Valmieras Ziņas

Jānis Lūks: Katra apzināta sānslīde var beigties ar spēkrata nesavaldīšanu (4)

Lasīšanas laiks: 3 min

Turpinoties ziemai, arvien biežāk uz ielām var pamanīt pārgalvīgus auto vadītājus, kuri, nerespektējot citus satiksmes dalībniekus, veic apzinātas sānslīdes un citas, agresīvai braukšanai piedēvējamas darbības. Portāls “Valmieras Ziņas” jau informēja, ka agresīvie autovadītāji nodarbojas ar “driftēšanu” pilsētas apļos un lielajos stāvlaukumos. Lai uzzinātu par situāciju Vidzemē, uz sarunu aicinājām Vidzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas nodaļas priekšnieku Jāni Lūku.

Kas likuma izpratnē ir agresīva braukšana?

Pēc Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa un ceļu satiksmes noteikumu definīcijas – tie ir vairāki, pēc kārtas izdarīti, dažādi pārkāpumi, piemēram, neievērota ceļa zīme, neieslēgta pagrieziena gaisma, šie ir pārkāpumi, kas rada agresīvas braukšanas pamatu. Pēc likuma izpratnes agresīva braukšana ir pārkāpums, kura darbības rezultātā rodas apdraudējums citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Ziemas apstākļos tās ir arī apzināti izraisītas sānslīdes, kas arī apdraud citus satiksmes dalībniekus un gājējus. Arī darbības, kuras traucē vienmērīgu satiksmes kustību, ir vērtējamas kā agresīva braukšana.

Kāda situācija ar šādiem vadītājiem ir Valmierā?

Katrs, būdams kā autovadītājs, ikdienā redz kopējo bildi. Ja runājam statistiski, tad aizvadītajā gadā Vidzemē bija tikai deviņi par agresīvu braukšanu sastādīti protokoli. Ja salīdzinām ar Rīgu, tur situācija saistībā ar agresīvu braukšanu ir daudz aktuālāka.

Kāds sods tiek piemērots par apzinātu sānslīdes izraisīšanu?

Par agresīvu braukšanu piemēro naudas sodu no septiņdesmit līdz divsimt astoņdesmit eiro. Tam visam seko arī seši soda punkti.

Kā policija cīnās ar šādiem braucējiem ziemas apstākļos?

Piemēram, šobrīd norit viena ļoti interesanta lietvedība saistībā ar video, kuru uzgājām sociālajos tīklos. Tajā bija redzams, kā autovadītājs apzināti apdraud citus ceļu satiksmes dalībniekus ar savu pārgalvīgo braukšanu. Apskatot šo video, ir uzsākta administratīvā lietvedība un attiecīgi Valmieras iecirknī tiek veikta materiāla pārbaude.

Skaidrs, ka policijas automašīnas klātbūtnē to neviens nedara, bet, piemēram, Valmierā bija gadījums, kad sastādījām protokolu vadītājam, kurš pārkāpa noteikumus policijas netrafarētās automašīnas klātbūtnē. Vadītājs veica apzinātu sānslīdi Valmierā aplī pie veikala ”Valleta”, nesavaldīja auto, sagriezās šķērsām un ietriecās kupenā. Tas viss tika veiksmīgi nofilmēts ar netrafarētās dienesta mašīnas kamerām, un tika sastādīts protokols par agresīvo braukšanu.

Vai autovadītāji nebilst pret soda piemērošanu, sakot, ka sānslīde radusies nejauši?

Manuprāt, ka mēs ikviens kā autovadītājs zinām to, kā izskatās, kad mašīna saslīd netīšām, un kā – kad tas tiek darīts ar nodomu. Loģiski, ka robeža ir diezgan minimāla, bet to var pateikt. Es pats kā policijas darbinieks epizodē, kad nepārprotami automašīna saslīdējusi neapzināti, par to protokolu nesastādītu. Ja autovadītājs, izbraucot no līkuma, uztaisa vairākkārtēju sānslīdi, tad tas ir citādi.

Vai policija pievērš uzmanību braukšanai pa sasalušām ūdenstilpnēm – upēm, ezeriem?

Protams, šādas darbības gandrīz visur ir aizliegtas. Gribētos atgādināt visiem autovadītājiem, ka jebkurā vietā, kur notiek transporta kustība, ir jāievēro kaut kādi noteikumi. Atsevišķās pašvaldībās vispār ir aizliegumi ar transportu braukt uz jebkādām ūdenstilpnēm, tostarp arī Gaujas Nacionālā parka teritorijā nevienā ūdenstilpnē nav atļauts uz tās braukt.

Vai ir vēl kas tāds, kam autovadītājiem būtu jāpievērš uzmanība?

Pats galvenais – vajag cienīt citus autovadītājus un gājējus. Saistībā ar visām šīm apzinātajām sānslīdēm, pagājušajā nedēļā izlasīju sporta portālā, ka uz appludinātas pļavas tiks rīkotas sānslīdes sacensības. Tas viss ir pieļaujams. Pa to pļavu nebrauks neviens cits, tur nebūs gājēji.

Es gribētu, lai autovadītāji aizdomājās mazliet dziļāk – uzspiest straujāk gāzes pedāli tā, lai mašīna saslīdētu, nav nekāda māksla, bet māksla ir tad, kad nekontrolējami saslīdējušu automašīnu pratīsiet savaldīt. Autovadītājiem jāatceras, ka katra apzināta sānslīde var beigties ar spēkrata nesavaldīšanu, un tādējādi var ciest gājēji un citi satiksmes dalībnieki, tāpēc pirms kaut ko tādu dara, vajag apdomāt sekas. Varbūt labāk tomēr to darīt tam paredzētajās vietās.

    Drifft - 22.01.2016

    Dariit to tam paredzeetaas vietaas??? Tur jau taa probleema ka taadu vietu Valmieraa un tuvakajaa apkartnee vienkarsi naw!!! Protams neatbalstu ja to dara uz celiem pilsetas centraa,bet ko piemeram es apdraudu pilnigi tuksaa stavlaukumaa?? Kapec gan pasvaldiba newaretu uz sew piederosas zemes izveidot ko lidzigu lielam stavlaukumam un laut jauniesiem tur parbaudit savas spejas.Protams galvenais ir kadu sodit un nopelniit uz to!!!!!!!!

      Egons - 26.01.2016

      Kapēc pašvaldībai tas būtu jādara, kāpec neiegādajies pats savu zemi?
      P.s kas tie par burtiem w?

    Krists Skuja - 22.01.2016

    Dat kpc nesodad pensionaarus, un īpaš attapīgos, kuri pa Valmieras izvili iztīrītajām ielām brauc uz 30km/h traucējot vienmēeīgu satiksmes plūsmu? Ja jau reiz esiet likuma kalpi, tad pieprasiet vienu likumu visiem. un pavērojiet savu darbinieku brauksanas prasmes, un tendences.

    Andža - 30.01.2016

    [cenzēts] tu raksti šādus topikus, un neļauj jauniešiem baudīt ziemu, ej paraudi stūrī kad neko nezini ko darīt ar savu nožēlojamo dzīvi.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

“Rūjienas saldējums” komanda aicina pievienoties papildspēkus – mehāniķi Galvenie pienākumi: Pārzināt iekārtu lietošanas, ekspluatācijas un drošības instrukcijas; Plānot un organizēt ikmēneša un ikgadējo ražošanas iekārtu apkopes un remonta darbus; Uzturēt atbilstošā darba kārtībā infrastruktūras objektus un komunālo saimniecību; Informēt tiešo vadītāju par pamanītiem bojājumiem, avārijām infrastruktūrā un komunālajā saimniecībā: Uzturēt un regulāri aizpildīt tehnisko dokumentāciju pēc tiešā vadītāja rīkojuma; Veikt citus līdzīga rakstura uzdevumus uzņēmumā pēc tiešā vadītāja vai uzņēmuma vadītāja rakstiska vai mutiska rīkojuma. Galvenās prasības: Vēlama iegūta tehniskā izglītība vai praktiskā darba pieredze iekārtu apkalpošanā; Iepriekšēja darba pieredze ražošanas uzņēmumā tiks uzskatīta par priekšrocību; Pārzināt gan tehniskas, gan elektroniskas nianses ražošanas iekārtām; Labas komunikācijas un sadarbības prasmes; Spēja būt lojālam pret uzņēmumu, kurā strādā. Piedāvājam: Atalgojumu sākot no 1500 EUR pārbaudes laikā pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika atkarīgs no Tavām prasmēm un spējām; Sociālās garantijas; Veselības apdrošināšanu pēc 3 nostrādātajiem mēnešiem; Apmācības darbu uzsākot, kas nepieciešamas darba pienākumu veikšanai; Dinamisku darba vidi; Darba apģērbu; Bezmaksas kafiju un saldējumu; Un citus bonusus. Darba vieta: Rūjienā, Upes ielā 5 Gaidīsim Tavu pieteikumu (CV) līdz 1.jūlijam uz e-pastu: personals@rujienassaldejums.lv Tālrunis informācijai: 29468727 (personāla vadītāja). Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz pārrunām. Nosūtot savu CV, pretendents piekrīt, ka SIA “Rūjienas saldējums” reģ. nr. 44103057131, kā datu pārzinis, veiks personas datu apstrādi CV atlases procesā. Profesija: MEHĀNIĶIS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Upes iela 5, Rūjiena, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-07-01 Kontaktpersona: Nora Kārkliņa

Mūsu partneri