Valmieras Ziņas

Naktī uz trešdienu uz Vidzemes šosejas un autoceļa Cēsis–Vecpiebalga–Madona sāks darboties vidējā ātruma kontroles posmi

Lasīšanas laiks: 5 min

Naktī uz trešdienu, 30. augustu, uz Vidzemes šosejas (A2) no tilta pār Vējupīti Siguldā līdz Augšlīgatnei (54,5.–62,3. km) un uz valsts reģionālā autoceļa Cēsis–Vecpiebalga–Madona (P30) no Jaunkleķeriem līdz  Krustakrogam (P30) (22,1.–29,0. km) sāks darboties vidējā ātruma kontroles posmi, portālu “Valmieras Ziņas” informēja VSIA Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa.

Abos posmos tiks kontrolēts vidējais ātrums, OCTA, tehniskā apskate. Uz Vidzemes šosejas kontroles posma sākumā pie tilta pār Vējupīti arī vinjetes.

Vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, CSNg skaits samazinās.

Kā darbojas vidējā ātruma kontroles sistēma

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas  veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli.

Kuros posmos tiks kontrolēts vidējais ātrums

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma šogad tiks ieviesta 16 valsts ceļu posmos:

  • Tallinas šoseja (A1) no Siguļiem līdz Lilastei (14,1.–20,1. km);
  • Vidzemes šoseja (A2) no tilta pār Vējupīti Siguldā līdz Augšlīgatnei (54,5.–62,3. km);
  • Valmieras šoseja (A3) no tilta pār Līčupi līdz Stalbei (36,3.–38,7. km);
  • Rīgas apvedceļš (Salaspils–Babīte ) (A5) no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei (23,1.–28,6. km);
  • Daugavpils šoseja (A6):
  • no Kokneses līdz Stukmaņiem (102,4.–116,0. km);
  • aiz tilta pār Aivieksti Pļaviņās līdz mājām Banderi(133,5.–139,2. km);
  • no Krustpils līdz Stūrniekiem (150,2.–159,7. km);
  • Bauskas šoseja (A7) no Tilderiem līdz Iecavai (25,3.–40,1. km);
  • Jelgavas šoseja (A8) no Spodrām līdz krustojumam ar Parka aleju Elejā (50,0.–69,2. km);
  • Liepājas šoseja (A9)
  • no pagrieziena uz Kalnciemu līdz krustojumam ar autoceļu Jelgava–Tušķi–Tukums (P98) (26,1.–38,0. km);
  • no krustojuma ar autoceļu Tebra–Kazdanga–Cildi (V1200) līdz Silkalniem (157,3.–169,7. km);
  • Ventspils šoseja (A10):
  • no Varkaļiem līdz Griķiem (24,1.–30,8. km);
  • no pagrieziena uz Tīreļu taku līdz pagriezienam uz Smārdi (44,9.–52,4. km);
  • no Gulbju ezera līdz pagriezienam uz Usmu (135,0.–140,8. km);
  • valsts galvenais autoceļš Krievijas robeža–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža no Kovališkiem līdz Rušeņicai (A13) (81,8.–88,5. km);
  • reģionālais autoceļš Cēsis–Vecpiebalga–Madona no Jaunkleķeriem līdz  Krustakrogam (P30) (22,1.–29,0. km).

Projektēšanas gaitā tika precizētas iekārtu uzstādīšanas vietas, kas mainījās no sākotnēji plānotajām, ņemot vērā dažādus tehniskos aspektus. Divos posmos šīs korekcijas bija būtiskākas:

  • Tallinas šosejas (A1) posma sākums tika mainīts no 13,44 km uz 14,1 km, lai visā posmā būtu vienāds atļautais braukšanas ātrums 90 km/h;
  • Bauskas šosejas (A7) posma sākums mainīts no 24,24 km uz 25,3 km sakarā ar Ķekavas apvedceļa būvdarbiem.

Atgādinām,  katram posmam atsevišķi tiks veikta verificēšana (mērījumu precizitātes pārbaude un kļūdas noteikšana). Tās gaitā katra posma garums tiks precīzi izmērīts, izmantojot Latvijas Nacionālā metroloģijas centra rīcībā esošās attāluma mērīšanas ierīces, un norādīts verificēšanas sertifikātā, lai vidējais braukšanas ātrums tiktu aprēķināts korekti un bez kļūdām.

Karte ar visiem vidējā ātruma posmiem ir pieejama ŠEIT

Kas izrakstīs sodus

Saskaņā ar Administratīvās atbildības likumu un likumu Par policiju, sodu par maksimāli atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, tai skaitā vidējā ātruma kontroles posmos, piestāda un administrē Valsts policija.

