Valmieras Ziņas

Pašvaldība informē par situāciju izglītības iestādēs Valmierā

Lasīšanas laiks: 5 min

Kopš pagājušā gada 9. novembra Latvijā izsludināta ārkārtējā situāciju Covid-19 ierobežošanai. Tā ir ietekmējusi visas dzīves jomas, arī izglītības sistēmu. Bērnudārzu un skolu audzēkņiem un viņu vecākiem, kā arī izglītības iestāžu darbiniekiem ir jāsadzīvo ar daudziem ierobežojumiem. Kāda situācija izglītības iestādēs ir Valmierā, portālam pavēstīja Valmieras pilsētas pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Liene Pinne.

Situācija Valmieras pirmsskolas izglītības iestādēs

Klātienes izglītības procesu turpina īstenot visas Valmieras pirmsskolas izglītības iestādes.

Pirmsskolas izglītības iestādes apmeklējošo bērnu skaits rudens un ziemas sezonā jau tradicionāli ir mainīgs. Visbiežāk bērni neapmeklē pirmsskolas izglītības iestādi, ja tiem ir saaukstēšanās vai vēdera vīrusa pazīmes vai kādas citas saslimšanas, kas nav saistītas ar Covid-19 vīrusa izplatību. Tāpat ir vecāki, kuri ārkārtējās situācijas laikā izvēlas mazināt bērna kontaktus ar citiem un nodrošina alternatīvu sava bērna pieskatīšanai, iespējama arī bērna neierašanās iestādē mājas apstākļu dēļ. Katru nedēļu Valmieras Izglītības pārvalde apzina situāciju pilsētas pirmsskolas izglītības iestādēs, apkopojot un analizējot no tām saņemtos datus par apmeklējumu.

Katra pirmsskolas izglītības iestāde darbu plāno un organizē atsevišķi, ņemot vērā gan personāla, gan vecāku iespējas, darbību iepriekš saskaņojot ar Valmieras Izglītības pārvaldi.

Ir pirmsskolas izglītības iestāde, kurā vecāks bērnu no rīta atstāj pirmsskolas pedagogam ārpusē pie ieejas iestādē un tieši tādā pašā veidā vakarā saņem no pirmsskolas pedagoga, nedodoties iekštelpās. Savukārt citās iestādēs vecāks bērnu drīkst ievest iekštelpās, tomēr jāatceras, ka, apmeklējot Valmieras pilsētas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes, apmeklētājiem ir jālieto sejas maskas.  

Tāpat pirmsskolas izglītības iestādē strādājošajiem ir jālieto sejas maska gan nodarbību laikā, gan ārpus tām. Valmieras pilsētas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestāžu darbiniekiem nodrošinājusi vienu vairākkārt lietojamo sejas masku, kā arī pieejamas higiēniskās jeb vienreizlietojamās maskas un citi individuālās aizsardzības un dezinfekcijas līdzekļi. Iestādēs tiek pastiprināti veikta mitrā uzkopšana un vēdinātas telpas.

Situācija Valmieras skolās

1.-4. klašu skolēniem ir pagarināts brīvlaiks līdz 25. janvārim, 5.-6.klašu skolēni mācās attālināti no 11. janvāra.

Skolēniem, kuri līdz šim saņēmuši brīvpusdienas, dzīvo Valmierā un kuru vecāki atsaucās piedāvājumam, attālinātā mācību procesa laikā tiek nodrošināta siltu brīvpusdienu piegāde. Brīvpusdienu piegāde ārkārtējās situācijas laikā joprojām turpinās projektā “Pumpurs” iesaistītajiem audzēkņiem. Katru dienu tiek piegādātas aptuveni 450 pusdienu porcijas. Skolēniem, kuri mācās Valmieras izglītības iestāžu 5.-6.klasēs, bet dzīvo ārpus Valmieras un kuru vecāki atsaucās aicinājumam, Valmieras pilsētas pašvaldība attālināto mācību laikā nodrošina pārtikas produktu pakas.

7.-12. klašu izglītojamie, profesionālās izglītības iestāžu audzēkņi un augstskolu studenti attālināti mācās jau no 4. janvāra.

Ņemot vērā speciālās izglītības iestādes darba specifiku, veikto pedagogu aptauju un skolas administrācijas lēmumu, atšķirīgi tiek organizēts darbs Valmieras Gaujas krasta vidusskola – attīstības centrā.

Aktuālajai informācijai par mācību procesu Valmieras Gaujas krasta vidusskolā – attīstības centrā iespējams sekot līdzi mājaslapā www.vgv.lv

Lai apzinātu gan skolēnu un viņu vecāku, gan skolotāju atsauksmes par attālināto mācību procesu, izglītības iestādes veic aptaujas.

Lielākos izaicinājumus sagādā tehnoloģiju izmantošana.

Lai tiešsaistes mācību nodarbības notiktu kvalitatīvi, nodrošinātu tūlītēju atgriezenisko saiti, ir svarīgs ne vien interneta pieslēgums un datora pieejamība, bet arī tā aprīkojums ar mikrofonu, skaņas austiņām un video kameru. Izglītības iestādes plāno pārrunāt ar skolēnu vecākiem šo ierīču pieejamību un bērnu prasmi tās lietot. Organizējot darbu tiešsaistē, tiek izjusts skolvadības sistēmas “E-klase” noslogojums un darbības apgrūtinājumus, tādēļ pedagogi meklē un izmanto citas platformas tiešsaistes nodarbību veidošanai.

Vadoties pēc Izglītības un zinātnes ministrijas ieteikumiem (IZM), ārkārtējās situācijas laikā, kad izglītības iestādes darbu organizē attālināti vai daļēji attālināti, iespēju robežās veiktas izmaiņas mācību satura plānošanā un īstenošanā. IZM iesaka: samazināt kopējo apgūstamo sasniedzamo rezultātu apjomu par 10-30%; plānot sasniedzamo rezultātu apguvi trīs gadu izglītības posmam; nostiprināt pašvadītas mācīšanās, digitālās prasmes un informācijpratību; ņemt vērā klātienes un attālināto mācību priekšrocības un ierobežojumus.

Janvāra sākumā Valmieras pilsētas pašvaldība no Izglītības un zinātnes ministrijas saņēma 61 jaunu portatīvo datoru. Portatīvie datori ir paredzēti gan pedagogiem, gan skolēniem attālināto mācību nodrošināšanai 7.-12.klašu grupās. 13.janvārī Valmieras Izglītības pārvalde datorus nogādāja izglītības iestādēm. Turpmāko sadales procesu starp skolēniem un skolotājiem nodrošina katra skola pēc saviem ieskatiem. 24 datorus saņēma Valmieras 5.vidusskola, 22 – Valmieras 2.vidusskola, 15 – Valmieras Gaujas krasta vidusskola – attīstības centrs. Sadalījums skolām organizēts atbilstoši skolēnu skaitam.

Šobrīd tiek gaidīts Ministru kabineta lēmums par to, vai no 25.janvāra skolās klātienē atgriezīsies 1.-4., 9. un 12.klašu skolēni, kā tika ziņots janvāra sākumā, vai arī mācības notiks attālināti.

Ministru kabinets iepriekš lēmis, ka, mācību procesam atsākoties klātienē, skolās maskas jānēsā mācību stundu laikā un ārpus mācību procesa gan skolēniem, gan skolotājiem. Valmieras pilsētas pašvaldība gan skolēniem, gan skolotājiem ir sagādājusi un nodrošinājusi vienu vairākkārt lietojamo sejas masku, kā arī sejas maskas nodrošinātas no IZM puses. Tāpat izglītības iestādēm ir pieejami arī citi individuālās aizsardzības un dezinfekcijas līdzekļi. Izglītības iestādes ir informētas un zinošas par pastiprinātas mitrās uzkopšanas un telpu vēdināšanas nepieciešamību.

Savukārt no 25.janvāra plānots, ka 5.-6.klašu, 7.-8.klašu, 10.-11.klašu skolēni turpinās mācīties attālināti.

Jāpiemin, ka pašvaldība sniedza portālam “Valmieras Ziņas” informāciju, vadoties pēc 14.janvāra situācijas Valmieras izglītības iestādēs, mainoties epidemioloģiskajai situācijai valstī, pašvaldībā vai konkrētā izglītības iestādē ir iespējamas izmaiņas mācību procesa organizācijā. Skolēnus un viņu vecākus aicina sekot līdzi aktuālajai informācijai izglītības iestāžu mājaslapās, skolvadības sistēmā “E-klase” vai jautājumu gadījumā vērsties pie klašu audzinātājiem.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA SolarRoof Solution, reģ. Nr. 40203610314aicina darbā  KURJERU Galvenie pienākumi: - Spēja doties regulāros komandējumos uz Vāciju; - Nodrošināt labu servisu piegādājot un saņemot sūtījumus no mūsu klientiem (Latvijā un Vācija); - Veikt sūtījumu, preču vai dokumentu savlaicīgu piegādi klientiem norādītajās adresēs; - Spēja komunicēt ar klientiem piegādes laikā;  - Saudzīgi apieties ar transportējamo preci un ievērot drošības prasības; -Ievērot ceļu satiksmes noteikumus un darba grafiku; -Nodrošināt profesionālu un laipnu apkalpošanu; Prasības: - Precizitāte un atbildības sajūta; - B kategorijas autovadītāja apliecība; - Autovadītāja pieredze ar vieglo vai kravas automašīnu Vācijā/Eiropā; - Spēja orientēties un prasme izmantot navigāciju un CRM sistēmu; - Vācu valodas zināšanas komunikācijai ar klientiem Vācijā; - Pieredze darbā vai braukšanā Vācijā/Eiropā; - Punktualitāte – spēja plānot savu laiku, stresa noturība; - Augsta atbildības sajūta par uzticētajām materiālajām vērtībām; Vakancei pieteikties sūtot CV uz e - pastu: solarroof@inbox.lv Profesija: KURJERS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Straupes iela 2C, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-30 Darba sākšanas datums: 2025-08-25 Kontaktpersona: Tatjana Vrubļevska

SIA “ZAAO” izsludina konkursu uz valdes locekļa/-les - aprites ekonomikas centra “Daibe” vadītāja/-as amatu ar kompetenci inženiertehniskajā jomā. SIA “ZAAO” sniedz kvalitatīvus atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumus – atkritumu savākšanu, šķirošanu, pārvadāšanu, apstrādi un apglabāšanu videi draudzīgā veidā, kā arī veic sabiedrības informēšanu un izglītošanu. SIA “ZAAO” ir publiski privāta 11 pašvaldību – Alūksnes, Balvu, Cēsu, Gulbenes, Limbažu, Madonas, Saulkrastu, Siguldas, Smiltenes, Valkas un Valmieras – kapitālsabiedrība. Obligātās minimālās prasības: Valsts valodas zināšanas ne zemākas par C1 līmeni un angļu valodas zināšanas ne zemākas par B2 līmeni; Augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā inženiertehniskā izglītība (ja izglītība iegūta ārzemēs, tad pretendents iesniedz izziņu no Augstākās izglītības centra par izglītības pielīdzināšanu), kas nodrošina nepieciešamo zināšanu un kompetenču kopumu, lai profesionāli pildītu valdes locekļa uzdevumus Sabiedrībā; Vismaz divu gadu pieredze (kas iegūta pēdējos 10 (desmit) gados) valdes locekļa vai valdes loceklim līdzvērtīgā vadošā amatā (līdzvērtīgs vadošs amats ir padomes loceklis, uzņēmuma vadītājs, struktūrvienības vadītājs, nodaļas vadītājs, departamenta vadītājs vai cits augstāka līmeņa vadības amats, kas tieši atskaitās uzņēmuma vadībai vai valdei) vidējā vai lielā uzņēmumā vai valsts vai pašvaldības iestādē vides pārvaldības un vides aizsardzības jomā; Nevainojama reputācija, kas nozīmē, ka nav iemesla pamatotām šaubām par personas nevainojamu reputāciju un nav pierādījumu, kas liecinātu par pretējo; Kandidāts piekrīt valsts amatpersonas statusam un noteiktajiem ierobežojumiem. Atbilstība likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” prasībām; Kandidātam nav noteikti ierobežojumi Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 37. panta ceturtajā daļā. Pieredze uzņēmumam stratēģisku un/vai vides aizsardzības projektu vadībā; Pieredze iepirkumu procesos un vadībā. Papildu punkti tiks piešķirti: Par pieredzi vides pārvaldības un vides aizsardzības jomā atkritumu apsaimniekošanas nozarē; Par pieredzi uzņēmumam stratēģisku un/vai vides aizsardzības projektu vadībā atkritumu apsaimniekošanas jomā/nozarē; Par iepirkumu procesos un vadībā atkritumu apsaimniekošanas jomā/nozarē. Citas būtiskas kompetences, kuras tiks vērtētas: Izpratne par vides pārvaldību; Prasmes strādāt ar lielu dokumentācijas/datu apjomu (iepirkumu procedūras, uzņēmumam stratēģiski projekti) atbilstoši jomai; Izpratne par ESG jautājumu savstarpējā mijiedarbībā un ietekmē uz uzņēmuma darbības virzieniem. Par pieredzi ESG jautājumu savstarpējā mijiedarbībā un ietekmē uz uzņēmuma darbības virzieniem vides pārvaldības un vides aizsardzības jomā atkritumu apsaimniekošanas nozarē tiks piešķirti papildus punkti. Valdes locekļa/-es amata pienākumu pildīšanai nepieciešamas šādas vadības kompetences: Stratēģiskais redzējums (būtiskā kompetence); Lēmumu pieņemšana un atbildība (būtiskā kompetence); Orientācija uz attīstību; Orientācija uz rezultāta sasniegšanu.  Pieteikuma iesniegšanas prasības Pieteikumu konkursam var iesniegt līdz 2025. gada 21. jūlijam (ieskaitot) elektroniska dokumenta veidā, izmantojot drošu elektronisko parakstu, nosūtot uz elektroniskā pasta adresi: valdes_loceklis@astralexecutive.com Kandidātus/-es lūdzam iesniegt šādus dokumentus: 1. Elektroniski parakstītu un datētu motivētu pieteikumu, iekļaujot informāciju, kas apliecina sludinājumā norādītās izglītības, pieredzes un prasmju esamību; 2. Dzīves gaitas un darba pieredzes aprakstu (izmantojot CV formu), kurā iekļauts arī pašvērtējums par valodu zināšanām, norādot pēdējo desmit gadu laikā būtiskāko informāciju par uzņēmuma darbības jomu, Pretendenta atbildību un pienākumiem, un nozīmīgākajiem sasniegumiem attiecīgajā uzņēmumā, kā arī Pretendenta kontaktinformāciju (e-pasta adrese, tālruņa numurs); 3. Valdes locekļa/-es amata kandidāta/-es elektroniski parakstītu apliecinājumu, izmantojot pievienoto apliecinājuma formu un apliecinot (Apliecinājums): • atbilstību Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 37.panta ceturtās daļas prasībām; • ka kandidāts/-e ievērojot likuma „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”  noteiktos ierobežojumus, novērsīs iespējamās interešu konflikta situācijas, ja tiks ievēlēts valdes locekļa/-es amatā. 4. Augstāko izglītību apliecinoša dokumenta kopiju (ja augstākā izglītība iegūta ārvalstīs, pievieno dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā). 5. Valsts valodas prasmes apliecinoša dokumenta kopiju (iesniedz tikai gadījumā, ja izglītība nav iegūta valsts valodā un tā nav dzimtā valoda). 6. Citus dokumentus, kas apliecina kandidātam izvirzīto prasību izpildi. Mēneša atlīdzība valdes loceklim (bruto): 3980,83 EUR. SIA “ZAAO” valdes locekļa/-es personāla atlases un novērtēšanas process sastāvēs no 3 (trim) kārtām un to īstenos atlases konkursa nominācijas komisija un personāla atlases kompānija SIA “ASTRAL Executive Search”. Informējam, ka kandidātiem, kuri tiks virzīti otrajai vērtēšanas kārtai, nominācijas komisija lūgs iesniegt stratēģisko redzējumu (prezentācijas formā, līdz 15 minūtēm) par SIA “ZAAO” galvenajiem nākotnes izaicinājumiem, sniedzot ieskatu svarīgākajās prioritātēs un priekšlikumus to īstenošanai un iespējamos risinājumus kapitālsabiedrības darbībai ierobežotu resursu apstākļos. Pamatojoties uz Vispārīgās datu aizsardzības regulas 13.pantu, informējam, ka Jūsu: 1. pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šā konkursa norisi, kā arī atlases procesā Jūsu dati tiks nodoti SIA “ZAAO” sadarbības partnerim – personāla atlases pakalpojumu sniedzējam SIA „ASTRAL Executive Search”; 2. personas datu apstrādes pārzinis: SIA “ZAAO”, reģistrācijas numurs: 44103015509. Pārziņa adrese ir Rīgas iela 32, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201 Kontaktinformācija saziņai: Tālrunis: +371 64281250 Elektroniskā pasta adrese: zaao@zaao.lv Vairāk informācijas par SIA “ZAAO” veikto personas datu apstrādi personāla atlases procesā atrodama SIA “ZAAO” tīmekļvietnē šeit. Ja ir radušies jautājumi par atlases procesu vai iesniedzamajiem dokumentiem, lūgums sazināties ar SIA “ASTRAL Executive Search” konsultanti Kristu Kristiānu Ziediņu (krista.ziedina@astralexecutive.com; +371 26681185) Profesija: VALDES LOCEKLIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 32, Valmiera, Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Vadība / Administrēšana Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-07-21 Kontaktpersona: Krista Ziediņa

Ja Tev rūp vides aizsardzība, Tev ir drosme pārstāvēt valsti darbā par zaļāku un labvēlīgāku vidi un Tevi interesē darbs ar normatīvo aktu piemērošanu, iespējams, tieši Tevi gaidām mūsu komandā Valsts vides dienesta (Nr. 90000017078) Atļauju pārvaldes Piesārņojuma un dabas resursu departamenta Piesārņojuma novēršanas daļas eksperta amatā  (viena ierēdņa amata vieta uz nenoteiktu laiku) Šajā amatā Tev piedāvājam: iegūt vērtīgu pieredzi vides aizsardzības jomā un profesionālās attīstības iespējas; jaunā darbinieka apmācību un kvalifikācijas celšanas pasākumus; darbu komandā kopā ar profesionāliem un atsaucīgiem darba kolēģiem; mēnešalgu no 1008 līdz 1512 euro pirms nodokļu nomaksas, atbilstoši kvalifikācijai un kompetencei; veselības apdrošināšanu; atvaļinājuma pabalstu, papildatvaļinājumu no 8 līdz 10 darba dienām, kā arī citus valsts pārvaldē paredzētus, ar papildu atlīdzību saistītus pasākumus; darba vietu kādā no mūsu reģionālajiem birojiem (Rīga, Valmiera, Madona, Daugavpils, Rēzekne, Jelgava, Ventspils, Liepāja), ar iespēju pēc pārbaudes laika strādāt daļēji attālināti. Uzticēsim Tev:  sagatavot atļaujas A un B kategorijas piesārņojošai darbībai;  reģistrēt C kategorijas piesārņojošas darbības; sagatavot izziņas un atzinumus par piesārņojošas darbības kategoriju; ievadīt un aktualizēt informāciju Valsts vides dienesta informācijas sistēmās; sagatavot vides informāciju un atbildes uz iesniegumiem par jautājumiem kompetences jomā. Sagaidām, lai Tev ir: atbilstība Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām; augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība vides zinātnē, ģeogrāfijā, bioloģijā, ģeoloģijā, ķīmijā vai ķīmijas tehnoloģijā, inženierzinātnēs (maģistra grāds tiks uzskatīts par priekšrocību); izpratne par normatīvo aktu piemērošanu un vides aizsardzības normatīvo aktu pārzināšana; profesionālā darba pieredze vides aizsardzības nozarē tiks uzskatīta par priekšrocību; labas datora lietošanas prasmes (Microsoft Office). Taču tikpat svarīgi, lai Tev piemīt prasme un vēlēšanās strādāt komandā, prasme strādāt ar liela apjoma informāciju, spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus savas kompetences robežās, augsta atbildības sajūta, kā arī labas komunikācijas un sadarbības prasmes. Gaidīsim Tavu pieteikuma vēstuli, dzīves un iepriekšējās darba pieredzes aprakstu (CV) Valsts vides dienestam uz e-pasta adresi: CV@vvd.gov.lv (ar norādi „Konkursam – Piesārņojuma eksperts”) Tālrunis uzziņām: 67084203  Vairāk par iestādi: http://www.vvd.gov.lv/ Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi. Personas datu pārzinis: Valsts vides dienests, reģistrācijas numurs 90000017078, adrese: Rūpniecības iela 23, Rīga, LV 1045. Profesija: EKSPERTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Pāvila Rozīša iela 13, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-07-21 Kontaktpersona: Dokumentus sūtīt uz e-pasta adresi: CV@vvd.gov.lv, tel.67084203 Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri