Valmieras Ziņas

Bērnu namu bērnus uzņemošām ģimenēm orientēties atbalsta sistēmā palīdzēs jauns rīks

Vairāk nekā divas trešdaļas audžuģimeņu, aizbildņu un adoptētāju atzīst, ka pieejamā informācija par valsts un pašvaldību nodrošinātajiem pabalstiem un papildu piemaksām ne vienmēr ir pietiekami izsmeļoša, uztverama un viegli saprotama, – liecina uzņemošo ģimeņu atbalsta programmas “Plecs” veiktā aptauja. Lai ikvienai ģimenei, kas plāno uzņemt bez vecāku gādības palikušu bērnu vai ir to jau izdarījusi, finansiālā atbalsta sistēmā orientēties būtu vieglāk, izstrādāts vienots risinājums – finanšu kalkulators, ar kura palīdzību iespējams gan noskaidrot konkrētā gadījumā pienākošos pabalstus, gan aprēķināt to apjomu.

Atbalsts ir, izpratne – nepietiekama

Aptuveni 30% jeb 204 000 ģimeņu Latvijā ir apsvērušas iespēju ģimenē uzņemt bez vecāku gādības palikušus bērnus. Tomēr šobrīd kopumā ir tikai aptuveni 8000 ģimeņu, kas to jau ir izdarījušas, un bērnunamos vēl mīt vairāki simti bērnu. Lai sniegtu atbalstu esošajām audžuģimenēm, aizbildņiem un adoptētājiem un iedrošinātu arvien vairāk Latvijas iedzīvotāju uzņemties rūpes par bērniem, kas palikuši bez vecāku aizgādnības, tiek nodrošināta finansiāla atbalsta sistēma – valsts un pašvaldību pabalsti un piemaksas bērnus uzņemošajām ģimenēm.

Šī gada jūnijā veiktā aptauja, kurā savu viedokli izteikuši vairāk nekā simts audžuģimeņu, aizbildņu un adoptētāju, rāda, ka izpratne par valsts un pašvaldību pabalstiem joprojām nav pietiekama. Aptaujātie atzīst, ka informācija par pabalstiem ir ļoti svarīga, taču šī brīža zināšanas par iespējām un veidiem tos saņemt nav pietiekamas. Turklāt teju visi respondenti norāda, ka vienota, skaidra pieejamo pabalstu skaidrojoša rīka ieviešana atvieglotu pabalstu saņemšanas procesu un uzlabotu izpratni par saistītiem jautājumiem.

Risinājums – pabalstu aprēķināšanas rīks

“Esam mērķtiecīgi strādājuši, lai no 2018. un 2019. gada gan audžuģimenēm, gan adoptētājiem krietni palielinātu atbalstu un mazinātu barjeras vēlmei uzņemt ārpusģimenes aprūpē esošos bērnus. Īpaši svarīgi ir šo pārmaiņu izskaidrošana ģimenēm saprotamā un vienkāršā veidā. Kopīga darba rezultātā esam radījuši unikālu risinājumu, kas uzņemošajām ģimenēm viesīs skaidrību par tām pieejamo atbalstu,” pauž Jānis Reirs, labklājības ministrs.

Lai audžuģimenēm, aizbildņiem un adoptētājiem būtu vieglāk orientēties plašajā pabalstu un atlīdzību labirintā, Swedbank Finanšu institūts un atbalsta programma PLECS sadarbība ar Labklājības ministriju un VSAA izstrādājuši kalkulatoru, kas palīdzēs aprēķināt ar bērniem saistītos pabalstus tiem vecākiem, kuri apsver vai plāno adoptēt, ņemt aizbildnībā vai audzināšanā bērniņu.

“Bērniņa pieņemšana ir ļoti nopietns un atbildīgs solis jebkurā ģimenē, ko pavada bažas un reizēm liela neziņa par gaidāmo. Viens no būtiskākajiem neziņas cēloņiem ir finansiālais aspekts. Ir daudz un dažādi pabalsti un atlīdzības, tomēr to skaits un samērā lielā sarežģītība rada grūtības tikt skaidrībā, cik lielu atbalstu tieši var saņemt. Tas ierobežo ģimenes finanšu plānošanu un neļauj koncentrēties uz būtiskākiem ar bērniņa pieņemšanu saistītiem jautājumiem. Pabalstu sistēmas vienkāršošana prasa laiku un politisko motivāciju, līdz ar to, lai veicinātu ģimeņu izpratni par saņemamā atbalsta iespējām, esam radījuši specializētu rīku pabalstu un atlīdzību apmēra noteikšanai, ja bērniņu plānots adoptēt, pieņemt aizbildnībā vai audžuģimenē,” stāsta Swedbank Finanšu institūta vadītājs Reinis Jansons.

