Valmieras Ziņas

No 15.novembra atsāksies kultūras pasākumu norise un kultūrvietu darbība epidemioloģiski drošajā režīmā

Lasīšanas laiks: 3 min

Valdība šodien lēma no 15.novembra atjaunot kultūrvietu darbību klātienē, kā arī iespēju organizēt un apmeklēt publiskus kultūras pasākumus, ievērojot epidemioloģiskās drošības nosacījumus, aģentūru LETA informēja Kultūras ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Vizule.

Līdz ar to Kultūras un mediju jomā darbība līdz ārkārtējās situācijas beigām nākamā gada 11.janvārim, turpināsies “zaļajā” – drošajā režīmā.

Pasākumi un kultūras pakalpojumi klātienē sniedzami un pieejami tikai ar derīgu vakcinācijas vai Covid-19 pārslimošanas sertifikātu.

Maksimālais pieļaujamais apmeklētāju skaits kultūras pasākumos noteikts līdz 500 personām.

Kultūras pasākumos būs jāievēro vairāki drošības pasākumi – apmeklētājiem jāatrodas fiksētās, personalizētās sēdvietās, tostarp blakus sēdvietās varēs atrasties ne vairāk kā divas personas.

Starp katrām blakus esošajām sēdvietām būs jānodrošina ne mazāk kā divu sēdvietu distance vai aizsargbarjera. Sēdvietas rindās būs jāizkārto pamīšus – šaha laukuma veidā.

Būs jānodrošina, ka apmeklētāji, kuri atrodas nodalītos sektoros, savstarpēji nesatiekas, kā arī nedrīkstēs pieļaut apmeklētāju un personāla drūzmēšanos un jānodrošina divu metru distances ievērošana ārpus sēdvietām.

Pasākuma rīkotājiem būs jānodrošina biļešu personalizāciju un apmeklētājiem jālieto mutes un deguna aizsegs gan pasākumos, kas notiek telpās, gan pasākumos ārpus telpām.

Tāpat kā iepriekš kultūras pasākumus “zaļajā režīmā” varēs apmeklēt pieaugušie ar Covid-19 vakcinācijas un pārslimošanas sertifikātiem, ņemot līdzi arī savus nepilngadīgos bērnus.

Bērniem līdz 12 gadu vecumam nav jāveic Covid-19 testi, savukārt bērniem, kuri sasnieguši 12 gadu vecumu, jāuzrāda Covid-19 vakcinācijas, pārslimošanas vai testēšanas sertifikāts, vai laboratorijas izziņa par pēdējo 72 stundu laikā veiktu negatīvu skrīninga testu, kas veikts izglītības procesa ietvaros.

Pasākuma rīkotājam jānodrošina atsevišķs sektors, kurā ierādāmas vietas vecākiem ar bērniem.

Visiem kultūrvietu darbiniekiem, kuri strādā klātienē, tajā skaitā pilnībā vakcinētām un pārslimojušām personām, ierodoties darba vietā, būs pienākums rakstveidā apliecināt, ka tām nav akūtu elpceļu infekcijas slimības pazīmju, nav pienākuma ievērot izolāciju, mājas karantīnu vai pašizolāciju un nav zināms, ka pēdējo 10 dienu laikā tās bijušas tiešā kontaktā ar Covid-19 inficētu personu.

Lai mazinātu Covid-19 izplatības riskus, valdības lēmums paredz, ka turpmāk ar paštestu veikšanu tiks aizstāts regulārais skrīnings arī kultūras institūciju darbībā, kur darbiniekiem pienākumu veikšana ir saistīta ar epidemioloģisku risku, piemēram, profesionālajos teātros, orķestros, koros un citviet.

Paštestus varēs veikt divas reizes nedēļā, pārbaudot visas personas, tajā skaitā vakcinētās. Tiks nodrošināts pietiekams paštestu skaits, lai varētu atkārtot testēšanu kļūdu gadījumos, un varētu pēc nepieciešamības veikt testus simptomu gadījumos.

Kultūrvietās – muzejos, bibliotēkās, arhīvos, kultūras centros, mākslas galerijās, izstāžu zālēs, brīvdabas estrādēs, teātros, koncertzālēs – gan apmeklētājiem, gan darbiniekiem un pakalpojumu sniedzējiem, obligāta prasība uzrādīt Covid-19 sertifikātu.

Apmeklētāju skaits šajās kultūrtelpās būs jānosaka, paredzot vienam apmeklētājam vai vienas mājsaimniecības pārstāvjiem 15kvadratmetrus no publiski pieejamās telpas platības.

Noteikumi paredz iespēju “zaļajā” režīmā amatiermākslas mēģinājumos tikties līdz 20 dalībniekiem grupā, vienai personai nodrošinot ne mazāk kā 15 kvadrātmetrus no mēģinājumam paredzētās telpas platības.

Izmantojot ģērbtuves, to aizpildījums vienlaikus nedrīkstēs pārsniegt 25%, grupas dalībnieku plūsma nedrīkstēs pārklāties ar citu personu plūsmām un mēģinājuma laikā būs jānodrošina divu metru distance, izņemot deju nodarbību laikā.

