Valmieras Ziņas

Izvēlamies lietotu auto: “Volkswagen Passat B7” (2010–2014)

Lasīšanas laiks: 5 min

Passat saglabājot dižpārdokļa statusu, lietoto auto tirgū ir teju neierobežots piedāvājums. Taču kāds Passat ir labākā izvēle?

Passat sestajai paaudzei uz konveijera pavadot piecus gadus, B7 kļuva par vācu kompānijas atbildi uz iepriekšējās desmitgades ekonomisko krīzi. Nodēvēts par jaunu auto, Passat patiesībā bija modernizēta B6 versija, ražotājam koncentrējoties uz atsevišķiem automobiļa aspektiem. Neskatoties uz modernizācijas mērenību, pircēji gan drīzāk tikai ieguva.

Tā Passat tika pie jauna dizaina virsbūves paneļiem, labākas salona apdares un papildu aprīkojuma, kas tam – vismaz pircējiem pieejamo iespēju ziņā – palīdzēja palikt soli priekšā konkurentiem. Mašīnas arsenālā parādījās daudzrežīmu piekare, gaismu asistents ar automātiskām tālajām gaismām, noguruma detektors, kā arī pilsētas avārijas bremzēšanas sistēma.

Kāpēc izvēlēties

Lai arī Passat tehniskās uzticamības reputācija nav pilnīgi nevainojama, augsto pieprasījumu jāskaidro ar lieliski apvienotām īpašībām. Passat prot spēlēt dažādas lomas – no pelēka darba zirdziņa līdz glaunai raķetei, kas tur līdzi dārgākiem auto. To ietekmē ne vien aprīkojuma iespējas, bet arī tehnika: Passat ir plašs dzinēju klāsts, turklāt auto ir pieejams ar pilnpiedziņas transmisiju.

Passat stiprā puse ir gaitas īpašības. Neatkarīgi no piedziņas veida auto ir stabils visos braukšanas apstākļos, un to raksturo veiksmīgs kompromiss starp komfortu un precīzu vadāmību, ko vēl vairāk stiprina regulējamā amortizācija.

Cits Passat trumpis – ietilpība. Pat uz jaunākās paaudzes automobiļu fona Passat B7 ir atzīstami praktisks braucamais, it īpaši universāļa formātā. Salīdzinājumam B7 riteņu bāze ir 2712 mm, jaunajam Passat – 2791 mm. Bagāžnieka ietilpība, salīdzinot universāļus: 603–1731 litru pret 650–1780 litru astotās paaudzes mašīnā. Tas nozīme, ka vecais Passat ir ietilpīgāks arī par jaunāko Ford Mondeo.

Kabīnes iekārtojums allaž ir gaumes jautājums, taču Passat nevar pārmest brāķi ergonomikā: pogas, sviras atrodas tieši tur, kur gaidīts, un pie stūres ērtu sēdpozīciju var ieņemt dažādi vadītāji.

2012. gadā parastajam Passat pievienojās modernizētais Alltrack, kura būtiskākās iezīmes bija lielāks klīrenss (165 mm) un virsbūves plastmasas aizsarguzlikas, kā arī jaunākā Passat CC versija.

Kā tas uzbūvēts

Passat B7 pamatā ir no Passat B6 pārņemta platforma, ko priekšgājējs kopš 2005. gada dalīja ar Golf V. Tas nozīmē šķērsām novietotu dzinēju, pilnpiedziņu ar Haldex sajūgu aizmugurējā tiltā un neatkarīgu visu riteņu piekari. Pēdējā visā visumā kalpo uzticami, un ne visai dārgo daļu maiņa diez vai būs vajadzīga biežāk kā reizi pāris gados.

Modeļa dzinēju klāstam jāspēj apmierināt ļoti dažādas gaumes. Benzīna mašīnu piedāvājumu veido 1.4 TSI (122 ZS), 1.4 TSI EcoFuel (150 ZS), 1.4 TSI (160 ZS), 1,8 TSI (160 ZS), 2.0 TSI (210 ZS) un 3.6 FSI 4WD (300 ZS). Dīzeļi: 1.6 TDI (105 ZS) un 2.0 TDI (140 vai 170 ZS). No šīm versijām ar pilnpiedziņu varēja apgādāt jaudīgāko benzīna mašīnu un divlitrīgos dīzeļus.

Kurš motors ir labākā izvēle? Savu uzdevumu – pārvietot relatīvi lielu auto – paveiks arī mazie dzinēji, taču labāko dinamikas un ekonomiskas ekspluatācijas salikumu piedāvā divlitru dīzelis ar 140 ZS. Ja plānotais nobraukums nav liels, interesants kandidāts ir 1.8 TSI benzīnnieks – ar to auto ir dinamisks, kluss un komfortabls. Tiesa, 1.8 TSI var sagādāt raizes ar mehāniskiem defektiem un prasa regulāru eļļas līmeņa kontroli.

Atsevišķs stāsts ir automātiskā pārnesumkārba – alternatīva sešpakāpju manuālajām. Volkswagen pircējiem piedāvāja 6 un 7 pārnesumu divsajūgu automātu, ar ko varēja aprīkot visus dzinējus, izņemot mazo dīzeli.

Septiņu pārnesumu DSG ir ar sausajiem sajūgiem un domāta dzinējiem, kuru maksimālais griezes moments nepārsniedz 250 Nm. Pārējos motorus komplektēja ar sešu pārnesumu DSG, kam sajūgs ir eļļas vannā. Lietotāju pieredze ar DSG nav viennozīmīgi pozitīva, atsauksmēm liecinot gan par sajūsmu, gan par vilšanos. Protams, pārnesumkārbas izvēle ir personīgo prioritāšu jautājums, turklāt neplānotus izdevumus nevar izslēgt arī ar manuālo kārbu (skat. divu masu spararats).

Cenas un pieejamība

LATAUTO.lv sludinājumu sistēmā šobrīd ir reģistrēti 267 automobiļi, cenu diapazonam sniedzoties no 9000 līdz 29 500 eiro. No tiem 200 auto ir ar dīzeļmotoru, bet pieci desmiti ar benzīna. Visvairāk mašīnu nākušas no Vācijas un Francijas. Visizplatītākā krāsa ir pelēka sudraba, kam seko melna un zila.

Interesanti, ka 144 automobiļi ir aprīkoti ar DSG, un, protams, ka universāļi ir populārāki nekā sedani – praktiski divas reizes.

Vairums automobiļu ir aprīkoti ar klimata iekārtu, un 160 braucamajiem ir uzstādīta navigācija.

Piecas lietas, ar ko var nākties rēķināties

Viltots nobraukums. Savā dzimtenē Passat dažos gados mēdz nobraukt milzu distanci, bet auto salons ir nostrādāts tik kvalitatīvi, ka to var nepamanīt. Reālajam nobraukumam solīto pārsniedzot divas, trīs reizes, var sākties domino efekts, un īpašniekam jāmetas nevienlīdzīgā cīņā pret remontu vējdzirnavām. Pārbaudiet auto vēsturi!

Cieto daļiņu (kvēpa) filtrs. Filtra nokalpošanu nevar uzskatīt par defektu, taču pie apmēram 200 000 km nobraukuma tas šā vai tā būs jāmaina. Filtra cena 2 litru dīzeļa gadījumā: 2360 eiro, plus 130 eiro par uzstādīšanu.

Divu masu spararats. Mašīnām ar manuālo kārbu uzstāda divu masu spararatu, kura uzdevums ir samazināt no dzinēja nākošās vibrācijas. Pieredze liecina, ka tā kalpošanas laiku nav iespējams prognozēt: sajūgs var „izbeigties” pie 100 000 km, bet var arī nokalpot līdz 300 tūkstošiem. Lietpratīgs servisa meistars viegli sazīmēs bojājumu. Sparata un papildu detaļu cena ir 900 eiro, kam jāpieskaita 284 eiro par nomaiņu.

DSG. Izvēloties lietotu auto ar divsajūgu kārbu, ir svarīgi sekot tās darbībai. Auto apkopjot pie dīlera vai nopietnā servisā, kārbu jums visdrīzāk piedāvās nokalibrēt, lai tā strādātu atbilstoši disku nodiluma pakāpei. Ja kārba nefunkcionē, kā nākas, servisa apmeklējumu nevajag atlikt – sekas var būt pārāk dārgas.

Prakse rāda, ka sešu pārnesumu DSG kalpo uzticamāk nekā septiņu pārnesumu.

Automobilim ar 1,4 litru benzīna dzinēju jauna DSG kārba (ar septiņiem pārnesumiem) maksā 4884 eiro, vadības bloks ar izpildmehānismu – 1320 eiro. Darbu izmaksas ir attiecīgi 270 vai 186 eiro.

Volkswagen DSG kārbām dod divu gadu garantiju (trīs gadu vai 100 000 km, ja auto pirkts Baltijas valstīs). Beidzoties garantijai, katrs gadījums tiek izskatīts individuāli, un ražotājs daļēji vai pilnībā var segt izdevumus.

Rūsa. Passat B7 īpašnieku komentāri liecina, ka mašīna rūsē. Problēmvietas ir pie aizmugurējās numurzīmes un bagāžnieka vāka mala. Lai arī šādu apgalvojumu izteikt, iespējams, ir pāragri, šķiet, ka B7 rūsa apdraud mazāk nekā B6. Vērts atcerēties, ka ražotājs dod trīs gadu garantiju krāsai un lakojumam, savukārt no problēmām ar caurejošu rūsu klientam vajadzētu būt pasargātam 12 gadus.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Mazsalacas pirmsskolas izglītības iestāde “Dārziņš” (turpmāk – Iestāde) aicina darbā saimniecības vadītāju (20 stundas nedēļā (0.5 likmes)). Ja Tev ir vēlme: • vadīt, organizēt un pārraudzīt Iestādes tehniskā personāla darbu; • nodrošināt un organizēt Iestādes ēku inženiertīklu savlaicīgu tehnisko un profilaktisko apkalpošanu; • organizēt un uzraudzīt ugunsdrošības un darba drošības noteikumu ievērošanu; • piedalīties Iestādes budžeta plānošanā un iepirkuma procedūras izstrādē un organizēšanā; • iegādāties nepieciešamo inventāru, instrumentus un citas materiālās vērtības, nepieciešamības gadījumos sastādīt tehnisko specifikāciju un veikt tirgus izpēti; un ja Tev ir: • vispārējā vidējā vai profesionālā vidējā izglītība; • darba drošības un ugunsdrošības jautājumu pārzināšana tiks uzskatīta par priekšrocību; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • labas iemaņas darbā ar datoru (MS Office programmām, interneta pārlūkprogrammām un sociālajiem tīkliem); • kompetences: elastība, atbildība, iniciatīva; teicamas komunikācijas prasmes; mēs piedāvājam: • atbildīgu, interesantu un radošu darbu; • pamatalgu pārbaudes laikā 468 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 492,50 EUR pirms nodokļu nomaksas; • sociālās garantija, darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citus labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam. CV un motivācijas vēstuli, sūtīt Iestādes vadītājai S.Liepai uz e-pastu: darzins@valmiera.edu.lv, vai iesniedzot personīgi adresē: Parka iela 14, Mazsalaca, Valmieras novads līdz 2025.gada 23.maijam. Tālruņa numurs papildu informācijai: 27871920. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SAIMNIECĪBAS VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Parka iela 14, Mazsalaca, Valmieras nov. Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-05-23 Kontaktpersona: darzins@valmiera.edu.lv 27871920

AS "Sadales tīkls" (reģistrācijas Nr.40003857687) nodrošina elektroenerģijas savienojumu vairāk nekā 790 000 klientu pieslēgumu visā Latvijā. Mēs ilgtermiņā rūpējamies par droša, vieda un efektīva elektrotīkla attīstību, lai nodrošinātu klientiem kvalitatīvu elektroapgādi un veicinātu sabiedrības labklājību, drošību un izaugsmi. Aicinām darbā specializētā automobiļa vadītājus-/as Darbs saistīts ar komandējumiem Latvijas teritorijā.  1 darba vieta Valmierā, Raiņa ielā 12B vai Siguldā, Augļu ielā 2 Mēs Tev uzticēsim veikt elektropārvades līniju trašu tīrīšanas darbus ar speciālo tehniku un instrumentiem veikt kravu pārvadājumus un strādāt ar specializēto tehniku elektropārvades līniju remonta darba izpildē veikt ikdienas tehnisko apkopi un piedalīties darba pienākumu veikšanai nodoto transportlīdzekļu uzturēšanas un remonta darbos Piesakies, ja Tev ir vēlme un interese strādāt ar dažāda veida specializēto tehniku vispārējā vidējā izglītība motorzāģa un krūmgrieža operatora apliecība pieredze mežistrādē B, BE, C un CE kategorijas autovadītāja apliecība un braukšanas pieredze vēlama profesionālā transportlīdzekļu vadītāju kategorija (95.kods) TR2 kategorijas traktortehnikas vadītāja apliecība un braukšanas pieredze valsts valodas zināšanas pamata līmenī (A2) prasme darbā ar datoru (MS Office) Esot mūsu komandā, Tu iegūsi amata algu no 1465 EUR līdz 1640 EUR bruto mēnesī veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšanu piektdien īsāku darba laiku papildu 5 atvaļinājuma dienas gadā papildu finansiālu atbalstu ikgadējam atvaļinājumam papildu apmaksātas brīvdienas un atbalstu īpašos dzīves gadījumos profesionālus un atsaucīgus kolēģus apmācību darba vietā profesionālās izaugsmes iespējas uz tehnoloģijām balstītu darba vidi vienā no Latvijas vadošajiem uzņēmumiem mūsdienīgu un drošu darba apģērbu un individuālās aizsardzības līdzekļus darba specifikai atbilstošu aprīkojumu un instrumentus mūsdienīgu un jaunu autotransportu un specializēto tehniku apmaksātas apmācības, kas nepieciešamas darbam Pieteikumus gaidīsim līdz 13.05.2025. Piesakies mājaslapā, šeit: Specializētā automobiļa vadītāji/-as (specifika-trašu tīrīšana), neiekļaujot sensitīvu informāciju (piem. foto, tautību, vecumu utt.). Iesniegto informāciju uzglabāsim 6 mēnešus. Ar detalizētu informāciju par AS "Sadales tīkls" veikto personas datu apstrādi var iepazīties mājas lapas https://sadalestikls.lv/lv/noteikumi Iesniegtā informācija atlases caurspīdīguma nodrošināšanas un darbinieku interešu pārstāvības mērķa sasniegšanai var tikt nodota LAB "Enerģija", www.energija.lv. Iebildumu gadījumā informē mūs, e-pasts: darbs@sadalestikls.lv Profesija: SPECIALIZĒTĀ /AUTOMOBIĻA VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Raiņa iela 12B, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-05-13 Kontaktpersona: Personāla daļa Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

SIA “Artifex plus” ir uzņēmums Valmiermuižā ar 23 gadu pieredzi nozarē, plašu piedāvājuma klāstu vizuālās reklāmas un drukas materiālu izgatavošanā.  Aicina savā komandā Digitālo iekārtu operatoru/-i   drukas un apstrādes iekārtām (printeri, digitālie griezēji, laminatori, iesiešanas u.c. iekārtas) Galvenās prasības: Teicamas datora lietošanas prasmes. Laba loģiskā un tehniskā domāšana, vizuālā uztvere. Radoša pieeja -spēja rast tehniskus risinājumus nestandarta situācijās. Augsta atbildības sajūta, disciplinētība, pedantisms un precizitāte. Pieredze darbā ar instrumentiem un dažādiem materiāliem, rokdarbiem. Spēja ātri apgūt jaunas iekārtas un tehnoloģijas. Lasīt un iedziļināties iekārtu tehniskajās instrukcijās angļu valodā. B kategorijas autovadītāja apliecība Galvenie pienākumi: Nodrošināt kvalitatīvu vizītkaršu, bukletu un citu informatīvo un reklāmas produktu izgatavošanu un apstrādi. Darbs ar printeriem, digitāliem griezējiem, pēcapstrādes iekārtām, laminēšanu, iesiešanu, locīšanu un tml. Analizēt saņemto vizuālo un digitālo materiālu un veikt korekcijas drukas procesā. Plānot un uzraudzīt procesus, veikt izejmateriālu pasūtījumus un uzskaiti. Veikt citus ar uzņēmuma darbību saistītus darbus (dokumentu apstrāde, uzskaite). Piedāvājam: Apmācību darbam ar drukas un pēcapstrādes iekārtām. Iespēju ikdienā strādāt ar jaunākām tehnoloģijām, iespēju profesionāli pilnveidoties. Atalgojumu no 1000-1500 bruto, (atkarīgs no padarītā apjoma, kvalitātes un ieinteresētības). Darba vietas adrese: Alejas iela 12, Valmiermuiža, Valmieras nov. CV ar pieredzes (veikto pienākumu) vai hobiju un interešu aprakstu lūdzam sūtīt uz e-pastu:lietvediba@artifex.lv Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: DIGITĀLĀS IESPIEŠANAS OPERATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-05-14 Kontaktpersona: ARTIFEX PLUS

Mūsu partneri