Valmieras Ziņas

“Valmieras stikla šķiedras” apgrozījums pērn pieaudzis par 8,8%

Lasīšanas laiks: 5 min

Stikla šķiedras ražotāja AS “Valmieras stikla šķiedra” pagājušajā gadā strādāja ar 90,526 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 8,8% vairāk nekā 2020.gadā, kā arī guva 4,497 miljonu eiro peļņu pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš, liecina “Firmas.lv” informācija.

Savukārt “Valmieras stikla šķiedras” koncerna apgrozījums pērn bija 104,578 miljoni eiro, kas ir par 9,1% vairāk nekā 2020.gadā, bet grupas peļņa samazinājās par 23,2% un bija 5,289 miljoni eiro.

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka 2021.gads bija otrais pilnais Covid-19 globālās pandēmijas gads ar tās ierobežošanas pasākumiem valstu, Eiropas un pasaules mērogā, kas izraisīja neskaidrības gan saistībā ar pieprasījumu realizācijas tirgos, gan izejvielu un transportu, kā arī personāla pieejamību.

Pēc pieprasījuma pēc e-stikla izstrādājumiem mērenā krituma, kā arī augošā spiediena uz pārdošanas cenām 2020.gada ceturtajā ceturksnī un 2021.gada pirmajā ceturksnī, no 2021.gada otrā ceturkšņa jau novērots būtisks pieprasījuma pieaugums, kas turpinās, atzīmēts vadības ziņojumā.

Vienlaikus uzņēmuma vadība norāda, ka klientu pieprasījuma pieaugumu nevarēja pilnībā apmierināt, jo 2021.gada pirmajā ceturksnī visās krāsnīs nebija pieejams pietiekams visu veidu stikla daudzums kausēšanas procesa problēmu dēļ.

Šīs problēmas stikla ražošanā galvenokārt radās tāpēc, ka pandēmijas izraisītie piegādes ķēdes traucējumi lika mainīt izejvielas. Izejvielu maiņa īpaši spēcīgi ietekmēja e-stikla kausēšanas krāsns Nr.2.1 darbu, kuras remontu nācās atlikt par 1,5 gadiem, jo tam nepieciešamais finansējums nebija pieejams bilances pārstrukturēšanas laikā Latvijā īstenotā tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) dēļ.

Vadības ziņojumā teikts, ka “Valmieras stikla šķiedras” parādsaistību pārfinansēšana bija iespējama tikai pēc tam, kad pēc veiksmīgi pabeigtā akciju pirkšanas un pārdošanas līguma par kontrolējošo akcionāru kļuva “Duke I S.a.r.l.” un ar “SEB banku” tika panākta vienošanās par saistību pārstrukturēšanu. Tādējādi uzņēmums ieguva papildu finanšu līdzekļus 15 miljonu eiro apmērā, kas tiks izmantoti stratēģisko investīciju finansēšanai.

Līdz ar akcionāru maiņu un parādsaistību pārfinansēšanu, uzņēmums veica TAP plānā paredzētos maksājumus piegādātājiem pirms termiņa, TAP procesu izbeidzot trīs mēnešus pirms noteiktā termiņa – 2021.gada jūlijā.

Tas ļāvis normalizēt attiecības ar piegādātājiem, un ar vairākumu no tiem vienoties par atvērtiem apmaksas nosacījumiem. “Valmieras stikla šķiedra” tagad visus maksājumus veic savlaicīgi, turklāt kopā ar jauno kontrolējošo akcionāru tika veikti vairāki pasākumi pašu kapitāla struktūras uzlabošanai, palielinot pašu kapitāla rādītāju no mīnus 36% 2021.gada janvārī līdz plus 18% šobrīd, teikts vadības ziņojumā.

Tāpat vadības ziņojumā uzsvērts, ka šie pasākumi ļaus uzņēmumam atgūt zaudēto reputāciju ieinteresēto pušu acīs, piemēram, aizdevēju, kredītu apdrošinātāju, piegādātāju, valsts iestāžu vidū, un izmantot subsīdiju programmas, valsts atbalstu un piegādātāju atlaides.

Papildu finansējums arī ļāvis 2021.gada septembrī veikt plānoto krāsns Nr.2.1 remontu rekordīsā laikā. Veicot krāsns remontu, izdevies pilnībā pārskatīt iekārtas un palielināt kausēšanas jaudu par aptuveni 10%, proti, līdz 55 tonnām dienā, kā arī mainīt enerģijas avotu patēriņa struktūru par labu elektroenerģijai.

Līdz ar to jau 2021.gada trešajā ceturksnī “Valmieras stikla šķiedra” varēja piedāvāt noieta tirgos produkciju, apmierinot arvien augošo pieprasījumu, turklāt par augstākām cenām.