Kā izvēlējās posmus kuros uzstādīt vidējā ātruma kontroli

Sistēmas ieviešanas mērķis ir kontrolēt transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu potenciāli bīstamos autoceļu posmos. Vidējā braukšanas ātruma kontroles posmi tika izvēlēti, ņemot vērā CSNg statistiku par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējo satiksmes intensitāti, kravas transporta īpatsvaru un satiksmes organizāciju (aizliegumu apdzīt).

Finansējums un ierīkošana

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēmu, atbilstoši iepirkuma rezultātiem, uzstādīja PS Fima Group par līgumcenu 1 261 155,87 eiro (bez PVN). No tās ap 900 000 eiro  (bez  PVN)  paredzēti vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošanai 16 posmos, bet ap 360 000  eiro (bez  PVN) – sistēmas uzturēšanai triju gadu periodā 2023.–2025. gadā. Pēc līguma beigām sistēmas uzturēšana tiks īstenota par valsts budžeta līdzekļiem.

Projekta īstenošanai Ceļu satiksmes drošības padomē 2021. un 2022. gadā piešķirti līdzekļi 1 050 000 eiro apjomā. Realizējot projektu, pagājušajā gadā tika  ieguldīti 57 581,56  eiro (ar PVN): iepirkumu rezultātā izstrādāti elektrotīkla pieslēgumu būvprojekti par  36 118 eiro (ar PVN), ko veica SIA ELKO; AS Sadales tīkls veicis elektrotīkla pieslēgumu ierīkošana 26 vietās, kas izmaksāja 21 463 eiro (ar PVN).

PS Fima Group bija jāveic reģistrācijas iekārtu projektēšana, izbūve un aprīkojuma uzstādīšana, datu apmaiņas servisu izstrāde informācijas nodošanai Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD), kā arī visu iekārtu un sistēmas verificēšana. Lai veiktu iekārtu verificēšanu, SIA Latvijas Nacionālais Metroloģijas centrs bija jāizstrādā jauna metodika, kurai bija nepieciešams saņemt akreditāciju tiesību aktos noteiktajā kārtībā, jo līdz šim Latvijā vidējā ātruma kontroles sistēma nav darbojusies.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma tiek ieviesta ar kavējumu, tāpēc PS Fima Group tiks piemērots līgumsods par aptuveni piecu mēnešu kavējumu.

Lietuvas pieredze

Lietuvā patlaban darbojas 131 vidējā ātruma kontroles posms, un statistika liecina, ka tas ievērojami uzlabo satiksmes drošību. 28 no esošajiem vidējā ātruma kontroles posmiem Lietuvā darbojas kopš 2021. gada, un cietušo skaits šajos posmos ir samazinājies par 70%, salīdzinot ar periodu pirms vidējā ātruma kontroles ieviešanas. Līdz 2021. gadam šajos posmos vidēji ceļu satiksmes negadījumos bija 80 ievainotie un septiņi bojāgājušie, savukārt pēc vidējā ātruma sistēmas uzstādīšanas 2021. gadā – 26 cietušie un divi bojāgājušie.  Līdz 2024. gadam Lietuvā plānots ieviest vēl 27 vidējā ātruma kontroles posmus.

Lai iegūtu vai nodotu informāciju par notiekošo uz valsts autoceļiem, aicinām zvanīt uz VSIA Latvijas Valsts ceļi diennakts informatīvo bezmaksas tālruni 80005555.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Kokapstrādes uzņēmums SIA Silviko aicina darbā traktortehnikas vadītāju zāģbaļķu šķirošanas līnijā. Darba pienākumi: darbs uz frontālā iekrāvēja- zāģbaļķu padošana uz šķirošanas līniju; z/b izkraušana un pārkraušana; z/b blakusproduktu uzkraušana; uzturēt traktortehniku un savu darba vietu darba kārtībā. Prasības kandidātiem: atbilstošas kategorijas traktortehnikas vadītāja apliecība; iepriekšēja pieredze kokapstrādes uzņēmumā tiks uzskatīta par priekšrocību; vēlama pieredze darbā uz frontālā iekrāvēja; prasme strādāt komandā un spēja pielāgoties nestandarta situācijām; Piedāvājam: atbildīgu darbu stabilā ražošanas uzņēmumā; standarta darba laiku; sociālās garantijas; konkurētspējīgu atalgojumu; Izglītības līmenis: vidējā speciālā Stundas likme: 9.50 EUR (atalgojums ir atkarīgs no prasmēm un pieredzes) Darba vietas adrese: “ Briede”, Zilākalna pagasts, Valmieras novads Darba laika veids: Normāls darba laiks Slodze: viena vesela slodze CV iesniegt pa e-pastu: silvikozagetava@inbox.lv Profesija: TRAKTORTEHNIKAS VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Briede, Zilākalna pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-10 Izglītības līmenis: Profesionālā vidējā izglītība

Vidzemes Augstskola izsludina konkursu uz vakanto amatu Vidzemes Augstskolas Sociālo, ekonomisko un humanitāro pētījumu institūtā: - vadošais pētnieks - 1 vieta; zinātnes nozare Ekonomika un uzņēmējdarbība, apakšnozare Tirgzinība Uz vadošā pētnieka amatu var pretendēt persona, kurai ir doktora zinātniskais grāds, pētījumu profilam atbilstošas zinātniskās publikācijas un/vai patenti, kura spēj patstāvīgi veikt zinātniskos pētījumus, veidot zinātnisko projektu pieteikumus un vadīt citu zinātnieku pētniecisko darbu un kurai zinātniskā un akadēmiskā darba stāžs kopumā nav mazāks par pieciem gadiem (saskaņā ar “Nolikums par vēlēšanām akadēmiskajos amatos Vidzemes Augstskolā”, www.va.lv/dokumenti). Pretendentiem uz vakanto amatu viena mēneša laikā no sludinājuma publicēšanas datuma oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis” jāiesniedz institūta direktoram adresēta motivācijas vēstule, izglītību un zinātnisko grādu apliecinošu dokumentu kopijas, publicēto zinātnisko darbu saraksts, CV ar iekļautu informāciju par dalību/vadību pētnieciskos projektos un angļu valodas zināšanu līmeni. Pieteikumu sūtīt augstskolas juristei-personāla speciālistei: kabinets Nr.222, Tērbatas iela 10, Valmiera, LV-4202 vai pa e-pastu agrita.somase@va.lv ar norādi „Konkurss uz zinātnisko amatu”; tālr.: 26442256. Samaksa: vadošajam pētniekam 8,77-52,62 EUR/h atbilstoši konkrētajam veiktajam darbam. Profesija: PĒTNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Tērbatas iela 10, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-09 Kontaktpersona: CV,mot.vēst.,lūdzam sūtīt uz e-pastu: agrita.somase@va.lv

Valmieras tehnikums aicina darbā  Metodiskā centra vadītāju (profesiju klasifikatora kods 2351 01)  (uz nenoteiktu laiku) Mēs piedāvājam: 1 darba slodzi, 5 darba dienas nedēļā (klātienes darbs) Stabilu atalgojumu (no 1843,00 EUR mēnesī, pirms nodokļu nomaksas) Sociālās garantijas (veselības apdrošināšanas polise pēc pārbaudes termiņa) Apmaksātu profesionālo pilnveidi Atbalstu no kompetentiem kolēģiem Modernu darba vidi un labus darba apstākļus Tavā pārziņā būs: Plānot, vadīt un organizēt Valmieras tehnikuma Metodiskā centra darbu Vadīt un organizēt izglītības metodiķu, metodisko jomu un profesionālās izglītības programmu koordinatoru, mūžizglītības moduļu un profesionālo izglītības pedagogu metodisko darbu un sadarbību komisijās, darba grupās Veikt metodisko darbu metodiskās virsvadības jomā "Mehatronika" un citās STEM jomas profesionālās izglītības programmās Tev nepieciešams : Augstākā izglītība pedagoģijā; vadības zinībās vai inženiertehniskajās un līdzīgās nozarēs (vēlams pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas sertifikāts 72h apjomā) Pieredze vadošā administratīvajā darbā izglītības institūcijā /iestādē Valsts valodas prasme augstākajā līmenī Angļu valodas zināšanas ne zemāk kā B1 līmenī Prasmes darbā ar datoru (MS Office programmas) Kompetences: augsta atbildības sajūta, spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus, pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu, psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra B kategorijas autovadītāja apliecība Tālrunis informācijai: direktores vietniece Inga Zariņa-Bojāre 29191344 CV, motivācijas vēstuli un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas lūdzam sūtīt uz e-pastu personals@valmierastehnikums.lv Pieteikumu sūtīt uz e-pastu ar norādi “Metodiskā centra vadītājs” līdz 2024.gada 24.maijam. Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz darba pārrunām klātienē. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (Vispārīgā datu aizsardzības regula, turpmāk - VDAR) 13. pantu, Valmieras tehnikums informē, ka: 1) Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs vakances atlases konkursa norisi; 2) iepriekš minētās jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir Valmieras tehnikums, reģistrācijas Nr. 90009612809, Vadu iela 3, Valmiera, LV-4201, skola@valmierastehnikums.lv. Profesija: IZGLĪTĪBAS METODIĶIS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Vadu iela 3, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-24 Kontaktpersona: Inga Zariņa-Bojāre Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri