Valmieras Ziņas

No šodienas, 1. marta, iedzīvotāji var iesniegt gada ienākumu deklarācijas par 2023. gadu

Lasīšanas laiks: 3 min

Sākot no šodienas, 1. marta, iedzīvotāji var iesniegt gada ienākumu deklarācijas par 2023. gadu. Brīvprātīgi, attaisnoto izdevumu atgūšanai, deklarāciju iespējams iesniegt trīs gadu garumā. Savukārt iedzīvotājiem, kam deklarācija jāsniedz obligāti, tas jāizdara līdz 1.jūnijam vai, ja kopējie ienākumi pērn bijuši lielāki par 78 100 eiro, līdz 1. jūlijam, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valsts ieņēmumu dienesta Sabiedrisko attiecību daļa.

Līdz 1. marta plkst. 7.00 iedzīvotāji jau ir iesnieguši 76 714 deklarācijas. Lielās iedzīvotāju intereses dēļ nakts laikā un arī darbdienai sākoties elektroniskās deklarēšanas sistēmai var neizdoties pieslēgties ar Latvija.lv autentifikācijas līdzekļiem un tai skaitā ar eParaksts un eParaksts mobile. Tāpēc iedzīvotāji ir aicināti autentifikācijai pagaidām izmantot EDS lietotājvārdu un paroli.

Brīvprātīgi iesniegt gada ienākumu deklarāciju, lai atgūtu pārmaksāto nodokli par saviem un savu ģimenes locekļu attaisnotajiem izdevumiem, var ikviens cilvēks, par kura ienākumiem tiek maksāts iedzīvotāju ienākuma nodoklis. Attaisnotie izdevumi ir izdevumi par ārstniecības un zobārstniecības pakalpojumiem, par augstāko izglītību un kvalifikācijas celšanu, kā arī par bērnu interešu izglītību jeb pulciņiem. Tāpat attaisnotie izdevumi ir arī ziedojumi un dāvinājumi sabiedriskā labuma organizācijām un politiskajām partijām, kā arī iemaksas privātajos pensiju fondos un uzkrājošā dzīvības apdrošināšanā. Iesniedzot deklarāciju, iespējams saņemt arī gada laikā nesaņemtos nodokļu atvieglojumus.

Savukārt obligāti deklarācija ir jāiesniedz tiem iedzīvotājiem, par kuru ienākumiem valstij citādi nav informācijas – piemēram, pašnodarbinātajiem vai iedzīvotājiem, kas ienākumus guva ārvalstīs. Deklarācija obligāti jāiesniedz arī tad, ja gada laikā ir saņemti mazākajiem ienākumiem paredzētie atvieglojumi, bet gada kopējie ienākumi tomēr bijuši lielāki, tāpēc cilvēkam pēc deklarācijas aizpildīšanas jāatmaksā šī atvieglojuma jeb atlaides daļa.

Nodokļu pārmaksu VID atmaksā iedzīvotājiem ne vēlāk kā trīs mēnešu laikā no deklarācijas iesniegšanas.

Iedzīvotāji, kas pērn pieteicās pārmaksas automātiskai saņemšanai bez deklarācijas aizpildīšanas, šo pārmaksu saņems laikā no 1.oktobra līdz 31.decembrim. Tomēr arī tad, ja cilvēks ir pieteicies automātiskajai atmaksai, viņš noteikti drīkst arī iesniegt deklarāciju – lai iesniegtu attaisnoto izdevumu čekus vai lai pārmaksu saņemtu ātrāk nekā sākot no 1.oktobra.

Gada ienākumu deklarācija ir jāiesniedz elektroniski Valsts ieņēmumu dienesta (VID) elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS) https://eds.vid.gov.lv

Plaša informācija par deklarācijas iesniegšanu pieejama VID tīmekļvietnē: https://www.vid.gov.lv/lv/gada-ienakumu-deklaracija

Iedzīvotāji, kam nepieciešama palīdzība deklarācijas aizpildīšanā, ir aicināti doties uz jebkuru no vairāk nekā 170 Valsts un pašvaldību vienotajiem klientu apkalpošanas centriem visā Latvijā (https://www.pakalpojumucentri.lv/vpvkac). Pēc iepriekšēja pieraksta, zvanot pa tālruni + 371 67120005, atbalstu klātienē var saņemt arī astoņos VID klientu apkalpošanas centros. Ierodoties klātienē, līdzi jābūt personu apliecinošam dokumentam (pase vai ID karte) un, ja cilvēks izmanto internetbanku, tās lietotājvārdam un parolei, lai varētu pieslēgties VID EDS.

Tāpat telefonisku konsultāciju iespējams saņemt, zvanot uz VID konsultatīvo tālruni 67120000. Lai konsultants varētu sniegt pēc iespējas personalizētu konsultāciju, sarunas laikā zvanītajam vēlams pieslēgties elektroniskās deklarēšanas sistēmai, lai varētu konsultantam apliecināt savu identitāti.

Deklarāciju iesniegšanas laikā īpaši jāuzmanās no krāpniekiem, kas uzdodas par VID. Lai atgūtu pārmaksātos nodokļu, iedzīvotājiem ir tikai jāaizpilda gada ienākumu deklarācija, nekādas citas darbības nav jāveic. Deklarāciju jāaizpilda tikai elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS) https://eds.vid.gov.lv. VID iedzīvotājiem nesūta īsziņas un e-pastus, neaicina ievadīt savus datus, sekot nepazīstamām saitēm, instalēt jebkādas programmas. Īsziņas, e-pasti un arī zvani, kas aicina veikt šādas darbības nodokļu pārmaksas atgūšanai, ir krāpnieciski.

Ja elektroniskās deklarēšanas sistēmā neizdodas autentificēties ar “e-paraksts Mobile”, jāpārliecinās, vai ir atjaunota parakstīšanai paredzētā lietotne: https://www.eparaksts.lv/lv/par_mums/Jaunumi/Aicinam_nekavejoties_atjaunot__eParaksts_mobile_lietotni_uz_jaunako_versiju

TOP 10 labākais darba devējs Vidzemē - Vidzemes slimnīca  aicina savā komandā GRĀMATVEDI Galvenie amata pienākumi: veikt atlīdzības aprēķinu uzņēmuma darbiniekiem, kompensāciju uzskaiti, ar darba samaksu saistīto nodokļu, nodevu uzskaiti grāmatvedības programmā; sagatavot atskaites par darba samaksu uzņēmuma vadībai un ārējām institūcijām; piedalīties atalgojuma sistēmas pilnveidošanā, ar atalgojumu saistītās dokumentācijas izstrādāšanā un uzturēšanā. Savas kompetences ietvaros konsultēt Sabiedrības darbiniekus grāmatvedības jautājumos; veikt arī citu Sabiedrības finansiālo operāciju uzskaiti, pamatojoties uz vispārējiem grāmatvedības uzskaites principiem un Sabiedrības iekšējiem normatīvajiem aktiem; iesaistīties uzņēmuma gada pārskata dokumentu sagatavošanā. Prasības kandidātiem: augstākā izglītība grāmatvedības, ekonomikas vai finanšu jomā; iepriekšēja pieredze vismaz 3 gadi grāmatveža amatā, vēlams darba samaksas jomā; zināšanas LR normatīvajos aktos grāmatvedības jomā, zināšanas LR nodokļu likumdošanā; prasme patstāvīgi plānot un organizēt savu darbu, sasniedzot noteiktus mērķus; prasme orientēties normatīvajos aktos grāmatvedības un nodokļu jautājumos, pielietot praktiskajā darbā Latvijas Republikā spēkā esošos normatīvos aktus, atrast un analizēt nepieciešamo informāciju; labas datora prasmes (MS Word, MS Excel pieredzējuša lietotāja līmenī); pieredze darbā ar resursu vadības sistēmām, vēlams HORIZON; analītiska domāšana, precizitāte un augsta atbildības sajūta; prasme strādāt komandā un individuāli, labas komunikācijas prasmes. Jaunā kolēģa ieguvumi: iespēja veikt atbildīgu un interesantu darbu vienā no labākajām ārstniecības iestādēm Vidzemē un TOP 10 labākā darba devēja Vidzemē; darba līgums uz nenoteiktu laiku; normālais darba laiks; atbildīgs, dinamisks un interesants darbs komandā; stabils atalgojums vienmēr laikā un sociālās garantijas (mēnešalga 1500 EUR); prēmijas un motivējošs labumu grozs; darba devēja apmaksātas apmācības; veselības apdrošināšanas polise (pēc pārbaudes laika beigām); stabila, droša un sakārtota darba vide; Darba vieta: Jumaras iela 195, Valmiera, LV-4201 Ja Jūsu kompetence un pieredze atbilst mūsu prasībām, gaidīsim CV un motivācijas vēstuli līdz 2024.gada 22.maijam uz e-pastu: darbs@vidzemesslimnica.lv vai uz adresi: SIA„Vidzemes slimnīca”, Jumaras iela 195, Valmiera, LV-4201. Sīkāka informācija pie Finanšu direktores L.Ermanes pa tālr. 28682257 vai Personāla vadības daļas vadītājas S.Kandeles pa tālr.: 29443898. Pamatojoties uz Vispārīgās datu aizsardzības regulas 13.pantu, SIA “Vidzemes slimnīca” informē, ka: 1) Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu. Ja kandidāts vēlas, lai viņa personas dati tiktu saglabāti SIA “Vidzemes slimnīca” iekšējā datu bāzē ar mērķi tos apstrādāti citos SIA “Vidzemes slimnīca” personāla atlases konkursos, tad pieteikumā vakancei lūdzam kandidātam norādīt savu piekrišanu personas datu saglabāšanai. 2) Jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir SIA “Vidzemes slimnīca”, kontaktinformācija: Jumaras iela 195, Valmiera, LV-4201, tālrunis 25277799. Sīkāka informācija par personas datu apstrādi SIA “Vidzemes slimnīca”: https://vidzemesslimnica.lv/par-slimnicu/privatuma-politika/informacija-par-personala-atlases-funkcijas-nodrosinasanu/ Profesija: GRĀMATVEDIS (CETURTĀ LĪMEŅA KVALIFIKĀCIJA) Darba vietas adrese: LATVIJA, Jumaras iela 195, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-22 Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

SIA" Austris AG"  pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmums Valmierā no 1995.gada. IR darbs pārdevējam(-ai) veikalā "Austris" Beātes 21, Valmiera Galvenie darba pienākumi: * Pārtikas un nepārtikas preču tirdzniecība; * Pircēju apkalpošana, veikt skaidras un neskaidras naudas norēķinus; * Preču pieņemšana, pasūtīšana, uzskaite, izvietošana tirdzniecības zālē.; * Preču realizācijas termiņu, marķējuma, kvalitātes, uzglabāšanas apstākļu un atbilstošas temperatūras kontroli. Prasības kandidātiem: * Vēlme strādāt un iegūt jaunas prasmes un zināšana; * Latviešu valodas zināšanas; * Pozitīva attieksme, atbildība, disciplīna, sadarbība; * Iepriekšēja pieredze mazumtirdzniecībā vai klientu apkalpošanā tiks uzskatīta par priekšrocību; Piedāvājam: * Interesantu darbu stabilā uzņēmumā; * Mūsdienīgu darba vidi; * Darbam atbilstošu atalgojumu un sociālās garantijas; * Profesionālās un personīgās izaugsmes iespējas, kas tiek apmaksātas. * Atlaides darbiniekiem līdz 15% pirkumiem mūsu veikalos * Kopīgi darba pasākumi, pabalsti, dāvanas; * Darba alga no EURO 700-900 (bruto); Darba vieta:  Tērbatas 43 ,Valmiera un Beātes 21,Valmiera CV ar norādi "Pārdevējs" lūdzam sūtīt uz e-pastu austris_ag@inbox.lv vai pieteikties personīgi SIA "Austris AG" birojā Tērbatas ielā 43, Valmierā, 2 stāvā, vai zvanīt uz tālruni +371 29154756 Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz pārrunām. Profesija: MAZUMTIRDZNIECĪBAS VEIKALA PĀRDEVĒJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 21, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-09

Zemessardzes 2.Vidzemes brigāde (Reģ.Nr. Reģ.Nr. 90000040549) VALMIERĀ uz noteiktu laiku piedāvā darbu VADOŠAJAM FINANSISTAM Darba pienākumi: Izstrādāt ZS 2.VBde budžeta projektu un plānotā finansējuma izmaksu sadalījumu pa ceturkšņiem; Veikt kārtējā gada ZS 2.VBde budžeta izdevumu programmu izpildes uzskaiti pa mēnešiem un pārplānošanu gada laikā; Vadīt 2.VBde budžeta projektu un izstrādāt priekšlikumus budžeta grozījumiem; ZS 2.VBde budžeta ietvaros veikt finanšu līdzekļu sadali ZS 2.VBde vienībām atbilstoši veicamajam uzdevumam; Apkopot ZS 2.VBDE štāba un vienību iesūtītās vajadzības iepirkumu veikšanai; Sagatavot ZS 2.VBde izdevumu tāmes vienību nodrošināšanai ar nepieciešamajām preču iegādēm atbilstoši plānotajam budžetam; Veidot vienību saimniecisko darījumu norēķinu dokumentu sagataves resursu vadības sistēmā HORIZON; Veikt ZS 2.VBde budžeta izpildes analīzi par noteiktu laika periodu vai par noteiktu izdevumu programmu pēc daļas priekšnieka pieprasījuma; Kontrolēt ZS 2.VBde komandiera pavēļu izpildi savas kompetences ietvaros; Apkopot, sagatavot un iesniegt nepieciešamo informāciju pēc ZS Štāba pieprasījumiem par atbildībā esošajiem jautājumiem; Veikt citus pienākumus saskaņā ar tiešā priekšnieka norādījumiem savas kompetences jomā; Būt gatavam darboties augstas slodzes, stresa un riska apstākļos. Pamatprasības: 2.līmeņa augstākā izglītība; Kvalifikācijas kursi grāmatvedībā; Vismaz divu gadu darba pieredze grāmatveža, finansista amatā (pieredze grāmatvedības darbā valsts iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību); Prasme lietot grāmatvedības programmu “Horizon”; Teicamas latviešu un vēlamas angļu valodas zināšanas; Labas organizatoriskās prasmes; Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām; Precizitāte un augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja pielietot pozitīvās saskarsmes iemaņas, psiholoģiskā noturība; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1612 eiro līdz 1935 eiro (atkarībā no izglītības un darba pieredzes); Par priekšrocību tiks izvirzīti kandidāti, kuri jau ir zemessargi vai ir gatavi iestāties Zemessardzē. Motivētu pieteikuma vēstuli un CV sūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 31.05.2024. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: FINANSISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-31 Izglītības līmenis: 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Mūsu partneri