Valmieras Ziņas

Kā ir būt meitenei programmētājai?

Lasīšanas laiks: 3 min

Renāte Eva Veispāle ir valmieriete, kas lauž stereotipu par programmēšanu kā puišu jomu. Renāte līdz 9.klasei mācījās Valmieras Pārgaujas ģimnāzijā, pēc tam Valmieras tehnikumā sāka apgūt programmēšanas tehniķa profesiju. Pabijusi praksē Lisabonā, Portugālē, meitene gatavojas noslēguma eksāmeniem tehnikumā un plāno studiju turpināšanu universitātē, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras Tehnikuma Sabiedrisko attiecību speciāliste Agnese Kelpša-Čubrova.

Renāte saka: “Mūsdienās, kad tehnoloģijas ir neatņemama ikdienas sastāvdaļa, es redzu daudz iespējas un izaicinājumus šajā jomā. Savas zināšanas un prasmes var nemitīgi pilnveidot”.

Interese par programmēšanu un tehnoloģijām lielā mērā ir saistīta ar Renātes brāļu karjeru. Redzot abu brāļu ikdienu, kas ir cieši saistīta ar IT jomu –   datori, detaļas, programmēšana – arī Renātē nostiprinājusies interese par tehnisko izglītību. Brīvajā laikā Renātei patīk iemūžināt skaistos un svarīgos dzīves mirkļus – fotografēt. Iepriekš viņa ir aizrāvusies arī ar dambretes spēlēšanu. Dambretei nepieciešama stratēģiska domāšana, analītiskās spējas un prasme prognozēt nākamos gājienus.

Četru gadu laikā Renāte praksē uzņēmumos ir aizvadījusi 20 nedēļas, kur bija iespēja iegūt jaunas zināšanas un attīstīt līdzšinējās prasmes. Tāpat arī viņai bija iespēja doties praksē uz ārzemēm, izmantojot Erasmus+ programmas piedāvātās iespējas. 6 nedēļu ilgu praksi viņa pavadīja IT uzņēmumā Lisabonā, Portugālē. Atceroties prakses laiku meitenei lieli pārsteigumi neesot bijuši, ja nu vienīgi nokļūšana darba vietā. “Latvijā pārvietošanās ir vienkāršāka un pieejamāka,” piebilst Renāte,” lai  nokļūtu uz prakses vietu Lisabonā ikdienā bija jāpārvietojas gan ar prāmi, gan metro”.

Darba vietā lielākais izaicinājums bija prakses uzdevuma izpilde – mājas lapas izstrāde. Viens no galvenajiem nosacījumiem – tai jābūt pilnībā funkcionālai no A līdz Z. Lai nodrošinātu mājaslapas funkcionalitāti, Renāte darbojās gan individuāli, gan kopā ar kursa biedru Ričardu, kurš arī guva darba pieredzi praksē Portugālē.

Pēc tehnikuma absolvēšanas Renāte plāno turpināt iegūt izglītību un studēt universitātē. Viņas mērķis ir iegūt augstāko izglītību programmēšanas jomā un paplašināt savas zināšanas šajā nozarē. Renātes nākotnes plāni, kas saistīti ar programmēšanu, liecina par viņas aizrautību šajā jomā. Šodienas tehnoloģiju pasaulē programmētāji ir pieprasīti un nozīmīgi speciālisti, tāpēc Renāte ir apņēmības pilna attīstīt prasmes un sasniegt savus karjeras mērķus.

Renāte atzīst, ka no mācību laika atmiņā paliks viņas atsaucīgie grupas biedri. Jau kopš 3.kursa Renāte ir palikusi vienīgā meitene savā grupā starp puišiem, kas arī apgūst programmēšanas profesiju. Viņa novērtē to, ka vienmēr ir bijusi pieņemta puišu kolektīvā, ar kuriem nekad nav garlaicīgi. Ja kāds no grupas biedriem kaut ko nezina, vienmēr dodas pēc palīdzības pie Renātes, lai noskaidrotu pareizo risinājumu vai atbildi. Viņai palīdz arī ģimene, kas ļoti atbalsta izvēli par programmētājas karjeru. Tā kā abi brāļi darbojas šajā virzienā, Renāte ne tikai saņem atbalstu, bet arī gūst padomus un dalās profesionālajā pieredzē.

“Pilnīgi visas iegūtās zināšanas man noderēs nākotnē, jo tehnikumā sāku mācīties bez jebkādām priekšzināšanām par programmēšanu, taču tagad patstāvīgi varu pat uzprogrammēt funkcionālu mājaslapu” saka Renāte. Programmēšana nav ne puišu, ne meiteņu profesija –  tā ir joma, kurā svarīga interese par tehnoloģijām, kā arī nepieciešama vēlme meklēt risinājumus un nepārtraukti apgūt jaunas prasmes.

Aktuālais jautājums

Vai jūs apmierina jaunie elektroenerģijas tarifi?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Mūrmuižas pirmsskolas izglītības iestāde “Pasaciņa” (turpmāk – Iestāde) aicina darbā pirmsskolas izglītības skolotāju (uz nepilnu darba slodzi) uz noteiktu laiku.  Darba vietas adrese: “Bērnudārzs Pasaciņa”, Mūrmuiža, Kauguru pagasts, Valmieras novads. Ja Jūs vēlaties: • plānot un nodrošināt kvalitatīvu, bērnu vecumam un individuālām spējām atbilstošu izglītības procesu grupā; • sadarboties ar kolēģiem un vecākiem, lai veicinātu katra bērna izaugsmi; • veikt bērnu attīstības dinamikas izpēti; • plānot savu darbību un sagatavot darbam nepieciešamo dokumentāciju, tostarp e-vidē; • piedalīties Iestādes attīstības plānošanā un īstenošanā atbilstoši kompetencei; un ja Jums ir: • pieredze darbā ar bērniem; • izglītība un pedagogu profesionālās kompetences pilnveide atbilstoši normatīvo aktu prasībām (Ministru kabineta noteikumi Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”); • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu, disciplinētība; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr. 445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi”; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli un izglītības dokumenta kopijas gaidīsim līdz 2023.gada 13.oktobrim e-pastā: pasacina@valmiera.edu.lv Tālrunis informācijai: 28650094. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Bērnudārzs Pasaciņa, Mūrmuiža, Kauguru pag., Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2023-10-13

Mūsu partneri