Valmieras Ziņas

Covid-19: SIA “Akācija E.V.” slēdz “Multiklubu” un kafejnīcas; darbu zaudē 35 darbinieki (3)

Noteiktie ierobežojumi saistībā ar koronavīrusa Covid-19 izplatību ir būtiski ietekmējuši ekonomiku. Taču katrā tautsaimniecības nozarē ietekme ir atšķirīga. Pašlaik vissmagāko triecienu izjūt tūrisma un viesmīlības nozare. Daudzi uzņēmumi ir apturējuši darbu un atlaiž darbiniekus. Viens no tiem ir SIA “Akācija E.V.”, kas Valmierā darbojas izklaides un sabiedriskās ēdināšanas jomā. Uzņēmumā ietilpst “Multiklubs”, kā arī kafejnīcas “Jauna saule” un “Kūkas un pankūkas”.

Uzņēmuma īpašniece Sandra Zīrāpe portālam “Valmieras Ziņas” pastāstīja, ka “Multiklubā” tika atcelts pagājušā sestdienā paredzētais pasākums, lai gan tobrīd bija spēkā pulcēšanās ierobežojums līdz 200 cilvēkiem. Šāds apmeklētāju daudzums nevar nodrošināt pasākuma rentabilitāti. Pašlaik naktsklubs ir slēgts un nenoteiktu laiku.

SIA “Akācija E.V.” piedāvā arī ēdināšanas pakalpojumus dažādos pasākumos. Uzņēmuma bija paredzēts nodrošināt ēdināšanu 14.martā Vidzemes Olimpiskajā centrā paredzētajā Latvijas čempionātā standartdejās, kā arī peldēšanas sacensībās Valmieras peldbaseinā. Tā kā abi pasākumi tika atcelti, bet pārtikas produkti jau bija pasūtīti no piegādātājiem, tas radījis uzņēmuma lielus zaudējumus. Turklāt finansiālo grūtību dēļ nav iespējams apmaksāt rēķinus par piegādātajām precēm.

Jau pagājušajā piektdienā kafejnīcā “Kūkas un pankūkas” bijis ļoti maz klientu, tādēļ tā pārtraukusi darbu. Vakar vēl bijusi atvērta kafejnīca “Jauna saule”, taču ieņēmumu apjoms bijis zem kritiskās robežas, tādēļ ar šo iestādi nācies slēgt.

Lai mazinātu zaudējumus, darbinieki ievietojuši saldētavās visus produktus, ko var ilgstoši uzglābāt, bet pārējie produkti par pašizmaksu pārdoti darbiniekiem un ziedoti Kristīgā žēlsirdības fonda zupas virtuvei.

Kā pašu sāpīgāko lēmumu Sandra Zīrāpe atzīst darbinieku atlaišanu. Kopumā uzņēmums uz abpusējās vienošanās pamata pārtraucis darba attiecības ar 35 darbiniekiem. Tā kā sabiedriskajā ēdināšanā ir izteikti sezonāls raksturs un lielākā daļa darbinieku jau ir bijuši atvaļinājumos ziemas periodā, viņi nevarētu saņemt atvaļinājuma kompensāciju. Savukārt darba apmaksa uzņēmumā ir par nostrādātajām stundām. Tā kā pašlaik ir dīkstāve, tad viņi nevarētu saņemt nekādu samaksu likumā paredzētajā mēneša periodā, ja viņi paši būtu uzteikuši darbu. Tādēļ īpašniece izmaksājusi likumā paredzēto kompensāciju un vienojusies ar darbiniekiem par viņiem izdevīgāko risinājumu, lai darbinieki nekavējoties varētu reģistrēties par bezdarbniekiem un pēc iespējas ātrāk varētu saņemt pabalstu.

Uzņēmuma īpašniece ir bažīga par savu darbinieku tālāko likteni. Viena no darbiniecēm, kas iepriekš bijusi bezdarbniece, pieņemta darbā vien pirms trim mēnešiem. Saskaņā ar pašlaik spēkā esošo likumdošanu, viņa pēc darba attiecību pārtraukšanas nevarēs saņemt bezdarbnieka pabalstu un paliks bez iztikas līdzekļiem. Sarežģītā situācija ir arī divi studenti, kuri nepilnu gadu strādājuši uzņēmumā, lai nopelnītu sev iztiku. Arī viņi nekvalificējas bezdarbnieka pabalsta saņemšanai.

Sandra Zīrāpe apliecināja, ka noteikti nezaudēs saikni ar darbiniekiem. Tiklīdz uzņēmums atsāks darbu, viņi tiks aicināti strādāt uzņēmumā. Taču SIA “Akācija E.V.” īpašniece ir bažīga par nozares atkopšanos pēc krīzes. Viņa pastāstīja, ka sabiedriskās ēdināšanas nozarē ir iespēja nopelnīt un veidot iekrājumus tikai vasaras sezonā. Ziemā uzņēmums darbojas ar zaudējumiem vai “pa nullēm”. Ja ārkārtas situācija turpināsies vēl dažas nedēļas, pastāv cerība atsākt darbu vēl šajā sezonā. Taču, ja neizdosies savaldīt koronavīrusu vairākus mēnešus, tad situācija būs ļoti drūma. Jau pašlaik daudzi sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumi nevar apmaksāt rēķinus piegādātājiem. Tuvākajā laikā tiks saņemti rēķini par elektrību, apkuri, ūdeni un telpu īri. Uzņēmumiem sāks krāties nodokļu parādi. Tādēļ ļoti būtisks ir valsts atbalsts, lai uzņēmumi varētu atgūties pēc krīzes. Taču svarīgi būs arī tas, cik ātri atgūsies ekonomika kopumā. Ja cilvēkiem nebūs naudas, lai apmeklētu kafejnīcas un izklaides vietas, nozares atkopšanās varētu būt ļoti lēna.

Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem.

    Sabīne - 18.03.2020 Atbildēt

    Šajā situācijā darba devējs nav rīkojies atbilstoši Darba likumam. Faktiski šis ir darba devēja uzteikums DL 101.panta pirmās daļas 9.punkta izpratnē vai pat kolektīvā atlaišana pēc 105.panta. Turklāt ir neētiski “iestāstīt”, ka, noslēdzot abpusēju vienošanos, darbiniekiem būs izdevīgāki nosacījumi bezdarbnieku pabalsta saņemšanai.
    Pirmkārt, darbiniekiem bija jāsaņem rakstisks darba uzteikums ar darba devēja parakstu.
    Otrkārt, šāds uzteikums jāizsniedz vismaz vienu mēnesi pirms darba tiesisko attiecību pārtraukšanas.
    Darbinieks var tiesāties, un tiesa var konstatēt, ka nav iestājušies ap­stākļi, kas ļautu piemērot likuma normu par darbinieku skaita samazināšanu.
    Svarīgākais, ka darba devēja uzteikuma gadījumā darbiniekam ir tiesības uz atlaišanas pabalstu vismaz viena mēneša vidējās izpeļņas apmērā.
    Ieteiktu darbiniekiem vērsties Valsts darba inspekcijā vai tiesā par prettiesisku darba attiecību pārtraukšanu un kompensācijas neizmaksāšanu.

    ja nav ko ēsti - 19.03.2020 Atbildēt

    man mežmalos mazdārziņš pats neesmu tur uz vietas varat kautko pastādīt vai tāpat padzīvoties prom no pilsētas burzmas, es dažreiz nesaprotu cilvēku domāšanu kāda jēga dzīvot augstceltnē skatīties visu dienu televizoru par dabu, ja to var darīt dabā

    Kaija - 19.03.2020 Atbildēt

    Multiklubs jau sen pagridē kad tur beidzamo reizi bija remonts? Aukstums ir pasakumu diena telpas nezeligs gan driz saks pelet ar sienas no ta…Sen tur vajag rekonstrukciju.

"Valmieras ziņas" jautā

Vai tu vakcinēsies pret Covid-19?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA Dižozols ir viens no vadošajiem mežu apsaimniekošanas un koksnes tirdzniecības uzņēmumiem Baltijā, gadā realizējot vairāk kā 600 000 m3 apaļo kokmateriālu. Uzņēmums pēdējo četru gadu laikā ir audzis par vidēji 80% gadā un turpina izaugsmes ceļu. Aicinām komandai pievienoties atbildīgu, precīzu un ar vēlmi profesionāli attīstīties koksnes pārvadājumu JAUNĀKO LOĢISTIKAS SPECIĀLISTU. Atbilstoši pretendenta pieredzei, kvalifikācijai un interesēm, atlases procesa gaitā vienosimies par kandidātam piemērotāko pozīciju. Jaunākā loģistikas speciālista pozīcijai izskatīsim arī pieteikumus bez iepriekšējas darba pieredzes. Mēs piedāvājam: Atalgojums: konkurētspējīgs atalgojums, kas atkarīgs no kandidāta kvalifikācijas un pieredzes, 1500 līdz 2500 EUR pirms nodokļu nomaksas. Darba laiks un lokācija: pilna laika 40 stundu darba nedēļa, iespēja strādāt Rīgas vai Valmieras birojā. Papildus ieguvumi: Mūsdienīga un ērta darba vide strauji augošā un inovatīvā uzņēmumā. Darbiniekiem nodrošinām mobilo telefonu ar apmaksātu bezlimita pieslēgumu, klēpjdatoru, apmacības un saliedēšanas pasākumus, kā arī citus mūsdienīga un starptautiska uzņēmuma ieguvumus. Darba pienākumi: Sauszemes kokmateriālu pārvadājuma ikdienas plānošana, koordinēšana un uzskaite; Nodrošināt dokumentu apriti, transporta un loģistikas uzņēmumiem,komunikācija starp uzņēmuma nodaļām, sagatavot nepieciešamās atskaites; Veidot sadarbību ar pakalpojuma sniedzējiem un klientiem; Nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu gan uzņēmuma ietvaros, gan klientiem; Problēmjautājumu operatīva risināšana; Sasniegt augstus un pozitīvus nodaļas rezultātus; Sekot līdzi nozares izmaiņām, kā arī loģistikas procesu attīstīšana un pilnveidošana. Prasības kandidātam: Vēlama pieredze kravu pārvadājumu plānošanā un koordinēšanā vai pieredzetransporta un/vai loģistikas kompānijā; Augsta atbildības sajūta, spēja koncentrēties un prasme patstāvīgi organizēt darba procesu; Mērķtiecība uz rezultātu, izturība pret stresa situācijām, disciplinētība; Pārvaldīt MS Office programmatūru un citas pamata datorprasmes; Analītiska domāšana, spēja strādāt ar liela apjoma informāciju, precizitāte, spēja pievērst uzmanību detaļām; Prasme efektīvi organizēt un plānot savu darbu, vienlaicīgi veicot vairākus uzdevumus; Labas komunikācijas prasmes, spēja strādāt komandā, kā arī spēja komunicēt ar dažāda līmeņa un rakstura cilvēkiem; Obligātas Latviešu valodas zināšanas, krievu – vēlams, angļu - vēlams; B kategorijas vadītāja apliecība. CV un pieteikuma vēstuli ar norādi “JAUNĀKAIS LOĢISTIKAS SPECIĀLISTS (LOĢISTS)” lūgums sūtīt uz e-pastu: kristaps.lapsa@dizozols.ir Jautājumu gadījumā zvanīt: 8877. Sazināsimies tikai ar tiem kandidātiem, kuri tiks izvirzīti otrajai atlases kārtai. Profesija: LOĢISTIKAS SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 5, Valmiera Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2021-01-29 Izglītības līmenis: Profesionālā vidējā izglītība