Valmieras stikla šķiedras” vadība atzīmē, ka uzņēmumam īpaši izdevīga ir saspringtā situācija ar konkurējošo produktu transportu no Āzijas, kā arī esošo un potenciālo klientu atgriešanās Eiropas piegādes ķēdēs. Pandēmijas laikā Eiropas industriālie stikla šķiedras patērētāji ir secinājuši, ka Āzijas piegādātāji nespēj reaģēt uz pieprasījuma svārstībām un īstermiņa izmaiņām un ka ārkārtīgi lielās transporta izmaksas, kas dažkārt sasniedz pat preču cenu, nav savienojamas ar to biznesa modeļiem.

Kompānijas vadības atzīmē, ka “Valmieras stikla šķiedra” 2021.gada trešajā ceturksnī sāka paaugstināt cenas vidēji par 20%. Uzņēmumam nācies to darīt saistībā ar gāzes un elektrības cenu kāpumu.

Gāzes un elektrības izmaksu kāpumu vidēji par 200% “Valmieras stikla šķiedra” novirzīja uz cenu pieaugumu 2021. un 2022.gadā, kas kopumā tirgū tika pieņemts, jo visai nozarei nācās saskarties ar līdzīgu situāciju, piebilsts vadības ziņojumā.

Pandēmijas ietekmi uzņēmums izjutis arī saistībā ar personāla pieejamību. Vadības ziņojumā teikts, ka “Valmieras stikla šķiedra” nespēja izmantot visas tirgus iespējas, jo personāla trūkuma dēļ nevarēja pilnībā izmantot savas stikla apstrādes jaudas. Valstī un līdz ar to arī uzņēmumā tika ieviesti plaši karantīnas pasākumi Covid-19 izplatības ierobežošanai, tādējādi 12% darbinieku bija spiesti doties ilgstošā slimības atvaļinājumā, un šādu personāla trūkumu nebija iespējams kompensēt ar virsstundām.

Vadības ziņojumā teikts, ka līdz ar veikto krāsns remontu un ražošanas stabilizāciju augstā līmenī palielinājās arī ieņēmumi, sasniedzot plānoto līmeni. Līdz ar to ienākošās naudas plūsmas ir ļāvušas “Valmieras stikla šķiedrai” veikt stratēģiskus ieguldījumus un veikt ražošanas iekārtu un infrastruktūras vispārējus uzlabojumus.

Vadības ziņojumā teikts, ka periodā no 2021.gada decembra līdz šim brīdim vērojams vēl straujāks cenu un izmaksu kāpums, galvenokārt ģeopolitisko satricinājumu dēļ. Ņemot vērā uzņēmuma ģeogrāfisko atrašanās vietu, “Valmieras stikla šķiedra” bija spiesta pastiprināt riska pārvaldību un pārskatīt piegādātāju struktūru. Kopš 2022.gada marta uzņēmums pilnībā pārtraucis iepirkt materiālus no Krievijas un Baltkrievijas, un līdz turpmākiem valdības lēmumiem uz šiem tirgiem nepiegādās arī savu produkciju.

2020.gadā “Valmieras stikla šķiedras” koncerna apgrozījums bija 95,84 miljoni eiro, bet koncerna peļņa veidoja 6,89 miljonus eiro. Vienlaikus pašas “Valmieras stikla šķiedras” apgrozījums 2020.gadā bija 83,207 miljoni eiro, bet kompānijas zaudējumi veidoja 3,475 miljonus eiro.

Jau ziņots, ka “Valmieras stikla šķiedras” akcijas 2021.gada 18.jūnijā izslēdza no biržas “Nasdaq Riga”, jo akcionāri 29.martā ārkārtas sapulcē ar nepieciešamo balsu vairākumu atbalstīja kompānijas akciju izslēgšanu no regulētā tirgus.

Tāpat vēstīts, ka 2021.gada februārī Luksemburgas fonds “Duke” iegādājās “Valmieras stikla šķiedras” akciju kontrolpaketi, bet pēc akciju atpirkšanas obligātā piedāvājuma noslēgšanās maijā “Duke” īpašumā ir 84,07% uzņēmuma akciju.

“Duke” ir “Warwick” alternatīvo ieguldījumu fonda “European Opportunities Fund III LP”, kuru pārvalda “Warwick Capital Partners LLP”, Luksemburgas meitasuzņēmums. “Warwick” ir Londonā bāzēts ieguldījumu pārvaldnieks, kas darbību koncentrē uz Eiropas “special situations” jeb īpašos apstākļos nokļuvušiem uzņēmumiem, un tā pārvaldīto fondu pārvaldībā esošie aktīvi pārsniedz divus miljardus eiro.

 

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Algas nodokļu daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (vakance uz nenoteiktu laiku) Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles un atbalsta jomā. Mūsu vērtības ir efektivitāte, atbildība un sadarbība. Ja Tev ir: akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; spēja strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; pamatprasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām; nevainojama reputācija. Ja Tev ir kāda no šīm īpašībām vai prasmēm, mēs Tevi gaidām Algas nodokļa daļā: proti argumentēt un pamatot savu viedokli; esi nosvērts, komunikabls un atvērts jautājumiem; atbildības sajūta, precizitāte, disciplinētība un līdzsvarotība; pārzini vai interesē kā notiek process kādā no nozarēm, piemēram, būvniecības nozarē, mazumtirdzniecībā, ražošanas nozarē, sabiedriskajā ēdināšanā, pakalpojuma sniegšanā; spēj saskatīt likumsakarības, analizēt un aprakstīt iegūto informāciju; proti strādāt ar datoru un programmām; labprāt dodies ārpus darba vietas; jūties droši svešā vietā un spēj runāt ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: Jākomunicē ar nodokļu maksātājiem kā klātienē vai attālināti, tā rakstiski. Jārīko un jāpiedalās klātienes un attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem. Jāveic nodokļu maksātāja saimnieciskās darbības apmeklēšana/novērošana. Jāgatavo pieprasījumi nodokļu maksātājiem, kredītiestādēm, valsts un pašvaldību institūcijām. Jāstrādā ar programmām un informācijas sistēmām. Jāvērtē grāmatvedības reģistri un dokumenti. Jāanalizē iegūtā un apkopotā informācija. Jāapraksta rezultāti, gatavojot nodokļu rēķinus un lēmumu projektus. Jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1483 līdz 1719 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1521 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt daļēji attālināti. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: akadēmisko vai otrā līmeņa profesionālo augstāko izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē; pieredzi nodokļu administrēšanā vai uzņēmējdarbībā, vai finanšu vadībā, vai finanšu analīzē, vai grāmatvedībā, vai auditā vai tiesību zinātnē ne mazāk kā divi gadi. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera. Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_AND_GNI_Valmiera_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67121490. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-22 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ.Nr.90000069281) izsludina konkursu uz Informātikas pārvaldes Reģionālās tehniskā atbalsta daļas Otrās nodaļas vecākā informācijas tehnoloģiju administratora darbinieka amatu (1 vakance uz nenoteiktu laiku) Informātikas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmuma dienesta (turpmāk – VID) atbalsta funkcijas īstenošana informācijas sistēmu resursu pārvaldības jomā. Mūsu vērtības ir: efektivitāte, atbildība, sadarbība. Ja Tev ir: vidējā vai profesionālā vidējā izglītība; praktiskas zināšanas par datortīklu (LAN) uzbūvi, izmantotajiem protokoliem, konfigurēšanu un darbības principiem; padziļinātas un praktiskas zināšanas par darbstaciju operētājsistēmām un lietojumprogrammām, to uzstādīšanu un apkopes veikšanu; padziļinātas un praktiskas zināšanas par datortehnikas t.sk. perifērijas iekārtu uzbūvi, darbības principiem un veidiem; labas prasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; spēja patstāvīgi organizēt darbu un strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; spēja uzņemties atbildību un pieņemt lēmumus; atbilstība likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām; nevainojama reputācija. Ja esi gatavs nodrošināt: lietotāju tehnisko atbalstu, datortehnikas un programmatūras problēmu lokalizāciju un risināšanu; datortehnikas sagatavošanu un uzturēšanu; tehniskās infrastruktūras un serveru darbības uzturēšanu; informācijas un komunikāciju tehnoloģiju drošības pasākumu nodrošināšanu. Pievienojies mūsu kolektīvam, jo mēs piedāvājam: stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1405 līdz 1777 EUR (bruto), - pārbaudes laikā līdz 1529 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; interesantu un stabilu darbu, draudzīgu kolektīvu; personīgo izaugsmi un profesionālo zināšanu pilnveidošanu; iespēju piedalīties dažādās apmācību programmās; sociālās garantijas; veselības apdrošināšanas polisi no pirmā mēneša; papildatvaļinājuma dienas. Priekšrocības pretendentiem ar: vidējo vai vidējo profesionālo izglītību informācijas tehnoloģiju jomā; praktisko darba pieredzi informātikas jomā vismaz vienu gadu; B kategorijas vadītāja apliecību. Darbinieka darba vieta: Beātes iela 49, Valmiera, LV-4201 Motivācijas vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 15 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas dienas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz IP_RegioTAD_2N_VITA_Vārds_Uzvārds”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam darbinieka amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123444. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru 67122630 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJU ADMINISTRATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-17 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Mūsu partneri