Valmieras Ziņas

Izstrādāts digitāls rīks ilgtspējīgas prakses veicināšanai

Lasīšanas laiks: 3 min

Sperot nozīmīgu soli ceļā uz ilgtspējīgu inovāciju un sadarbības veicināšanu, projekta “Circular spaces” komanda izstrādājusi digitālo aprites ekonomikas sadarbības rīku. Rīks izveidots, lai sniegtu iespēju koprades telpām, meikeriem, mazajiem un vidējiem uzņēmumiem (MVU), jaunuzņēmumiem, piegādātājiem un citiem optimizēt pieeju aprites un ilgtspējības jautājumiem, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras novada pašvaldības Zīmolvedības un sabiedrisko attiecību nodaļas Vides komunikācijas projektu vadītāja Elizabete Brūvere.

Šī rīka mērķis ir palīdzēt tā lietotājiem pielāgoties aprites ekonomikas principiem, kā arī nodrošināt platformu, lai veidotu savstarpēju kontaktu tīklu. Rīks ir izstrādāts angļu valodā un pieejams ikvienam interesentam. Lai atvieglotu reģistrēšanās un rīka izmantošanas procesu, izveidotas video pamācības, kuras pieejamas šeit.

Kādas ir šī rīka funkcijas un iespējas?

Apritīguma brieduma tests: Pašnovērtējuma rīks sniedz iespēju lietotājiem izvērtēt savu pašreizējo zināšanu līmeni aprites ekonomikas jautājumos. Jau veicot testu ir iespējams iegūt informāciju par veidiem, kā veicināt ilgtspējīgas rīcības savā darbā. Pabeidzot testu, ir redzams rezultāts un praktiski ieteikumi. Tests ir izveidots piecām dažādām lietotāju grupām – koprades telpām, meikeriem, MVU un jaunuzņēmumiem, piegādātājiem, kā arī lietotājiem, kuri neietilpst iepriekš minētajās kategorijās, tomēr vēlas pārbaudīt savu zināšanu līmeni. Koprades telpām ir iespēja saņemt apritīguma marķējumu, kas pēc testa veikšanas būs redzams izveidotajā koprades telpas profilā. Marķējums ir iedalīts trīs kategorijās – pamata, vidējais un augstākais –, un tiek piešķirts balstoties uz testā iegūtajiem rezultātiem.

Apmācību programma: Projekta ietvaros izveidota visaptveroša apmācību programma par aprites ekonomiku, un tā ietver deviņas savstarpēji papildinošas tēmas. Programma ir izstrādāta tā, lai lietotājiem sniegtu zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas, lai efektīvi īstenotu ilgtspējīgu praksi savā radošajā darbā. Katrs modulis sastāv no metodiskajām piezīmēm, kas kalpo kā vadlīnijas pasniedzējiem, un prezentācijas, kuras iespējams pielāgot apmācību grupas vajadzībām.

Vadlīnijas: Ceļvedis izstrādāts ar mērķi sniegt koprades telpu pārstāvjiem praktiskus ieteikumus pārejā uz aprites ekonomikas principiem. Vadlīnijās ir detalizēti izklāstīti desmit aspekti, kas jāņem vērā, pielāgojot koprades telpas. Katrs no šiem aspektiem ietver darbību soļus, kā arī noderīgus rīkus.

Produktu apritīguma marķējums: Unikāla funkcija, kas sniedz iespēju lietotājiem pievienot marķējumu produktu publicēšanas brīdī. Pieejami marķējumi piecās kategorijās, kas potenciālajiem pircējiem sniegs ieskatu par produkta ražošanas procesiem un pielietotajiem materiāliem.

Forums: Projekta ietvaros ir izveidota apakšsadaļa “Aprites ekonomika”. Forums sniedz iespēju diskutēt un dalīties pieredzē par aprites ekonomiku, uzdot sev interesējošos jautājumus, kā arī veidot sadarbību ar citiem lietotājiem.

Digitālais rīks izstrādāts, pamatojoties uz pieaugošo nepieciešamību risināt globālos ilgtspējas problēmjautājumus. Nodrošinot platformu koprades telpām, ražotājiem, piegādātājiem un citām iesaistītajām pusēm, tiek mazināta plaisa starp zināšanām un praktisku rīcību.

Kas ir meikeris? Persona vai uzņēmējs, kurš izgatavo produktus vai citus priekšmetus. Meikeri nereti savu darbību īsteno koprades telpās vai līdzīgās vietās.

Kas ir koprades telpa? Meikeriem un citām personām brīvi pieejama darba telpa, kas nodrošina piekļuvi rīkiem, aprīkojumam un resursiem, lai radītu produktus vai citus priekšmetus. Šīs telpas ir veidotas tā, lai veicinātu sadarbību, pētniecību un eksperimentēšanu dažādās jomās, tostarp elektronikā, kokapstrādē, dizaina drukā u.c.

INTERREG Baltijas jūras reģiona programmas projekta “Circular spaces” mērķis ir attīstīt aprites ekonomikas pamatprincipus, transformējot koprades darbnīcas Baltijas jūras reģiona valstīs, pilnveidojot un padarot tās videi draudzīgākas. Projekta ietvaros tiek izstrādāts visaptverošs atbalsta rīku klāsts, lai veicinātu aprites ekonomikas īstenošanu koprades telpu, ražotāju un piegādātāju vidū. Lai uzzinātu vairāk par digitālo rīku, sazinieties ar projekta komandu: circular.spaces@vatp.lv. Plašāk par projektu un tajā īstenotajām aktivitātēm interreg-baltic.eu/project/circular-spaces.

Aktivitātes tiek īstenotas un līdzfinansētas Eiropas Savienības INTERREG Baltijas jūras reģiona programmas projekta “Circular Economy makerspace” (projekta Nr. #C024) ietvaros.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA “Valmieras Olimpiskais centrs” Peldbaseinu komplekss aicina pievienoties savai komandai: Glābēju Amata pienākumi: -uzraudzīt, lai apmeklētāji ievēro Peldbaseinu kompleksa Iekšējās kārtības noteikumus; -sniegt pirmo palīdzību ārkārtas situācijās; -sniegt apmeklētājiem informāciju par Peldbaseinu kompleksu; -veikt nepieciešamos uzkopšanas darbus, sekot līdzi ūdens kvalitātei baseinos; -nodrošināt pastāvīgu peldbaseinu un atpūtas zonas uzraudzību; -citi pienākumi, kas saistīt ar Peldbaseinu kompleksa ikdienas darbu. Mēs sagaidām: -labas peldēšanas/niršanas ūdenī prasmes; -C kategorijas sporta speciālista vai glābēja sertifikāts tiks uzskatīts par priekšrocību. -apliecinājumu par izietiem pirmās palīdzības kursiem; -augstu atbildības sajūtu, enerģiju, aktivitāti, pozitīvu attieksmi pret cilvēkiem; -labas komunikācijas prasmes; -spēju saglabāt mieru ārkārtas situācijās; -profesionālu attieksmi pret darba pienākumiem, spēju kvalitatīvi veikt darba pienākumus intensīva darba ritma apstākļos, -labas latviešu valodas zināšanas; -spēja sazināties arī angļu valodā tiks uzskatīta par priekšrocību. Mēs piedāvājam: -dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu stabilā uzņēmumā; -labus darba apstākļus; -apmācības; -sociālās garantijas; -konkurētspējīgu atalgojumu – stundas likme 6,00€, (pārbaudes laikā 5,50€); -summēto darba laiku, maiņu darbu, kas apvienojams ar studijām; -darba vieta: Valmieras Peldbaseinu komplekss Čempionu ielā 4, Valmierā, Valmieras novadā. Pieteikuma vēstuli un CV lūdzam sūtīt uz e-pastu – inga.amerika@valmierasoc.lv. Vairāk informācijas: +371 26822909. Tiks izskatīti tikai tie pieteikumi, kuros būs gan CV, gan motivācijas (pieteikuma) vēstules. Pieteikumus uz vakanci iesniegt līdz 31.07.2025.

Pievienojies Sporta Veselības centra komandai kā fizioterapeits! Vai vēlies strādāt dinamiskā, sportiskā vidē, kur katra diena ir iespēja augt un palīdzēt citiem sasniegt labāko formu? Mēs meklējam fizioterapeitu uz noteiktu laiku, kurš vēlas attīstīties kopā ar profesionāļu komandu un strādāt gan ar sportistiem, gan ikvienu, kuram nepieciešama palīdzība kustību un veselības uzlabošanā. Ko mēs sagaidām no Tevis? -Augsta atbildības sajūta un spēja sadarboties komandā; -Vēlme mācīties un attīstīties; -Profesionāls bakalaura grāds veselības aprūpē vai sporta zinātnē ar kvalifikāciju “fizioterapeits” vai pēdējā kursa studijas; -Reģistrācija ārstniecības personu valsts reģistrā (ja studijas pabeigtas); -Valsts valodas prasmes; -Pieredze sporta rehabilitācijā un fizioterapeita sertifikāts tiks uzskatīti par priekšrocību. Tavi galvenie pienākumi būs: -Novērtēt pacienta/klienta funkcionālo stāvokli un veikt tā analīzi; - Sastādīt individuālu rehabilitācijas plānu; -Veikt dažāda veida ārstnieciskās masāžas atbilstoši pacienta vajadzībām; -Vadīt individuālās un grupu fizioterapijas nodarbības; -Apmācīt pacientus par ikdienas kustībām un aktivitātēm; -Nodrošināt uz klientu orientētu pakalpojumu sniegšanu. Ko Tu iegūsi, pievienojoties mums? -Darbu sportiskā, profesionālā un atbalstošā kolektīvā; - Iespēju strādāt ar modernākajām tehnoloģijām, kā arī darboties sporta ārsta vadībā; -Darbu gan ar sportistiem un komandām, gan ar klientiem bez sporta pieredzes; -Darba līgums uz noteiktu laiku (ar iespēju turpināt darba tiesiskās attiecības uz nenoteiktu laiku); - Stabilu atalgojumu — bruto no 1900,00 EUR, sociālās garantijas; -Dinamisku, atbildīgu un interesantu darbu; -Dienas darbu ar summēto darba laiku un akorda sistēmu; -Modernu, drošu un sakārtotu darba vidi; Tava jaunā darba vieta: Sporta Veselības centrs, Čempionu iela 2, Valmiera. Ja vēlies būt daļa no mūsu komandas, sūti savu CV un pieteikumu uz aiva.dreimane@valmierasoc.lv, pieteikumus gaidīsim līdz 21.07.2025.

Vairāk par mums uzzināsi šeit: https://www.vid.gov.lv/lv/personals VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Otrās juridisko personu parādu atgūšanas daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (2 vakances uz nenoteiktu laiku un 1 vakance uz noteiktu laiku) Ar iespēju strādāt Valmierā, Madonā, Cēsīs, Balvos, Daugavpilī vai Rīgā. Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles, atbalsta un nodokļu parādu piedziņas jomā. Ja vēlies ieguldīt savas zināšanas un prasmes interesantā un dinamiskā vidē un ikdienā pildīt darba pienākumus, kas saistīti ar nodokļu maksātāju nesavlaicīgu norēķināšanu ar valsts budžetu, konkrētas situācijas analīzi un risinājumu piedāvāšanu, vienojoties ar parādnieku par parāda atmaksu, vai nodokļu parādu atgūšanas procesa uzsākšanu parādniekam, piesakies! Obligātās prasības: vismaz pirmā līmeņa profesionālā augstākā (koledža) izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām*; nevainojama reputācija. Ja Tev piemīt kāda no šādām īpašībām, mēs Tevi gaidām Otrās juridisko personu parādu atgūšanas daļā: esi nosvērts; patīk meklēt risinājumus; spēj sekot līdzi informācijai; proti analizēt informāciju; atbildīgi risini izveidojušos situāciju; saskati likumsakarības; strādā ar datoru un programmām; komunicē ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: jākomunicē ar nodokļu maksātājiem attālināti vai rakstiski; jārīko un jāpiedalās attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem; jāgatavo pieprasījumi un rīkojumi nodokļu maksātājiem, iestādēm un organizācijām; jāstrādā ar informācijas sistēmām un jāiegūst informācija par nodokļu maksātāju; jāanalizē nodokļu maksātāja saimnieciskā darbība; jāvērtē finanšu dokumenti, jāapkopo informācija un jāgatavo argumentēti lēmumu projekti; jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1130 līdz 1388 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1200 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā;. Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt mūsdienīgā darba vidē. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: ˗ pirmā līmeņa profesionālo augstāko (koledža) izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera; Raiņa iela 3, Madona; Kr.Valdemāra iela 2, Cēsis; Brīvības iela 81, Balvi; Rīgas iela 4/6, Daugavpils; Talejas iela 1, Rīga Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_2JPPAD_GNI_norādi pašvaldību_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123733. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. *Šā panta pirmās daļas 4. punkts neattiecas uz personu, kura pretendē uz ierēdņa amatu, kas ir vakants uz noteiktu laiku. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 3 Aktuāla līdz: 2025-07-28 Kontaktpersona: vid.konkursi@vid.gov.lv, 67122633

Mūsu partneri