Valmieras Ziņas

Valkā notiks pārrobežu praktiskās ugunsdzēsības mācības

Lasīšanas laiks: 2 min

Otrdien, 14.aprīlī, plkst.11 Valkā, Parka ielā 2, norisināsies kopējas Latvijas un Igaunijas glābšanas dienestu praktiskās mācības dzīvojamo ēku ugunsgrēku dzēšanā un cilvēku glābšanā, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valsts Ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas priekšniece Viktorija Gribuste.

Mācību laikā tiks imitēts, ka neapdzīvoto māju mikrorajonā ir izcēlies kūlas ugunsgrēks, kas stiprā vēja ietekmē strauji virzās uz pamestajām dzīvojamām mājām. Saskaņā ar mācību scenāriju, kūlas ugunsgrēka rezultātā pie mājām ir aizdegušies arī sadzīves atkritumi un ir novērojams liels piedūmojums. Papildus tiek saņemta informācija, ka ēkā iespējams atrodas trīs cilvēki.

Ņemot vērā to, ka vēja rezultātā ugunsgrēks strauji attīstās, ir liels piedūmojums un nav precīzas informācijas par cilvēku atrašanās vietu, uz notikuma vietu dodas Latvijas un Igaunijas glābšanas dienesti. Lai labāk koordinētu imitētā ugunsgrēka dzēšanas un cilvēku glābšanas darbus, notikuma vietā tiek izveidots štābs.

Lai mācību laikā imitētu kūlas ugunsgrēku un piedūmojumu, tiks izmantoti gan dūmu imitācijas ģeneratori, gan norobežojoša lenta, ar kuras palīdzību tiks atzīmētas ugunsgrēka degšanas intensīvākās vietas.
Kopējām praktiskajām mācībām sekos līdzi novērotāji no VUGD un Igaunijas Republikas Glābšanas pārvaldes. No Latvijas šajās mācībās piedalīsies VUGD Vidzemes reģiona brigādes Valkas daļas un Valkas daļas Strenču posteņa ugunsdzēsēji glābēji, savukārt no Igaunijas piedalīsies Glābšanas pārvaldes ugunsdzēsēji glābēji.

VUGD jau iepriekš atvainojas Valkas novada iedzīvotājiem par sagādātajām neērtībām sakarā ar ugunsdzēsības tehnikas pārvietošanos uz un no mācību norises vietas.

Mācības notiek Igaunijas – Latvijas pārrobežu sadarbības programmas projekta “Pārrobežas rīcības spēju attīstīšana, veicot kopīgas katastrofu seku likvidēšanas aktivitātes skarbos vides apstākļos” (JATE, EU43746) ietvaros. Kopīgās praktiskās mācības tiek organizētas ar mērķi veicināt pārrobežu rīcības spēju attīstīšanu, veicot kopīgas katastrofu seku likvidēšanas aktivitātes, kā arī ar mērķi trenēt un veicināt kopējo sadarbību starp Latvijas un Igaunijas glābšanas dienestiem.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigāde (Reģ.Nr. Reģ.Nr. 90000040549) VALMIERĀ uz noteiktu laiku piedāvā darbu VADOŠAJAM FINANSISTAM Darba pienākumi:  Izstrādāt ZS 2.VBde budžeta projektu un plānotā finansējuma izmaksu sadalījumu pa ceturkšņiem; Veikt kārtējā gada ZS 2.VBde budžeta izdevumu programmu izpildes uzskaiti pa mēnešiem un pārplānošanu gada laikā;  Vadīt 2.VBde budžeta projektu un izstrādāt priekšlikumus budžeta grozījumiem; ZS 2.VBde budžeta ietvaros veikt finanšu līdzekļu sadali ZS 2.VBde vienībām atbilstoši veicamajam uzdevumam; Apkopot ZS 2.VBDE štāba un vienību iesūtītās vajadzības iepirkumu veikšanai; Sagatavot ZS 2.VBde izdevumu tāmes vienību nodrošināšanai ar nepieciešamajām preču iegādēm atbilstoši plānotajam budžetam; Veidot vienību saimniecisko darījumu norēķinu dokumentu sagataves resursu vadības sistēmā HORIZON; Veikt ZS 2.VBde budžeta izpildes analīzi par noteiktu laika periodu vai par noteiktu izdevumu programmu pēc daļas priekšnieka pieprasījuma; Kontrolēt ZS 2.VBde komandiera pavēļu izpildi savas kompetences ietvaros; Apkopot, sagatavot un iesniegt nepieciešamo informāciju pēc ZS Štāba pieprasījumiem par atbildībā esošajiem jautājumiem; Pamatprasības: 2.līmeņa augstākā izglītība; Kvalifikācijas kursi grāmatvedībā; Vismaz divu gadu darba pieredze grāmatveža, finansista amatā (pieredze grāmatvedības darbā valsts iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību)  Prasme lietot grāmatvedības programmu “Horizon”; Teicamas latviešu un vēlamas angļu valodas zināšanas; Labas organizatoriskās prasmes Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām;  Precizitāte un augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja pielietot pozitīvās saskarsmes iemaņas, psiholoģiskā noturība; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; · Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vadošais finansists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.01.2026. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: FINANSISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi sūtīt uz aija.bumane@mil.lv, t. 26130777. Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri