Valmieras Ziņas

Ar Covid-19 saslimušajam ģimenes ārstam Jakovinam SPKC noteicis 173 kontaktpersonas

Lasīšanas laiks: 2 min

Ar Covid-19 saslimušajam Valmieras un Rencēnu ģimenes ārstam Jurim Jakovinam identificētas 93 augsta riska un 80 zema riska kontaktpersonas, aģentūrai LETA pavēstīja Slimību profilakses un kontroles centrā (SPKC).

Par augsta riska kontaktpersonām nosaka cilvēkus, kas kontaktējušies ar saslimušo tuvāk par diviem metriem, ilgāk par 15 minūtēm, vai pavadījuši vienā telpā ilgāk par 15 minūtēm.

SPKC epidemiologs Jurijs Perevoščikovs žurnālistiem pastāstīja, ka Jakovinam Covid-19 simptomi bija parādījušies krietni pirms viņš tika hospitalizēts. “Parasti ārstniecības personām mēs nosakām kontaktpersonas tiešā sadarbībā ar konkrēto ārstniecības personu. Šajā gadījumā, diemžēl, tas nebija iespējams, un mēs bijām spiesti vērsties pie sabiedrības,” sacīja epidemiologs.

Pēc viņa paustā, pusei apzināto Jakovina kontaktpersonu tika piešķirts augsta riska kontaktpersonas statuss, kamēr pārējiem tika noteikts zema riska jeb gadījuma kontakta statuss. Patlaban tas, vai no ģimenes ārsta kāds inficējies, vēl nav zināms, norādīja Perevoščikovs.

Veselības ministrs Daniels Pavļuts (AP) izteica pateicību dienestiem un pašvaldībai par operatīvu rīcību, kā arī ģimenes ārstiem, kuri piekrita palīdzēt Jakovina pacientiem.

“Diemžēl, šādu situāciju izslēgt mēs nevaram. Tas tikai raksturo šī vīrusa izplatības dabu, ka ir šie gadījumi, kad cilvēki savu lēmumu, rīcības un brīžiem elementāru drošības prasību nepildīšanas dēļ izraisa šādus incidentus, kuriem ir liels risks būtiski izplatīt inficēšanos un radīt inficēšanās sprādzienus vietējā mērogā,” komentēja veselības ministrs.

SPKC iepriekš bija izplatījis paziņojumu, ka, atbilstoši epidemiologu rīcībā esošajai informācijai, Valmieras un Rencēnu ģimenes ārsts Jakovins ir veicis pacientu aprūpi ar Covid-19 saslimšanas simptomiem.

SPKC paziņoja, ka visi pacienti, kas kontaktējušies ar šo ģimenes ārstu, tai skaitā bijuši vizītē pie ārsta no pagājušā gada 27.decembra līdz šā gada 11.janvārim ir nosakāmi par tuvām kontaktpersonām un viņiem jādodas mājas karantīnā.

Ģimenes ārstu Jakovina un Ineses Gabrānes prakse Valmierā ir slēgta. Atbilstoši Nacionālā veselības dienesta (NVD) datiem, Jakovinam ir 6295 pacienti, no tiem 650 bērni. Savukārt pie Gabrānes reģistrēti 1995 pacienti, tostarp 215 bērni.

Sakarā ar izskanējušo informāciju, NVD Vidzemes nodaļas vadītāja Sigita Alhimoviča piektdien paziņoja, ka Veselības inspekcija vērtēs ģimenes ārsta rīcību.

Arī Valsts policija (VP) sākusi resorisko pārbaudi par Jakovina profesionālo darbību, aģentūrai LETA apstiprināja VP Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne.

Resoriskā pārbaude ir sākta par faktu. Tāpat policija no medicīnas iestādēm pieprasīs dokumentus par to, vai ārsta rīcības rezultātā kāds no pacientiem ir inficējies ar Covid-19.

Pēc dokumentu izvērtēšanas un citu darbību veikšanas policija lems par tālāku rīcību.

