Valmieras Ziņas

No šodienas, 1. marta, iedzīvotāji var iesniegt gada ienākumu deklarācijas par 2023. gadu

Lasīšanas laiks: 3 min

Sākot no šodienas, 1. marta, iedzīvotāji var iesniegt gada ienākumu deklarācijas par 2023. gadu. Brīvprātīgi, attaisnoto izdevumu atgūšanai, deklarāciju iespējams iesniegt trīs gadu garumā. Savukārt iedzīvotājiem, kam deklarācija jāsniedz obligāti, tas jāizdara līdz 1.jūnijam vai, ja kopējie ienākumi pērn bijuši lielāki par 78 100 eiro, līdz 1. jūlijam, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valsts ieņēmumu dienesta Sabiedrisko attiecību daļa.

Līdz 1. marta plkst. 7.00 iedzīvotāji jau ir iesnieguši 76 714 deklarācijas. Lielās iedzīvotāju intereses dēļ nakts laikā un arī darbdienai sākoties elektroniskās deklarēšanas sistēmai var neizdoties pieslēgties ar Latvija.lv autentifikācijas līdzekļiem un tai skaitā ar eParaksts un eParaksts mobile. Tāpēc iedzīvotāji ir aicināti autentifikācijai pagaidām izmantot EDS lietotājvārdu un paroli.

Brīvprātīgi iesniegt gada ienākumu deklarāciju, lai atgūtu pārmaksāto nodokli par saviem un savu ģimenes locekļu attaisnotajiem izdevumiem, var ikviens cilvēks, par kura ienākumiem tiek maksāts iedzīvotāju ienākuma nodoklis. Attaisnotie izdevumi ir izdevumi par ārstniecības un zobārstniecības pakalpojumiem, par augstāko izglītību un kvalifikācijas celšanu, kā arī par bērnu interešu izglītību jeb pulciņiem. Tāpat attaisnotie izdevumi ir arī ziedojumi un dāvinājumi sabiedriskā labuma organizācijām un politiskajām partijām, kā arī iemaksas privātajos pensiju fondos un uzkrājošā dzīvības apdrošināšanā. Iesniedzot deklarāciju, iespējams saņemt arī gada laikā nesaņemtos nodokļu atvieglojumus.

Savukārt obligāti deklarācija ir jāiesniedz tiem iedzīvotājiem, par kuru ienākumiem valstij citādi nav informācijas – piemēram, pašnodarbinātajiem vai iedzīvotājiem, kas ienākumus guva ārvalstīs. Deklarācija obligāti jāiesniedz arī tad, ja gada laikā ir saņemti mazākajiem ienākumiem paredzētie atvieglojumi, bet gada kopējie ienākumi tomēr bijuši lielāki, tāpēc cilvēkam pēc deklarācijas aizpildīšanas jāatmaksā šī atvieglojuma jeb atlaides daļa.

Nodokļu pārmaksu VID atmaksā iedzīvotājiem ne vēlāk kā trīs mēnešu laikā no deklarācijas iesniegšanas.

Iedzīvotāji, kas pērn pieteicās pārmaksas automātiskai saņemšanai bez deklarācijas aizpildīšanas, šo pārmaksu saņems laikā no 1.oktobra līdz 31.decembrim. Tomēr arī tad, ja cilvēks ir pieteicies automātiskajai atmaksai, viņš noteikti drīkst arī iesniegt deklarāciju – lai iesniegtu attaisnoto izdevumu čekus vai lai pārmaksu saņemtu ātrāk nekā sākot no 1.oktobra.

Gada ienākumu deklarācija ir jāiesniedz elektroniski Valsts ieņēmumu dienesta (VID) elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS) https://eds.vid.gov.lv

Plaša informācija par deklarācijas iesniegšanu pieejama VID tīmekļvietnē: https://www.vid.gov.lv/lv/gada-ienakumu-deklaracija

Iedzīvotāji, kam nepieciešama palīdzība deklarācijas aizpildīšanā, ir aicināti doties uz jebkuru no vairāk nekā 170 Valsts un pašvaldību vienotajiem klientu apkalpošanas centriem visā Latvijā (https://www.pakalpojumucentri.lv/vpvkac). Pēc iepriekšēja pieraksta, zvanot pa tālruni + 371 67120005, atbalstu klātienē var saņemt arī astoņos VID klientu apkalpošanas centros. Ierodoties klātienē, līdzi jābūt personu apliecinošam dokumentam (pase vai ID karte) un, ja cilvēks izmanto internetbanku, tās lietotājvārdam un parolei, lai varētu pieslēgties VID EDS.

Tāpat telefonisku konsultāciju iespējams saņemt, zvanot uz VID konsultatīvo tālruni 67120000. Lai konsultants varētu sniegt pēc iespējas personalizētu konsultāciju, sarunas laikā zvanītajam vēlams pieslēgties elektroniskās deklarēšanas sistēmai, lai varētu konsultantam apliecināt savu identitāti.

Deklarāciju iesniegšanas laikā īpaši jāuzmanās no krāpniekiem, kas uzdodas par VID. Lai atgūtu pārmaksātos nodokļu, iedzīvotājiem ir tikai jāaizpilda gada ienākumu deklarācija, nekādas citas darbības nav jāveic. Deklarāciju jāaizpilda tikai elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS) https://eds.vid.gov.lv. VID iedzīvotājiem nesūta īsziņas un e-pastus, neaicina ievadīt savus datus, sekot nepazīstamām saitēm, instalēt jebkādas programmas. Īsziņas, e-pasti un arī zvani, kas aicina veikt šādas darbības nodokļu pārmaksas atgūšanai, ir krāpnieciski.

Ja elektroniskās deklarēšanas sistēmā neizdodas autentificēties ar “e-paraksts Mobile”, jāpārliecinās, vai ir atjaunota parakstīšanai paredzētā lietotne: https://www.eparaksts.lv/lv/par_mums/Jaunumi/Aicinam_nekavejoties_atjaunot__eParaksts_mobile_lietotni_uz_jaunako_versiju

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA SolarRoof Solution, reģ. Nr. 40203610314aicina darbā  KURJERU Galvenie pienākumi: - nodrošināt labu servisu piegādājot un saņemot korespondenci no mūsu klientiem (Latvijā un ārvalstīs); - Veikt sūtījumu, preču vai dokumentu savlaicīgu piegādi klientiem norādītajās adresēs; - Komunicēt ar klientiem piegādes laikā;  -Saudzīgi apieties ar transportējamo preci un ievērot drošības prasības; -Ievērot ceļu satiksmes noteikumus un darba grafiku; -Nodrošināt profesionālu un laipnu apkalpošanu; -Spēja doties regulāros komandējumos uz Vāciju. Prasības: - precizitāte un atbildības sajūta; - B kategorijas autovadītāja apliecība; - autovadītāja pieredze ne mazāka par 2 gadiem; - spēja orientēties un prasme izmantot navigāciju; - Vēlamas vācu valodas zināšanas komunikācijai ar klientiem Vācijā; - punktualitāte – spēja plānot savu laiku, stresa noturība; - augsta atbildības sajūta par uzticētajām materiālajām vērtībām; - spēja pieņemt lēmumus un patstāvīgi apgūt jaunas prasmes; - spēja un vēlēšanās strādāt komandā, uzņemties iniciatīvu un atbildību. Vakancei pieteikties sūtot CV uz e - pastu: solarroof@inbox.lv Profesija: KURJERS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Straupes iela 2C, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-09-30 Darba sākšanas datums: 2025-07-29 Kontaktpersona: Tatjana Vrubļevska

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina pieteikties uz Matīšu pamatskolas direktora/-es amatu (uz nenoteiktu laiku) Ja Tev ir vēlme: • plānot un vadīt Matīšu pamatskolas (turpmāk – Skola) stratēģisko attīstību; • nodrošināt kvalitatīvu izglītības procesu, jaunā izglītības satura ieviešanu un profesionālu pārmaiņu vadību; • veidot labvēlīgu vidi pedagogu, audzēkņu, to vecāku radošai un inovatīvai darbībai; • vadīt un kopējam mērķim motivēt Skolas pedagogus/darbiniekus; • rūpēties par Skolas reputāciju, sekmēt audzēkņu piesaisti; • iedvesmot, virzīties uz izaugsmi, mācīties un palīdzēt mācīties citiem, rast inovācijas un radošus risinājumus; • iesaistīt Skolu izglītības attīstības projektos; • nodrošināt Skolas resursu efektīvu izmantošanu; • pārstāvēt Skolas intereses valsts un pašvaldību institūcijās, sadarbības projektos u.c.;   un ja Tev ir: • izglītība atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likumā un Bērnu tiesību aizsardzības likumā noteiktām prasībām; • vismaz triju gadu pedagoģiskā darba pieredze izglītības jomā vai izglītības vadības darbā; • izglītības jomas reglamentējošo normatīvo aktu pārzināšana un pieredze to sagatavošanā; • stratēģisks redzējums par Skolas attīstību, izpratne par inovācijām izglītībā, prasmes tās ieviest; • nevainojama reputācija; • valsts valodas prasme augstākajā līmenī, vismaz viena Eiropas Savienības oficiālā valoda profesionālajai darbībai nepieciešamajā apjomā; • kompetences: līdera dotības, prasme organizēt un vadīt komandas darbu; spēja argumentēt savu viedokli un pieņemt lēmumus, iedvesmot kolektīvu; labas komunikācijas, sadarbības un prezentācijas prasmes; augsta atbildības sajūta, precizitāte un spēja vadīt pārmaiņas; • teicamas prasmes darbā ar MS Office programmām; • vēlama B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā pašvaldībā; • stabilu atalgojumu, kas tiek noteikts atbilstoši Ministru kabineta 05.07.2016. noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” (1724,- EUR pirms nodokļu nomaksas); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Motivācijas vēstuli, CV, augstākās izglītības dokumenta kopiju, kā arī stratēģisko redzējumu par Skolas attīstības prioritārajiem virzieniem līdz divām A4 lapām datorrakstā, Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi Matīšu pamatskolas direktora/-es amatam”, līdz 2025.gada 15.jūlijam. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Ar nolikumu "Pretendentu atlases nolikums Matīšu pamatskolas direktora/-es amatam" varat iepazīties šeit. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VADĪTĀJS /DIREKTORS /PĀRVALDNIEKS (IZGLĪTĪBAS JOMĀ) Darba vietas adrese: LATVIJA, Skolas iela 22, Matīši, Matīšu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-07-15 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina pieteikties uz Matīšu pamatskolas direktora/-es amatu (uz nenoteiktu laiku) Ja Tev ir vēlme: • plānot un vadīt Matīšu pamatskolas (turpmāk – Skola) stratēģisko attīstību; • nodrošināt kvalitatīvu izglītības procesu, jaunā izglītības satura ieviešanu un profesionālu pārmaiņu vadību; • veidot labvēlīgu vidi pedagogu, audzēkņu, to vecāku radošai un inovatīvai darbībai; • vadīt un kopējam mērķim motivēt Skolas pedagogus/darbiniekus; • rūpēties par Skolas reputāciju, sekmēt audzēkņu piesaisti; • iedvesmot, virzīties uz izaugsmi, mācīties un palīdzēt mācīties citiem, rast inovācijas un radošus risinājumus; • iesaistīt Skolu izglītības attīstības projektos; • nodrošināt Skolas resursu efektīvu izmantošanu; • pārstāvēt Skolas intereses valsts un pašvaldību institūcijās, sadarbības projektos u.c.;   un ja Tev ir: • izglītība atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likumā un Bērnu tiesību aizsardzības likumā noteiktām prasībām; • vismaz triju gadu pedagoģiskā darba pieredze izglītības jomā vai izglītības vadības darbā; • izglītības jomas reglamentējošo normatīvo aktu pārzināšana un pieredze to sagatavošanā; • stratēģisks redzējums par Skolas attīstību, izpratne par inovācijām izglītībā, prasmes tās ieviest; • nevainojama reputācija; • valsts valodas prasme augstākajā līmenī, vismaz viena Eiropas Savienības oficiālā valoda profesionālajai darbībai nepieciešamajā apjomā; • kompetences: līdera dotības, prasme organizēt un vadīt komandas darbu; spēja argumentēt savu viedokli un pieņemt lēmumus, iedvesmot kolektīvu; labas komunikācijas, sadarbības un prezentācijas prasmes; augsta atbildības sajūta, precizitāte un spēja vadīt pārmaiņas; • teicamas prasmes darbā ar MS Office programmām; • vēlama B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā pašvaldībā; • stabilu atalgojumu, kas tiek noteikts atbilstoši Ministru kabineta 05.07.2016. noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” (1724,- EUR pirms nodokļu nomaksas); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Motivācijas vēstuli, CV, augstākās izglītības dokumenta kopiju, kā arī stratēģisko redzējumu par Skolas attīstības prioritārajiem virzieniem līdz divām A4 lapām datorrakstā, Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi Matīšu pamatskolas direktora/-es amatam”, līdz 2025.gada 15.jūlijam. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Ar nolikumu "Pretendentu atlases nolikums Matīšu pamatskolas direktora/-es amatam" varat iepazīties šeit. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VADĪTĀJS /DIREKTORS /PĀRVALDNIEKS (IZGLĪTĪBAS JOMĀ) Darba vietas adrese: LATVIJA, Skolas iela 22, Matīši, Matīšu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-07-15 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri

Seko jaunumiem mūsu Facebook lapā!