Valmieras Ziņas

Elektroauto lietošanas pieredzes stāsts – plusi un mīnusi (3)

Lasīšanas laiks: 8 min

Pamazām Latvijā palielinās elektroautomobīļu skaits.  Pašlaik mūsu valstī reģistrēti nedaudz vairāk par 1600 elektroauto un ir pieejamas 123 ātrās uzlādes stacijas. Salīdzinājumam – šobrīd Lietuvā ir aptuveni 360 elektroauto uzlādes stacijas un 6440 reģistrētas elektriskās automašīnas. Diemžēl atkal mūsu valsts ir iedzinēja lomā starp Baltijas valstīm. Taču labā ziņa ir tā, ka ātrās uzlādes staciju daudzums Latvijā ir sasniedzis tādu skaitu, lai varētu brīvi ceļot ar elektrisko auto, nebaidoties palikt uz ceļa. Līdz ar valsts paredzēto atbalstu jaunu un lietotu elektroautomobīļu iegādei no 2022.gada, elektrisko spēkratu skaits Latvijā varētu būtiski pieaugt. Tādēļ portāls “Valmieras Ziņas” tikās ar elektroautomobīļa īpašnieku, valmierieti Kasparu Kalniņu, lai uzzinātu par viņa pieredzi.

Kāpēc izvēlējies iegādāties elektromobīli?

Tā filozofiski skatoties, runa ir par efektivitāti. Es parēķināju, ka iekšdedzes auto dzinējam tā ir zem 50%, lielākiem auto – tikai ap 25%. Savukārt elektroauto efektivitātes koeficients tuvojas simts procentiem. Jocīgi, ka cilvēki par to neaizdomājas. Pērkot apkures katlu, visi grib maksimāli efektīvāko, bet izvēloties automašīnu, svarīgāks ir izmērs, interjers un smukas podziņas. Jau 2009.gadā apsvēru elektroauto iegādi, bet tobrīd piedāvājums Latvijā gauži niecīgs. Tā es turpināju braukt ar savu 1998.gada ar “Volkswagen Beetle”. Kad dīzeļmotoram noplīsa augstspiediena sūknis, nebija vērts to mainīt, jo tas maksā tikpat, cik visa automašīna. Nolēmu, ka beidzot ir jāmaina auto, jo vecais bija godam nobraucis savu pusmiljonu kilometru. Pārsēdos “uz elektrību” pagājušā gada decembrī. Esmu jau nobraucis ap 20 000 kilometru. Tas ir vairāk, nekā “vidējais latvietis” gadā nobrauc. Nu jau man ir savi secinājumi.

Kāpēc izvēlējies tieši šo automašīnu?

Es ilgi sekoju līdzi tam, kādi elektroautomobīļi tika piedāvāti Latvijas tirgū, salīdzinot to plusus un mīnusus. Daudz skatījos arī “YouTube” video par ukraiņu pieredzi, jo tur ir līdzīgs klimats un ceļu stāvoklis. Var teikt, ka Eiropas autoražotāji tikai pašlaik sākuši ražot kaut ko “normālu”. Pirmo “Volkswagen e-up!” versiju un līdzīgus var neskaitīt. Ja nav iespējams ar vienu uzlādi tikt no Valmieras līdz Rīgai ziemas laikā, tas nav nopietni. Ja mašīnai nav ātrās uzlādes iespējas, tas der vienīgi kā pilsētas auto, nevis normālai lietošanai, dodoties arī tālākos braucienos. It kā varētu izvēlēties “Tesla”, kas ir jaudīgs auto ar ietilpīgu bateriju. Var tālāk aizbraukt, nekā ar daudziem citiem elektroauto, taču vai tas Latvijā ir nepieciešams, kur attālumi nav pārāk lieli. Galvenā problēma, ka šim auto mūsu valstī nav autorizēta servisa. Visas automašīnas lūst. Ņemot vērā to, ka amerikāņu auto piekare nav piemērota mūsu ceļu kvalitātei, servisa trūkums varētu būt liela problēma. To apliecina ukraiņu pieredze. Mainīt vienu piekares šarnīru par 800 eiro man nebija vēlēšanās. Cenas ir tādas, jo ir tikai viens detaļu ražotājs, tirgū nav alternatīvu piedāvājumu. Tā es nonācu pie savas izvēles – otrās paaudzes “Nissan Leaf” ar 40kWh bateriju. Lai arī šai mašīnai ir viens ražotājs, taču detaļas pieejamas par saprātīgu cenu, jo tās ražotas masveidā un tiek izmantotas dažādiem “Nissan” modeļiem. Piemēram, “Leaf” piekare ir tāda pati kā “Juke”. Pagaidām gan nav bijusi nepieciešamība neko labot.

Vēl par labu šī automobiļa izvēlei bija fakts, ka tas tiek ražots gan Eiropas, gan ASV tirgum. Iebūvētā uzlādes iekārta pielāgojas dažādam elektrības spriegumam (ASV – 110 V, Eiropā – 230 V). Auto lādēsies, ja tīklā nebūs precīza paredzētā sprieguma, kas bieži gadās Latvijā, ir sevišķi laukos. Esmu dzirdējis par gadījumiem, ka daži Eiropas elektrautomobīļi nelādējas, ja tīklā nav vajadzīgā sprieguma.

Daudzus attur no elektromobīļa iegādes to dārdzība…

Tas ir tiesa. Privātpersonai pašlaik elektroautomašīnas, it sevišķi jaunas, ir vēl daudz par dārgu. Protams, ir cilvēki, kas var atļauties, bet lielākā daļa cilvēku Latvijā brauc ar veciem dīzeļiem. Salīdzinājumam, jauns “Leaf” maksā no 30 tūkstošiem eiro, labākā komplektācija no 37 tūkstošiem eiro. Lietotus var nopirkt Lietuvā jau no 16500 eiro, bet tie ir vesti no ASV dienvidu štatiem. Šādiem auto nebūs sēdekļu un stūres apsildes, siltumsūkņa un citas “ekstras”, kas ir svarīgas mūsu klimatiskajos apstākļos. Es iegādājos 3 gadus lietotu automašīnu savam uzņēmumam, būtiski ietaupot izmaksas.

Viens no elektroauto skeptiķu argumentiem ir tas, kas šādi automobiļi nav piemēroti mūsu aukstajam klimatam. Kāda ir Tava pieredze?

Aizvadītā ziema bija gana auksta, lai to pārbaudītu. Es speciāli atstāju auto pa nakti pie mājas bez pieslēguma rozetei, lai notestētu, kā tas “uzvedas” šādos apstākļos. Kamēr kaimiņš lēja savam dīzelim bākā siltu degvielu, bet otrs bija izcēlis akumulatoru, lai pa nakti lādētu, es varēju mierīgi iedarbināt un braukt.

Kāda ir pieredze šajā karstajā vasarā? Baterijai “nepatīk” arī pārkaršana.

Šim modelim nav paredzēta baterijas dzesēšana. Vairāku citu marku elektroauto šāda funkcija ir, un tas ir labi, jo tādējādi tiek palielināts baterijas kalpošanas laiks. Litija jonam vairāk “nepatīk” karstums, nekā aukstums. Kā esmu noskaidrojis, šim modelim baterijas ķīmiskais sastāvs ir tāds, ka pārkaršanas risks ir zems. Turklāt automašīnas dators pasargā bateriju no pārāk lielas atdzesēšanas un uzkaršanas, ierobežojot lādēšanas jaudu. Dienā, kad bija 33 grādu svelme, man bija nepieciešams veikt ātro uzlādi, kuras laikā baterija uzkarst. Taču pat šādos apstākļos tā neuzkarsa līdz maksimumam, palika vēl liela rezerve. Taču kopumā no ātrās uzlādes vajadzētu izvairīties, jo tā veicina baterijas degradāciju.

Aut. piez. Katrs “Leaf” īpašnieks var pārliecināties par baterijas “veselību”, pieslēdzot OBD portam lasītāju un savienojot to caur “Bluetooth” ar viedtālruni, kurā lejupielādēta aplikācija “Leaf Spy”. Šādu pārbaudi vajadzētu veikt arī, iegādājoties lietotu auto.

Cik izmaksā automašīnas ekspluatācija?

Elektroautomašīnai ir mazāk detaļu un kustīgu mezglu, kas ir jāapkalpo un jālabo. Dzinējam nav nepieciešama eļļas maiņa, ātrumkārbas vietā ir reduktors, kas prasa retu eļļas nomaiņu. Pozitīvais ir tas, ka nav jāmaksā ceļa nodoklis. Rīgā nav jāmaksā par stāvvietām. Ir iespēja ātrāk izbraukt sastrēgumus, jo drīkst izmantot sabiedriskā transporta joslas. Tiem, kuri dzīvo Pierīgā, šis ir ideāls auto. Valmierā šīs priekšrocības nav tik svarīgas, jo tāpat visas stāvvietas ir bezmaksas un sastrēgumu nav. Protams, līdz ar elektroautomobīļu skaita pieaugumu, šīs priekšrocības tiks atceltas, kā tas ir noticis Norvēģijā. Jāizmanto, kamēr var!

Braukšanas izmaksas ir atkarīgas arī no elektrības cenas. Diemžēl elektrības cena pašlaik ir būtiski pieaugusi. Šāda politika nav saprotama. Valdība ar vienu roku dod naudu, lai veicinātu elektromobīļu iegādi, bet ar otru roku paceļ elektrības cenas. Turklāt dotācijas elektroauto iegādei Latvijā ir divreiz mazākas nekā Lietuvā un pat četras reizes mazākas nekā dažos ASV štatos.

Joprojām par spīti cenu kāpumam sanāk daudz lētāk braukt ar elektroauto, nekā ar iekšdedzes dzinēju mašīnām. Arī degvielai cenas kāpj. Taču elektrībai ilgtermiņā cena tā nelēkā, kā degvielai, tāpēc ir mazāk stresa elektroauto īpašniekiem. Pašlaik savā garāžā lādējot auto, gala cena par kilovatstundu (kWh) ir ap 20 centiem. Mans auto vasarā uz 100 kilometriem tērē ap 16 – 17 kWh. Tātad līdz Rīgai var aizbraukt aptuveni par 3,5 eiro. Ziemā sanāk neaudz dārgāk, jo auto tērē papildus enerģiju salona apsildei.

Protams, ātrā uzlāde publiskās uzlādes stacijās izmaksā krietni dārgāk. Taču esmu atklāji kādu knifu. Lādējot maksimāli tukšu bateriju, kura ir optimālā temperatūrā, ap 10 minūtēm, iegūstot papildus 50 km nobraukumu, izmaksas ir salīdzināmas ar lēno mājas uzlādi. Tāda īsa uzlāde arī nenodara skādi baterijas “veselībai”. Ja bateriju lādē ilgāk par šo laiku un sakarsē, tad uzlādes izmaksas ir lielas un tiek veicināta tās degradācija.

Jāatceras gan, ka pie ekspluatācijas sākotnējām izmaksām ir jārēķina automašīnas iegādes cena, kā arī pastāv iespēja, ka nāksies mainīt bateriju bloku. Taču “Nissan Leaf” ir sevi pierādījis kā ļoti izturīgs auto. To lieto kā taksometru daudzās valstīs. Zinu, ka Igaunijā 1.paaudzes “Leaf” ir nobraukuši pat 350 tūkstošus kilometru bez problēmām ar to pašu rūpnīcā uzstādīto bateriju. Arī mans auto ir izmantots kā taksometrs Austrijā. Patiesībā šāds lietošanas veids ir labvēlīgs baterijas “veselībai”. Taksisti nekad nebrauks līdz tukšai baterijai, un arī viņiem nav laika to pielādēt līdz 100%. Optimāli baterijas “veselību” uztur uzlāde starp 20% līdz 80%.

Cik reāli var nobraukt ar pilnībā uzlādētu bateriju?

Vasarā pa šoseju ārpus pilsētas var nobraukt ap 200 km. Pilsētā distance ir lielāka, jo elektroauto atgūst enerģiju bremzējot. Ziemā -23 grādos varēju nobraukt ārpus pilsētas 150 kilometrus. Manuprāt, Latvijā reāli ar to pietiek vidējam lietotājam ikdienas vajadzībām. Reti kurš dienā regulāri nobrauc vairāk par 100 kilometriem ar savu privāto auto. Vasarā, braucot tikai pa pilsētu, es uzlādēju auto reizi nedēļā, ziemā – reizi trīs dienās.

Ar ko atšķiras braukšana ar elektroauto?

Pilsētai elektroauto ir ideāls – nav jāspaida sajūgs un jāpārslēdz pārnesumi, nav jābaidās par noslāpšanu visnepiemērotākajā brīdī. Elektroauto ir ļoti labs uzrāviens. Labāks, nekā jebkuram parastajam auto. Līdz ar to, ja ir nepieciešams ātri apbraukt vai apdzīt priekšā braucošo auto, to ir viegli izdarīt, pat pret kalnu. Braucot ir jābūt prātīgam. Auto ir “zvērīgs” griezes moments. Nospiežot “gāzes” pedāli, “Leaf” ātri sasniedz maksimālo ātrumu. Tam ir elektroniskais ātruma ierobežotājs. Taču ir grūti noturēt pedāli atļautajā ātruma robežās. “Gāzējot” arī jāpiešaujas, lai izvairītos no spolēšanas un neplēstu riepas.

Automašīnai ir vairāki braukšanas režīmi. Izvēloties ekonomisko režīmu, auto “uzvedas” mierīgāk, spiežot akseleratora pedāli. Patiesībā, vadot “Leaf”, var iztikt tikai un vienīgi ar “gāzes” pedāli, ja tiek aktivizēta “e-pedal” funkcija. Atlaižot “gāzes” pedāli, auto bremzē pats līdz pilnai apstāšanai, vienlaikus atgūstot enerģiju un uzlādējot bateriju. Bremžu pedālis nepieciešams tikai tad, ja nav izdevies laikus atlaist “gāzi” vai arī neparedzētās situācijās, kad nepieciešama strauja bremzēšana. Atkarībā no komplektācijas dārgākiem modeļiem arī gāzes pedāli var tik bieži nedarbināt, jo adaptīvā kruīza kontrole brauciena laikā automātiski uztur noteikto distanci līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim.

Vizuāli un arī ērtību ziņā šis ir gluži parasts auto. Atšķirībā no pirmajiem elektroauto, kas mazi pilsētas automobīļi, mūsdienīgi elektriskie spēkrati ir diezgan ietilpīgi ģimenes auto, kuros pietiek vietas 4 līdz 5 cilvēkiem, un var izvietot pietiekama tilpuma bagāžu.

    Gribēšu redzēt kur liksies, kad tam sū*** būs kāds nopietnāks remonts jāveic vai baterijas atteiksies. Kamēr neizgudros uzlādi, kas līdzvērtīga fosilās degvielas uzpildīšanas laikam, nebūs nekāds lielais pieprasījums.

    Armands - 25.09.2021

    Pilnīgi garām, vismaz pagaidāam, no visiem aspektiem!

    Piepe - 30.09.2021

    Ko, ko – efektivitāte!? Nez kā gan to rēķina vai arī tic tam, ko raksta reklāmā? Šo punktu izlaižam. Mistiskā efektivitāte nav tas, kas liek domāt par elektroauto. Kādēļ amerikāņu auto piekare un mūsu ceļi…. jebkura auto piekare un mūsu ceļi nedraudzējas… arī dīvains apgalvojums. Izmaksu ietaupīšana? Hm, nu varbūt nelielu laiku. Bet paskatot sākuma cenu, nez cik ilgā laikā atmaksājas. Teikumi par dīzeļu bēdām ziemā ir nevietā. Jebkurš labi uzturēts auto darbosies gan vasarā, gan ziemā. Ja auto nepieskata, tad citādāk. Šis arī neliek domāt par elektroauto. Kopumā – elektroauto nav nekādu dižu plusu, kaut kādi mīnusi tāpat ir. Pati lielākā bēda, ka rezultātā piedrazo vidi iespējams pat vairāk kā citi auto. Secinājums – gan īsākam, gan garākam brīdim diez vai elektroauto ir izdevīga izvēle.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Palielinoties darba apjomam, SIA “Padtex Insulation” aicina savā komandā RAŽOŠANAS DARBINIEKUS! Kandidāta raksturojums: vēlama pieredze ražošanas uzņēmumā; spēja strādāt kā individuāli, tā arī komandā; augsta atbildības sajūta un precizitāte; vēlme mācīties un pilnveidoties. Tavi galvenie darba pienākumi: pildīt izolācijas matračus un iestrādāt metāla detaļas izstrādājumos, efektīvi izmantojot darba laiku un izejmateriālus; kontrolēt produkcijas kvalitātes atbilstību, novērst izgatavošanas defektus; ievērot tiešā vadītāja norādījumus; uzturēt tīru, sakoptu darba vidi un iekārtas. Mēs piedāvājam: stundas likmi 8,00-11,00 EUR/h pirms nodokļu nomaksas; darba laiku no pirmdienas līdz piektdienai no 8.00 līdz 17.00; brīvas nedēļas nogales un svētku dienas; apmācību darba vietā no profesionāla vadītāja un kolēģiem; sociālās garantijas, veselības apdrošināšanu pēc nostrādāta laika. !Lūgums izvērtēt savu fizisko noturību un spējas, jo darba procesā nepieciešams pacelt izejmateriāla ruļļus, kā arī gatavo produkciju! Ja esi gatavs būt daļa no SIA “Padtex Insulation” komandas, PIESAKIES un sūti savu pieteikumu/CV ar norādi “Ražošanas darbinieks” uz alise.zvirbule@padtex.lv! Papildus informācija pa tālruni +371 64221341. Iesniedzot savu pieteikumu, Jūs piekrītat personas datu apstrādei konkrētajā atlases procesā. Pārzinis: SIA “Padtex Insulation”, reģ. nr. LV44103028772 Profesija: CEHA STRĀDNIEKS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Cempu iela 27, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 3 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-12 Darba sākšanas datums: 2025-09-15 Kontaktpersona: Alise Zvirbule Izglītības līmenis: Pamatizglītība

Adrese: Stabu iela 89, Rīga, LV-1009Tālrunis: 67290612e-pasts: pasts@ievp.gov.lvtīmekļa vietne: http://www.ievp.gov.lv/ Ieslodzījuma vietu pārvalde ir Tieslietu ministrijas padotībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas īsteno valsts politiku apcietinājuma kā drošības līdzekļa un brīvības atņemšanas kā kriminālsoda izpildes jomā. Amatpersona ir persona ar atbilstošu profesionālo izglītību, kvalifikāciju un speciālo dienesta pakāpi, kura devusi zvērestu un dienē Pārvaldē. Amatpersonas tiesības un pienākumus nosaka Ieslodzījuma vietu pārvaldes likums un Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likums. Vakance: Valmieras cietuma Resocializācijas daļas vecākais inspektors (kontaktpersona), 5413 02 Slodze: pilna Atalgojums: no 1770 EUR līdz 1970 EUR Darbavieta: Ieslodzījuma vietu pārvaldes Valmieras cietums – Dzirnavu iela 32, Valmiermuiža, Valmieras pag., Valmieras nov., LV-4219 Kontaktinformācija: 64123906; 67290148, pasts@ievp.gov.lv CV un motivācijas vēstuli sūtīt: pasts@ievp.gov.lv; valmieras.cietums@ievp.gov.lv Prasības kandidātam: Atbilstība Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā noteiktajām prasībām:ir Latvijas pilsonis; vecums no 18 līdz 40 gadiem; vismaz pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība; latviešu valodas zināšanas C līmeņa 2.pakāpē; fiziskā sagatavotība atbilst Ministru kabineta noteiktajām prasībām (Ministru kabineta 28.05.2013. noteikumi Nr.288 "Fiziskās sagatavotības prasības Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm"); veselības stāvoklis un psiholoģiskās īpašības atbilst Ministru kabineta noteiktajām prasībām (Ministru kabineta 21.11.2006. noteikumi Nr.970 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm un amatpersonu amata kandidātiem nepieciešamo veselības stāvokli un psiholoģiskajām īpašībām un veselības stāvokļa un psiholoģisko īpašību pārbaudes kārtību"); nav sodīts par tīšu noziedzīgu nodarījumu – neatkarīgi no sodāmības dzēšanas vai noņemšanas; nav notiesāts par tīšu noziedzīgu nodarījumu, atbrīvojot no soda; nav saukts pie kriminālatbildības par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu, izņemot gadījumu, kad amatpersona ir saukta pie kriminālatbildības, bet kriminālprocess pret to izbeigts uz reabilitējoša pamata; nav atzīts par rīcībnespējīgu likumā noteiktajā kārtībā; nav atvaļinātas no dienesta Iekšlietu ministrijas sistēmā vai Ieslodzījuma vietu pārvaldē sakarā ar to, ka tām piemērots disciplinārsods – atvaļināšana no dienesta; labas iemaņas darbā ar datoru (MS Word, MS Excel); spēja plānot un organizēt savu darbu, veicamos uzdevumus izpildīt prioritārā secībā; labas komunikācijas prasmes, augsta psiholoģiskā noturība; spēja strādāt kā komandā, tā arī individuāli; augsta atbildības sajūta, analītiska domāšana, prasme strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos. Pienākumi:informēt ieslodzītos par viņu tiesībām un pienākumiem; veikt individuālo resocializācijas darbu ar ieslodzīto; organizēt brīvā laika pasākumus ieslodzītajiem; izskatīt iesniegumus, priekšlikumus, sūdzības un ziņojumus resocializācijas jautājumos, sagatavot atbildes; novērtēt notiesātā riskus un vajadzības, izstrādāt resocializācijas plānu un nodrošināt tā izpildi; sagatavot dokumentus izvērtēšanas komisijai un tiesai par notiesātā iesaistīšanos plānotajos resocializācijas pasākumos un sasniegtajiem rezultātiem; izskatīt ieslodzītā disciplinārlietas materiālus un sniegt priekšlikumus par piemērojamā soda veidu; veikt uzraudzības pasākumus pārkāpumu novēršanai; veikt personu un telpu pārbaudes un pārmeklēšanas; veikt ieslodzīto uzraudzību ģimenes dienās, brīvlaišanas laikā; pavadīt notiesāto ieslodzījuma vietas teritorijā un ārpus tās; nodrošināt ieslodzīto uzraudzību resocializācijas pasākumu īstenošanas laikā; piedalīties ieslodzīto skaitliskajās pārbaudēs. Iestāde piedāvā:Stabilu atalgojumu; Profesionālās izaugsmes un attīstības iespējas; Apmācības profesionālās kvalifikācijas pilnveidei; Sociālās garantijas: ikgadējais apmaksātais atvaļinājums 30 kalendāra dienas, pēc katriem pieciem izdienas gadiem ikgadējo apmaksāto atvaļinājumu pagarina par trim kalendāra dienām; papildatvaļinājums viena darba diena, ja personas aprūpē ir viens bērns vecumā līdz 14 gadiem; papildatvaļinājums divas darba dienas, ja personas aprūpē ir divi bērni vecumā līdz 14 gadiem; papildatvaļinājums trīs darba dienas, ja personas aprūpē ir trīs vai vairāki bērni vecumā līdz 18 gadiem vai bērns ar invaliditāti; apmaksāti veselības aprūpes pakalpojumi; pabalsts sakarā ar ģimenes locekļa vai apgādājamā nāvi; pabalsts līdz 50 procentiem no mēnešalgas vienu reizi kalendāra gadā, aizejot ikgadējā apmaksātajā atvaļinājumā; nelaimes gadījuma pabalsts; speciālo medicīniski optisko redzes korekcijas līdzekļu (briļļu lēcu un briļļu ietvaru, darba briļļu) iegādes izdevumu atlīdzināšana līdz 100 EUR apmērā. Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK 13. pantu Pārvalde informē, ka Pārvalde apstrādās Jūsu personas datus, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Pārvalde ir pārzinis Jūsu personas datu apstrādei (adrese: Stabu iela 89, Rīga, LV-1009, e-pasta adrese: pasts@ievp.gov.lv, personas datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datu.specialists@ievp.gov.lv. Plašāka informācija par personas datu apstrādi ir pieejama: https://www.ievp.gov.lv/lv/datu-aizsardziba Profesija: IESLODZĪJUMA VIETAS VECĀKAIS INSPEKTORS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Dzirnavu iela 32, Valmiermuiža, Valmieras pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 10 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-30 Kontaktpersona: CV un motivācijas vēstuli sūtīt uz pasts@ievp.gov.lv Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Iekšlietu ministrijas veselības un sporta centrs izsludina konkursu uz 2 vakantajām psihologa amata vietām (darbinieka amats) Prasības pretendentiem/-ēm: maģistra grāds psiholoģijā; ne mazāk kā 2 gadu darba pieredze psihologa amatā pēdējo 5 gadu laikā; sertifikāts klīniskās un veselības psiholoģijas jomā vai reģistrācija šajā jomā ar turpmāko sertificēšanos; praktiska pieredze strādāt ar pieaugušajiem, sniegt individuālās konsultācijas, vadīt grupas nodarbības – seminārus, atbalsta grupas u.c.; pieredze veikt krīzes intervenci individuāli un grupā tiks uzskatīta par priekšrocību; augsta saskarsmes kultūra un komunikācijas prasmes Tiek piedāvāts: nepilns darba laiks (20 darba stundas nedēļā); labi darba apstākļi; mēnešalga 675.00 EUR (bruto alga); sociālās garantijas, papildatvaļinājums, atvaļinājuma pabalsts un citi iestādē noteiktie motivācijas elementi atbilstoši sasniegtajiem darba rezultātiem; elastīgs darba laiks; veselības apdrošināšana - pēc pārbaudes laika beigām; atbildīgs darbs atsaucīgā un profesionālā kolektīvā; iespēja paplašināt zināšanas un gūt praktisku pieredzi valsts pārvaldē; darba vieta Valmierā, Tērbatas ielā 9 Iesniedzamie dokumenti: · pieteikuma vēstule; · Curriculum Vitae (CV); · izglītības dokumentu kopijas (pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, jāpievieno dokuments par izglītības akadēmisko atzīšanu Latvijā). Iesniedzamos dokumentus sūtīt līdz 2025.gada 17.septembrim, Čiekurkalna 1.līnija 1, k-1, Rīga, LV‑1026 ar norādi „Pieteikums psihologa amatam” vai e‑pastu: vscpersonals@iem.gov.lv, vai iesniegt personīgi minētajā adresē 509.kabinetā. Tālrunis uzziņām: 28618182 Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta - Pretendentu izglītības un pieredzes atbilstības izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta - intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Vispārīgās datu aizsardzības regulas 13. pantu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti ar mērķi nodrošināt personāla atlasi un ar to saistīto Iekšlietu ministrijas veselības un sporta centra tiesību un pienākumu izpildi. Personas datu apstrāde pamatā tiek veikta, ievērojot Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6.panta 1.punkta a) apakšpunktu (datu subjekts ir devis piekrišanu savu personas datu apstrādei). Iesniedzot savu pieteikumu, Jūs piekrītat Jūsu personas datu apstrādei norādītajam mērķim. Informējam, ka pieteikuma dokumentos iekļautie dati var tikt izmantoti atsauksmju saņemšanai no pieteikuma dokumentos norādītājiem iepriekšējiem darba devējiem. Personas datu apstrādes pārzinis ir Iekšlietu ministrijas veselības un sporta centrs, Čiekurkalna 1.līnija 1, k-1, Rīga, LV – 1026, e-pasts: vsc@iem.gov.lv . Saziņai ar personas datu aizsardzības speciālistu: vscdas@iem.gov.lv . Vairāk informācijas tīmekļvietnē: http://vsc.iem.gov.lv/fizisko-personu-datu-apstrade/. Profesija: PSIHOLOGS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Tērbatas iela 9, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-17 Kontaktpersona: Iesniedzamos dokumentus ar vakances norādi sūtīt uz vscpersonals@iem.gov.lv, tālr. 28618182. Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (maģistra grāds)

Mūsu partneri