Valmieras Ziņas

Kā sportot veselīgi, saudzējot locītavas

Tuvojoties vasaras sezonai, palielinās to cilvēku skaits, kuri ir nolēmuši aktīvi sportot. Lai sportot prieks neapsīktu jau pirmajā mēnesī, vērtīgi atcerēties vairākus ieteikumus, kuri ļaus izvairīties no traumām un izbaudīt aktivitātes svaigā gaisā no sirds. Kādas ir izplatītākās kļūdas atsākot sportot un kā no tām izvairīties, parūpējoties par locītavu labsajūtu, iesaka fitnesa trenere Simona Andersone un aptieku tīkla Apotheka sertificētā farmaceite Laila Zālīte.

Veic iesildīšanos

Fiziskas aktivitātes ir jāuzsāk pakāpeniski, sākot ar iesildīšanos. Viegls un efektīvs veids, kā iesildīties pirms sportiskām aktivitātēm, ir izpildīt vieglus apļošanas vingrinājumus. Ieteicams izstiept muskuļus, tādējādi tie kļūs elastīgāki, un tas palīdzēs labāk pārvietoties. Stiepšanās vingrinājumus vajadzētu veikt katru dienu vai vismaz trīs reizes nedēļā, bet to nevajadzētu darīt, ja muskuļi ir auksti – vispirms vajadzētu vismaz 10 minūtes iesildīt locītavas. Fitnesa trenere Simona Andersone iesaka izmēģināt arī dinamiskos stiepšanās vingrinājumus, kuri ir apvienoti ar kardio vingrinājumiem. Šādas aktivitātes labi sasilda, izstaipa un sagatavo treniņam locītavas, saites un muskuļus.

Kusties biežāk

Jo biežāk tiek izkustinātas locītavas, jo mazāka varbūtība, ka tās kļūs stīvas un zaudēs savu elastību. Svarīgi ir izprast savu organismu, lai saprastu, cik liela slodze ir vēlama. Locītavām draudzīgas fiziskās aktivitātes ir, piemēram, peldēšana, ūdens aerobika, riteņbraukšana. ”Ja vēlamies sportot nedaudz mierīgāk un svaigā gaisā, vislabākā izvēle būs pastaiga vai lēns skrējiens pa grubuļainām virsmām – kalniem, takām, kāpām vai mežā. Šāda tipa treniņš apvieno lielisku izkustēšanos locītavām un svaiga skābekļa uzņemšanu,” stāsta Simona Andersone. Sportojot ļoti būtiski ir uzmanīties no pārlieku lielas slodzes. Bieži vien cilvēki neizvērtē savas spējas un izvēlas nepiemērotu slodzi, kas var kaitēt gan locītavām, gan organismam kopumā. Slodzei ir jābūt regulārai un sabalansētai. Piemēram, labāk būtu izvēlēties skriet katru dienu distanci no 15 līdz 30 minūtēm, nevis reizi nedēļā skriet 2 stundu garu distanci. Ja ir jūtamas muskuļu sāpes no iepriekšējā treniņa, tad tiem jāļauj atpūsties un jāizvēlas kāds vieglākas intensitātes treniņš.

Ēd pareizi un pilnvērtīgi

Visam organismam, tajā skaitā arī locītavām, kauliem un muskuļiem, vajadzīgs pilnvērtīgs uzturs. Locītavu veselībai par labu nāk omega-3 taukskābes, mežrozīšu un ingvera produkti. Labs omega-3 taukskābju avots ir zivju ēdieni, bet, ja zivju produkti negaršo, tad lielisks aizvietotājs būs zivju eļļas kapsulas, kuras mazina iekaisumu un locītavu sāpes. Fitnesa trenere iesaka uzturā lietot arī vietējo ražotāju kaņepju produktus, kuri satur omega-3 taukskābes. Viens no galvenajiem locītavu labsajūtas atbalstiem ir galerts jeb vārīta gaļa. Lai locītavas justos labi, nepieciešams ievērot pareizu un pilnvērtīgu uzturu, jo liekais svars apdraud locītavu veselību, radot pārmērīgu slodzi. Katrs papildu kilograms trīskārtīgi palielina locītavu slodzi. Locītavu nodiluma gaitu var aizkavēt pārtika, kuras sastāvā ir antioksidanti, kas ir E un C vitamīns, glikozamīns un hondroitīns. Tie sastopami jūras produktos un gaļas izstrādājumos. Kopumā uzturam ir jābūt bagātīgam ar olbaltumvielām, labajām taukskābēm, minerālvielām un vitamīniem. Kauliem ir nepieciešams kalcijs, ko var uzņemt, lietojot piena produktus, brokoļus un pākšaugus.