SIA Dižozols ir viens no vadošajiem mežu apsaimniekošanas un koksnes tirdzniecības uzņēmumiem Baltijā, gadā realizējot vairāk kā 600 000 m3 apaļo kokmateriālu. Uzņēmums pēdējo četru gadu laikā ir audzis par vidēji 80% gadā un turpina izaugsmes ceļu. Aicinām komandai pievienoties atbildīgu, precīzu un ar vēlmi profesionāli attīstīties KOKSNES IEPIRKUMU PROJEKTU VADĪTĀJS VIDZEMĒ. Speciālista pozīcijai izskatīsim arī pieteikumus bez iepriekšējas darba pieredzes koksnes tirdzniecības jomā, bet ar pieredzi preču un pakalpojumu pārdošanā. Mēs piedāvājam: Atalgojums: konkurētspējīgs atalgojums, kas atkarīgs no kandidāta kvalifikācijas un pieredzes, 1500 līdz 2500 EUR pirms nodokļu nomaksas. Darba laiks un lokācija: pilna laika 40 stundu darba nedēļa, iespēja strādāt Rīgas vai Valmieras birojā. Papildus ieguvumi: Mūsdienīga un ērta darba vide strauji augošā un inovatīvā uzņēmumā. Darbiniekiem nodrošinām darba automašīnu, mobilo telefonu ar apmaksātu bezlimita pieslēgumu, klēpjdatoru, apmacības un saliedēšanās pasākumus, kā arī citus mūsdienīga un starptautiska uzņēmuma ieguvumus. Darba pienākumi: Ikdienas darbs ar klientiem (koksnes piegādātājiem); Jaunu klientu piesaiste un darba uzsākšana; Darba organizēšana komandā, sadarbība ar citiem uzņēmuma departamentiem; Saražotā koksnes apjoma ikmēneša piegāžu plānošana. Prasības kandidātiem:Vēlama pieredze darbā kādā no koksnes piegādes ķēdes posmiem; Vēlama pieredze aktīvā pārdošanas darbā; Augsta atbildības sajūta, spēja koncentrēties un prasme patstāvīgi organizēt darba procesu; "Viss ir paveicams" attieksme, mērķtiecība uz rezultātu, izturība pret stresa situācijām, disciplinētība; Pārvaldīt MS Office programmatūru un citas pamata datora prasmes; Analītiska domāšana, spēja strādāt ar liela apjoma informāciju, precizitāte, spēja pievērst uzmanību detaļām. Prasme efektīvi organizēt un plānot savu darbu, vienlaicīgi veicot vairākus uzdevumus; Labas komunikācijas prasmes, spēja strādāt komandā, kā arī spēja komunicēt ar dažāda līmeņa un rakstura cilvēkiem; Obligātas Latviešu valodas zināšanas, krievu – vēlams, angļu - vēlams; B kategorijas vadītāja apliecība. CV un pieteikuma vēstuli ar norādi “KOKSNES IEPIRKUMU PROJEKTU VADĪTĀJS VIDZEMĒ’’ lūgums sūtīt uz e-pastu : rihards.veide@dizozols.ir Jautājumu gadījumā zvanīt: 8877. Sazināsimies tikai ar tiem kandidātiem, kuri tiks izvirzīti otrajai atlases kārtai. Profesija: IEPIRKUMU STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJS /DIREKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 5, Valmiera Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2021-01-29 Izglītības līmenis: Profesionālā vidējā izglītība

Mūsu partneri