aizvadījusi sagatavošanās treniņu procesu;
  • Vismaz 2 dienas pirms gaidāmā starta ļauj savam ķermenim atpūsties no fiziskas slodzes.

Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem.

AS „Valmieras piens” aicina pievienoties komandai CEHA STRĀDNIEKUS/(-CES) ražošanas cehā.  GALVENIE DARBA PIENĀKUMI: • Ražot piena produktus atbilstoši tehnoloģiskām instrukcijām; • Pārbaudīt iepakojamā materiāla, piena produktu un ražošanas iekārtu stāvokli; • Veikt pasūtījuma komplektēšanu, sagatavošanu, iekraušanu; • Veikt darba telpu, iekārtu un inventāra mazgāšanu un dezinfekciju. PRASĪBAS KANDIDĀTAM: • Vidējā vai vidējā profesionālā izglītību (vēlams pārtikas rūpniecībā); • Darba pieredze pārtikas rūpniecībā (vēlams); • Iespēja strādāt fizisku darbu un summēto darba laiku; • Augsta atbildības sajūta. DARBA LAIKA VEIDS UN REŽĪMS: summētais darba laiks pēc grafika maiņās. Jāstrādā 4-5 darba dienas nedēļā, arī sestdienās un svētdienās, ja sanāk pēc grafika. Iespējamie maiņu darba laiki 6:30-18:00, 8:00-20:00, 10:00-22:oo un maiņas mainīsies pēc grafika, visu laiku nebūs darbs tikai vienā maiņā. MĒS PIEDĀVĀJAM: • Iespēju strādāt un pilnveidoties lielā un starptautiskā uzņēmumā; • Dinamisku darba vidi; • Apmācību, uzsākot darbu; • Atalgojumu sākot no 611 EUR pirms nodokļu nomaksas; • Bezmaksas uzņēmuma produkciju un citus labumus. Ja vēlies kandidēt uz šo amatu, CV ar norādi "Ceha strādnieks" sūti uz e-pasta adresi sannija.novika@foodunion.com Tālrunis informācijai: 27883303. Sazināsimies tikai ar tiem, kandidātiem, kurus aicināsim uz pārrunām. Profesija: CEHA STRĀDNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 93, Valmiera Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 3 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2020-03-19 Kontaktpersona: CV ar norādi “Ceha strādnieks” sūtīt uz sannija.novika@foodunion.lv, t. 27883303. Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri