Valmieras Ziņas

Eksperts: Latvijas iedzīvotājiem par ugunsdrošību būs jāmaksā vairāk

Lasīšanas laiks: 3 min

Šī gada rudenī stāsies spēkā virkne jaunu ugunsdrošības prasību, kuru mērķis ir uzlabot kā publisko, tā privāto ēku kopējo ugunsdrošību. Lai gan lielākoties ugunsgrēki izceļas dzīvojamā sektorā, visbūtiskāk jaunie noteikumi skars uzņēmējus un sabiedrisko ēku īpašniekus, kuriem ugunsdrošības prasību izpildē nāksies investēt krietni vairāk nekā līdz šim, norāda Inspecta Prevention vadītājs, ugunsdrošības un civilās aizsardzības inženieris Aleksandrs Babra.

Kā skaidro eksperts, jaunie ugunsdrošības noteikumi papildu izdevumus īpaši radīs publisko izklaides vietu īpašniekiem, kā arī sabiedrisko, tostarp vēsturisko ēku un ražotņu īpašniekiem. Pēc to stāšanās spēkā būs jāīsteno virkne preventīvu pasākumu, kuri līdz šim nereti uztverti visai formāli – jāizbūvē papildu evakuācijas ceļi ēkās, jāizvieto jauni apzīmējumi, jāizstrādā un jāveic detalizētas ugunsdrošības instruktāžas, kā arī jāverificē esošie ugunsdzēsības līdzekļi un, iespējams, tie jānomaina.

Tāpat jaunie ugunsdrošības noteikumi paredz elektroinstalācijas pārbaudes ar termokameru. “Elektroinstalāciju pārbaude ar termokameru ir līdz šim nebijusi prasība ugunsdrošības noteikumos. Ar šīs metodes palīdzību sertificēti speciālisti pārbauda elektroinstalācijas kontaktu savienojumu kvalitāti, piemēram, nozarkārbā vai sadales skapī. Saskaņā ar jaunajām prasībām, kas stāsies spēkā 1. septembrī, objektos šādu elektroinstalācijas pārbaudi vajadzēs veikt vienreiz 10 gados. Tiesa gan, ja objektā vai teritorijā ir sprādzienbīstama vide, šāda pārbaude ar termokameru būs jāveic krietni biežāk – reizi divos gados,” stāsta Aleksandrs Babra.

Izstrādājot jaunās ugunsdrošības prasības, īpaša uzmanība pievērsta tieši publisko izklaides vietu ugunsdrošībai. Eksperts norāda, ka lielākoties noteikumi tikuši radīti, balstoties uz iepriekšējo traģisko pieredzi gan Latvijā, gan ārvalstīs, kad, piemēram, aizdegoties naktsklubam, to īpašnieku vai pasākumu organizatoru nevērības dēļ bojā gājuši desmitiem cilvēku. Tāpat jauno ugunsdrošības prasību autori ņēmuši vērā faktu, ka liela daļa sabiedrisko ēku ir morāli novecojušas, neatbilst tajās izvietoto iestāžu darbības specifikai un nav piemērotas, lai tajās noritētu pasākumi ar lielu apmeklētāju skaitu. Tādēļ jaunās ugunsdrošības prasības paredz, ka ēkās, kurās tiek organizēti publiskie pasākumi ar vairāk nekā 50 apmeklētājiem, jāveic virkne jaunu ugunsdrošības pasākumu, piemēram, pirms katra pasākuma jāizstrādā individuāla ugunsdrošības instrukcija.

Arī privātpersonām pēc 1. septembra būs jāatver plašāk savs maks, lai nodrošinātu ugunsdrošību savā mājvietā. Pēc jauno noteikumu stāšanās spēkā, ja daudzdzīvokļu mājā ir gāzes iekārta – plīts vai katls, dabīgās ventilācijas kanālam būs aizliegts pievienot virtuves tvaika nosūcējus, ja nav citas ventilācijas, kas nodrošina gaisa apmaiņu telpā. Tāpat līdz 2020. gadam obligāti katrā mājoklī būs jāuzstāda tik nepieciešamie dūmu detektori, norāda Aleksandrs Babra.

“Ugunsdrošība un iespējamo ugunsgrēku risku maksimāla samazināšana būtu jāuztver ļoti nopietni gan privātpersonām, gan uzņēmējiem, jo pašlaik šajā jomā Latvijai ir vieni no vissliktākajiem rādītājiem visā Eiropas Savienībā. Ikvienam Latvijas iedzīvotājam derētu atcerēties, ka jaunie ugunsdrošības noteikumi radīti nevis, lai sagādātu galvassāpes un papildu izdevumus, bet lai iespējami samazinātu uguns nelaimju skaitu un uzlabotu kopējo ugunsdrošības līmeni Latvijā. Izmaiņas, kas vērstas gan uzņēmēju, gan privātpersonu virzienā, var šķist dārga likumdevēju kaprīze, tomēr, īstenojot visu prasīto dzīvē, drošība ēkās varētu pieaugt,”

atzīmē Aleksandrs Babra. Viņš gan piebilst, ka šobrīd vēl ir pāragri prognozēt, cik efektīvi būs jaunie noteikumi, jo tikai laika gaitā varēs secināt, vai ieviestās izmaiņas samazinājušas ugunsgrēku un bojā gājušo skaitu.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigāde (Reģ.Nr. Reģ.Nr. 90000040549) VALMIERĀ uz noteiktu laiku piedāvā darbu VADOŠAJAM FINANSISTAM Darba pienākumi:  Izstrādāt ZS 2.VBde budžeta projektu un plānotā finansējuma izmaksu sadalījumu pa ceturkšņiem; Veikt kārtējā gada ZS 2.VBde budžeta izdevumu programmu izpildes uzskaiti pa mēnešiem un pārplānošanu gada laikā;  Vadīt 2.VBde budžeta projektu un izstrādāt priekšlikumus budžeta grozījumiem; ZS 2.VBde budžeta ietvaros veikt finanšu līdzekļu sadali ZS 2.VBde vienībām atbilstoši veicamajam uzdevumam; Apkopot ZS 2.VBDE štāba un vienību iesūtītās vajadzības iepirkumu veikšanai; Sagatavot ZS 2.VBde izdevumu tāmes vienību nodrošināšanai ar nepieciešamajām preču iegādēm atbilstoši plānotajam budžetam; Veidot vienību saimniecisko darījumu norēķinu dokumentu sagataves resursu vadības sistēmā HORIZON; Veikt ZS 2.VBde budžeta izpildes analīzi par noteiktu laika periodu vai par noteiktu izdevumu programmu pēc daļas priekšnieka pieprasījuma; Kontrolēt ZS 2.VBde komandiera pavēļu izpildi savas kompetences ietvaros; Apkopot, sagatavot un iesniegt nepieciešamo informāciju pēc ZS Štāba pieprasījumiem par atbildībā esošajiem jautājumiem; Pamatprasības: 2.līmeņa augstākā izglītība; Kvalifikācijas kursi grāmatvedībā; Vismaz divu gadu darba pieredze grāmatveža, finansista amatā (pieredze grāmatvedības darbā valsts iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību)  Prasme lietot grāmatvedības programmu “Horizon”; Teicamas latviešu un vēlamas angļu valodas zināšanas; Labas organizatoriskās prasmes Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām;  Precizitāte un augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja pielietot pozitīvās saskarsmes iemaņas, psiholoģiskā noturība; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; · Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vadošais finansists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.01.2026. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: FINANSISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi sūtīt uz aija.bumane@mil.lv, t. 26130777. Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri