Valmieras Ziņas

Būtiskākie sākumposma elementi uzņēmumu reģistrācijā Latvijā

Lasīšanas laiks: 3 min

Jauna biznesa uzsākšana ir izaicinājumu pilns ceļš, tas ir ceļojums, kas piepildīts ar sapņiem, ambīcijām un skatījumu par dzīvi. Uzņēmumu reģistrācija prasa rūpīgu plānošanu un pamatīgu procesa izpratni. Jāapsver ne tikai uzņēmējdarbības struktūras izvēle, bet arī tiesību aktu atbilstību. Šajā rakstā iepazīstināsim ar dažiem būtiskākajiem uzņēmuma reģistrācijas elementiem Latvijā, lai palīdzētu kaut nedaudz orientēties šajā procesā.

Reģistrējot uzņēmumu viss ir jāsāk ar unikāla uzņēmuma nosaukuma izvēli, kas atbilst Latvijas nosaukumu regulējumam un, ja nepieciešams, jāapsver preču zīmes reģistrācija.

Unikalitāte: lai izvairītos no juridiskiem konfliktiem, pārliecinies, vai uzņēmuma nosaukums ir unikāls un atšķiras no jau esošajiem uzņēmumiem.

Atbilstība: nosaukumam ir jāatspoguļo būtība vai vērtības, padarot to neaizmirstamu klientiem.

Juridiskā atbilstība: pārbaudi vai šāds nosaukums jau neeksistē “Latvijas Republikas Uzņēmumu Reģistrā”. Tur arī vari iepazīties ar nosaukuma veidošanas nosacījumiem.

Domēna pieejamība: pārbaudi, vai izvēlētā  nosaukuma domēns ir pieejams, jo tā ir svarīga  nākotnes sastāvdaļa.

Uzņēmuma forma un veids:

Izlem par uzņēmējdarbības juridisko formu un veidu, kas vislabāk atbilst uzņēmējdarbības mērķiem, neatkarīgi no tā, vai tā ir personālsabiedrība, sabiedrība ar ierobežotu atbildību (SIA) vai akciju sabiedrība (AS). Vislabāk šim nolūkam izmantot “Saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju Eiropas Kopienā”.

Uzņēmuma reģistrācija:

Oficiālais reģistrācijas process ietver nepieciešamo dokumentu iesniegšanu Uzņēmumu reģistrā, kas ietver ziņas par uzņēmuma dibinātājiem, pamatkapitālu un saimniecisko darbību. Grāmatvedis šajā posmā var noderēt, jo tas ieteiks pareizo, sagatavos nepieciešamos dokumentus, veiks kādas korekcijas un konsultēs visā procesa laikā.

Sociālā uzņēmējdarbība:

Valsts cenšas veicināt sociālo uzņēmējdarbību, jo tās mērķis ir ne tikai peļņa, bet arī pozitīva sociālā un vides ietekme. Tiek izmantota virkne ar pasākumiem, piemēram, nodokļu priekšrocības: Sociālie uzņēmumi var izmantot nodokļu atvieglojumus un samazinātus sociālos nodokļus. Ir piekļuve valsts un ES finansējuma programmām dotācijām un subsīdijām, kā arī notiek sadarbība ar NVO un pilsonisko sabiedrību sociālās uzņēmējdarbības veicināšanai.

Ja vēlies iegūt sociālā uzņēmuma statusu, tad nepieciešams uzņēmuma statūtos iekļaut sociālos mērķus, pēc tam labklājības ministrijā iesniedz iesniegumu sociālā uzņēmuma statusa piešķiršanai.

Licences un atļaujas:

Dažiem uzņēmumiem var būt nepieciešamas īpašas licences vai atļaujas likumīgai darbībai. Izpēti nepieciešamās atļaujas, pamatojoties uz jūsu nozari “Latvijas Republikas Uzņēmumu Reģistrā.”

Saistītie tiesību akti:

Izpratne par tiesisko regulējumu, kas attiecas uz uzņēmējdarbību, kas ietver Latvijas komerclikumus, nodokļu likumdošanu un nozarei specifiskos noteikumus. Tos vari apskatīt www.likumi.lv

Uzņēmējdarbības uzsākšana Latvijā ir saistīta ar vēl daudziem soļiem un apsvērumiem, no kuriem katrs ir izšķirošs. Uzsākot šo ceļu, konsultēšanās ar ekspertiem un informētība par Latvijas likumiem un noteikumiem var padarīt procesu raitāku un efektīvāku.

Vairāk informācijas:

www.gramatvedibapakalpojumi.lv

Tālr. +371 20 120 991

E-pasts: info@gramatvedibapakalpojumi.lv

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras Dizaina un mākslas vidusskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā direktora vietnieku/-ci izglītības jomā (profesijas kods 1345 04) uz noteiktu laiku (ar iespēju pagarināt uz nenoteiktu laiku). Darba vietas adrese: Purva iela 12, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Ja Jūs vēlaties: • piedalīties izglītības procesa organizēšanā un nodrošināt izglītības procesa metodisko vadību Iestādē; • nodrošināt Valsts izglītības standarta, izglītības programmu un mācību priekšmetu programmu īstenošanas metodisko vadību; • piedalīties Iestādes iekšējo kārtību un reglamentējošo normatīvo aktu izstrādē; • sagatavot mācību gada pārskatus par metodiskā darba izvērtējumu; • piedalīties mācību gada darba plāna sastādīšanā, sadarbībā ar mācību priekšmetu skolotājiem; • sadarbībā ar pedagogiem, sagatavot mācību priekšmetu programmas; • piedalīties mācību gada pedagogu slodžu sadalē; • vadīt mācību programmu metodisko kopu vadītāju/nodaļu vadītāju sapulces un organizēt metodiskās pedagogu sapulces, tikšanās u.c.; • vadīt izglītības programmu realizācijas kvalitātes uzraudzību; • atbildēt par mācību prakšu realizāciju; • organizēt izglītojamo profesionālo priekšmetu darbu skates, profesionālās ievirzes izglītības nobeiguma un profesionālās vidējās izglītības kvalifikācijas darbu norisi; • koordinēt Valsts konkursa norisi un citu Iestādes konkursu norisi skolā un Vidzemē; • koordinēt metodisko sadarbību ar Vidzemes kultūrizglītības iestādēm un Latvijas Nacionālo kultūras centru; • organizēt izglītojamo līdzdalību mācību priekšmetu olimpiādes, konkursos, skatēs; un Jums ir: • izglītība saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likuma un Bērnu tiesību aizsardzības likuma noteiktajām prasībām; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • zināšanas un izpratne nozari regulējošo normatīvo aktu pielietošanā; • kompetences: prasme organizēt un plānot savu darbu atbilstoši Iestādes mērķiem un uzdevumiem; prasme analizēt un vispārināt problēmas, noteikt darbības virziena prioritātes; prasme pastāvīgi pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību; labas saskarsmes un komunikācijas prasmes, digitālās prasmes, psiholoģiskā noturība; precizitāte un iniciatīva, elastība; • prasme strādāt ar biroja tehniku un informāciju tehnoloģijām; mēs piedāvājam: • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” (pārbaudes laikā no 1876,50 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • darbu radošā, uz sadarbību vērstā kolektīvā, aktīvu, dinamisku darbu, iespēju gūt jaunu pieredzi un pilnveidot profesionālās iemaņas; • sakārtotu darba vidi. Pieteikuma vēstuli, CV, izglītības dokumentu kopijas lūdzam iesniegt elektroniski sūtot uz e-pastu: vdmv@valmiera.edu.lv, vai personīgi Valmieras Dizaina un mākslas vidusskolā, Purva ielā 12, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi “Direktora vietnieka/-ces vakancei”, līdz 2025.gada 13.jūlijam. Tālrunis papildus informācijai: 64207372. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /IZPILDDIREKTORS (IZGLĪTĪBAS JOMĀ) Darba vietas adrese: LATVIJA, Purva iela 12, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-07-13 Kontaktpersona: vdmv@valmiera.edu.lv 64207372

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras muzejs (turpmāk – muzejs) aicina darbā tehnisko speciālistu/-i (pilna slodze) uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Bruņinieku iela 3, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • nodrošināt muzeja Izstāžu nama telpu un ekspozīcijas inventāra tīrību un kārtību; • veikt darba kabinetu un izglītojošo pasākumu telpu tīrīšanu Bruņinieku ielā 3; • nodrošināt Izstāžu nama ārtelpas teritorijas stādījumu un ieejas mezgla uzkopšanu; • monitorēt temperatūras un mitruma režīmu Izstāžu nama telpās; • līdzdarboties izstāžu montāžas un demontāžas darbos; • dažādu ikdienas saimniecisko darbu veikšana, telpu labiekārtošana, palīgdarbi muzeja pasākumos;  ja Tev ir: • vidējā izglītība; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • prasmes un pieredze izmantot tehniskās ierīces un darba rīkus; • kompetences: prasme plānot un organizēt savu darbu; spēja strādāt komandā un individuāli; spēja pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību par pieņemtajiem lēmumiem; augsta atbildības sajūta, precizitāte, pozitīva attieksme pret darbu; mēs piedāvājam: • atbildīgu un dinamisku darbu uz attīstību vērstā iestādē; • pamatalgu pārbaudes laikā 760 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 770 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citas sociālās garantijas atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Profesionālās darbības aprakstu (CV) un motivācijas vēstuli lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz muzejs@valmierasnovads.lv, vai personīgi: Valmieras muzejs, Bruņinieku iela 3, Valmiera, Valmieras novads (Izstāžu nama recepcijā), ar norādi „Tehniskā speciālista/-es amatam”, līdz 2025.gada 27.jūnijam. Tālrunis papildu informācijai: 64224770. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: TEHNISKAIS SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Bruņinieku iela 3, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-06-27 Kontaktpersona: muzejs@valmierasnovads.lv 64224770

Mūsu partneri