Aktuālais jautājums

Kā vērtē aizvadīto 2022. gadu?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

VALSTS DARBA INSPEKCIJA izsludina konkursu uz Vidzemes reģionālās Valsts darba inspekcijas Valmieras sektora INSPEKTORA valsts civildienesta ierēdņa amata vietu (viena amata vieta uz nenoteiktu laiku – Purva iela 12A, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201 ar iespēju veikt darbu daļēji attālināti) Valsts darba inspekcija piedāvā: iespēju dot savu ieguldījumu atbilstības nodrošināšanā darba tiesību un darba apstākļu jomā; gūt pieredzi darba tiesību, darba aizsardzību un administratīvā procesu regulējošo tiesību aktu piemērošanā; mēnešalgu no 842 euro līdz 1093 euro (pirms nodokļu nomaksas) atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai valsts un pašvaldību institūciju amatu kataloga klasifikācijai un ņemot vērā amatam atbilstošo mēnešalgu grupu, kā arī profesionālo kvalifikāciju un kompetences; veselības apdrošināšanu pēc 6 mēnešiem; interesantu un dinamisku darbu; profesionālo apmācību un atbalstu darbā; draudzīgu kolektīvu; atbalstu darba un ģimenes līdzsvaram, tajā skaitā iespēju vienoties par elastīgu darba laiku un/vai strādāt daļēji attālināti. Būtiskākie amata pienākumi: uzraudzīt un kontrolēt uzraudzības teritorijā esošajos uzņēmumos darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvo aktu prasību ievērošanu un veicināt atbilstības nodrošināšanu; atbilstoši Administratīvā procesa likumam un Valsts darba inspekcijas darbību regulējošiem tiesību aktiem sagatavot administratīvos aktus; atbilstoši Administratīvās atbildības likuma nosacījumiem izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas par darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvo aktu pārkāpumiem un pieņemt lēmumus par administratīvā soda uzlikšanu, kā arī kontrolēt lēmuma izpildi; atbilstoši Iesniegumu likuma prasībām izskatīt un sniegt atbildes uz fizisko un juridisko personu iesniegumiem, sūdzībām un priekšlikumiem; izmeklēt darbā notikušos nelaimes gadījumus; sastādīt darba vietas higiēniskos raksturojumus; konsultēt darba devējus un darbiniekus par darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvo aktu prasībām. Prasības pretendentiem: atbilstība Valsts civildienesta likuma 7. panta prasībām; augstākā izglītība; vēlama praktiska pieredze un zināšanas darba tiesībās un darba aizsardzībā; valsts valodas prasmes augstākajā līmenī, vēlamas svešvalodas prasmes; teicamas plānošanas un kontroles prasmes, prasme strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; klientorientētas saskarsmes prasmes; labas prasmes strādāt ar MS Office lietojumprogrammām; B kategorijas autovadītāja apliecība un prasme vadīt automašīnu ar mehānisko vadīšanas sistēmu; Iesniedzamie dokumenti: motivēta pieteikuma vēstule, kurā lūdzam aprakstīt savu atbilstību izvirzītajām prasībām; CV; izglītības dokumentu kopijas. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, jāpievieno dokuments par izglītības akadēmisko atzīšanu Latvijā. Informējam, ka, lai uzsāktu darbu Valsts darba inspekcijā un noformētu tiesiskās attiecības, Jums būs nepieciešams elektroniskais paraksts. Pretendentiem/-ēm pieteikties 20 (divdesmit) dienu laikā no konkursa izsludināšanas dienas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā, iesniedzamos dokumentus nosūtot uz e-pasta adresi Atlase@lm.gov.lv ar norādi “Valmieras sektora inspektors”. Izskatīsim to pretendentu pieteikumus, kuri ir iesnieguši visus norādītos dokumentus. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri pēc iesniegto dokumentu izvērtēšanas tiks izvirzīti konkursa otrajai kārtai. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi 13. pantu, Labklājības ministrija informē, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi. Piesakoties, pretendents piekrīt savā pieteikumā norādīto datu apstrādei un uzglabāšanai 1 gadu pēc konkursa noslēguma. Ja pretendents nevēlas, lai dati tiktu saglabāti, lūdzam to norādīt pieteikumā. Jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir Labklājības ministrija (adrese: Skolas iela 28, Rīga, LV-1331). Profesija: INSPEKTORS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Purva iela 12A, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Ierēdņa amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2023-02-18

Mūsu partneri