Valmieras Ziņas

Fotoradari gandrīz mēnesi pastiprināti kontrolēs OCTA polises un tehniskās apskates derīgumu

Sociālā kampaņā fotoradari gandrīz mēnesi pastiprināti kontrolēs transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) polises un tehniskās apskates derīgumu, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB).

Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazinātu autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, līdz 11.novembrim LTAB, sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) un Valsts policiju īstenos sociālu kampaņu. Tās laikā vairāki fotoradari visā Latvijā veiks OCTA un tehniskās apskates kontroli ārpuskārtas režīmā, proti, neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma.

Pēc LTAB aplēsēm, kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir 1-3%.

“Kampaņas ietvaros veiksim plašu profilaktisko darbu, skaidrojot autovadītājiem, ka OCTA vai tehniskā apskate nav tikai formalitāte, ko valsts uzspiedusi autovadītājiem, bet gan drošības garants pašam autovadītājam, pasažieriem un citiem satiksmes dalībniekiem,” sacīja LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Pirms kampaņas LTAB veiktajā aptaujā secināts, ka Latvijā 46,5% autovadītāju nezin, ka par piedalīšanos ceļu satiksmē bez derīgas OCTA un tehniskās apskates fotoradari un policijas ekipāžas vienas diennakts laikā var sodīt vairākkārtīgi. Tāpat salīdzinoši daudz ir to autovadītāju, kas vispār nav informēti, ka fotoradari un policijas ekipāžas spēj pārbaudīt ne vien braukšanas ātrumu, bet arī to, vai automašīnai ir derīga OCTA (18,5% respondentu) un tehniskā apskate (21,5% respondentu).

“Pērn līdzīgas kampaņas ietvaros konstatējām kādu nelāgu autovadītāju paradumu – ir pamats domāt, ka daļa transportlīdzekļu vadītāju, kas piedalās satiksmē bez OCTA un/vai tehniskās apskates, iespējams apzināti izvairās no pārvietošanās pa ceļiem, kur varētu sastapties ar kontroli. To apstiprina arī šā gada aptaujas laikā iegūtie rezultāti – 31,3% no autovadītājiem, kuri izmanto aplikāciju “Waze”, to lieto galvenokārt, lai tiktu brīdināti par radaru un policijas ekipāžu atrašanās vietu,” minēja Abāšins.

Šobrīd sods par piedalīšanos ceļu satiksmē bez savlaicīgi veiktas tehniskās apskates ir 55-120 eiro un divi soda uzskaites punkti, savukārt par piedalīšanos ceļu satiksmē bez derīgas OCTA – 85-120 eiro un divi soda uzskaites punkti.

Abāšins arī atzīmēja, ka atlīdzības par negadījumiem, kurus izraisījis neapdrošināts transportlīdzeklis, tiek izmaksātas no OCTA Garantijas fonda, kuru veido iemaksas no katras iegādātās OCTA polises. “Ik gadu no Garantijas fonda atlīdzībās par neapzinīgo autovadītāju izraisītajiem negadījumiem tiek izmaksāts vairāk nekā miljons eiro,” viņš piebilda.

Pēc Abāšina teiktā, kampaņas laikā apkopotā statistika un izdarītie secinājumi ļaus nākotnē pilnveidot metodes autovadītāju informēšanai par OCTA un tehniskās apskates nepieciešamību, kā arī cīnīties ar pārkāpējiem.

“Noteikti vērts izskatīt iespēju nākotnē pielāgot stacionāros fotoradarus OCTA un tehniskās apskates kontrolei visā transporta plūsmā, neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma. Tāpat lielāka uzmanība jāvelta to ceļu posmu uzraudzībai, kas ikdienā netiek kontrolēta ar stacionārajiem fotoradariem,” teica Abāšins.

OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumos cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem.

"Valmieras ziņas" jautā

Kā Covid-19 ietekmējis jūsu darbu?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

VALMIERAS TEHNIKUMS aicina darbā PROJEKTU DAĻAS VADĪTĀJU (profesiju klasifikatora koda Nr.1213 05) (darbinieka amats uz noteiktu laiku līdz 2022.gada martam) Mēs piedāvājam: interesantu, radošu, dinamisku un atbildīgu darbu profesionālā kolektīvā; profesionālās izaugsmes iespējas; mēnešalgu (atbilstoši profesionālajai pieredzei) – 1367 - 1571 EUR (bruto); modernu darba vidi un labus darba apstākļus; darba līgumu uz 2 gadiem ar iespēju pagarināt darba attiecības. Prasības pretendentiem/-ēm: 1. augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība humanitāro, komunikāciju vai sociālo zinātņu jomā; 2. teicamas latviešu valodas zināšanas; 3. teicamas angļu un krievu valodas zināšanas – mutvārdos un rakstos; 4. vismaz 2 gadu darba pieredze valsts pārvaldes iestādē; 5. vismaz 2 gadu darba pieredze vadošā amatā; 6. zināšanas par profesionālās izglītības sistēmu; 7. pieredze Eiropas Savienības struktūrfondu vai citu ārvalstu finanšu instrumentu finansēto programmu projektu īstenošanā vai administrēšanā; 8. pieredze dokumentu izstrādāšanā un noformēšanā, t.sk., iekšējo normatīvo aktu izstrādē un virzībā; 9. prasme efektīvi plānot darba laiku veicamo uzdevumu izpildei un prasme veikt vairākus pienākumus vienlaicīgi; 10. spēja strādāt saspringtās situācijās, ierobežotā laikā un spēja uzņemties atbildību par pieņemtajiem lēmumiem; 11. autovadītāja apliecība B kategorija un pieredze auto vadīšanā. Galvenie amata pienākumi: 1. izglītības iestādes attīstības un investīciju stratēģiju, veicināt tās ieviešanu un veikt ieviešanas kontroli;2. izstrādāt izglītības iestādes internacionalizācijas stratēģiju, atbilstoši ieviest mobilitātes un stratēģiskās partnerības projektus, veicināt ārvalstu izglītojamo apmācības izglītības iestādē;3. informēt izglītības iestādes administrāciju par pieejamiem finanšu avotiem, analizēt jaunu projektu ieviešanas un attīstīšanas iespējas;4. izstrādāt projekta pieteikumus ārējā finansējuma piesaistei;5. izvērtēt projekta līdzfinansēšanas iespējas, veikt nepieciešamās darbības līdzfinansējuma saņemšanai;6. pārraudzīt un koordinēt projektu daļas darbu, kontrolēt mērķu un budžeta izpildi;7. dibināt un uzturēt regulārus kontaktus ar citām valsts un pašvaldību institūcijām, Latvijas un starptautiskām organizācijām, uzņēmumiem;8. pārstāvēt īstenotos projektus un komunicēt ar projektu īstenošanu uzraugošajām institūcijām un sadarbības partneriem;9. piedalīties, uzstāties starptautiskos semināros un konferencēs;10. nodrošināt projekta lietvedības dokumentu atbilstošu noformēšanu, uzskaiti un glabāšanu, sakārtošanu nodošanai arhīvā;11. plānot piegādes un līgumus projektā, koordinēt līgumu sagatavošanu un noslēgšanu. Kontrolēt noslēgto līgumu izpildi;12. nodrošināt projekta ietvaros paredzēto iepirkumu procedūru organizēšanu. Izstrādāt iepirkumu specifikācijas aprīkojuma un iekārtu iegādei izglītības programmu modernizēšanai. Piedalīties uz projektiem attiecināmo iepirkumu komisijās; 13. nodrošināt sabiedrības informēšanu par izglītības iestādē ieviestajiem un sagatavotajiem attīstības, investīciju, izglītības un stratēģiskās partnerības projektiem (sagatavot preses relīzes, organizēt publicitātes pasākumus). Iesniedzamos dokumentus – motivētu pieteikumu, dzīves un iepriekšējās darba pieredzes aprakstu (CV) un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas nosūtīt uz e-pasta adresi personals@valmierastehnikums.lv (ar norādi “Konkursam uz projekta daļas vadītāja amatu”) līdz 2020.gada 1.jūnijam plkst. 12.00. Papildu informācija pa tālruni: 29194941. Informējam, ka, pēc dokumentu atbilstības izvērtēšanas konkursa 1.kārtā, sazināsimies tikai ar tiem pretendentiem, kuru kandidatūras tiks izvirzītas konkursa 2.kārtai! Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (Vispārīgā datu aizsardzības regula, turpmāk - VDAR) 13. pantu, Valmieras tehnikums informē, ka: 1) Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs vakances atlases konkursa norisi; 2) iepriekš minētās jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir Valmieras tehnikums, reģistrācijas Nr. 90009612809, Vadu iela 3, Valmiera, LV-4201, skola@valmierastehnikums.lv. Profesija: PAMATDARBĪBAS STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJS /DIREKTORS (VALSTS PĀRVALDES JOMĀ) Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Vadu iela 3, Valmiera Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2020-06-01 Kontaktpersona: Piet.,CV un izgl.apliec.dok.kopijas sūtīt uz personals@valmierastehnikums.lv, 29194941. Izglītības līmenis: 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Valmierā uzņēmējdarbība un attīstība iet roku rokā ar dabisku, sakoptu un sakārtotu vidi. Tā iedvesmo augstiem sasniegumiem sportā, izglītībā, radošiem risinājumiem kultūrā un jaunu virsotņu sasniegšanai! Valmieras pilsētas 5.pirmsskolas izglītības iestāde “Vālodzīte” (turpmāk – Iestāde) aicina darbā uz nenoteiktu laiku skolotāju palīgu, darba vietas adrese: Smiltenes iela 10, Valmiera (pilna slodze (40 stundas nedēļā)). Ja Tev ir vēlme: ēdināt, aprūpēt, mazgāt un ģērbt bērnus; mācīt bērniem patstāvības un pašapkalpošanās iemaņas; uzkopt grupas telpas, mazgāt traukus, klāt bērnu gultas un mainīt gultas veļu; sniegt atbalstu grupas pedagogiem bērnu izglītošanas procesā; iesaistīties grupas un iestādes pasākumos; un ja Tev ir: valsts valodas prasme augstākajā līmenī; pozitīva un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība, sadarbības prasmes un augsta saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: atalgojumu 455 euro mēnesī pirms nodokļu nomaksas; darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citas sociālās garantijas; darbu profesionālā, radošā un pozitīvi noskaņotā kolektīvā; drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV) un pieteikuma vēstuli gaidīsim līdz 2020.gada 8.jūnijam, personīgi (adrese: Smiltenes iela 10, Valmiera) vai e-pastā: valodzite@valmiera.edu.lv. Tālruņi informācijai: 64235378, 29405471. Iesniegtos personas datus Valmieras pilsētas pašvaldība izmantos, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu. Ja kandidāts vēlas, lai viņa personas dati tiktu saglabāti Valmieras pilsētas pašvaldības iekšējā datu bāzē ar mērķi tos apstrādāti citos Valmieras pilsētas pašvaldības personāla atlases konkursos, tad pieteikumā vakancei lūdzam kandidātam norādīt savu piekrišanu personas datu saglabāšanai. Sīkāka informācija par personas datu apstrādi Valmieras pilsētas pašvaldībā: http://www.valmiera.lv/images/userfiles/VPP_privatuma_politika.pdf. Profesija: SKOLOTĀJA PALĪGS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Smiltenes iela 10, Valmiera Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2020-06-08 Kontaktpersona: CV un piet. vēst. iesniegt personīgi vai sūtīt uz valodzite@valmiera.edu.lv; t. 29405471.

Mūsu partneri