Izvēlies piemērotus apavus un apģērbu

Ļoti svarīga ir pareiza apavu izvēle. Apaviem ir jāpieguļ pēdai, tie nedrīkst spiest, kā arī nevajadzētu radīt diskomfortu. Tiem ir jābūt pareizā izmērā un ar nepieciešamo atbalstu. Farmaceite Laila Zālīte norāda: ‘’apaviem ir jāsniedz drošs atbalsts potītēm. Nepareiza apavu izvēle, jo sevišķi, ja cilvēks tos valkā regulāri, var novest pie pēdas deformācijas, līdz ar to katrs solis ir kā trieciens, kas netiek amortizēts.’’ Šādā situācijā tiek traumēti ceļi, gūžas un mugura. Svarīgi arī, lai muskuļi un locītavas strauji neatdzistu un ilgstoši nebūtu pakļauti zemām temperatūrām, piemēram, peldēšana aukstākā ūdenī, braukšana ar divriteni aukstā, slapjā un vējainā laikā. Nodarbojoties ar šādām aktivitātēm, ir svarīgi valkāt atbilstošu apģērbu, kas pasargā ķermeni un sevišķi locītavas.

Meklē palīglīdzekļus sāpju novēršanai

Arī sportojot piesardzīgi var gūt traumas, tādēļ ir nepieciešams konsultēties ar speciālistu – ārstu vai farmaceitu -, kurš ieteiks vislabāko risinājumu traumas izraisīto sāpju mazināšanai. ‘’Ja izjūti asas sāpes locītavās un muskuļos, atvēsini sāpīgo vietu, piemēram, ar Sportgel atvēsinošo gelu vai Deep relief atvēsinošo gelu. Ja pēc sportošanas jūtams pietūkums vai gadījies neveiksmīgi pārslogot muskuļus, līdzēs Dolobene gels, kas noņems tūsku, zilumus, sāpes un iekaisumu’’ iesaka sertificētā farmaceite Laila Zālīte. Pirmajās sportošanas reizēs pēc treniņa palīdzēs Diclac gels, Olfen gels, Airtal krēms, kā arī Perskindol gels. Ja pēc treniņa muskuļi ir samocīti, vai arī rodas asas sāpes locītavās, nepieciešams izmantot Nexcare cold/hot kompresi, lai mazinātu tūsku un sāpes. Noteikti atceries – jebkuru medikamentu lietošanu pārrunā ar ārstu vai farmaceitu, kurš ieteiks tieši tev vispiemērotāko līdzekli!

Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem.

