Valmieras Ziņas

Iedzīvotājiem izmaksāti krīzes pabalsti ārkārtējās situācijas laikā

Lasīšanas laiks: 3 min

Lai palīdzētu Valmieras novada deklarētajiem iedzīvotājiem, kuriem ārkārtējās situācijas radītu apstākļu dēļ nav līdzekļu pamatvajadzību nodrošināšanai, Valmieras novadā apvienotajās pašvaldībās 2020. un 2021. gada pirmajā pusgadā piešķirts pabalsts krīzes situācijā, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Liene Pinne.

2020.gada 16. aprīlī Valmieras pilsētas pašvaldības domes deputāti lēma par pabalsta piešķiršanu krīzes situācijā 80 EUR apmērā vienai personai mēnesī un papildus 50 EUR mēnesī par katru nepilngadīgu bērnu. 2020. gadā izsniegti 130 pabalsti 18230 EUR apmērā. Savukārt no 2021. gada 25. marta Valmieras pilsētas pašvaldības domes sēdē lemts turpmāk krīzes pabalstu ārkārtējās situācijas laikā, bet ne ilgāk kā līdz 2021. gada 30. jūnijam, noteikt 150 EUR apmērā vienai personai mēnesī, papildus saglabājot 50 EUR mēnesī par katru ģimenē esošu nepilngadīgu bērnu.  2021. gadā kopā izsniegti 63 pabalsti 10900 EUR apmērā.

2020.gadā bijušajā Burtnieku novada pašvaldībā krīzes pabalsts ārkārtējās situācijas laikā piešķirts divām personām 870 EUR apmērā, savukārt 2021. gadā septiņām personām 1060 EUR apmērā. Krīzes pabalsts šajā pašvaldībā ārkārtējās situācijas laikā saistībā ar Covid-19 pilngadīgai personai bija 120 EUR mēnesī un papildus 50 EUR par katru ģimenē esošu nepilngadīgu bērnu.

Bijušajā Kocēnu novada pašvaldībā 2020. gadā pabalstu krīzes situācijā, kas saistīts ar Covid-19 ietekmi, piešķīra divām ģimenēm, kopumā astoņām personām. Pabalstos izmaksātā summa 2550 EUR. 2021. gadā šāds pabalsts nav pieprasīts un piešķirts. Ārkārtējās situācijas krīzes pabalsta apjoms bijušā Kocēnu novada teritorijā bija 100 EUR vienai personai un papildus 50 EUR mēnesī par katru nepilngadīgu bērnu.

Krīzes pabalsta apjoms ārkārtējās situācijas laikā bijušajā Mazsalacas novada pašvaldībā bija 80 EUR vienai personai. 2020. gadā bijušā Mazsalacas novada pašvaldībā pabalstu ārkārtējās situācijas laikā saņēmušas piecas personas, izmaksāts 1120 EUR. No tiem viena persona saņēmusi pabalstu četrus mēnešus, divas personas divus mēnešus un divas personas trīs mēnešus. 2021. gadā šāds pabalsts nav pieprasīts un piešķirts.

Atbalsts ārkārtējās situācijas laikā 2020. un 2021. gadā bija pieejams arī bijušajā Beverīnas, Strenču, Rūjienas un Naukšēnu novada teritorijā, tomēr neviens iedzīvotājs šajā laikā posmā to nepieprasīja.

Pabalstu krīzes situācijā 2020. un 2021. gada pirmajā pusē piešķīra mājsaimniecībai vai atsevišķai personai mājsaimniecībā, kurai ievērojami samazinājušies vai ir zaudēti ienākumi saistībā ar Covid-19 izplatību izsludinātās ārkārtējās situācijas dēļ. Krīze ārkārtējās situācijas kontekstā nozīmē mājsaimniecības ienākumu būtisku samazināšanos vai pilnīgu zaudēšanu salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu pirms ārkārtējās situācijas iestāšanās, nespēju šajā situācijā veikt visus obligātos maksājumus un apmierināt savas un savu ģimenes locekļu pamatvajadzības, izmantojot ierastos problēmu risināšanas veidus, kā arī nepieciešamību saņemt materiālu un psihosociālu palīdzību.

Krīzes pabalstu nodrošināšanas izdevumus pašvaldībām ar mērķdotācijām daļēji kompensēja valsts. 2020. gadā un 2021. gada sākumā krīzes pabalstiem 50 %, bet ne vairāk kā 40 EUR mēnesī vienai personai.  Savukārt pašvaldības papildu piešķirto pabalstu krīzes situācijā katram bērnam līdz 18 gadiem 50 EUR apmērā mēnesī, valsts kompensēja 100% apmērā. Savukārt 2021.gada sākumā tika valstiski veikti grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā. Grozījumi likumā noteica palielināt valsts nodrošināto mērķdotāciju pašvaldībām izdevumu segšanai 50 % apmērā no iedzīvotājam izmaksātā pabalsta krīzes situācijā, bet ne vairāk kā 75 EUR mēnesī vienam cilvēkam. Vienlaikus nosakot, ka krīzes pabalstu ārkārtējās situācijas laikā iespējams saņemt, kamēr visā valstī ir izsludināta ārkārtējā situācija sakarā ar Covid-19 izplatību, bet ne ilgāk kā līdz 2021.gada 30.jūnijam.

Jaunajā Valmieras novadā vienota sociālo pabalstu sistēma būs izstrādāta un pieejama no 2021.gada 1.oktobra, to apstiprinās un par to lems Valmieras novada pašvaldības dome.

Aktuālais jautājums

Vai 2024. gads Jums būs veiksmīgāks par 2023. gadu?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

AICINA PIEVIENOTIES APDROŠINĀŠANAS KONSULTANTUS VALMIERĀ Ja uzskati sevi par veiksmīgu pārdošanas speciālistu vai vēlies par tādu kļūt un Tevi interesē apdrošināšanas pakalpojumi - pievienojies Compensa Life Vienna Insurance Group SE Latvijas filiāles komandai! Ko dara apdrošināšanas konsultants? • Piedāvājot klientiem vispiemērotākos dzīvības un veselības apdrošināšanas pakalpojumus, nodrošina mūsu klientiem, viņu ģimenes locekļiem un uzņēmumu darbiniekiem drošību un finansiālo aizsardzību neparedzētās dzīvas situācijās Kas raksturo veiksmīgu konsultantu? • Lielisks sarunu partneris ar interesi ikdienā komunicēt ar dažādiem cilvēkiem • Vēlme mērķtiecīgi strādāt un saņemt pienācīgu atalgojumu • Augsta motivācija un iniciatīva • Rezultatīva pieredze pārdošanā • Vidējā vai augstākā izglītība • Latviešu un krievu valodas zināšanas Ko iegūst apdrošināšanas konsultants? • Mācības darbam un pašizaugsmei • Mentoru, kurš palīdz uzsākt veiksmīgu sadarbību • Draudzīgu un profesionālu vidi • Darba samaksu no 700 līdz 1500+ EUR bruto, kas sastāv no pamatalgas un mainīgās daļas, kura atkarīga no pārdošanas rezultāta Par mums Compensa Life Vienna Insurance Group SE Latvijas filiāle specializējas dzīvības apdrošināšanā ar uzkrājumu veidošanu, privātās pensijas un mūža pensijas apdrošināšanā, uzkrājošajā apdrošināšanā bērniem, nelaimes gadījumu un veselības apdrošināšanā fiziskām un juridiskām personām. Compensa Life ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Latvijā, kas piedāvā onkoloģisko slimību apdrošināšanu, kas pieejama vietnē oncodrop.lv. Mēs priecāsimies saņemt CV un motivācijas vēstuli līdz 2024. gada 6.martam uz e-pastu: agita.ulmane@compensalife.lv Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks izvirzīti nākamajai atlases kārtai. Nosūtot pieteikumu un CV konkursam uz izsludināto vakanci, kandidāts/te kā datu subjekts saskaņā ar fizisko personu datu aizsardzības tiesību aktu prasībām piekrīt iesniegto personas datu apstrādei Compensa Life Vienna Insurance Group SE Latvijas filiālē (juridiskā adrese: Vienības gatve 87h, Rīga, LV-1004) uz laiku, kas nav ilgāks par trīs mēnešiem no atlases konkursa noslēgšanās dienas. Datu apstrādes mērķis – datu izmantošana un glabāšana personāla atlases vajadzībām. Savu piekrišanu personas datu apstrādei kandidāts/te var atsaukt rakstveidā.

Pievienojies mūsu komandai! Rūjienas vidusskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā sekretāru/-i uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Rūjienas vidusskola, Rīgas iela 30, Rūjiena, Valmieras novads.  Ja Tev ir vēlme: • veikt dokumentu noformēšanu, veidošanu, kārtošanu, uzglabāšanu atbilstoši nomenklatūrai dokumentu pārvaldības kārtībai; • veikt ierobežotas pieejamības informācijas apstrādi; • nodrošināt inventarizācijas dokumentu pārvaldību; • organizēt un koordinēt skolēnu transporta pieprasījumus un izmaiņas, sadarbojoties ar pārvadātāju; • pārzināt Iestādes struktūru, darbības jomas, pienākumu sadali starp skolas darbiniekiem; un ja Tev ir: ● vidējā, vidējā/ profesionālā vai augstākā izglītība; ● labas latviešu valodas zināšanas; ● zināšanas par likumdošanu personu datu aizsardzībā un prasme orientēties normatīvajos aktos; ● prasme lietot dažādus tehniskos līdzekļus informācijas iegūšanā, atlasē, apkopošanā un nosūtīšanā; ● kompetences: augsta atbildības sajūta; spēja pielāgoties dažādām mainīgām situācijām; prasme strādāt komandā un plānot savu laiku; ● iepriekšēja pieredze līdzīgā amatā tiks uzskatīta par priekšrocību; mēs piedāvājam: • pilnu darba slodzi; • pamatalgu pārbaudes laikā 714 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 751 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV) lūdzam iesniegt līdz 2024.gada 1.martam e-pastā: rujienas.vidusskola@valmiera.edu.lv ar norādi “Vakance – sekretārs/-e”. Tālrunis informācijai lietvedībā: 64263605. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SEKRETĀRS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 30, Rūjiena, Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-03-01

Mūsu partneri