Rīks pieejams interneta vietnē www.manasfinanses.lv/kalkulatori un ar tā palīdzību ikvienam, kas apsver kļūšanu par aizbildni vai audžuģimeni vai ir to jau īstenojis, ir iespēja ātri, vienkārši un bez maksas noskaidrot saņemamos pabalstus, kā arī to apmērus. Ievadot kalkulatorā savus ieņēmumus, jau esošo bērnu skaitu ģimenē, adopcijas plānus un citu informāciju, tiek automātiski aprēķināti gan konkrētajā situācijā pieejamie pabalsti, gan to maksāšanas kārtība.

Latvija bez bērnu namiem

Pabalstu aprēķina rīks ir vēl viens nozīmīgs solis ceļā uz Labklājības ministrijas izvirzīto mērķi – visu Latvijas bērnu namu likvidēšanu līdz 2021. gadam, ļaujot ikvienam tajos mītošajam bērnam nonākt ģimenē. To iespējams panākt, turpinot sabiedrības informēšanu un veicinot izpratni par aizbildņu un audžuģimeņu lomu sabiedrībā.

“Mūsu veiktais pētījums uzrāda, ka viena no būtiskākajām barjerām, ar ko saskaras gan potenciālās, gan esošās uzņemošās ģimenes, ir bailes un kautrība atklāti interesēties par pabalstiem, uz kuriem ģimene var pretendēt, jo: “padomās, ka to dara naudas dēļ.” Šis jaunais pabalstu aprēķināšanas rīks ir vēl viens solis, lai izšķiršanās par bērna uzņemšanu ģimenēm būtu vieglāka ne tikai no emocionālā, bet arī finansiālā aspekta,” teic atbalsta programmas “Plecs” vadītāja Līva Fomrate.

"Valmieras ziņas" jautā

Vai Valmierā vajag uzstādīt fotoradarus?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies! Valmierā uzņēmējdarbība un attīstība iet roku rokā ar dabisku, sakoptu un sakārtotu vidi. Tā iedvesmo augstiem sasniegumiem sportā, izglītībā, radošiem risinājumiem kultūrā un jaunu virsotņu sasniegšanai! Kā pilsēta nevar pastāvēt bez iedzīvotājiem, tā pašvaldība - bez izglītotiem, lojāliem un atsaucīgiem darbiniekiem. Valmieras pilsētas pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā pašvaldības iestādes “Valmieras bāriņtiesa” (turpmāk - Bāriņtiesa) Bāriņtiesas locekli uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: pieņemt apmeklētājus un sniegt konsultācijas bāriņtiesas kompetences un bērnu tiesību aizsardzības jautājumos; sagatavot ierosinātās lietas izskatīšanai bāriņtiesas sēdēs; veikt lietu pārraudzību atbilstoši spēkā esošajiem normatīviem aktiem; pārbaudīt dzīves apstākļus personu dzīvesvietās; - pārstāvēt tiesā un citās institūcijās bērnus un aizgādnībā esošas personas bāriņtiesas kompetences jautājumos; nodrošināt uzraudzību par aizbildnībā esošiem bērniem; nodrošināt nepilngadīgo un aizgādnībā esošo personu mantas pārvaldības uzraudzību; ievadīt, apstrādāt un iegūt informāciju informācijas sistēmās; un ja Tev ir: atbilstība Bāriņtiesu likuma 10.panta otrajā daļā noteiktajiem kritērijiem; - darba pieredze līdzīgā amatā tiks uzskatīta par priekšrocību; zināšanas un pieredze bērnu un aizgādnībā esošu personu interešu un tiesību aizsardzības jautājumos; - izpratne par bāriņtiesas darba organizāciju un procesiem; angļu valodas zināšanas; teicamas prasmes darbā ar datoru, MS Office programmām; labas komunikācijas un saskarsmes spējas; spēja strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; spēja patstāvīgi organizēt savu darbu un strādāt komandā; spēja analītiski domāt, būt precīzam darbu izpildē, strādāt ar lielu informācijas apjomu; mēs piedāvājam: - stabilu atalgojumu (atbilstoši 9.mēnešalgu grupai no 835 EUR līdz 1 125 EUR, atbilstoši darbinieka individuālajam novērtējumam); - sociālās garantijas; - personīgo izaugsmi un profesionālo zināšanu pilnveidošanu; - apmācības iespējas; - drošu un sakārtotu darba vidi; - darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citus labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam. Pieteikuma vēstuli, CV, augstākās izglītības dokumenta kopiju, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmiera.lv, vai personīgi Valmieras pilsētas pašvaldības Apmeklētāju pieņemšanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, ar norādi „Pieteikums bāriņtiesas locekļa amatam”, līdz 2019.gada 6.decembra plkst.16:00. Tālrunis papildu informācijai: 64207148, 64207156 vai 29448574. Iesniegtos personas datus Valmieras pilsētas pašvaldība izmantos, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu. Ja kandidāts vēlas, lai viņa personas dati tiktu saglabāti Valmieras pilsētas pašvaldības iekšējā datu bāzē ar mērķi tos apstrādāti citos Valmieras pilsētas pašvaldības personāla atlases konkursos, tad pieteikumā vakancei lūdzam kandidātam norādīt savu piekrišanu personas datu saglabāšanai. Sīkāka informācija par personas datu apstrādi Valmieras pilsētas pašvaldībā: http://www.valmiera.lv/images/userfiles/VPP_privatuma_politika.pdf. Profesija: BĀRIŅTIESAS LOCEKLIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2019-12-06

Pievienojies! Valmieras pilsētas pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Pašvaldības iestādes “Valmieras bāriņtiesa” (turpmāk - Bāriņtiesa) klientu apkalpošanas speciālistu/i uz nenoteiktu laiku Valmierā uzņēmējdarbība un attīstība iet roku rokā ar dabisku, sakoptu un sakārtotu vidi. Tā iedvesmo augstiem sasniegumiem sportā, izglītībā, radošiem risinājumiem kultūrā un jaunu virsotņu sasniegšanai! Kā pilsēta nevar pastāvēt bez iedzīvotājiem, tā pašvaldība - bez izglītotiem, lojāliem un atsaucīgiem darbiniekiem. Ja Tev ir vēlme: - komunicēt ar apmeklētājiem klātienē, pa tālruni vai e-pastā; - pieņemt apmeklētāju iesniegumus, sūdzības, reģistrēt tos, kontrolēt atbilžu sniegšanas termiņus un nodrošināt dokumentu apriti Bāriņtiesā; - veidot Bāriņtiesas lietas, veikt iestādes arhivāra pienākumus; - protokolēt un rakstveidā noformēt Bāriņtiesas sanāksmju protokolus; - noformēt Bāriņtiesas pieņemtos lēmumus un tos izsniegt lietas dalībniekiem; - atbilstoši normatīvo aktu prasībām informēt institūcijas par Bāriņtiesas pieņemtajiem lēmumiem; - ievadīt, apstrādāt un iegūt informāciju informācijas sistēmās; un ja Tev ir: otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība tiesību vai sociālo zinātņu jomā; pieredze sociālā vai juridiskā darbā – risinot jautājumus, kas saistīti ar ģimenes tiesību un bērnu tiesību aizsardzību; biroja darba pārzināšana tiks uzskatīts par priekšrocību; izpratne par pašvaldības darbu un procesiem; spēja patstāvīgi organizēt savu darbu un strādāt komandā; spēja analītiski domāt, būt precīzam darbu izpildē, strādāt ar lielu informācijas apjomu; labas komunikācijas prasmes; labas iemaņas darbā ar MS Office programmām; teicamas latviešu valodas prasmes; vēlamas angļu valodas zināšanas; mēs piedāvājam: - stabilu atalgojumu (atbilstoši 9.mēnešalgu grupai no 835 EUR līdz 995 EUR, atbilstoši darbinieka individuālajam novērtējumam); - personīgo izaugsmi un profesionālo zināšanu pilnveidošanu; - apmācības iespējas; - drošu un sakārtotu darba vidi; - darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citus labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam. Pieteikuma vēstuli, CV, augstākās izglītības dokumenta kopiju, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmiera.lv, vai personīgi Valmieras pilsētas pašvaldības Apmeklētāju pieņemšanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, ar norādi „Pieteikums klientu apkalpošanas speciālista amatam”, līdz 2019.gada 6.decembrim plkst.16:00. Tālrunis papildu informācijai: 64207148, 64207156 vai 29448574. Iesniegtos personas datus Valmieras pilsētas pašvaldība izmantos, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu. Ja kandidāts vēlas, lai viņa personas dati tiktu saglabāti Valmieras pilsētas pašvaldības iekšējā datu bāzē ar mērķi tos apstrādāti citos Valmieras pilsētas pašvaldības personāla atlases konkursos, tad pieteikumā vakancei lūdzam kandidātam norādīt savu piekrišanu personas datu saglabāšanai. Sīkāka informācija par personas datu apstrādi Valmieras pilsētas pašvaldībā: http://www.valmiera.lv/images/userfiles/VPP_privatuma_politika.pdf. Profesija: KLIENTU APKALPOŠANAS SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2019-12-06

Mūsu partneri