"Valmieras ziņas" jautā

Vai Valmierā vajag uzstādīt fotoradarus?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmierā uzņēmējdarbība un attīstība iet roku rokā ar dabisku, sakoptu un sakārtotu vidi. Tā iedvesmo augstiem sasniegumiem sportā, izglītībā, radošiem risinājumiem kultūrā un jaunu virsotņu sasniegšanai! Kā pilsēta nevar pastāvēt bez iedzīvotājiem, tā pašvaldība - bez izglītotiem, lojāliem un atsaucīgiem darbiniekiem. Valmieras pilsētas pašvaldība aicina darbā uz nenoteiktu laiku (1,0 slodze, 40 stundas nedēļā) DIENESTA VIESNĪCAS SKOLOTĀJU (darba vietas adrese: Ausekļa iela 25C, Valmierā) Ja Tev ir vēlme: - nodrošināt Dienesta viesnīcā dzīvojošiem izglītojamajiem drošu un psiholoģiski labvēlīgu vidi; - sadarboties ar izglītojamajiem, izglītojamā vecākiem vai aizbildņiem, izglītības iestāžu sociāliem pedagogiem un Dienesta viesnīcas tehnisko personālu, lai sniegtu atbalstu izglītojamajiem izglītības procesa un socializācijas jautājumos; - strādāt individuālo darbu ar izglītojamajiem - iepazīt izglītojamo intereses un individuālās īpatnības, organizēt individuālās (arī grupveida) pārrunas; - sekot, lai izglītojamie ievēro telpu lietošanas un iekšējās kārtības noteikumus. Darbs ar vidusskolas vecuma izglītojamajiem; un ja Tev ir: - augstākā pedagoģiskā izglītība; - pedagoģiskā darba pieredze ne mazāk par 2 gadiem; - labas komunikācijas prasmes, spēja strādāt komandā un pieņemt lēmumus patstāvīgi; mēs piedāvājam: - darba samaksa par slodzi no 535 EUR līdz 620 EUR (atbilstoši darbinieka individuālajam novērtējumam); - darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un sociālās garantijas. Pieteikuma vēstuli, CV un augstākās izglītības dokumenta kopijas var iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmiera.lv, vai personīgi Valmieras pilsētas pašvaldības Apmeklētāju pieņemšanas centrā adrese: Lāčplēša ielā 2, Valmierā, ar norādi „Dienesta viesnīcas skolotāja/-as amatam” līdz 2019.gada 22.novembrim plkst.16:00. Tālrunis papildu informācijai: 64207148, 64207156 vai 29448574. Iesniegtos personas datus Valmieras pilsētas pašvaldība izmantos, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu. Ja kandidāts vēlas, lai viņa personas dati tiktu saglabāti Valmieras pilsētas pašvaldības iekšējā datu bāzē ar mērķi tos apstrādāti citos Valmieras pilsētas pašvaldības personāla atlases konkursos, tad pieteikumā vakancei lūdzam kandidātam norādīt savu piekrišanu personas datu saglabāšanai. Sīkāka informācija par personas datu apstrādi Valmieras pilsētas pašvaldībā: http://www.valmiera.lv/images/userfiles/VPP_privatumapolitika%281%29.pdf Profesija: INTERNĀTA, DIENESTA VIESNĪCAS SKOLOTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Ausekļa iela 25C, Valmiera Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2019-11-22

1120 06 Ražošanas direktors kokapstrādē BEST WOOD EUROPE, SIA Darba apraksts - Ražošanas un tehnoloģisko procesu plānošana, vadīšana un kontrole; - Plānot, organizēt un vadīt pakļautībā esošos cilvēkresursus; - Nodrošināt un kontrolēt ražošanas iekārtu optimālu lietošanu un savlaicīgu tehnisko apkalpošanu; - Kontrolēt visus ražotnes procesus, nodrošināt to izpildes kvalitāti; - Sekot līdz ražošanas procesu normu un projektu izpildes termiņu ievērošanu; - Sniegt ierosinājumus ražošanas procesu attīstībai; - Ieviest ražošanas procesos jaunus tehnikas veidus, kā arī jaunākās tehnoloģijas; - Izstrādāt pasākumus, kuri veicinās efektivitātes paaugstināšanu un izmaksu samazināšanos; - Budžeta sastādīšana, tā izpildes kontrole. Prasības kandidātiem - Augstākā vidējā speciālā izglītība, vēlams kokapstrādes specialitātē vai citā tehniskā jomā; - Darba pieredze vadoša līmeņa amatā un cilvēku vadībā; - Izpratne par uzņēmuma vajadzībām un personāla attīstības iespējām; - Spēja ātri pieņemt efektīvus un kvalitatīvus lēmumus; - Spēja organizēt, koordinēt un kontrolēt padoto darbību; - Spēja ātri reaģēt uz izmaiņām un pielāgoties situācijai; - Aktīva, pašmotivēta un uz rezultātu orientēta personība ar augstu atbildības sajūtu un līderības dotībām; - Teicamas latviešu un krievu valodu zināšanas. Uzņēmums piedāvā Profesionālus izaicinājumus un stabilu darba vietu; Vērtīgu darba pieredzi; Konkurētspējīgu atalgojumu; Nepieciešamo nodrošinājumu darba veiksmīgai izpildei; Daļēji apmaksātas pusdienas; Kompensāciju ceļa izdevumiem. Informācija par darba sludinājumu: Uz darba vietu nogādā ar uzņēmēja transportu. Atrašanās vieta: “Zālītes”, Brenguļu pagasts, Beverīnas novads, LV-4245 Darba amata apraksts: pilna slodze, pastāvīgs darbinieks. Darba laiks: 8:00-17:00   Alga: No EUR 2500 – 3000 bruto un sociālās garantijas.  Sazināsimies ar kandidātiem, kuri būs tikuši 2.atlases kārtā. Epasts: bwe@bwe.lv Mob.tel.: 24966076 Profesija: RAŽOŠANAS DIREKTORS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2019-11-30 Kontaktpersona: Struktūrvienība Brenguļu pagasta Zālītēs

Mūsu partneri