Valmieras Ziņas

Iedzīvotājiem izmaksāti krīzes pabalsti ārkārtējās situācijas laikā

Lai palīdzētu Valmieras novada deklarētajiem iedzīvotājiem, kuriem ārkārtējās situācijas radītu apstākļu dēļ nav līdzekļu pamatvajadzību nodrošināšanai, Valmieras novadā apvienotajās pašvaldībās 2020. un 2021. gada pirmajā pusgadā piešķirts pabalsts krīzes situācijā, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Liene Pinne.

2020.gada 16. aprīlī Valmieras pilsētas pašvaldības domes deputāti lēma par pabalsta piešķiršanu krīzes situācijā 80 EUR apmērā vienai personai mēnesī un papildus 50 EUR mēnesī par katru nepilngadīgu bērnu. 2020. gadā izsniegti 130 pabalsti 18230 EUR apmērā. Savukārt no 2021. gada 25. marta Valmieras pilsētas pašvaldības domes sēdē lemts turpmāk krīzes pabalstu ārkārtējās situācijas laikā, bet ne ilgāk kā līdz 2021. gada 30. jūnijam, noteikt 150 EUR apmērā vienai personai mēnesī, papildus saglabājot 50 EUR mēnesī par katru ģimenē esošu nepilngadīgu bērnu.  2021. gadā kopā izsniegti 63 pabalsti 10900 EUR apmērā.

2020.gadā bijušajā Burtnieku novada pašvaldībā krīzes pabalsts ārkārtējās situācijas laikā piešķirts divām personām 870 EUR apmērā, savukārt 2021. gadā septiņām personām 1060 EUR apmērā. Krīzes pabalsts šajā pašvaldībā ārkārtējās situācijas laikā saistībā ar Covid-19 pilngadīgai personai bija 120 EUR mēnesī un papildus 50 EUR par katru ģimenē esošu nepilngadīgu bērnu.

Bijušajā Kocēnu novada pašvaldībā 2020. gadā pabalstu krīzes situācijā, kas saistīts ar Covid-19 ietekmi, piešķīra divām ģimenēm, kopumā astoņām personām. Pabalstos izmaksātā summa 2550 EUR. 2021. gadā šāds pabalsts nav pieprasīts un piešķirts. Ārkārtējās situācijas krīzes pabalsta apjoms bijušā Kocēnu novada teritorijā bija 100 EUR vienai personai un papildus 50 EUR mēnesī par katru nepilngadīgu bērnu.

Krīzes pabalsta apjoms ārkārtējās situācijas laikā bijušajā Mazsalacas novada pašvaldībā bija 80 EUR vienai personai. 2020. gadā bijušā Mazsalacas novada pašvaldībā pabalstu ārkārtējās situācijas laikā saņēmušas piecas personas, izmaksāts 1120 EUR. No tiem viena persona saņēmusi pabalstu četrus mēnešus, divas personas divus mēnešus un divas personas trīs mēnešus. 2021. gadā šāds pabalsts nav pieprasīts un piešķirts.

Atbalsts ārkārtējās situācijas laikā 2020. un 2021. gadā bija pieejams arī bijušajā Beverīnas, Strenču, Rūjienas un Naukšēnu novada teritorijā, tomēr neviens iedzīvotājs šajā laikā posmā to nepieprasīja.

Pabalstu krīzes situācijā 2020. un 2021. gada pirmajā pusē piešķīra mājsaimniecībai vai atsevišķai personai mājsaimniecībā, kurai ievērojami samazinājušies vai ir zaudēti ienākumi saistībā ar Covid-19 izplatību izsludinātās ārkārtējās situācijas dēļ. Krīze ārkārtējās situācijas kontekstā nozīmē mājsaimniecības ienākumu būtisku samazināšanos vai pilnīgu zaudēšanu salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu pirms ārkārtējās situācijas iestāšanās, nespēju šajā situācijā veikt visus obligātos maksājumus un apmierināt savas un savu ģimenes locekļu pamatvajadzības, izmantojot ierastos problēmu risināšanas veidus, kā arī nepieciešamību saņemt materiālu un psihosociālu palīdzību.

Krīzes pabalstu nodrošināšanas izdevumus pašvaldībām ar mērķdotācijām daļēji kompensēja valsts. 2020. gadā un 2021. gada sākumā krīzes pabalstiem 50 %, bet ne vairāk kā 40 EUR mēnesī vienai personai.  Savukārt pašvaldības papildu piešķirto pabalstu krīzes situācijā katram bērnam līdz 18 gadiem 50 EUR apmērā mēnesī, valsts kompensēja 100% apmērā. Savukārt 2021.gada sākumā tika valstiski veikti grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā. Grozījumi likumā noteica palielināt valsts nodrošināto mērķdotāciju pašvaldībām izdevumu segšanai 50 % apmērā no iedzīvotājam izmaksātā pabalsta krīzes situācijā, bet ne vairāk kā 75 EUR mēnesī vienam cilvēkam. Vienlaikus nosakot, ka krīzes pabalstu ārkārtējās situācijas laikā iespējams saņemt, kamēr visā valstī ir izsludināta ārkārtējā situācija sakarā ar Covid-19 izplatību, bet ne ilgāk kā līdz 2021.gada 30.jūnijam.

Jaunajā Valmieras novadā vienota sociālo pabalstu sistēma būs izstrādāta un pieejama no 2021.gada 1.oktobra, to apstiprinās un par to lems Valmieras novada pašvaldības dome.

Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem.

"Valmieras ziņas" jautā

Vai jūs apmierina Valmieras novada pašvaldības vēlēšanu rezultāts?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

NODROŠINĀJUMA VALSTS AĢENTŪRA aicina pievienoties BŪVPROJEKTA VADĪTĀJU  (uz nenoteiktu laiku) ĪPAŠUMU, BRUŅOJUMA UN MATERIĀLO REZERVJU DEPARTAMENTA VIDZEMES REĢIONĀLAJĀ NODAĻĀ VIENĪBAS GATVĒ 11, VALKĀ vai Tērbatas ielā 9, Valmierā Mēs piedāvājam: · darbu dinamiskā un mūsdienīgā iestādē, profesionālā komandā; · bruto mēnešalgu atbilstoši 10.mēnešalgu grupai, profesionālajai pieredzei un kvalifikācijas kategorijai - pārbaudes laikā 1100,- eiro, pēc pārbaudes laika līdz 1287,- eiro un sociālās garantijas; · veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām; · apmaksātu papildatvaļinājumu, atbilstoši novērtējumam un iestādes normatīvajiem aktiem; · speciālo medicīnisko optisko redzes līdzekļu iegādes kompensāciju, atbilstoši iestādes normatīvajos aktos noteiktajam; · piemaksas, atbilstoši iestādes normatīvajos aktos noteiktajam; · iespēju strādāt attālināti vai daļēji attālināti un elastīgu darba laiku, vienojoties; · iespēju pilnveidot savas profesionālās zināšanas un prasmes kursos un semināros. Mēs Tev uzticēsim: nodrošināt Iekšlietu ministrijas un tās padotības iestādēm nepieciešamo nekustamā īpašuma objektu būvniecības darbu koordināciju būvdarbu laikā. Kontrolēt un uzraudzīt ar ēku un būvju būvniecību, t.sk. pārbūvi, atjaunošanu un nojaukšanu saistīto, noslēgto līgumu izpildi piedalīties Iekšlietu ministrijas nekustamo īpašumu objektu infrastruktūras attīstības plānu izstrādē un plānot to īstenošanu savas kompetences ietvaros veikt nepieciešamo ar nekustamo īpašumu būvprojektēšanu un būvuzraudzību saistīto dokumentu koordinēšanu un nodrošināt to sagatavošanu uzraudzīt būvniecības procesus, veikt izpildīto darbu uzskaiti, kontrolēt izpilddokumentāciju, darba aizsardzības pasākumu izpildi un būvniecības grafiku izpildi, kā arī veikt iesniegto progresa ziņojumu pārbaudi analizēt jaunu projektu ieviešanas un attīstīšanas iespējas piedalīties Publisko iepirkumu komisiju darbā, sagatavot iepirkumu veikšanai nepieciešamās tehniskās specifikācijas u.c. dokumentāciju amatam noteiktās kompetences ietvaros sagatavot iekšējo un ārējo normatīvo aktu, informatīvo ziņojumu un politikas plānošanas dokumentu, iniciatīvas un atbildes vēstuļu projektus amatam noteiktās kompetences ietvaros organizēt vai savas kompetences ietvaros veikt Iekšlietu ministrijas jaunbūvējamo, atjaunojamo un pārbūvējamo nekustamo īpašumu objektu tehnisko apsekošanu, nodrošināt vai sagatavot materiālus par apsekojamu rezultātiem Mūsu prasības: otrā līmeņa vai tai pielīdzināta augstākā izglītība inženierzinātņu (vēlams būvniecības vai nekustamā īpašuma pārvaldības) jomā vai tiesību zinātņu jomā vēlama papildus izglītība būvniecības jomā, ko apliecina sertifikāti, izglītības apguves apliecinoši dokumenti vēlama pieredze nekustamo īpašumu pārvaldībā, būvniecības projektu vadīšanā zināšanas par spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, kas regulē būvniecības un publisko iepirkumu jomas prasme pielietot teorētiskās zināšanas praksē, izteikt un aizstāvēt viedokli par kompetencē esošajiem jautājumiem. Labas komunikācijas iemaņas. latviešu valodas zināšanas C līmeņa 1. pakāpes apjomā, labas datora lietošanas prasmes (MS Office); atbilstība likuma „Par valsts noslēpumu” 9. panta otrās un trešās daļas prasībām.Pieteikuma vēstuli, CV un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas (pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā), līdz 2021.gada 30.septembrim, ar norādi uz vakanto amatu, lūdzam sūtīt Nodrošinājuma valsts aģentūrai, Čiekurkalna 1.līnijā 1 k-2, Rīgā, LV-1026, vai uz e – pastu personals@agentura.iem.gov.lv Informējam, ka jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi. Personas datu pārzinis: Nodrošinājuma valsts aģentūra, reģistrācijas numurs 90009112024, adrese: Čiekurkalna 1.līnija 1 k-2, Rīga, LV-1026, e-pasts (datu aizsardzības speciālists): das@agentura.iem.gov.lv. Vairāk par iestādi www.nva.iem.gov.lv Profesija: PROJEKTA VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Tērbatas iela 9, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2021-09-30 Izglītības līmenis: 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Mūsu partneri