Profesionālās ievirzes izglītības programmu apguve mūzikas un mākslas skolās izglītojamiem, kuri nav pilnībā vakcinēti vai Covid-19 vīrusu pārslimojuši, paredzēta tikai attālināti vai klātienē tikai individuālās nodarbībās, kā arī vienas grupas, klases vai kursa izglītojamiem, kuri vienlaikus nav citu dažādu grupu, klašu vai kursu izglītojamie.

Kultūras augstskolu un koledžu izglītības studiju procesā klātienē drīkstēs piedalīties tikai personas ar vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA SolarRoof Solution, reģ. Nr. 40203610314aicina darbā  KURJERU Galvenie pienākumi: - nodrošināt labu servisu piegādājot un saņemot korespondenci no mūsu klientiem (Latvijā un ārvalstīs); - Veikt sūtījumu, preču vai dokumentu savlaicīgu piegādi klientiem norādītajās adresēs; - Komunicēt ar klientiem piegādes laikā;  -Saudzīgi apieties ar transportējamo preci un ievērot drošības prasības; -Ievērot ceļu satiksmes noteikumus un darba grafiku; -Nodrošināt profesionālu un laipnu apkalpošanu; -Spēja doties regulāros komandējumos uz Vāciju. Prasības: - precizitāte un atbildības sajūta; - B kategorijas autovadītāja apliecība; - autovadītāja pieredze ne mazāka par 2 gadiem; - spēja orientēties un prasme izmantot navigāciju; - Vēlamas vācu valodas zināšanas komunikācijai ar klientiem Vācijā; - punktualitāte – spēja plānot savu laiku, stresa noturība; - augsta atbildības sajūta par uzticētajām materiālajām vērtībām; - spēja pieņemt lēmumus un patstāvīgi apgūt jaunas prasmes; - spēja un vēlēšanās strādāt komandā, uzņemties iniciatīvu un atbildību. Vakancei pieteikties sūtot CV uz e - pastu: solarroof@inbox.lv Profesija: KURJERS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Straupes iela 2C, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-09-30 Darba sākšanas datums: 2025-07-29 Kontaktpersona: Tatjana Vrubļevska

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina pieteikties uz Matīšu pamatskolas direktora/-es amatu (uz nenoteiktu laiku) Ja Tev ir vēlme: • plānot un vadīt Matīšu pamatskolas (turpmāk – Skola) stratēģisko attīstību; • nodrošināt kvalitatīvu izglītības procesu, jaunā izglītības satura ieviešanu un profesionālu pārmaiņu vadību; • veidot labvēlīgu vidi pedagogu, audzēkņu, to vecāku radošai un inovatīvai darbībai; • vadīt un kopējam mērķim motivēt Skolas pedagogus/darbiniekus; • rūpēties par Skolas reputāciju, sekmēt audzēkņu piesaisti; • iedvesmot, virzīties uz izaugsmi, mācīties un palīdzēt mācīties citiem, rast inovācijas un radošus risinājumus; • iesaistīt Skolu izglītības attīstības projektos; • nodrošināt Skolas resursu efektīvu izmantošanu; • pārstāvēt Skolas intereses valsts un pašvaldību institūcijās, sadarbības projektos u.c.;   un ja Tev ir: • izglītība atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likumā un Bērnu tiesību aizsardzības likumā noteiktām prasībām; • vismaz triju gadu pedagoģiskā darba pieredze izglītības jomā vai izglītības vadības darbā; • izglītības jomas reglamentējošo normatīvo aktu pārzināšana un pieredze to sagatavošanā; • stratēģisks redzējums par Skolas attīstību, izpratne par inovācijām izglītībā, prasmes tās ieviest; • nevainojama reputācija; • valsts valodas prasme augstākajā līmenī, vismaz viena Eiropas Savienības oficiālā valoda profesionālajai darbībai nepieciešamajā apjomā; • kompetences: līdera dotības, prasme organizēt un vadīt komandas darbu; spēja argumentēt savu viedokli un pieņemt lēmumus, iedvesmot kolektīvu; labas komunikācijas, sadarbības un prezentācijas prasmes; augsta atbildības sajūta, precizitāte un spēja vadīt pārmaiņas; • teicamas prasmes darbā ar MS Office programmām; • vēlama B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā pašvaldībā; • stabilu atalgojumu, kas tiek noteikts atbilstoši Ministru kabineta 05.07.2016. noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” (1724,- EUR pirms nodokļu nomaksas); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Motivācijas vēstuli, CV, augstākās izglītības dokumenta kopiju, kā arī stratēģisko redzējumu par Skolas attīstības prioritārajiem virzieniem līdz divām A4 lapām datorrakstā, Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi Matīšu pamatskolas direktora/-es amatam”, līdz 2025.gada 15.jūlijam. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Ar nolikumu "Pretendentu atlases nolikums Matīšu pamatskolas direktora/-es amatam" varat iepazīties šeit. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VADĪTĀJS /DIREKTORS /PĀRVALDNIEKS (IZGLĪTĪBAS JOMĀ) Darba vietas adrese: LATVIJA, Skolas iela 22, Matīši, Matīšu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-07-15 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri